Εφόσον το παιδάκι σας έχει διαγνωσθεί με Μαθησιακές Δυσκολίες ή Δυσλεξία, το πρώτο βήμα που πρέπει να κάνετε είναι να έρθετε σε επαφή με το σχολείο του και τους δασκάλους του, με σκοπό να συζητήσετε από κοινού τις δυσκολίες που παρουσιάζει το παιδί τόσο σε μαθησιακό όσο και σε συμπεριφοριστικό επίπεδο καθώς και τους κοινούς σας μαθησιακούς στόχους. Πρέπει να δουλεύετε ως ομάδα με κοινούς στόχους και προοπτικές, με σκοπό να αποφευχθεί η σύγχιση στο παιδί.
Άρθρα που αφορούν την ενημέρωση σε θέματα ειδικής αγωγής,εκπαίδευσης,ψυχολογίας,λογοθεραπείας,εργοθεραπείας και πολλά άλλα.
Facebook Ομάδα
▼
31/3/15
Πώς μπορείς να διαβάσεις ένα παιδί με δυσλεξία;
Εφόσον το παιδάκι σας έχει διαγνωσθεί με Μαθησιακές Δυσκολίες ή Δυσλεξία, το πρώτο βήμα που πρέπει να κάνετε είναι να έρθετε σε επαφή με το σχολείο του και τους δασκάλους του, με σκοπό να συζητήσετε από κοινού τις δυσκολίες που παρουσιάζει το παιδί τόσο σε μαθησιακό όσο και σε συμπεριφοριστικό επίπεδο καθώς και τους κοινούς σας μαθησιακούς στόχους. Πρέπει να δουλεύετε ως ομάδα με κοινούς στόχους και προοπτικές, με σκοπό να αποφευχθεί η σύγχιση στο παιδί.
29/3/15
Τραυλισμός: Κι όμως θεραπεύεται!
Ένα 5% των
παιδιών προσχολικής ηλικίας τραυλίζουν, πράγμα που σημαίνει ότι περισσότερα από
50.000 παιδιά στην Ελλάδα αντιμετωπίζουν αυτό το πρόβλημα. Για την πλειοψηφία,
η κατάσταση είναι προσωρινή και την ξεπερνούν καθώς μεγαλώνουν, αλλά περίπου το
1/3 αν δεν βοηθηθούν έγκαιρα, κινδυνεύουν να αναπτύξουν τραυλισμό και στην
ενήλικη τους ζωή.
Τι είναι ο
Τραυλισμός;
Ο Τραυλισμός είναι μια δυσκολία στη ροή της ομιλίας. Αποτελεί μία σύνθετη διαταραχή που συνήθως χαρακτηρίζεται από διακοπτόμενη ροή ομιλίας λόγω επαναλαμβανόμενων κολλημάτων, επαναλήψεων ή επιμηκύνσεων ήχων στην αρχή ή τη μέση της λέξης. Συχνά συνοδεύονται από αντανακλαστικές συσπάσεις του προσώπου ή του σώματος και σε ορισμένες περιπτώσεις από απώλεια ελέγχου του ρυθμού της αναπνοής.
Ο Τραυλισμός είναι μια δυσκολία στη ροή της ομιλίας. Αποτελεί μία σύνθετη διαταραχή που συνήθως χαρακτηρίζεται από διακοπτόμενη ροή ομιλίας λόγω επαναλαμβανόμενων κολλημάτων, επαναλήψεων ή επιμηκύνσεων ήχων στην αρχή ή τη μέση της λέξης. Συχνά συνοδεύονται από αντανακλαστικές συσπάσεις του προσώπου ή του σώματος και σε ορισμένες περιπτώσεις από απώλεια ελέγχου του ρυθμού της αναπνοής.
27/3/15
Επιλεκτική Αλαλία και τρόποι αντιμετώπισης
Η επιλεκτική αλαλία (παλαιότερα γνωστή ως
εκλεκτική αλαλία) συμβαίνει συνήθως κατά την παιδική ηλικία. Ένα παιδί
με επιλεκτική αλαλία δεν μιλάει σε ορισμένες περιπτώσεις, όπως στο
σχολείο, αλλά μιλάει σε άλλες χρονικές στιγμές, όπως στο σπίτι ή με
φίλους. Η επιλεκτική αλαλία συχνά ξεκινά πριν ένα παιδί φθάσει στην
ηλικία των 5 ετών. Συνήθως παρατηρείται για πρώτη φορά όταν το παιδί
αρχίζει το σχολείο.
