Άρθρα που αφορούν την ενημέρωση σε θέματα ειδικής αγωγής,εκπαίδευσης,ψυχολογίας,λογοθεραπείας,εργοθεραπείας και πολλά άλλα.
Facebook Ομάδα
▼
29/8/16
28/8/16
Αντί για Πόκεμον "κυνηγούν" βιβλία! Πού;
πηγη |
Η επιτυχία που έχει ανά τον κόσμο το Pokemon Go έδωσε σε μια διευθύντρια δημοτικού σχολείου στο Βέλγιο την ιδέα να δημιουργήσει ένα διαδικτυακό "κυνήγι βιβλίων" αντί για το κυνήγι των χαριτωμένων τεράτων του παιγνιδιού αυτού επαυξημένης πραγματικότητας. Το παιγνίδι της έχει ήδη προσελκύσει δεκάδες χιλιάδες παίκτες μέσα σε λίγες εβδομάδες.
Ενώ οι παίκτες του Pokemon Go χρησιμοποιούν το GPS μιας κινητής συσκευής και την κάμερά της για να εντοπίζουν τα εικονικά αυτά πλάσματα που βρίσκονται κρυμμένα στην πόλη, η εκδοχή της Αβελίν Γκρεγκουάρ παίζεται μέσω μιας ομάδας στο Facebook που ονομάζεται "Chasseurs de livres" (Κυνηγοί Βιβλίων).
Οι παίκτες αναρτούν φωτογραφίες και στοιχεία για το μέρος στο οποίο έχουν κρύψει ένα βιβλίο και οι συμπαίκτες τους πηγαίνουν και ψάχνουν να το βρουν. Αφού κάποιος ολοκληρώσει την ανάγνωση του βιβλίου που βρήκε, το "απελευθερώνει" ξανά στη φύση.
"Όπως τακτοποιούσα τη βιβλιοθήκη μου, συνειδητοποίησα ότι δεν είχα αρκετό χώρο για όλα μου τα βιβλία. Καθώς είχα παίξει Pokemon Go με τα παιδιά μου, μου ήρθε η ιδέα να 'απελευθερώσω' τα βιβλία στη φύση", δήλωσε η Γκρεγκουάρ στο Reuters.
Αν και το κυνήγι του θησαυρού με βιβλία δημιουργήθηκε μόλις πριν από λίγες εβδομάδες, ήδη περισσότεροι από 40.000 άνθρωποι έχουν εγγραφεί στην ομάδα της Γκρεγκουάρ στο Facebook.
Οι κρυμμένοι τίτλοι, που κυμαίνονται από βιβλία για νήπια έως βιβλία τρόμου του Στίβεν Κινγκ, τοποθετούνται σε διάφορες πόλεις και στην ύπαιθρο του Βελγίου, συχνά τυλιγμένα με πλαστικό για να προφυλάσσονται από τη βροχή.
Η οικογένεια Ντετουρνέ από την πόλη Μποντούρ στο νότιο Βέλγιο δηλώνει ότι το παιγνίδι αυτό αποτελεί πλέον μέρος των πρωινών της περιπάτων. Η οικογένεια βρήκε ένα βιβλίο και άφησε πίσω της τέσσερα άλλα για να τα βρουν οι συμπαίκτες της.
"Η κόρη μου είπε ότι είναι σαν το κυνήγι των πασχαλινών αυγών, αλλά με βιβλία", δήλωσε η Τζεσικά Ντετουρνέ.
Όταν επέστρεψαν στο σπίτι τους από έναν περίπατο, είχε έρθει ειδοποίηση στο Facebook που τους ενημέρωνε ότι κάποιος είχε ήδη βρει δύο από τα βιβλία τους.
Η Γκρεγκουάρ σκέφτεται τώρα να προχωρήσει κι άλλο την ιδέα της και να δημιουργήσει μια εφαρμογή για το παιγνίδι της.
27/8/16
Παιδικά Βιβλία με θέματα τη διαφορετικότητα, τον αντιρατσισμό και τα δικαιώματα του παιδιού
Παιδικά Βιβλία με θέματα τη διαφορετικότητα, τον αντιρατσισμό και τα δικαιώματα του παιδιού
Κατάλογος με το όνομα του βιβλίου και το συγγραφέα..
Κατάλογος με το όνομα του βιβλίου και το συγγραφέα..
