Έτοιμες κάρτες
Άρθρα που αφορούν την ενημέρωση σε θέματα ειδικής αγωγής,εκπαίδευσης,ψυχολογίας,λογοθεραπείας,εργοθεραπείας και πολλά άλλα.
Facebook Ομάδα
▼
30/9/13
28/9/13
27/9/13
Η επιθετικότητα των παιδιών: Γενικές οδηγίες.
σχολική επιθετικότητα και πως αντιμετωπίζεται from Vaso Mirtseki
Πηγή : http://antikleidi.com/anatrofi/
ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ- ΓΕΝΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ
1. Αντί για ξύλο
ή φωνές εφαρμόστε ένα συστηματικό και ξεκάθαρο σύστημα αμοιβών και
συνεπειών, με τη βοήθεια και τη συμετοχή όλων των μελών της
οικογένειας.
Αυτό σημαίνει ότι:
- Πρέπει να αποφασίσετε τι είναι πιο σημαντικό, ενοχλητικό ή δυσλειτουργικό στη συμπεριφορά του παιδιού σας και να απαντάτε σε αυτό και όχι ανεξαιρέτως στα πάντα.
- Πρέπει να έχετε σαφείς και ξεκάθαρους κανόνες στο σπίτι για πράγματα που αφορούν την ασφάλεια των παιδιών, τη ρουτίνα τους, την τάξη κ.λπ. Αυτοί οι κανόνες πρέπει να είναι γνωστοί, να επαναλαμβάνονται σε κάθε ευκαιρία και να είναι λογικοί.
Κανόνες που δε λαμβάνουν υπόψη την ηλικία, τις ιδιαιτερότητες (νήπιο, "δύσκολο", υπερκινητικό, νοητικά ανώριμο) και τις δυνατότητες ή αδυναμίες του
παιδιού (π.χ. δυσκολία στην έκφραση και κατανόηση του λόγου), δε θα
τηρηθούν και αυτό θα προκαλέσει απογοήτευση και θυμό σε εσάς και στο
παιδί σας.
- Εάν δεν είστε σίγουροι για το αν αυτά που ζητάτε από τη συμπεριφορά του παιδιού είναι λογικά για την ηλικία και τις δυνατότητές του, ζητήστε τη γνώμη κάποιου ειδικού, του εκπαιδευτικού της τάξης ή συζητήστε το με άλλους γονείς.
2. Μην περιμένετε να «παραβεί» το παιδί του κανόνες για να σπεύσετε να το τιμωρήσετε, αλλά πριν από αυτό:
- Να παρέχετε επαρκή επίβλεψη στο παιδί και να μην το αφήνετε για μεγάλα χρονικά διαστήματα χωρίς επίβλεψη και χωρίς να είστε ενήμεροι πού είναι μέσα στο σπίτι και τι κάνει.
- Να του υπενθυμίζετε τον κανόνα (και γενικότερα να του υπενθυμίζετε τι δεν πρέπει και, ακόμα καλύτερα, τι πρέπει να κάνει) από κοντά και όχι με φωνές από άλλο δωμάτιο.
3. Να είστε έτοιμοι να παρέμβετε όσο είναι ακόμη νωρίς.
- Μην περιμένετε τα πράγματα να εξελιχθούν άσχημα για να μπείτε μετά «στη μέση». Όταν η εμπειρία σάς λέει ότι η ενασχόληση του παιδιού με κάποια δραστηριότητα ή η αλληλεπίδραση του με κάποιο πρόσωπο συνήθως καταλήγει άσχημα, εξηγηθείτε από την αρχή με όλους τους εμπλεκόμενους, προειδοποιήστε ότι θα παρακολουθείτε και θα παρέμβετε και κρατήστε μια εποπτεία της κατάστασης.
- Ζητήστε τη συνεργασία και τη συμμόρφωση των μεγαλύτερων μελών της οικογένειας και ξεκαθαρίστε ότι αυτοί έχουν αποκλειστικά την ευθύνη αν συνηθίζουν να προκαλούν, να ενοχλούν το παιδί, δεν υποχωρούν ή κάνουν ακατάλληλους χειρισμούς όταν εκείνο χάνει τον έλεγχο. Αν δεν είναι διατεθειμένοι να συμμορφωθούν, ζητήστε τους ευθέως να διακόψουν ή να λιγοστέψουν τη συγκεκριμένη αλληλεπίδραση με το παιδί.
- Παρόλα αυτά, όταν αδέρφια που είναι σε κοντινές ηλικίες συνηθίζουν να μαλώνουν μη σπεύδετε να παρέμβετε. Αν απευθυνθούν σε εσάς για να «μπείτε στη μέση» («μαμά, αυτός με χτύπησε/μου πήρε το παιχνίδι κ.λπ») αποφύγετε να πάρετε το μέρος κάποιου. Υπενθυμίστε τους κανόνες και τις συνεπειες και προειδοποιήστε και τα δύο μέρη ότι αν δεν ηρεμήσουν, όλοι θα τιμωρηθούν. Εάν δείτε ότι κατάσταση δε βελτιώνεται, να είστε έτοιμοι να επιβάλλετε τις συνέπειες που έχετε συμφωνήσει. Όταν η ένταση υποχωρήσει και κρίνετε ότι χρειάζεται (πχ έχει γίνει κάποια ζημιά, ή καταλάβατε ότι, όντως, κάποιος αδικήθηκε από τον άλλο), ζητήστε χωριστά από τον καθένα να μάθετε τι συνέβη. Εάν κάποιος επιτέθηκε λεκτικά ή σωματικά στον άλλο, ή έκανε μια φθορά σε αντικείμενα, είναι σημαντικό να την αποκαταστήσει ζητώντας συγγνώμη και αναλαμβάνοντας το κόστος (πχ δίνοντας στο άλλο παιδί ένα αντίστοιχο δικό του πράγμα, ή ξοδεύοντας από τον κουμπαρά ή χαρτζιλίκι του για να διορθωθεί η ζημιά).