26/3/15
Συγκλονιστική Πειραματική ταινία (ελληνική)....που δίνει γροθιά στο στομάχι!
Αξίζει πραγματικά να την παρακολουθήσουν όλοι όσοι ασχολούνται με παιδιά ή είναι γονείς!
"Κούκλες" που μεγαλώνουν διαφορετικά..
Για κάποιες “κούκλες” η ζωή δεν είναι ροζ… Δείχνουν όμορφες, ίσως και ευτυχισμένες…
Για κάποιες “κούκλες” η ζωή δεν είναι ροζ… Δείχνουν όμορφες, ίσως και ευτυχισμένες…
Δείχνουν ότι όλα είναι φυσιολογικά, ότι μεγαλώνουν όμορφα, γλυκά,
με χάδια και αγκαλιές…
Η πραγματικότητα όμως, δεν είναι τόσο όμορφα πλασμένη,
όπως στα παραμύθια…
Πολλές “κούκλες” μεγαλώνουν διαφορετικά.. χωρίς αγκαλιές,
χωρίς γλυκά λόγια, χωρίς χάδια στα μαλλιά… Και κάπως έτσι οι μεγάλες “κούκλες”
φροντίζουν τις μικρές… με τον ίδιο τρόπο, έτσι τις έμαθαν, αυτό γνώρισαν…
Φόβος… λύπη… ματάκια χαμηλωμένα… δακρυσμένα…
Η ταινία μικρού μήκους “Κούκλες”
του Μανόλη Λεβεντέλη, μας μιλά για τις επιπτώσεις που έχει η ενδοοικογενειακή
βία στον ψυχισμό των παιδιών μας. Ένα μεγάλο μπράβο στο σκηνοθέτη, αλλά και στη
μικρή Σοφία Χιωτάκη, που ενσαρκώνει καταπληκτικά μια πληγωμένη “κούκλα”!
25/3/15
Hλικίες που τα παιδιά παράγουν τα φωνήματα και τα συμπλέγματα χωρίς να παρουσιάζουν καμιά αρθρωτική δυσκολία
Hλικίες που τα παιδιά παράγουν τα φωνήματα και τα συμπλέγματα χωρίς να παρουσιάζουν καμιά αρθρωτική δυσκολία
Ο πρώτος ήχος που παράγει ένα παιδί με τη γέννηση του
είναι το κλάμα. Είναι το μόνο μέσο που διαθέτει αρχικά για να επικοινωνήσει
λεκτικά με τα άτομα που είναι γύρω του. Με την πάροδο του χρόνου αρχίζει να
αναπτύσσεται το βάβισμα, που είναι διάφοροι ήχοι, που παράγει το παιδί
προκειμένου να επικοινωνήσει, χωρίς όμως να συνδέονται αυτοί οι ήχοι
μεταξύ τους για να σχηματίσουν λέξεις.
23/3/15
3asyR: Το εργαλείο που βοηθάει τους δυσλεκτικούς να διαβάσουν πιο εύκολα στο διαδίκτυο
Η Μαίρη Τσιάνα διαγνώστηκε με δυσλεξία στα 22 της χρόνια, αφού πρώτα πέρασε όλη της τη σχολική ζωή να αναρωτιέται γιατί δυσκολεύεται στην γραφή και την ανάγνωση. Όλη αυτή η εμπειρία της, την οδήγησε στο να δημιουργήσει, το 2014, το 3asyR, ένα εργαλείο που κάνει την ανάγνωση στο διαδίκτυο πιο εύκολη για όσους έχουν δυσλεξία.
22/3/15
Γιατί το παιδί δεν προσέχει στο μάθημα;Νέο τεστ
Μπορεί στα παιδιά να είναι έμφυτη η ανάγκη να είναι ονειροπόλα
,να βαριούνται γρήγορα ή να αδιαφορούν για υποχρεώσεις ή αγγαρείες όπως
τα μαθήματα όμως μερικές φορές η δυσκολία συγκέντρωσης ενδεχομένως να
συνδέεται με συγκεκριμένη μαθησιακή δυσκολία.