Πατήστε πάνω στην εικόνα
Κατάλογος Βιβλίων |
26/8/16
25/8/16
24/8/16
Πώς μπορούν οι γονείς να ενισχύσουν τα κίνητρα του παιδιού τους για μάθηση
πηγη |
Η γνώση είναι δύναμη – Francis Bacon
Ένα από τα πολυτιμότερα δώρα που μπορούν να προσφέρουν οι γονείς στα παιδιά τους είναι η μόρφωσή τους. Η ενεργή συμμετοχή τους στη διδακτική διαδικασία μέσω της μελέτης του παιδιού στο σπίτι, για να είναι βοηθητική και αποτελεσματική, πρέπει να πληροί ορισμένες προυποθέσεις ώστε ο ρόλος τους να συμβάλλει στην ενίσχυση της σχολικής επίδοσης αλλά και στην προσωπική επιτυχία του ατόμου.
Αρκετά συχνά οι γονείς επιβάλλουν στο παιδί να επιθυμεί την γνώση και την επιτυχία και, πιστεύοντας ότι η επίδοση του παιδιού στο σχολείο αντανακλά τη δική τους εικόνα, γίνονται πιεστικοί, μεταφέρουν το άγχος τους στο παιδί, δαπανούν πολλές ώρες καθημερινά για την άριστη προετοιμασία του παιδιού για την επόμενη μέρα, με αποτέλεσμα να καταλήγουν, γονείς και παιδί, «εξουθενωμένοι», στο τέλος της ημέρας, από το διάβασμα του σχολείου.
Αντίθετα, αν οι γονείς αφήσουν το παιδί να δράσει αυτόνομα, του επιτρέψουν να έχει τη δική του επιθυμία για γνώση, αποδεχτούν τον χρόνο και τον τρόπο που χρειάζεται το κάθε παιδί να μάθει, και το εκπαιδεύσουν σε προσωπικές και κοινωνικές δεξιότητες ενισχύοντας την αυτοεκτίμησή του και εκδηλώνοντας την αγάπη τους, τότε θα ανοίξουν το δρόμο για την ανάπτυξη των κινήτρων ουσιαστικής μάθησης του παιδιού.
Για να καλλιεργηθούν οι δεξιότητες αυτές οι γονείς χρειάζεται:
- να αποδέχονται το παιδί για αυτό που είναι και να ενισχύουν την αυτοεκτίμησή του
- να δείχνουν στο παιδί ξεκάθαρα τα συναισθήματά τους είτε είναι θετικά είτε αρνητικά
- να ενθαρρύνουν τον διάλογο και να επιτρέπουν να ακούγονται οι απόψεις όλων
- να τονίζουν τα θετικά σημεία του παιδιού και κυρίως την προσπάθειά του
- να προσφέρουν θετικά πρότυπα συμπεριφοράς στο παιδί
- να αποφεύγουν τις συγκρίσεις με τα υπόλοιπα αδέρφια ή άλλους συμμαθητές αφού το κάθε άτομο είναι μοναδική και ξεχωριστή προσωπικότητα
- να διαχωρίζουν τον ρόλο του «παιδιού» από τον ρόλο του «μαθητή», καθώς και τον ρόλο του «γονέα» από τον ρόλο του «δασκάλου»
- οι απαιτήσεις των γονέων να είναι ρεαλιστικές και να ανταποκρίνονται στις δυνατότητες του παιδιού.
Τα καλύτερα δώρα που μπορείς να κάνεις στα παιδιά σου είναι οι ρίζες της υπευθυνότητας και τα φτερά της ανεξαρτησίας. – Denis Waitley, 1933, Aμερικανός συγγραφέας.
Βιβλιογραφία:
1.Βornstein, M.H., (2007), Parenting science and practice.Handbook of child Psychology, John Wiley and sons, Maryland.
2. Γεωργίου Σ., (1993), Ο Ρόλος της οικογένειας στη σχολική επίδοση. Παιδαγωγική Επιθεώρηση, 19 (347, 360).
3. Γιαννακοπούλου Π. και Παπατριανταφύλλου Σ., (2010), Σχέσεις και επικοινωνία στην οικογένεια. Συμβουλευτική Γονέων, Εκδόσεις Ασημάκης Π., Αθήνα.
Πηγη
23/8/16
Επιβάτιδα αεροπλάνου βρίζει χυδαία κοριτσάκι με αναπηρία και τους γονείς του. Η απάντηση της μητέρας έγινε viral!
πηγη |
Θα μπορούσε να είναι μια από εκείνες τις απαίσιες ιστορίες στις οποίες πολλοί ίσως από εμάς ήμασταν παρόντες και θέλουμε να ξεχάσουμε. Ή μια από εκείνες τις στιγμές που κάποιος, εντελώς άδικα μας ντρόπιασε δημοσίως και εμείς δεν μπορέσαμε να κάνουμε κάτι για να υπερασπιστούμε τον εαυτό μας.