.........................................................................................................................
Έχει μεγάλη σημασία να διδάξετε
από νωρίς το κάθε παιδί ότι ακόμα κι αν αισθανθεί ότι αδικείται από
κάποιο άλλο μέλος της οκογένειας, η ανταπόδωση με φυσική ή λεκτική βία
είναι απαράδεκτη, γιατί έτσι χάνεται το δίκιο του και γίνεται μέρος του
προβλήματος. Συνεπώς η συμπεριφορά αυτή θα έχει συνέπειες.
.........................................................................................................................
4. Όταν ζητάτε από το παιδί κάτι ή το προειδοποιείτε για κάτι, να κατεβαίνετε σωματικά στο επίπεδό του, κοιτώντας το στα μάτια, με σταθερό και ουδέτερο τόνο στη φωνή.
Σταθερός τόνος θα πει αποφασιστικότητα
και όχι απειλητικότητα. Προειδοποιώ δε σημαίνει απειλώ, ή εκφοβίζω, αλλά
εξηγώ ξεκάθαρα τι θέλω να κάνει παιδί, τι δε θέλω να κάνει και τι θα
ακολουθήσει αν δε συμμορφωθεί, με τρόπο σοβαρό που δείχνει ότι το εννοώ.
5. Όταν βλέπετε ότι ένα μικρό παιδί δε συμμορφώνεται ή επιμένει, να είστε έτοιμοι να:
-παρέχετε φυσική καθοδήγηση (παίρνω από το χέρι, απομακρύνω, περιορίζω κ,λ,π,)
-να του αποσπάσετε την προσοχή
-να του τραβήξετε κάπου αλλού το ενδιαφέρον
-να κάνετε χιούμορ
-να του παρέχετε ζεστή σωματική επαφή, κοίταγμα στο πρόσωπο, αγκαλιά, χάδι
6. Να είστε προετοιμασμένοι ότι
ένα παιδί με προβλήματα συμπεριφοράς θα συμπεριφερθεί άσχημα ή
ακατάλληλα τις περισσότερες φορές. Εστιάστε, επαινέστε και ανταμείψτε ακόμα και τις ελάχιστες επιτυχίες του.
Μερικές ακόμα προτάσεις για την επιθετικότητα:
1. Δώστε εσείς οι ίδιοι με τη συμπεριφορά σας το πρότυπο για το πώς πρέπει να φέρεται το παιδί.
Τα παιδιά μιμούνται ότι βλέπουν και
βιώνουν. Όταν τα πειθαρχείτε με σωματική ή λεκτική επιθετικότητα, το
αποτέλεσμα θα είναι να σας μιμούνται και να συμπεριφέρονται επιθετικά
προς τα εσάς και προς άλλα παιδιά.
2. Ψάξτε και βρείτε παγίδες επιθετικότητας στο χώρο του σπιτιού και στο πρόγραμμα της οικογένειας.
- Υπάρχει αρκετός χώρος για να παίξουν τα παιδιά μαζί ή και χωριστά το καθένα;
- Υπάρχουν αρκετά υλικά για κάθε παιδί (παιχνίδια, μπογιές, παζλ κ.λπ.).
- Δίνετε στο καθένα από τα παιδιά σας ίσο ποσό θετικής προσοχής και χρόνου;
- Κάνετε ή βάζετε το παιδί σε ασχολίες ή δραστηριότητες που το βοηθούν να εκτονωθεί σωματικά και να «βγάλει» την ενέργειά του με κατάλληλο τρόπο; (βόλτες σε πάρκα, παιδικές χαρές, συμμετοχή σε σπορ κ.λπ.)
- Έχετε τακτοποιήσει το προσωπικό και οικογενειακό σας πρόγραμμα ώστε να είστε διαθέσιμοι, τόσο από άποψη χρόνου, όσο και ψυχολογικά για να φροντίσετε και να απασχοληθείτε προσωπικά με το παιδί για κάποιο διάστημα, κάθε μέρα;
- Φέρονται κατάλληλα στο παιδί όσοι ασχολούνται μαζί του ή υπάρχουν άτομα στο περιβάλλον που συστηματικά το προκαλούν, το μειώνουν, του δίνουν αρνητική προσοχή, το προτρέπουν να συμπεριφέρεται επιθετικά και ακατάλληλα;
3. Μάθετε από νωρίς το παιδί σας να ελέγχει τη συμπεριφορά του με το σωστό τρόπο.
Από το πρώτο ακόμα ξέσπασμα νεύρων που θα εκδηλώσει σα νήπιο, αρχίστε να του μιλάτε για τις διαφορετικές καταστάσεις και τα συναισθήματα που προκαλούν με τρόπο που μπορεί να κατανοήσει.
Πείτε του π.χ. «Είναι εντάξει να
θυμώνεις όταν πέφτουν οι κύβοι σου. Προσπάθησε ξανά. Στη μαμά δεν
αρέσουν……… (οι φωνές/το δάγκωμα/το χτύπημα). Το χτύπημα πονάει. Το
χτύπημα δεν είναι σωστό. Σε παρακαλώ να μη χρησιμοποιείς έτσι τα χεράκια
σου»
Διορθώνετε διαρκώς με το λόγο και όχι με
φωνές ή ξύλο τη συμπεριφορά του, δώστε του παραδείγματα από την
καθημερινή ζωή και δείξτε του τρόπους για να αντιδρά αλλιώς όταν
αδικείται ή όταν δε καταφέρνει κάτι.
4. Να παρεμβαίνετε αμέσως.