Σύμφωνα με επιστημονικά στοιχεία ένα ποσοστό που αγγίζει το 5%
των παιδιών εμφανίζουν διαταραχή ελαττωματικής προσοχής (ΔΕΠΥ) η οποία
φαίνεται ότι προτιμά τα αγόρια παρά τα κορίτσια.
Πρόσφατα οι Αμερικανικές ρυθμιστικές αρχές ενέκριναν την πρώτη
δοκιμή του «τεστ εγκεφαλικών κυμάτων», αναφέροντας ότι μπορεί να
βελτιώσει την ακρίβεια των διαγνώσεων.
του Εμμανουήλ Πολυζόπουλου Ψυχίατρου - Ψυχοθεραπευτή
21/3/15
21η Μαρτίου Παγκόσμια ημέρα για το Συνδρομο Down.6 απίστευτα μαθήματα ζωής: Άτομα με σύνδρομο Down που κατάφεραν να διαπρέψουν!
6 απίστευτα μαθήματα ζωής: Άτομα με σύνδρομο Down που κατάφεραν να διαπρέψουν!
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Συνδρόμου Down, σας παρουσιάζουμε 6 συγκινητικές ιστορίες που μας αποδεικνύουν πως δεν πρέπει να βάζουμε όρια στον εαυτό μας!
Καθιερωμένη από το 2006, η Παγκόσμια Ημέρα για το Σύνδρομο Down, γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 21 Μαρτίου, λόγω των αριθμητικών δεδομένων που ευθύνονται για την χρωμοσωματική αυτή ανωμαλία (ύπαρξη ενός 3ου χρωμοσώματος στο 21ο ζεύγος -21/3). Τα άτομα με το σύνδρομο αυτό, παρά την νοητική υστέρηση και τις μαθησιακές δυσκολίες που τα χαρακτηρίζει, μπορούν να ζήσουν μια φυσιολογική ζωή και να έχουν ενεργό ρόλο στην κοινωνία. Βασική προϋπόθεση για το αποτέλεσμα αυτό, η στήριξη του οικογενειακού περιβάλλοντος, η κατάλληλη εκπαίδευση αλλά και η θέληση των ίδιων αυτών των ατόμων, που κάποιες φορές αποτελεί ένα πραγματικό μάθημα για όλους μας.
20/3/15
Τρόμος στους γονείς από την μόδα του αυτοτραυματισμού!
Διαστάσεις «επιδημίας» τείνει να πάρει το φαινόμενο του σκόπιμου αυτοτραυματισμού των νέων, που ενίοτε μπορεί να είναι και μοιραίος!
Αυτό τονίζουν οι παιδοψυχίατροι και κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου, καθώς σύμφωνα με επιστημονικές μελέτες το 13% των νέων αντιμετωπίζει τέτοιο πρόβλημα το οποίο είναι ιδιαίτερα δημοφιλή στους εφήβους.
Αυτό τονίζουν οι παιδοψυχίατροι και κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου,
καθώς σύμφωνα με επιστημονικές μελέτες το 13% των νέων αντιμετωπίζει
πρόβλημα αυτοτραυματισμού!
«Πίσω από το φαινόμενο του αυτοτραυματισμού των νέων κρύβεται
συναισθηματικός πόνος και έντονη δυσφορία , που προκαλείται από το στρες
και τα προβλήματα της σύγχρονης ζωής» τονίζει η παιδοψυχίατρος κ.
Μερσύνη Αρμενάκα.
19/3/15
H μουσική θεραπεύει τη σχολική επιθετικότητα - Πρόταση του ΑΠΘ
Τη μουσική ως μέσο διαχείρισης της σχολικής επιθετικότητας προτείνει η λέκτορας του Τμήματος Μουσικών Σπουδών στη Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ, Ντόρα Ψαλτοπούλου, επισημαίνοντας ότι αυτή αγγίζει τον άνθρωπο σε όλο το σώμα, την ψυχή, το συναίσθημα αλλά και τη νόηση.
18/3/15
17/3/15
Τα σχόλια δικά σας! Παιδιά με ιδιαιτερότητες κλεισμένα σε "κλουβιά" στην Ελλάδα: Το συγκλονιστικό ρεπορτάζ του BBC
Το βρετανικό δίκτυο BBC ασχολείται με τα «κλουβιά της ντροπής», τα ειδικά, αυτοσχέδια κρεβάτια που φιλοξενούν πάνω από 65 παιδιά με ειδικές ανάγκες στο ΚΕΠΕΠ Λεχαινών. Οι εικόνες με τα μικρά παιδιά με αναπτυξιακές διαταραχές που είναι περιορισμένα και εγκλωβισμένα μέσα σε ξύλινα κλουβιά, είναι γροθιά στο στομάχι.