Μόνο που είναι πολύ χειρότερα. Γιατί στη σκηνή που εκτυλίχθηκε σε αεροπορική πτήση από την Ίμπιζα στο Μάντσεστερ θύμα ήταν ένα 8χρονο κορίτσι που υποφέρει από ένα σοβαρό και σπάνιο σύνδρομο, οι γονείς του και τα αδέρφια και θλιβερή «πρωταγωνίστρια» μια νεαρή γυναίκα που τους επιτέθηκε με απίστευτο μένος επειδή...έχασε τον ύπνο της.
Κάποιες φορές όμως οι άθλιοι πρωταγωνιστές τέτοιων περιστατικών δεν μένουν «ατιμώρητοι»...
Σε αυτή την κατηγορία ανήκει και η 20χρονη που ίσως έλαβε την απάντηση που της αξίζει από την ανάρτηση που έκανε η μητέρα του κοριτσιού μια ημέρα μετά.
Η 20χρονη γυναίκα, σύμφωνα με την ανάρτηση που έκανε στο Facebook η μητέρα του παιδιού Νicole Colenso, καθόταν μπροστά από το κοριτσάκι που πάσχει από το νευροδερματικό σύνδρομο Sturge-Weber και επιτέθηκε χυδαία στους γονείς του κάνοντας απίστευτη σκηνή μέσα στο αεροπλάνο.
Αφορμή ήταν η φασαρία που έκανε η μικρή καθώς είχε ένα επεισόδιο, που σχετίζεται με το σύνδρομο από το οποίο πάσχει. Οι φωνές προφανώς εκνεύρισαν την 20χρονη η οποία άρχισε να παραπονιέται πως το κορίτσι διέκοψε τον ύπνο της (spoilt her beuty sleep για την ακρίβεια) και στη συνέχεια άρχισε να φωνάζει στους γονείς, στο παιδί και στα τρία αδέρφια του ενώ εκείνοι προσπαθούσαν ευγενικά να της εξηγήσουν για την κατάσταση του κοριτσιού.
Η γυναίκα όμως δεν άκουγε τίποτε και αφού καταφέρθηκε κατά του πατέρα με άσεμνους χαρακτηρισμούς του είπε επιτακτικά «να την κάνουν (σ.σ. τη μικρή) να σκάσει», όπως αναφέρει στην ανάρτησή της η κ.Colenso.
H ανάρτηση μάλιστα συνοδεύεται και από τη φωτογραφία της 20χρονης και περιλαμβάνει μια απάντηση αλλά και μια εξήγηση που θα είναι και η «τιμωρία» της απαράδεκτης γυναίκας. Εάν φυσικά διαθέτει συνείδηση...
«Αγαπητή κυρία στην χθεσινή πτήση από Ίμπιζα για Μάντσεστερ.
Λυπούμαστε που η κόρη μας σας διέκοψε τον ύπνο σας αλλά όπως ήταν εμφανές είχε καταρρεύσει και δεν ένιωθε καλά.
Αισθανθήκατε την ανάγκη να γυρίσετε και να μας ζητήσετε “να την κάνουμε να σκάσει!”. Αυτό δεν βοήθησε (σ.σ. στην καταπολέμηση) του άγχους που ήδη βίωνε ούτε βοήθησε τη δική μας προσπάθειά να διαχειριστούμε την κατάσταση.
Σας εξηγήσαμε την κατάστασή της πολύ ευγενικά, σας είπαμε πως λυπούμαστε εάν δημιουργεί πρόβλημα και πως ίσως να έπρεπε να ρωτήσουμε για αλλαγή θέσης. Στη συνέχεια όμως εσείς επαναλαμβάνατε πως “όλος αυτός ο θόρυβος σας έχει αρρωστήσει” και (σ.σ. αναρωτιόσασταν γιατί) “δεν την κάνουμε να σκάσει!”.
Συνεχίσατε την απαράδεκτη συμπεριφορά σας και αποκαλέσατε δημόσια των πατέρα της “μ@@@@@@” μπροστά της (σ.σ. στο κοριτσάκι) και στα τρία της αδέρφια.
Η συμπεριφορά σας και το ξέσπασμά σας δεν βοήθησαν σε καμία περίπτωση την προσπάθεια να ηρεμήσουν οι κόρες μας.
Ελπίζω τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να βοηθήσουν ώστε αυτό το post να φτάσει σε εσάς για να σας ενημερώσουμε πως το ίδιο 8χρονο κορίτσι μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο με ασθενοφόρο, το ίδιο βράδυ καθώς αισθάνθηκε σοβαρή αδιαθεσία. Εσείς, καταφέρατε να κοιμηθείτε καλύτερα;».