Όταν το παιδί γίνεται επιθετικό προς τον εαυτό του ή προς τους άλλους,
τραβήξτε την προσοχή του κάπου αλλού ή βάλτε το να ηρεμήσει για λίγο
(π.χ. δώστε του time out) και μετά συζητήστε την αντίδρασή του και
άλλους εναλλακτικούς τρόπους που θα μπορούσε να συμπεριφερθεί.
5. Δείξτε άμεσα προσοχή στο παιδί που υπέστη την επίθεση και όχι στο παιδί που επιτέθηκε.
Εστιάστε την προσοχή σας στο θύμα της επίθεσης και όχι σε εκείνο που επιτέθηκε, γιατί ακόμα και η αρνητική προσοχή θα ενισχύσει την επιθετική συμπεριφορά. Βάλτε το παιδί που έκανε το επεισόδιο να ηρεμήσει (δώστε time out), φύγετε αμέσως από κοντά του και ανακουφίστε το άλλο παιδί.
Όταν το παιδί που επιτέθηκε βγει από το
time out αφού σας ζητήσει την άδεια, ζητήστε του να κάνει κάτι καλό για
το άλλο παιδί με τους τρόπους που αναφέρθηκαν πιο πάνω..
6. Όταν επιβάλλετε συνέπειες προσέξτε να είναι: λογικές, δίκαιες, να έχουν συγκεκριμένη χρονική διάρκεια, να μη βασίζονται στην εκδικητικότητα και να έχουν ανακοινωθεί εκ των προτέρων στο παιδί.
ΚΩΤΣΗ ΣΠΥΡΙΔΟΥΛΑ
ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΟΣ
Προβλήματα Συμπεριφοράς
Υπάρχει ένα μεγάλο εύρος συμπεριφορών που εντάσσεται στα
προβλήματα συμπεριφοράς. Μερικές από αυτές τις συμπεριφορές είναι οι
εξής:
Η ανυπακοή του παιδιού όπως και η επιθετικότητα είναι φυσιολογικές αντιδράσεις του παιδιού καθώς αυτό αναπτύσσεται και μαθαίνει να αυτονομείται. Με την πάροδο της ηλικίας όμως το παιδί σταδιακά ωριμάζει, αποκτά αυτοέλεγχο, γίνεται πιο υπεύθυνο και αποκτά δεξιότητες κατάλληλες για την κοινωνική του προσαρμογή. Αυτό κατακτάται μέσα από τη μάθηση από πρότυπα (όπως οι γονείς) και την ταύτιση μαζί τους, μέσα από την καθοδήγηση των γονέων και των σημαντικών άλλων αλλά και μέσα από ένα κλίμα ασφάλειας, σταθερότητας και αρχών που διαπνέει την οικογένεια. Βέβαια οι μικροαταξίες είναι ένα σύνηθες φαινόμενο ακόμα και στη σχολική και εφηβική ηλικία και διαπράττονται από τα περισσότερα παιδιά χωρίς αυτό να υποδεικνύει κάποια ψυχοπαθολογία.
Μία συμπεριφορά θεωρείται παθολογική όταν διαταράσσει συστηματικά την ομαλή συμβίωση των μελών της οικογένειας, όταν θέτει σε κίνδυνο το ίδιο το παιδί ή την οικογένειά του ή διαταράσσει συστηματικά τη λειτουργία της σχολική τάξης και δεν φαίνεται να περιορίζεται με τους διάφορους τρόπους διαπαιδαγώγησης που εφαρμόζουν οι ενήλικοι. Το παιδί με προβλήματα συμπεριφοράς συχνά φαίνεται να αντιλαμβάνεται του γονείς σαν «εχθρούς» και το χρόνο που έχει να περάσει μαζί τους ως «εξαναγκασμό». Αντίστοιχα οι γονείς βιώνουν το παιδί ως «τύραννο» ή πολλές φορές το περιγράφουν ως απρόβλεπτο ή με διπλή προσωπικότητα καθώς σε άλλους είναι στοργικό ενώ σε άλλα πρόσωπα εκδηλώνει την αρνητική του συμπεριφορά.
Αυτές οι συμπεριφορές έχουν σοβαρές επιπτώσεις στην οικογένεια, το ζευγάρι και τα αδέρφια. Οι γονείς αποδοκιμάζουν τα παιδιά, νιώθουν ενοχή, χάνουν την ελπίδα τους νιώθουν ότι τίποτα και καμία τιμωρία δεν έχει αποτέλεσμα. Όσο πιο τιμωρητικοί γίνονται οι γονείς τόσο κλιμακώνονται τα προβλήματα, εντάσσοντας την οικογένεια σε ένα φαύλο κύκλο ανάρμοστων και αρνητικών συμπεριφορών, και τιμωρίας. Αυτό διαταράσσει τις σχέσεις όλης της οικογενείας και έχει αρνητικές επιπτώσεις τόσο στην ίδια την οικογένεια όσο και στις κοινωνικές σχέσεις της οικογένειας, τη σχολική επίδοση του παιδιού αλλά και την μετέπειτα εξέλιξή του.
Συνήθως, πίσω από τα προβλήματα συμπεριφοράς, υποβόσκουν ποικίλα προβλήματα όπως
Η γνωσιακή συμπεριφοριστική θεραπεία είναι από τις πλέον αποτελεσματικές θεραπείες για τα προβλήματα συμπεριφοράς. Η θεραπεία γίνεται τόσο ατομικά με το παιδί, όσο και σε επίπεδο συμβουλευτικής γονέων ή ακόμα και οικογενειακής θεραπείας και συχνά χρειάζεται και η συνεργασία με το εκπαιδευτικό πλαίσιο. Αυτό γιατί τα προβλήματα συμπεριφοράς είναι προβλήματα που προκύπτουν κατά την κοινωνική αλληλεπίδραση στα διάφορα πλαίσια που δραστηριοποιείται το παιδί (σπίτι, σχολείο, παρέες, εξωσχολικές δραστηριότητες). Μέσα από τη θεραπεία οι γονείς και το παιδί θα αναζητήσουν τους παράγοντες που πυροδοτούν και συντηρούν τα προβλήματα με στόχο να βρεθούν οι κατάλληλοι τρόποι να εξαλειφθούν τα προβλήματα συμπεριφοράς.