14/3/15
Πώς Διαβάζει τα μαθήματα του το Παιδί σας;
Το διάβασμα πρέπει να μπει στο καθημερινό πρόγραμμα για όλα τα παιδιά. Εκτός όμως από το διάβασμα του σχολείου το καθημερινό πρόγραμμα πρέπει να περιλαμβάνει και τις εξωσχολικές δραστηριότητες ενός παιδιού, όπως ξένες γλώσσες , χορός, αθλητισμός, που και αυτά χρειάζονται την ανάλογη προσοχή και προσπάθεια του παιδιού. Πέρα από αυτά όμως, ένα σημαντικό κομμάτι της καθημερινότητας, είναι να έχει ελεύθερο χρόνο για να ασχολείται με αυτά που του αρέσουν και να μην νιώθει πνιγμένο κάτω από το βάρος των υποχρεώσεων του. Το καθημερινό πρόγραμμα του μαθητή είναι γεμάτο αλλά μπορεί να γίνει πιο ευχάριστο, με έναν καλό προγραμματισμό. Πώς Διαβάζει τα μαθήματά του το Παιδί σας;
12/3/15
“Μαμά, τα παιδιά μ’ έχουν για να γελάνε!” (έξι επιστολές που περιγράφουν το bullying)
Χωρίς λόγια ξεδιαλέγω έξι επιστολές από τις πολλές επιστολές που έφτασαν στο email μου στην εφημερίδα γράφει η Έλενα Ακρίτα.
Τα συμπεράσματα δικά σας:
1. “Ως πρώην θύμα bullyng λόγω παιδικής παχυσαρκίας αντιμετώπισα ξύλο, φτυσίματα, περιθωριοποίηση και χρειάστηκε να κάνω πολλά χρόνια ψυχανάλυση για να μπορέσω να το ξεπεράσω. Η απάντηση σε αυτή την μάστιγα είναι η εξοικείωση των παιδιών μας με κάθε μορφής διαφορετικότητα. Μόνο η σωστή ενημέρωση, η αγάπη κι η παρουσία του γονιών θα φέρουν την αλλαγή σε αυτό τον ιδιότυπο φασισμό που βιώνουμε σε όλες τις εκφάνσεις της ζωής μας!”
11/3/15
Πάσχοντες από σχιζοφρένεια αποτυπώνουν σε εικόνες...Αξίζει να δείτε
Πάσχοντες αποτυπώνουν σε εικόνες τι συμβαίνει στο μυαλό τους (εικόνες)
Αναρωτηθήκατε ποτέ, τι συμβαίνει στο μυαλό
ενός ανθρώπου που πάσχει από σχιζοφρένεια; Οι παρακάτω ζωγραφιές θα σας δώσουν
μία μικρή ιδέα.
Η σχιζοφρένεια αποτελεί μία ψυχική
διαταραχή που παρατηρείται κυρίως σε άτομα νεαρής ηλικίας και διαταράσσει την
αντίληψή τους περί πραγματικότητας. Τα άτομα που πάσχουν από την ψυχική νόσο,
πολλές φορές έχουν παραισθήσεις, ακουστικές αλλά και οπτικές , παρανοϊκές ιδέες
και αποδιοργανωμένη ομιλία και σκέψη που δημιουργεί μεγάλο πρόβλημα στην
κοινωνική τους αλληλεπίδραση με τον περίγυρο τους.
10/3/15
Τεχνικές διαχείρισης των μαθησιακών δυσκολιών από τον εκπαιδευτικό στο νηπιαγωγείο και την πρώτη δημοτικού
Πρόληψη, Παρέμβαση και αντιμετώπιση των μαθησιακών
Δυσκολιών από τη νηπιαγωγό και τον εκπαιδευτικό στο Νηπιαγωγείο και στις
Πρώτες Τάξεις του Δημοτικού
Οι προτάσεις που ακολουθούν αναφέρονται σε όλο το φάσμα των μαθησιακών ιδιαιτεροτήτων και όχι αποκλειστικά και μόνο στη δυσλεξία, δεδομένου ότι αρχίζουμε να μιλάμε με σχετική βεβαιότητα γι’ αυτή την Ειδική Μαθησιακή Δυσκολία μόνο μετά την ηλικία των 8,5-9 χρόνων.