Πηγη
22/8/16
Ο Πιπ πάει σχολείο! (Βιβλίο 24 σελίδες)
πηγη |
Το συγκεκριμένο ebook παραμύθι διανέμεται δωρεάν. Είναι ένα μικρό παραμύθι για τις πρώτες μέρες των παιδιών του Νηπιαγωγείου και της Α' Δημοτικού. Στόχος του είναι η ομαλή ένταξη των παιδιών στο χώρο του σχολείου. Ο Πιπ φοβάται να πάει σχολείο χωρίς να ξέρει το γιατί. Άραγε θα καταφέρει την πρώτη μέρα του σχολείου να είναι χαρούμενος; Περιέχει και δραστηριότητες.
πηγη |
21/8/16
10 «μαθήματα πειθαρχίας» από το δάσκαλο του παιδιού μας
πηγη |
Ο κλινικός παιδοψυχολόγος Dr. Kenneth Shore μας δίνει 10 βασικά και αποτελεσματικά μαθήματα πειθαρχίας που κάθε γονιός θα μπορούσε να «δανειστεί» από το δάσκαλο του παιδιού του.
1. Ο δάσκαλος…ξεκαθαρίζει τους ρόλους
Ο δάσκαλος πάντα βάζει ξεκάθαρους όρους. Εκείνος είναι ο δάσκαλος, η δουλειά του είναι να τους κάνει μάθημα και η δουλειά των παιδιών να μάθουν το μάθημά τους.
2. Ο δάσκαλος θέτει όρια
Τα παιδιά πάντα δοκιμάζουν τα όρια μας. Όταν λοιπόν τα παιδιά κάνουν χαζά πράγματα οι δάσκαλοι τα κοιτάζουν απλώς στα μάτια.
3. Ο δάσκαλος έχει ξεκαθαρισμένο μέσα του ότι δεν είναι φίλος με τα παιδιά
Αν ήταν έτσι θα τον φώναζαν Γιώργο ή Μαρία κι όχι «κύριο» και «κυρία». Το ίδιο ξεκαθαρίστε κι εσείς μέσα σας. Τα παιδιά έχουν ήδη φίλους, γονείς χρειάζονται
4. Ο δάσκαλος δεν υψώνει τη φωνή στην τάξη
Γιατί ξέρει ότι όσο δυνατά και να φωνάξει τα παιδιά πάντα μπορούν να φωνάξουν δυνατότερα. Κάντε το κι εσείς: Μιλήστε χαμηλόφωνα, χωρίς κορώνες και εξάρσεις στη φωνή. Αν χρειαστεί να φωνάξετε για να επιβάλετε την τάξη, μην το κάνετε παραπάνω από μια φορά την ημέρα.
πηγη |
5. Ο δάσκαλος απασχολεί δημιουργικά τα παιδιά
Γιατί ξέρει ότι αν είναι απασχολημένα δεν θα κάνουν φασαρία.
6. Ο δάσκαλος ξέρει να επιβραβεύει το φιλότιμο των παιδιών
Πάντα οι δάσκαλοι επαινούν την τάξη τους και δεν παραλείπουν να πουν στα παιδιά πόσο περήφανοι είναι γι’ αυτά, ότι είναι παιδιά με προοπτική και ότι μπορούν να γίνουν ότι θελήσουν στη ζωή τους.Δοκιμάστε την επιβράβευση και τον έπαινο και θα δείτε τη διαφορά!
7. Ο δάσκαλος δεν φοβάται να πει «δεν ξέρω»
Και τα παιδιά το εκτιμούν αυτό. Αυτό που χρειάζονται δεν είναι ανθρώπους ξερόλες, αλλά αληθινούς ανθρώπους γύρω τους
8. Ο δάσκαλος ξέρει ότι η εκπαίδευση ενός παιδιού είναι λειτούργημα
Όπως άλλωστε και η μητρότητα και η ανατροφή του επίσης
9. Ο δάσκαλος ξέρει τη σημασία των σωστών προτύπων
Η πειθαρχία του δασκάλου είναι πρότυπο προς αντιγραφή. Το ίδιο και του γονιού
10. Ο δάσκαλος χρησιμοποιεί θετικά και υγιή μηνύματα για να διορθώσει την ανεπιθύμητη συμπεριφορά
Για παράδειγμα αποφεύγει τους μειωτικούς χαρακτηρισμούς και αναφέρονται στην πράξη και όχι στην προσωπικότητα του παιδιού. Οι χαρακτηρισμοί στην προσωπικότητα παγιώνουν τις αρνητικές συμπεριφορές.
Πηγη
16/8/16
14/8/16
Ελληνίδα εντόπισε εγκεφαλικές ομοιότητες σε 3 νευροαναπτυξιακές διαταραχές
πηγη |
«Ζουμ» στη λευκή ουσία του εγκεφάλου..
Κοινές αλλαγές στον εγκέφαλο σε τρεις νευροαναπτυξιακές διαταραχές
Ερευνητική ομάδα από τον Καναδά με επικεφαλής
ελληνίδα επιστήμονα εντόπισε ομοιότητες στον εγκέφαλο παιδιών με
διαταραχές του αυτιστικού φάσματος, με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής
και Υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ) καθώς και με ιδεοψυχαναγκαστική διαταραχή.