.- ψέματα
- απόδοση ευθυνών σε τρίτους
- ξεσπάσματα θυμού
- αρνητισμός να συμμορφωθεί σε κανόνες
- επιθετικότητα
- ανυπακοή
- αντίδραση στους κανόνες, τις παροτρύνσεις ή τις απαγορεύσεις
- επιθετικότητα προς τους γονείς, τους εκπαιδευτικούς, τους συνομήλικους, ζώα, περιουσίες
- παραβατική συμπεριφορά (κλοπές, βανδαλισμοί) κ.α.
Η ανυπακοή του παιδιού όπως και η επιθετικότητα είναι φυσιολογικές αντιδράσεις του παιδιού καθώς αυτό αναπτύσσεται και μαθαίνει να αυτονομείται. Με την πάροδο της ηλικίας όμως το παιδί σταδιακά ωριμάζει, αποκτά αυτοέλεγχο, γίνεται πιο υπεύθυνο και αποκτά δεξιότητες κατάλληλες για την κοινωνική του προσαρμογή. Αυτό κατακτάται μέσα από τη μάθηση από πρότυπα (όπως οι γονείς) και την ταύτιση μαζί τους, μέσα από την καθοδήγηση των γονέων και των σημαντικών άλλων αλλά και μέσα από ένα κλίμα ασφάλειας, σταθερότητας και αρχών που διαπνέει την οικογένεια. Βέβαια οι μικροαταξίες είναι ένα σύνηθες φαινόμενο ακόμα και στη σχολική και εφηβική ηλικία και διαπράττονται από τα περισσότερα παιδιά χωρίς αυτό να υποδεικνύει κάποια ψυχοπαθολογία.
Μία συμπεριφορά θεωρείται παθολογική όταν διαταράσσει συστηματικά την ομαλή συμβίωση των μελών της οικογένειας, όταν θέτει σε κίνδυνο το ίδιο το παιδί ή την οικογένειά του ή διαταράσσει συστηματικά τη λειτουργία της σχολική τάξης και δεν φαίνεται να περιορίζεται με τους διάφορους τρόπους διαπαιδαγώγησης που εφαρμόζουν οι ενήλικοι. Το παιδί με προβλήματα συμπεριφοράς συχνά φαίνεται να αντιλαμβάνεται του γονείς σαν «εχθρούς» και το χρόνο που έχει να περάσει μαζί τους ως «εξαναγκασμό». Αντίστοιχα οι γονείς βιώνουν το παιδί ως «τύραννο» ή πολλές φορές το περιγράφουν ως απρόβλεπτο ή με διπλή προσωπικότητα καθώς σε άλλους είναι στοργικό ενώ σε άλλα πρόσωπα εκδηλώνει την αρνητική του συμπεριφορά.
Αυτές οι συμπεριφορές έχουν σοβαρές επιπτώσεις στην οικογένεια, το ζευγάρι και τα αδέρφια. Οι γονείς αποδοκιμάζουν τα παιδιά, νιώθουν ενοχή, χάνουν την ελπίδα τους νιώθουν ότι τίποτα και καμία τιμωρία δεν έχει αποτέλεσμα. Όσο πιο τιμωρητικοί γίνονται οι γονείς τόσο κλιμακώνονται τα προβλήματα, εντάσσοντας την οικογένεια σε ένα φαύλο κύκλο ανάρμοστων και αρνητικών συμπεριφορών, και τιμωρίας. Αυτό διαταράσσει τις σχέσεις όλης της οικογενείας και έχει αρνητικές επιπτώσεις τόσο στην ίδια την οικογένεια όσο και στις κοινωνικές σχέσεις της οικογένειας, τη σχολική επίδοση του παιδιού αλλά και την μετέπειτα εξέλιξή του.
Συνήθως, πίσω από τα προβλήματα συμπεριφοράς, υποβόσκουν ποικίλα προβλήματα όπως
- Διάσπαση Προσοχής και Υπερκινητικότητα
- Διαταραχή διαγωγής
- Συναισθηματικές Διαταραχές (κατάθλιψη)
- Άγχος
- Προβλήματα στο οικογενειακό ή το σχολικό περιβάλλον
Η γνωσιακή συμπεριφοριστική θεραπεία είναι από τις πλέον αποτελεσματικές θεραπείες για τα προβλήματα συμπεριφοράς. Η θεραπεία γίνεται τόσο ατομικά με το παιδί, όσο και σε επίπεδο συμβουλευτικής γονέων ή ακόμα και οικογενειακής θεραπείας και συχνά χρειάζεται και η συνεργασία με το εκπαιδευτικό πλαίσιο. Αυτό γιατί τα προβλήματα συμπεριφοράς είναι προβλήματα που προκύπτουν κατά την κοινωνική αλληλεπίδραση στα διάφορα πλαίσια που δραστηριοποιείται το παιδί (σπίτι, σχολείο, παρέες, εξωσχολικές δραστηριότητες). Μέσα από τη θεραπεία οι γονείς και το παιδί θα αναζητήσουν τους παράγοντες που πυροδοτούν και συντηρούν τα προβλήματα με στόχο να βρεθούν οι κατάλληλοι τρόποι να εξαλειφθούν τα προβλήματα συμπεριφοράς.
Ενημέρωση για καταπληκτικές εκδηλώσεις που αφορούν τα παιδιά
Το Μουσείο Συναισθημάτων το Σάββατο 28 Σεπτεμβρίου με χαρά ανοίγει τις πόρτες του για να παρουσιάσει τη νέα διαδραστική έκθεση με τίτλο «Γεια σου κύριε Φόβε!». Μια έκθεση για τους διαφορετικούς φόβους που νιώθουν τα παιδιά και πώς να ζήσουν καλύτερα μαζί τους.