Οι προτάσεις που ακολουθούν αναφέρονται σε όλο το φάσμα των μαθησιακών ιδιαιτεροτήτων και όχι αποκλειστικά και μόνο στη δυσλεξία, δεδομένου ότι αρχίζουμε να μιλάμε με σχετική βεβαιότητα γι’ αυτή την Ειδική Μαθησιακή Δυσκολία μόνο μετά την ηλικία των 8,5-9 χρόνων.
- Ενισχύστε τις λειτουργίες και το συντονισμό των λεπτών κινήσεων του
παιδιού, με παιχνίδια και ασχολίες που απαιτούν συντονισμένη κίνηση
ματιού, χεριού και δακτύλων, και οι οποίες αφορούν τον οπτικο-κινησιακό ή
το γραφο-κινησιακό συντονισμό (δεξιότητες απαραίτητες για τη γραφή).
Για παράδειγμα:
- Ζητήστε από το παιδί να μαζεύει μικρά αντικείμενα όπως: κουμπιά, ρύζι, μικρές πετρούλες και βότσαλα.
- Αναθέστε του ασχολίες που απαιτούν:
- Να χειρίζεται το ψαλίδι, π.χ. να κόβει μια ευθεία γραμμή χαραγμένη σε μαλακό χαρτόνι
- Να περνά μεγάλες χάντρες σε κλωστή με χοντρή βελόνα.
- Να ράβει μεγάλα κουμπιά πάνω σε μαλακό χαρτόνι ή τσόχα
- Να χωρίζει μικρά κουμπάκια κατά χρώματα ή
- Να γεμίζει και ν’ αδειάζει χαλίκια / ρύζι / μακαρονάκια μέσα σε διαφορετικά δοχεία.
- Όλες αυτές οι ασκήσεις δυναμώνουν το μυϊκό σύστημα των δακτύλων,
διευκολύνοντας τη σωστή λαβή του μολυβιού, ενώ συγχρόνως, ενεργοποιούν
και εκπαιδεύουν το οπτικό σύστημα του παιδιού στην οπτική αλληλουχία και
οπτική αντίληψη και διάκριση. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να «εκπαιδεύεται»
το παιδί στον οπτικο-κινησικό συντονισμό και, ειδικότερα, στην
προγραφική δεξιότητα.
Παράλληλα με την ενίσχυση του οπτικο-κινησιακού συντονισμού, που ανάγεται στη λεπτή κινητικότητα, μπορούν να ενισχύσουν και γνωστικές διεργασίες όπως: - Η σειροθέτηση, π.χ. να τοποθετεί τις πετρούλες πάνω σε μια ευθεία γραμμή.
- Η ομαδοποίηση και ταξινόμηση, π.χ. να βάλει όλα τα μακαρονάκια μαζί μέσα στο πιάτο, όλα τα σπυριά του ρυζιού μαζί στο φλιτζάνι κ.λ.π.
9/3/15
Πρόγραμμα σωματικής δραστηριότητας για παιδιά με αυτισμό
Η σωματική δραστηριότητα είναι ζωτικής
σημασίας,ώστε να μπορούν να βιώσουν έναν υγιεινό τρόπο ζωής τα παιδιά
με και χωρίς ειδικές ανάγκες (Huettig & O'Connor, 1999). Η
σωματική δραστηριότητα προσφέρει ποικίλα οφέλη στα άτομα με αυτισμό.
Μετά από μια μέτρια αερόβια δραστηριότητα, τα παιδιά με
αυτισμό παρουσιάζουν αύξηση της προσοχής, αύξηση στη συμπεριφορά τους
ως προς ένα θέμα καθώς επίσης και αύξηση ως προς το επίπεδο μιας σωστής
απάντησης (Rosenthal-Malek & Mitchell, 1997).