«Ζουμ» στη λευκή ουσία του εγκεφάλου
Η μελέτη που δημοσιεύεται στην επιθεώρηση «American Journal of
Psychiatry» αφορούσε απεικόνιση της λευκής ουσίας του εγκεφάλου σε 200
παιδιά που είτε είχαν διαγνωστεί με μία από τις τρεις διαταραχές είτε
δεν είχαν λάβει διάγνωση για κάποια διαταραχή. Η λευκή ουσία του
εγκεφάλου είναι το κεντρικό τμήμα των εγκεφαλικών και παρεγκεφαλιδικών
ημισφαιρίων και το περιφερικό τμήμα του νωτιαίου μυελού. Περιέχει δέσμες
νευρικών ινών που ενώνουν τα κυτταρικά σώματα στον εγκέφαλο και
επιτρέπουν την επικοινωνία μεταξύ διαφορετικών περιοχών.
«Ανακαλύψαμε βλάβες της λευκής ουσίας στην
κύρια περιοχή που συνδέει το δεξί με το αριστερό ημισφαίριο του
εγκεφάλου στα παιδιά που είχαν και τις τρεις διαταραχές σε σύγκριση με
τα υγιή παιδιά της ομάδας ελέγχου» ανέφερε η δρ Στέφανι Αμις,
πρώτη συγγραφέας της μελέτης από το Κέντρο για την Εξάρτηση και την
Ψυχική Υγεία (CAMH) του Ερευνητικού Ινστιτούτου για την Ψυχική Υγεία
Campbell. Η συγκεκριμένη περιοχή της λευκής ουσίας, το μεσολόβιο, είναι η
μεγαλύτερη του εγκεφάλου και από τις πρώτες που αναπτύσσονται.
Σοβαρότερες βλάβες σε αυτισμό και ΔΕΠΥ
Η ερευνητική ομάδα από το CAMH, το Νοσοκομείο για
τα Αρρωστα Παιδιά και το Νοσοκομείο Αποκατάστασης Παίδων Holland
Bloorview ανακάλυψε επίσης ότι τα παιδιά με αυτισμό και ΔΕΠΥ εμφάνιζαν
σοβαρότερες βλάβες που επηρέαζαν μεγαλύτερη έκταση της λευκής ουσίας του
εγκεφάλου σε σύγκριση με τα παιδιά με ιδεοψυχαναγκαστική διαταραχή. Το
εύρημα αυτό ίσως αντικατοπτρίζει το γεγονός ότι τόσο ο αυτισμός όσο και η
ΔΕΠΥ εμφανίζονται συνήθως σε πολύ μικρότερη ηλικία από την
ιδεοψυχαναγκαστική διαταραχή, όταν διαφορετικές περιοχές της λευκής
ουσίας του εγκεφάλου βρίσκονται σε φάση ταχείας ανάπτυξης, σημείωσε η δρ
Αμις.
Ο αυτισμός, η ΔΕΠΥ και η ιδεοψυχαναγκαστική
διαταραχή έχουν κοινά συμπτώματα και συνδέονται με ορισμένα ίδια
γονίδια. Ωστόσο επί μακρόν μελετώνται ως τρεις διαφορετικές διαταραχές.
Αυτές οι τρεις νευροαναπτυξιακές διαταραχές υπολογίζεται ότι επηρεάζουν
περίπου το 15% των παιδιών.
Πολλές από τις συμπεριφορές που σχετίζονται και με
τις τρεις διαταραχές, όπως τα προβλήματα προσοχής ή οι δυσκολίες στην
κοινωνική ζωή των παιδιών, διαφέρουν σε βαρύτητα από το ένα άτομο στο
άλλο. Οι ερευνητές είδαν ότι η δομή της λευκής ουσίας του εγκεφάλου
συνδεόταν με ένα φάσμα συμπεριφορικών συμπτωμάτων που είναι παρόντα και
στις τρεις διαταραχές. Είδαν επίσης ότι τα παιδιά με τις μεγαλύτερες
βλάβες στη λευκή ουσία εμφάνιζαν και τα μεγαλύτερα προβλήματα
λειτουργικότητας στην καθημερινότητα, ασχέτως της διάγνωσής τους.