Γιατί το θέμα του φόβου;
Όλοι μας, μικροί και μεγάλοι, γονείς και παιδιά, νιώθουμε το συναίσθημα του φόβου… όπως μπορεί να νιώθουμε κάποιες φορές χαρούμενοι, λυπημένοι ή θυμωμένοι, μπορεί να νιώθουμε και φοβισμένοι. Ο φόβος δεν είναι αρρώστια, δεν είναι μειονέκτημα, δεν είναι επικίνδυνος, μπορεί κάποιες φορές να μας προστατεύει από κινδύνους. Μπορεί να γίνει ένας καλός σύμβουλος μπορεί όμως και να μας ακινητοποιήσει ή να μας εμποδίσει να δράσουμε. Ο φόβος είναι ένα από τα βασικά συναισθήματα των ανθρώπων. Όταν εκφράζουμε τους φόβους μας μπορούμε να τους καταλάβουμε καλύτερα, να ζήσουμε αρμονικά μαζί τους ή να τους ξεπεράσουμε (ή ακόμα και να απελευθερωθούμε εντελώς από αυτούς). Ο σκοπός της διαδραστικής έκθεσης «Γεια σου κύριε Φόβε!» είναι να δώσει τα ερεθίσματα στα παιδιά, στους εκπαιδευτικούς και στους γονείς τους να επεξεργαστούν και να γνωρίσουν καλύτερα το συναίσθημα του φόβου μέσα από το παιχνίδι με τα διαδραστικά εκθέματα.
Πιο συγκεκριμένα:
Να αναγνωρίσουν, να κατανοήσουν και να ξεχωρίσουν τους διαφορετικούς φόβους που μπορεί να νιώθουμε εμείς οι άνθρωποι.
Να εκφράσουν μέσα από το παιχνίδι και να κουβεντιάσουν τους φόβους τους
Να αποδεχτούν πως υπάρχουν μέσα μας και να κατανοήσουν τη δυνατότητα που έχουμε να ζούμε αρμονικά με αυτούς που μας προστατεύουν και να απελευθερωθούμε από αυτούς που μας εμποδίζουν.
Η έκθεση «Γεια σου κύριε Φόβε!» είναι μια δημιουργία του Μουσείου Συναισθημάτων βασισμένη στο σχεδιασμό της έκθεσης «Bonjour Madam La Peur» του «Musée des enfants» στο Βέλγιο.
Ώρες λειτουργίας της έκθεσης: 10π.μ. έως 1μ.μ.
Είσοδος στην έκθεση: 4 ευρώ
Κάθε Σαββατοκύριακο όταν κλείνει ή έκθεση στη 1 το μεσημέρι ξεκινάει ένα εργαστήρι σχεδιασμένο για ενήλικες και παιδιά μαζί. Για το Σεπτέμβριο πρώτη σειρά έχουν τα… «Παραμυθοκαμώματα του ΦΟΒΟΥ!» Ένα δημιουργικό εργαστήρι που μας βοηθάει, μικρούς και μεγάλους, μέσα από τη μυθοπλασία και τη διάδραση με το παραμύθι να επεξεργαστούμε το συναίσθημα του φόβου.
«…στο χωριό όλοι μα όλοι φοβούνται τρομερά. Στο μεγάλο δάσος όμως υπάρχει ένας καθρέφτης μαγικός που μπορεί να τους βοηθήσει…! Πώς; Ελάτε να το ανακαλύψουμε μαζί μέσα στο θαυμαστό Κόσμο των Παραμυθιών.»
Ηλικίες: 5 έως και 12 χρονών
Ώρα: 1μ.μ. έως 2μ.μ.
Είσοδος εργαστηρίου: 8 ευρώ (στην τιμή των εργαστηρίων προσφέρεται και η είσοδος στην έκθεση του μουσείου 10 π.μ. έως 1μ.μ.)
Μουσείο Συναισθημάτων Παιδικής Ηλικίας
Καρατζά 7, Φιλοπάππου, τηλ.: 210 9218329
Γιατί το θέμα του φόβου;
Όλοι μας, μικροί και μεγάλοι, γονείς και παιδιά, νιώθουμε το συναίσθημα του φόβου… όπως μπορεί να νιώθουμε κάποιες φορές χαρούμενοι, λυπημένοι ή θυμωμένοι, μπορεί να νιώθουμε και φοβισμένοι. Ο φόβος δεν είναι αρρώστια, δεν είναι μειονέκτημα, δεν είναι επικίνδυνος, μπορεί κάποιες φορές να μας προστατεύει από κινδύνους. Μπορεί να γίνει ένας καλός σύμβουλος μπορεί όμως και να μας ακινητοποιήσει ή να μας εμποδίσει να δράσουμε. Ο φόβος είναι ένα από τα βασικά συναισθήματα των ανθρώπων. Όταν εκφράζουμε τους φόβους μας μπορούμε να τους καταλάβουμε καλύτερα, να ζήσουμε αρμονικά μαζί τους ή να τους ξεπεράσουμε (ή ακόμα και να απελευθερωθούμε εντελώς από αυτούς). Ο σκοπός της διαδραστικής έκθεσης «Γεια σου κύριε Φόβε!» είναι να δώσει τα ερεθίσματα στα παιδιά, στους εκπαιδευτικούς και στους γονείς τους να επεξεργαστούν και να γνωρίσουν καλύτερα το συναίσθημα του φόβου μέσα από το παιχνίδι με τα διαδραστικά εκθέματα.
Πιο συγκεκριμένα:
Να αναγνωρίσουν, να κατανοήσουν και να ξεχωρίσουν τους διαφορετικούς φόβους που μπορεί να νιώθουμε εμείς οι άνθρωποι.