Ένα πρόγραμμα βασισμένο πάνω στη φυσική
δραστηριότητα είναι εύκολο να εφαρμοστεί και έχει αποδειχθεί ότι
εμφανίζει πολλά αποτελέσματα ως προς στον έλεγχο πολλών τύπων
ακατάλληλης συμπεριφοράς που συνδέονται με τον αυτισμό (Allison, Basile, & MacDonald, 1991; Elliott, Dobbin, Rose, & Soper, 1994).Τα
παιδιά με αυτισμό μπορούν να αντιμετωπίσουν κάποιες αρχικές δυσκολίες
στα προγράμματα σωματικής δραστηριότητας λόγω της ανικανότητας να
αντιμετωπίσουν την ποικιλία των ακουστικών, οπτικών, και των ερεθισμάτων
αφής στους ευρέως ανοιχτούς χώρους. Αυτή η ανικανότητά τους μπορεί να
γίνει φανερή μέσα από διάφορες συμπεριφορές, όπως την υπερευαισθησία
τους σε διάφορα ερεθίσματα (δηλ.,ξεσπάσματα, χτύπημα χεριών, περπάτημα
στις μύτες των ποδιών),ελλείμματα στην ομιλία,τη γλώσσα και τις
γνωστικές ικανότητες,επιθυμία να αποφευχθούν οι αλλαγές στις ρουτίνες
και στις δυσκολίες που μεταφέρουν τα μαθήματα από το ένα παιδί στο
άλλο.
Τα παιδιά με αυτισμό μπορούν επίσης να
δοκιμάσουν να αναπτύξουν διαπροσωπικές σχέσεις, πράγμα το οποίο δεν
επιδιώκουν ή δεν δέχονται εύκολα ,όπως την αγάπη, αποφεύγουν το παιχνίδι
με τους ομοίους τους ή τη συμμετοχή τους στις σωματικές
δραστηριότητες, και επίσης αποφεύγουν να κοιτάξουν στα μάτια
κάποιον,αποφεύγουν δηλαδή την οπτική επαφή. Η έκθεση του εαυτού τους
μπροστά σε άλλους, η στερεοτυπική συμπεριφορά τους ή η ανικανότητά τους
να αναπτύξουν σχέσεις κανονικά με άλλους ανθρώπους και καταστάσεις είναι
επίσης χαρακτηριστική των μικρών παιδιών με αυτισμό (American Psychiatric Association, 1994; Gillberg, 1990; Tsai, 1998). Επιπλέον, τα παιδιά με αυτισμό μπορούν να έχουν χαμηλά επίπεδα φυσικής κατάστασης (Auxter, Pyfer, & Huettig, 1997).
Αυτό μπορεί να συναχθεί από το γεγονός ότι αυτός ο πληθυσμός τείνει να
έχει τα χαμηλότερα ενδιαφέροντα ή τα κίνητρα για να συμμετέχει σε
διάφορα παιχνίδια. Τα προγράμματα σωματικής δραστηριότητας
για τα παιδιά με αυτισμό μπορούν να προωθήσουν τις κατάλληλες
συμπεριφορές και να βελτιώσουν την καρδιαγγειακή τους αντοχή συγχρόνως.
Ο σκοπός αυτού του άρθρου είναι να
συζητηθούν μερικές εκπαιδευτικές οδηγίες για την ανάπτυξη των
προγραμμάτων δραστηριότητας στα οποία τα παιδιά που συμμετέχουν έχουν
αυτισμό (ηλικίες 5-8 έτη) και μπορούν να παρακινηθούν για να
συμμετέχουν στις σωματικές δραστηριότητες.
8/3/15
«Υιοθέτησε» ένα πρωτάκι
Μία
δημιουργική απάντηση στο bullying εντός του σχολείου
Εκτάκι
αγκαλιάζει το πρωτάκι του σε παλαιότερη γιορτή λήξης του σχολείου. Κάθε χρόνο,
πρώτη και έκτη κάνουν κοινή εμφάνιση στη γιορτή. Τα ζευγαράκια μπαίνουν
χέρι-χέρι και παρουσιάζουν κάτι μαζί.
Ένας νέος
θεσμός αναπτύσσεται τα τελευταία χρόνια σε δημοτικά σχολεία της χώρας: εκτάκια
«υιοθετούν» πρωτάκια. Τα παιδιά διδάσκονται τη συνεργασία και τη συνύπαρξη και
οι μικροί μαθητές αισθάνονται πιο ασφαλείς σε ένα καινούριο περιβάλλον. Πρόκειται
για μία δημιουργική απάντηση απέναντι σε κάθε ίχνος εκφοβισμού, που μπορεί να
αναπτυχθεί εντός του σχολείου. Σε ένα από τα σχολεία της Αθήνας, που έχουν
εφαρμόσει αυτόν τον θεσμό, πηγαίνουν η Εβελίνα και η Εβίτα, κόρες της Άσπας
Τσαμαδή, η οποία περιγράφει στο LIFO.gr τη διαδικασία της «υιοθεσίας».