Προς κοινές θεραπείες
Τα ευρήματα αυτά βοηθούν στην κατανόηση της φύσης των διαταραχών που
συνδέονται με τον εγκέφαλο, υπογράμμισε η κύρια συγγραφέας της μελέτης, Ευδοκία Αναγνώστου,
αναπληρώτρια καθηγήτρια στη Μεταφραστική Θεραπευτική του Αυτισμού στο
Νοσοκομείο Αποκατάστασης Παίδων Holland Bloorview και επικεφαλής του
δικτύου POND (Province of Ontario Neurodevelopmental Disorders Network)
– ένα δίκτυο της επαρχίας του Οντάριο στον Καναδά το οποίο εξετάζει
διαφορετικές διαταραχές της παιδικής ηλικίας με στόχο την κατανόηση των
ομοιοτήτων και των διαφορών τους και τελικώς την ανάπτυξη πιο
αποτελεσματικών και στοχευμένων θεραπειών εναντίον τους. Η δρ Αναγνώστου
προσέθεσε πως παρέχοντας βιολογικές ενδείξεις σχετικά με το ότι η δομή
του εγκεφάλου συνδέεται με ένα φάσμα συμπεριφορικών χαρακτηριστικών τα
οποία διέπουν διαφορετικές αναπτυξιακές διαταραχές η νέα ερευνητική
δουλειά φωτίζει το κοινό βιολογικό υπόβαθρο αυτών των διαταραχών. Και
αυτό με τη σειρά του μαρτυρεί πώς και για τις τρεις διαταραχές θα
μπορούσαν να αναπτυχθούν κοινές θεραπείες οι οποίες θα στοχεύουν τις
κοινές συμπεριφορές με τις οποίες εκδηλώνονται.Let’s block ads! (Why?)
Πηγη
13/8/16
Φύλλα Εργασίας για τη Συναισθηματική Αγωγή (Υλικό)
12/8/16
Ένα παιδί που δεν το αποδέχθηκαν, τρέχει μια ζωή προκειμένου να φτάσει κάπου...
πηγη |
«Είναι εύκολο να γίνεις γονιός, αλλά είναι δύσκολο να είσαι γονιός».
Σ’ αυτή τη φράση ο Βίλχελμ Μπους εσωκλείει σύντομα και περιεκτικά τη δυσκολία – κι ο,τι αυτή προϋποθέτει ή συνεπάγεται- του να είναι κανείς όχι τέλειος, αλλά ένας αρκούντως καλός γονιός. Εξάλλου τέλειοι γονείς δεν υπάρχουν, όπως δεν υπάρχουν και τέλεια παιδιά, κι αυτό είναι κάτι, που χρειάζεται να κρατάμε καλά στο νου μας.
Όταν κάποιος γίνεται γονιός, τότε είναι η στιγμή που έρχεται στην επιφάνεια το δικό του εσωτερικό παιδί, των δικών του παιδικών χρόνων, έρχεται ξανά σε επαφή με το παρελθόν του, με τα τραύματά του. Και μπορεί είτε να υποκύψει σ’ αυτά και να τα αναπαράγει, διαιωνίζοντας με τη σειρά του αυτό το φαύλο κύκλο γενεών, είτε μπορεί να έρθει αντιμέτωπος με τις πληγές του, σπάζοντας τον κύκλο. Όποια κι αν είναι η επιλογή του, οι συνέπειες είναι αναπόφευκτες και αντίστοιχες της απόφασής του. Ο πρώτος δρόμος είναι σίγουρα ο πιο εύκολος, αλλά εξίσου σίγουρα είναι και ο πιο επικίνδυνος και επώδυνος για το παιδί μπροστά του.
Οι γονείς βλέπουν το παιδί τους ως προέκταση του εαυτού τους, αδυνατούν να το δουν ως ξεχωριστή προσωπικότητα, ως πλάσμα με διαφορετική ταυτότητα, τη δική του ταυτότητα. Περιμένουν απ’ αυτό να γίνει ό,τι δεν έγιναν, να κάνει ό,τι δεν έκαναν, να ζήσουν τη ζωή που δεν έζησαν μέσα απ’ τη ζωή του παιδιού τους, να “φτιάξουν” το τέλειο, το ιδανικό, το ατσαλάκωτο παιδί. Αντ’ αυτού όμως, το μόνο που καταφέρνουν να “φτιάξουν” είναι ένα φοβισμένο παιδί.
«Όταν ο γονιός δεν έχει αρκετή αυτοπεποίθηση, όταν δεν είναι σίγουρος για τη θέση του, μπορεί να αντιδρά άσχημα στις εκδηλώσεις αντίστασης του παιδιού του. Αντί να δει την αντίσταση ως μία εκδήλωση της ταυτότητας του παιδιού, αισθάνεται ότι κατευθύνεται εναντίον του» (Ιζαμπέλ Φιλιοζά). Και τότε οι γονείς κάνουν ένα από τα μεγαλύτερα τους λάθη. Αντί να προσπαθήσουν να κατανοήσουν τη συμπεριφορά του παιδιού τους, προσπαθούν να μεγαλώσουν ένα υπάκουο και πειθαρχημένο παιδί χρησιμοποιώντας ως όπλο τους και έχοντας ως σύμμαχο τους το φόβο. Και ο φόβος είναι παιδική κακοποίηση.