Να εκφράσουν μέσα από το παιχνίδι και να κουβεντιάσουν τους φόβους τους
Να αποδεχτούν πως υπάρχουν μέσα μας και να κατανοήσουν τη δυνατότητα που έχουμε να ζούμε αρμονικά με αυτούς που μας προστατεύουν και να απελευθερωθούμε από αυτούς που μας εμποδίζουν.
Η έκθεση «Γεια σου κύριε Φόβε!» είναι μια δημιουργία του Μουσείου Συναισθημάτων βασισμένη στο σχεδιασμό της έκθεσης «Bonjour Madam La Peur» του «Musée des enfants» στο Βέλγιο.
Ώρες λειτουργίας της έκθεσης: 10π.μ. έως 1μ.μ.
Είσοδος στην έκθεση: 4 ευρώ
Κάθε Σαββατοκύριακο όταν κλείνει ή έκθεση στη 1 το μεσημέρι ξεκινάει ένα εργαστήρι σχεδιασμένο για ενήλικες και παιδιά μαζί. Για το Σεπτέμβριο πρώτη σειρά έχουν τα… «Παραμυθοκαμώματα του ΦΟΒΟΥ!» Ένα δημιουργικό εργαστήρι που μας βοηθάει, μικρούς και μεγάλους, μέσα από τη μυθοπλασία και τη διάδραση με το παραμύθι να επεξεργαστούμε το συναίσθημα του φόβου.
«…στο χωριό όλοι μα όλοι φοβούνται τρομερά. Στο μεγάλο δάσος όμως υπάρχει ένας καθρέφτης μαγικός που μπορεί να τους βοηθήσει…! Πώς; Ελάτε να το ανακαλύψουμε μαζί μέσα στο θαυμαστό Κόσμο των Παραμυθιών.»
Ηλικίες: 5 έως και 12 χρονών
Ώρα: 1μ.μ. έως 2μ.μ.
Είσοδος εργαστηρίου: 8 ευρώ (στην τιμή των εργαστηρίων προσφέρεται και η είσοδος στην έκθεση του μουσείου 10 π.μ. έως 1μ.μ.)
Μουσείο Συναισθημάτων Παιδικής Ηλικίας
Καρατζά 7, Φιλοπάππου, τηλ.: 210 9218329
- Εκδήλωση:
- «Γεια σου κύριε Φόβε!» στο Μουσείο Συναισθημάτων (από 28/9)
- Κόστος:
- 4 ευρώ
- Category:
- Εργαστήρια
- Τοποθεσία:
- Μουσείο Συναισθημάτων Παιδικής Ηλικίας
- Τηλέφωνο:
- 210 9218329
- Διεύθυνση: Χάρτης Google
- Καρατζά 7, 11741 Φιλοπάππου,
«Ήρθε πάλι Κυριακή, παίζω με τη Φυσική!» στο Μουσείο Πειραμάτων (29/9)
Πειράματα με μαγνήτες, κυκλώματα και ηλεκτροστατικές φορτίσεις περιμένουν τους μελλοντικούς επιστήμονες να τα ανακαλύψουν σε ένα διασκεδαστικό εργαστήρι φυσικής την Κυριακή 29 Σεπτεμβρίου στο Μουσείο Πειραμάτων.
Κυριακάτικα προγράμματα: για παιδιά 5 έως 12 ετών – ώρες: 10:30-12:00 και 12:30-14:00
κόστος συμμετοχής: 10ευρώ/παιδί και 8ευρώ/παιδί για αδέρφια ή φίλους
Μουσείο Πειραμάτων,
Σιβρισσαρίου 6, Καισαριανή
210-7610038, 210-7210105
- Εκδήλωση:
- «Ήρθε πάλι Κυριακή, παίζω με τη Φυσική!» στο Μουσείο Πειραμάτων (29/9)
- Κόστος:
- 10ευρώ/παιδί και 8ευρώ/παιδί για αδέρφια ή φίλους
- Category:
- Εργαστήρια
- Τοποθεσία:
- Μουσείο Πειραμάτων
- Τηλέφωνο:
- 210-7610038, 210-7210105
-
Διεύθυνση:
Χάρτης Google - Σιβρισσαρίου 6, Καισαριανή, Αθήνα
Τα παιδιά παίζουν και μαθαίνουν στον Ελληνικό Κόσμο (5-6/10)
Ο «Ελληνικός Κόσμος» υποδέχεται κάθε Σάββατο και Κυριακή τους μικρούς του φίλους, για να παίξουν, να μάθουν, να δημιουργήσουν και να ζήσουν μοναδικές εμπειρίες! Το Σάββατο 5 Οκτωβρίου, τα παιδιά ηλικίας 3 έως 5 ετών θα συμμετάσχουν στη δράση Μια σταγόνα ταξιδεύει.«Γεια σας! Είμαι μια σταγόνα που διαρκώς ταξιδεύει!» Νερό… σύννεφο… πάγος… βροχή… Πειράματα, θεατρικό παιχνίδι και νεροϊστορίες ταξιδεύουν ενήλικες και παιδιά σε μια σειρά από δραστηριότητες που θα τους εισάγουν σε ένα από τα πιο μαγευτικά φυσικά φαινόμενα, τον κύκλο του νερού!
Γενικές πληροφορίες
για τα Σαββατιάτικα Εκπαιδευτικά Προγράμματα του «Ελληνικού Κόσμου»
- Για παιδιά 3-5 ετών
-Ώρα έναρξης: 11:30
-Διάρκεια προγραμμάτων: 70 λεπτά
- Κόστος συμμετοχής: 8 ευρώ το παιδί, 4 ευρώ ο ενήλικας (είναι απαραίτητη η συνοδεία ενήλικα)
- Είναι απαραίτητη η έγκαιρη δήλωση συμμετοχής στο τηλέφωνο 212 254 0600 σε εργάσιμες ημέρες και ώρες.