Πρόκειται για μία απλή ιδέα, που μπορεί να εφαρμοστεί σε κάθε σχολείο, η οποία
όμως έχει τη δύναμη να κάνει την καθημερινή ζωή των μαθητών ομορφότερη «Από
τότε που η μεγάλη μου κόρη πήγε πρώτη δημοτικού, παρακολουθώ από κοντά τον
καταπληκτικό θεσμό της "υιοθεσίας" που υπάρχει στο σχολείο τους. Στην
αρχή της χρονιάς, κάθε πρωτάκι του σχολείου υιοθετείται από ένα εκτάκι. Το
εκτάκι αναλαμβάνει να το προστατεύει, να το καθοδηγεί και να το βοηθάει καθ'
όλη τη διάρκεια της χρονιάς. Έτσι το πρωτάκι ξέρει ότι μπορεί να απευθυνθεί και
κάπου αλλού εκτός από τους δασκάλους του για οτιδήποτε το απασχολεί. Και τα
εκτάκια κρατούν συνεχώς τα μάτια τους ανοιχτά για οτιδήποτε μπορεί να
χρειαστούν τα πρωτάκια τους», αναφέρει. Οι δάσκαλοι αναλαμβάνουν να εξηγήσουν
τη διαδικασία στους μαθητές και οι πρώτες συναντήσεις γίνονται υπό την επίβλεψή
τους.
6/3/15
Υπέρηχοι για τη διάγνωση του αυτισμού στο έμβρυο;
Μικρή έρευνα έδειξε ότι παιδιά που στη συνέχεια εμφάνισαν διαταραχή του φάσματος του αυτισμού είχαν μεγαλύτερο μέγεθος κεφαλιού και κοιλιάς, στις 20 εβδομάδες κύησης, σε σχέση με υγιή έμβρυα.
Παιδιά με διαταραχή του φάσματος του αυτισμού μπορεί ενδεχομένως να εμφανίζουν πιο γρήγορα αναπτυσσόμενο εγκέφαλο και σώμα στην έναρξη του δεύτερου τριμήνου της κύησης, υποδεικνύει νέα έρευνα.4/3/15
Τι σημαίνει «οριοθέτηση της συμπεριφοράς» του παιδιού;
Για την υγιή ψυχοσωματική ανάπτυξη του παιδιού μας, πέρα από την αγάπη και τη στοργή μας, χρειάζεται να θέσουμε κάποια όρια, κάποιους κανόνες στη συμπεριφορά του. Οι κανόνες αυτοί μπορεί να σχετίζονται με θέματα που σχετίζονται με τον ύπνο, τη διατροφή, τα παιχνίδια, τις εξόδους, το ντύσιμο, τη μελέτη, τις αγορές, την τηλεόραση, τις σχέσεις με τους άλλους, την αρνητική συμπεριφορά κ.λ.π.
Γιατί τα
όρια είναι απαραίτητα;
Το παιδί χωρίς όρια νιώθει δυστυχισμένο, αποθαρρυμένο, ανασφαλές και συχνά εκδηλώνει προβλήματα στη συμπεριφορά του. Η συνέπεια και η σταθερότητα στην εφαρμογή των κανόνων αυτών, αποτελεί την απαραίτητη προϋπόθεση για την ολοκληρωμένη και υγιή ανάπτυξη της προσωπικότητας του παιδιού, καθώς και την ομαλή λειτουργία ολόκληρου του οικογενειακού συστήματος.
Το παιδί χωρίς όρια νιώθει δυστυχισμένο, αποθαρρυμένο, ανασφαλές και συχνά εκδηλώνει προβλήματα στη συμπεριφορά του. Η συνέπεια και η σταθερότητα στην εφαρμογή των κανόνων αυτών, αποτελεί την απαραίτητη προϋπόθεση για την ολοκληρωμένη και υγιή ανάπτυξη της προσωπικότητας του παιδιού, καθώς και την ομαλή λειτουργία ολόκληρου του οικογενειακού συστήματος.