πηγη |
Παιδική κακοποίηση δεν είναι μόνο ό,τι αγγίζει τη σφαίρα του ακραίου. Παιδική κακοποίηση είναι οι τιμωρίες, οι επικρίσεις, οι υποτιμήσεις, οι ετικέτες, οι συγκρίσεις, οι απαιτήσεις, οι απειλές, η αδιαφορία, η απόρριψη, η απαξίωση, η ειρωνεία, τα λόγια που πονάνε, η αγάπη υπό όρους («Σ’ αγαπώ/ Είσαι καλός/ή, αν κάνεις αυτό που λέω/θέλω εγώ»).
«» (F. Engels). Δε μιλάμε πλέον για μια σχέση ισότιμη, αναφορικά με την αξιοπρέπεια και την Το παιδί δεν μπορεί να ακούει προσβολές, γιατί μόνο έτσι μεγαλώνοντας θα αποκτήσει αξιοπρέπειααξία του παιδιού ως ανθρώπου. Μιλάμε για μια σχέση ελέγχου, για ένα μόνιμο παιχνίδι εξουσίας, με τους γονείς να κατηγορούν το παιδί ξεχνώντας ότι αυτοί το ξεκίνησαν.
Το παιδί εξαρτάται από τους γονείς του, καθρεφτίζεται στο βλέμμα τους, βλέπει τον εαυτό του μέσα απ’ τα δικά τους μάτια. Το παιδί δεν έχει ανάγκη από τέλειους γονείς, έχει ανάγκη από γονείς που το αγαπούν και κυρίως το αποδέχονται άνευ όρων και όχι άνευ ορίων. Δε φτάνει μόνο η αγάπη, χρειάζεται και η αποδοχή. Ένα παιδί, που δεν το αποδέχθηκαν, τρέχει για μια ζωή προκειμένου να φτάσει κάπου. Έχει ανάγκη από γονείς που αποδέχονται ότι το παιδί τους δεν είναι τέλειο, ότι δεν είναι ίσως αυτό που ονειρεύτηκαν, ότι δεν είναι αυτό που θα ήθελαν να είναι. Αλήθεια, οι ίδιοι είναι αυτό που θα ήθελαν να είναι; Αποδέχτηκαν ποτέ τον εαυτό τους; Τον αγάπησαν; Το παιδί έχει ανάγκη από γονείς, που αναγνωρίζουν τα λάθη τους, τα παραδέχονται και προσπαθούν να τα διορθώσουν.
«Κι εμείς τι πάθαμε που μεγαλώσαμε έτσι;». Μεγαλώσαμε μέσα σ’ έναν ψεύτικο εαυτό. Μάθαμε να φοβόμαστε, να κρυβόμαστε πίσω από μάσκες, να μην έχουμε πρόσωπο, αλλά προσωπείο, να φοράμε το κουστούμι μας και να παίζουμε το ρόλο μας. Μάθαμε να μην εκφράζουμε τις ανάγκες και τα «θέλω» μας, να μην τα αναγνωρίζουμε, να θέλουμε τα «θέλω» των άλλων, να τα περνάμε για δικά μας, να τους ανήκουμε, να εξαρτιόμαστε. Μάθαμε να μην αγαπάμε τον εαυτό μας, άρα και τους άλλους, να μην τον αποδεχόμαστε, να τον σαμποτάρουμε, να ζητούμε το δυσλειτουργικό για να λειτουργήσουμε ή για να νομίζουμε ότι έτσι λειτουργούμε. Μάθαμε να βολευόμαστε, να μη ρισκάρουμε, να μην κυνηγάμε τα όνειρά μας, να μην ονειρευόμαστε, να μας τρομάζει η αλλαγή, δηλαδή η ίδια η ζωή, μάθαμε να μη ζούμε. Άλλα περισσότερο, άλλα λιγότερο. Άλλοι περισσότερο, άλλοι λιγότερο. Κι αν πάλι όλα αυτά δεν τα αναγνωρίζουμε είναι γιατί κυρίως μάθαμε να τα βάζουμε όλα «κάτω απ’ το χαλί»… Κι αφού δεν τα βλέπω, ή μάλλον δε θέλω να τα δω, τότε δεν υπάρχουν! Αυτό πάθαμε. Γίναμε έτσι…
Μας οφείλουμε λοιπόν να βγούμε στο φως, να δούμε τις σκιές μας, να τις αναγνωρίσουμε, να τις γνωρίσουμε κι αυτή τη φορά να μάθουμε να τις διαχειριζόμαστε. «Να πούμε “ναι” στον εαυτό μας, να αντιμετωπίσουμε τον εαυτό μας σαν αυτό να είναι το σοβαρότερο απ’ όλα τα καθήκοντά μας.» (C. Jung). Να βγάλουμε τη μάσκα! Να σπάσουμε τον κύκλο!