Την Κυριακή 6 Οκτωβρίου, τα παιδιά ηλικίας 5 έως 12 ετών θα συμμετάσχουν στη δράση «Σκάψε, σκάψε, κάτι θα βρεις!». Αρκούν ένα φτυάρι, μυστρί, λεπτά πινέλα, καπέλο και καλή διάθεση ώστε τα παιδιά, σαν μικροί αρχαιολόγοι, να βρουν τα «μυστικά» που κρύβουν τα σκάμματα του “Ελληνικού Κόσμου”! Μέσα από το πρόγραμμα αυτό, τα παιδιά θα βιώσουν τη μοναδική εμπειρία της ανασκαφής και θα πάρουν μέρος σε ένα εργαστήρι συντήρησης και έκθεσης των ευρημάτων. Δουλεύοντας με πραγματικά εργαλεία μέσα στο σκάμμα και παρακολουθώντας εικονικές αναπαραστάσεις συντήρησης αγγείων, θα νιώσουν για λίγο πραγματικοί αρχαιολόγοι συμμετέχοντας στην μαγευτική διαδικασία που οδηγεί τα ευρήματα από το χώμα στο μουσείο!
Γενικές πληροφορίες για τα Κυριακάτικα Εκπαιδευτικά Προγράμματα του «Ελληνικού Κόσμου»
- Για Νήπια και παιδιά όλων των τάξεων του Δημοτικού
- Ώρες προσέλευσης: 10:00 και 12:00. Ώρες έναρξης: 10:30 και 12:30. Διάρκεια προγραμμάτων 90 λεπτά.
- Κόστος συμμετοχής: 8,50 ευρώ
- Είναι απαραίτητη η έγκαιρη δήλωση συμμετοχής στο τηλέφωνο 212 254 0600 σε εργάσιμες ημέρες και ώρες.
Ελληνικός Κόσμος
Πειραιώς 254, Ταύρος
212 254 0600
- Εκδήλωση:
- Τα παιδιά παίζουν και μαθαίνουν στον Ελληνικό Κόσμο (5-6/10)
- Category:
- Εργαστήρια
- Τοποθεσία:
- Ελληνικός Κόσμος
- Τηλέφωνο:
- 212 254 0600
-
Διεύθυνση:
Χάρτης Google - Πειραιώς 254, Ταύρος, ΑθήναΠηγή : http://www.infokids.gr/
26/9/13
19/9/13
Υλικό για την Α δημοτικού!! Έτοιμες καρτέλες!
Υλικό που θα βοηθήσει κάθε δάσκαλο Α' δημοτικού!
Η επιλογή δική σας!
17/9/13
Διαχείριση της σχολικής τάξης στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (υλικό)
Εξαιρετικό υλικό για την διαχείριση της τάξης στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
15/9/13
Γονείς - Δάσκαλος - Μαθητής ....Συνεργασία,προβληματισμοί,προτάσεις (Ένα βοήθημα για όλους τους εκπαιδευτικούς)
Γονείς - Μαθητής - Εκπαιδευτικός !
11/9/13
10/9/13
Ενδιαφέρουσες ειδήσεις !!
Ειδήσεις - Νέα
Πρόγραμμα παροχής υπηρεσιών ημερήσιας φροντίδας, εκπαίδευσης και απασχόλησης από τη "Χλόη"
Το Κέντρο Διημέρευσης-Ημερήσιας φροντίδας "Χλόη" σε συνεργασία με την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης & Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α.) στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού 2007-2013», μέσω της Πράξης «Ενέργειες στήριξης ηλικιωμένων και λοιπών ατόμων που χρήζουν βοήθειας» η οποία συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινοτικό Ταμείο, θα υλοποιήσει πρόγραμμα παροχής υπηρεσιών ημερήσιας φροντίδας, εκπαίδευσης και απασχόλησης σε 50 παιδιά και νέους/ες με νοητική υστέρηση και αναπτυξιακές ανεπάρκειες. Η παρακολούθηση του ημερήσιου προγράμματος εκ μέρους των ωφελουμένων θα είναι δωρεάν.
Η διάρκεια του προγράμματος είναι για ένα χρόνο.
Το Πρόγραμμα θα υλοποιείται σε 8ωρη 5ημερη βάση και θα περιλαμβάνει ομαδικές και ατομικές δραστηριότητες: αυτοεξυπηρέρησης, λογοθεραπείας, εργοθεραπείας, φυσικοθεραπείας, μουσικοθεραπείας, εικαστικής θεραπείας, χοροθεραπείας, δραματοθεραπείας, εξωτερικά προγράμματα, κολυμβητήριο κ.α.
Οι αιτήσεις συμμετοχής θα υποβάλλονται, στα γραφεία της «Χλόης», Εργίνου (θέση Σκαλτσάδες) – Παλλήνη έως την Παρασκευή 20 Σεπτεμβρίου και ώρα 14.00.
Για περισσότερες πληροφορίες, την αίτηση συμμετοχής και τα δικαιολογητικά που απαιτούνται μπορείτε να απευθυνθείτε στα τηλέφωνα 2108081190, 6944765989.
Tip!
Μπορείτε να μάθετε περισσότερα για τη "Χλόη" από τον Οδηγό υπηρεσιών "Προνόησε" του NOESI.gr στη σελίδα http://noesi.gr/pronoise/xloi
Εγκαινιάστηκε το πρώτο “Κέντρο Αποκατάστασης” παίδων
Εγκαινιάστηκε το πρώτο “Κέντρο Αποκατάστασης” παίδων
Παρουσία του Προέδρου της Δημοκρατίας, Κάρολου Παπούλια, και τις πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υγείαςπραγματοποιήθηκαν την Πέμπτη 25 Απριλίου 2013, τα εγκαίνια του πρώτου "Κέντρου Πρώιμης Παρέμβασης και Αποκατάστασης"
παιδιών στην Ελλάδα. Το κέντρο ανήκει διοικητικά στο....
Νοσοκομείο Παίδων "Π.& Α.Κυριακού" και λειτουργεί στο παράρτημά του στην Καλλιθέα.
Πρόκειται δε για δωρεά ύψους 1.500.000 ευρώ από το Ίδρυμα "Σταύρος Νιάρχος",
στη μνήμη της Μαίρης Α.Δρακοπούλου.
Η δωρεά εξασφαλίστηκε με πρωτοβουλία της Ένωσης Σωματείων "Μαζί για το Παιδί" η οποία ήταν
και φορέας υλοποίησης του έργου.
Το νέο τμήμα απευθύνεται σε παιδιά που παρουσιάζουν κινητικά, νοητικά, επικοινωνιακά προβλήματα.
Ο υπουργός Υγείας, Α.Λυκουρέντζος, δήλωσε ότι "χαιρόμαστε ιδιαιτέρως για αυτή την αισιόδοξη προοπτική, η οποία υποστηρίζεται
από την ιδιωτική πρωτοβουλία, από το Ίδρυμα "Σταύρος Νιάρχος" και από την οργάνωση "Μαζί για το Παιδί", διότι ενισχύεται η δυνατότητα
του Εθνικού Συστήματος Υγείας να προσφέρει υπηρεσίες με ποιότητα και αρτιότητα".
8/9/13
7/9/13
ΕΜΕΝΑ ΔΕΝ Μ' ΑΡΕΣΕΙ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ. ΒΟΗΘΕΙΣΤΕ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΣΑΣ ΝΑ ΞΕΠΕΡΑΣΕΙ ΤΙΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ (GILLES-MARIE VALET-ANNE LINCHON) (Υλικό)
Δεν μου αρέσει το σχολείο!!!!!
4/9/13
Σημεία στίξης (Υλικό με καρτέλες)
Υλικό για φωτοτυπίες ή για τον τοίχο της τάξης,έτοιμο για εκτύπωση.
2/9/13
Ψυχομετρικά εργαλεία αξολόγησης του θυμού,της επιθετικότητας και του εκφοβισμού (υλικό)
Πολύ σημαντικό υλικό για όλους !!
Πάντα πρέπει να είμαστε ενημερωμένοι....
Αξίζει να το διαβάσετε όλοι!
1/9/13
Σε ένα γονίδιο η θεραπεία για το σύνδρομο Down
Αμερικανοί επιστήμονες κατάφεραν να "σβήσουν" το χρωμόσωμα που προκαλεί τα συμπτώματα του συνδρόμου
Αμερικανοί επιστήμονες κατάφεραν να
"σβήσουν" το χρωμόσωμα που προκαλεί τα συμπτώματα του συνδρόμου Down σε
ανθρώπινα κύτταρα στο εργαστήριο. Όπως προκύπτει από το άρθρο τους, που
δημοσιεύεται σήμερα στην επιθεώρηση Nature, οι Αμερικανοί επιστήμονες
χρησιμοποίησαν ένα γονίδιο που υπάρχει στο Χ χρωμόσωμα και το οποίο
λειτουργεί σαν μοριακός διακόπτης για να "κλείσουν" το χρωμόσωμα 21 που
"περισσεύει" σε ασθενείς με σύνδρομο Ντάουν.
Μια
ερευνητική ομάδα από το Πανεπιστήμιο της Μασαχουσέτης Ιατρική Σχολή
κατάφερε να εισάγει ένα γονίδιο που ονομάζεται XIST, στα βλαστικά
κύτταρα ενός ατόμου με σύνδρομο Down . Ο ρόλος του γονιδίου αυτού είναι
να αποσιωπά το ένα από τα δύο χρωμοσώματα Χ που φέρουν οι γυναίκες, έτσι
ώστε να ισοσκελίζεται η γενετική πληροφορία γυναικών και ανδρών (οι
άνδρες φέρουν ένα γονίδιο Χ και ένα Υ).
"Η
έρευνα μας βοηθά να κατανοήσουμε την κυτταρική βάση για το σύνδρομο
Down, που θα μπορούσε να βοηθήσει στον εντοπισμό νέων φαρμάκων για το
σύνδρομο Down», επεσήμανε ο επικεφαλής της έρευνας Δρ. Λόρενς.
Σχολιάζοντας
τη μελέτη, ο Κάρολ Μπόις, διευθύνων σύμβουλος του Συλλόγου Ατόμων με
Συνδρόμο Down είπε ότι πρόκειται για μία πολύ σημαντική ανακάλυψη ,
ωστόσο όμως τόνισε ότι "Είμαστε πολύ μακριά για να πούμε πώς τα ευρήματα
αυτά θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν σε κλινικές εφαρμογές, αλλά η
έρευνα αυτή μπορεί να συμβάλλει σημαντικά στην αναζήτηση συμβατικών
θεραπειών για ορισμένες από τις επιπτώσεις στην υγεία των ανθρώπων με
ανθρώπους με σύνδρομο Down."
Οι
άνθρωποι γεννιούνται με 23 ζεύγη χρωμοσωμάτων, μεταξύ των οποίων δύο
φυλετικά χρωμοσώματα. Τα άτομα με σύνδρομο Down έχουν τρία - και όχι δύο
- αντίγραφα του χρωμοσώματος 21. Αυτό προκαλεί συμπτώματα όπως
μαθησιακές δυσκολίες και πρώιμη έναρξη της νόσου του Alzheimer, καθώς
επίσης και ένα μεγαλύτερο κίνδυνο διαταραχών του αίματος και καρδιακές
ανωμαλίες.