Κατερίνα Κοντογιαννάτου,
Ψυχολόγος ΑΠΘ- Ειδ. στη Γνωστική-Συμπεριφορική Ψυχοθεραπεία
Πηγη
11/8/16
Parking με Ολόγραμμα!! Για την προστασία των θέσεων των ΑΜΕΑ..."Περισσότερο από ένα ΣΗΜΑΔΙ"
πηγη |
Βίντεο: Δείτε την πιο έξυπνη καμπάνια για την απαγόρευση παρκαρίσματος σε θέσεις ΑΜΕΑ
Δείτε το φιλμάκι που έφτιαξε μια ρωσική οργάνωση για την προστασία των δικαιωμάτων των ΑΜΕΑ και σκεφτείτε διπλά και τριπλά την επόμενη φορά που θα παρκάρετε σε θέση με την αντίστοιχη ένδειξη στην άσφαλτο ή στο πάρκινγκ του σούπερ μάρκετ
Το πρόβλημα με το παράνομο παρκάρισμα στις θέσεις για ΑΜΕΑ δεν είναι φαίνεται μόνο ελληνικό «σπορ». Το ίδιο όπως φαίνεται ισχύει και σε πολλές άλλες χώρες του κόσμου, μεταξύ των οποίων και η Ρωσία, όπου σύμφωνα με μία έρευνα πάνω από το 30% των οδηγών, αδιαφορούν για την σήμανση στην θέση παρκαρίσματος για ΑΜΕΑ.Μία οργάνωση για τα ανθρώπινα δικαιώματα στην Ρωσία, βλέποντας ότι οι απλές διαφημιστικές καμπάνιες δεν είναι αποδοτικές, αποφάσισε να προχωρήσει ένα βήμα παραπέρα, και να δημιουργήσει μία πολύ προηγμένη τεχνολογικά εγκατάσταση με την οποία όσοι παρέβαιναν το νόμο, θα το είχαν να το θυμούνται για όλη τους της ζωή.
Κατασκεύασε μία διάταξη όπου σε θέσεις παρκαρίσματος αναπήρων, μπορούσε να προβάλλεται το ολόγραμμα ενός ανθρώπου σε αναπηρικό καροτσάκι. Η... εικονική πραγματικότητα εμφανιζόταν αμέσως μόλις οι άνθρωποι που είχαν οργανώσει το «πείραμα» έβλεπαν ότι στην θέση εκείνη πήγαινε να παρκάρει ένα όχημα που δεν είχε την ειδική σήμανση για ΑΜΕΑ επιβάτη, με τον «κινηματογραφικό» ανάπηρο να εξηγεί τους λόγους για τους οποίους δεν έπρεπε να παρκάρουν σ' αυτή την θέση.
Το φιλμάκι που έδωσε στην δημοσιότητα η οργάνωση Dislife είναι πραγματικά εντυπωσιακό, τόσο σε σύλληψη, όσο και στην τελική του εκτέλεση. Ενώ εντύπωση προκαλούν οι αντιδράσεις των οδηγών και των επιβατών των αυτοκινήτων, που άλλοτε τρομαγμένοι άλλοτε αμήχανοι, βάζουν την όπισθεν και αποχωρούν με... ελαφρά πηδηματάκια.
Για όσους πάντως επιμένουν να παραμένουν στην θέση τους, αν όχι από ευαισθησία, όσο από περιέργεια, η εξαιρετικά εμπνευσμένη προσπάθεια των Ρώσων ακτιβιστών, δίνει σε όλους ένα μεγάλο μάθημα για όσους κατά την συνήθη πρακτική κάνουν την... πάπια σε τέτοιες περιπτώσεις. Ή, για την ελληνική πραγματικότητα, αντιδρούν με ένα συνηθισμένο «έλα μωρέ» και παρκάρουν παράνομα χωρίς δεύτερη σκέψη.
Πηγη
10/8/16
Ποτέ στην αγκαλιά! Ένα συγκλονιστικό BINTEO!
πηγη |
Ένα συγκλονιστικό video συνοδευόμενο από τα λόγια του Ιαβέρη δείχνει πόσο επικίνδυνο είναι να αφήνουμε τα παιδιά μας χωρίς ζώνη μέσα στο αυτοκίνητο καθώς και να τα παίρνουμε στην αγκαλιά μας.
Οι εικόνες και τα λόγια του θα πρέπει να θορυβήσουν όλους τους γονείς και να τους κάνουν να πουν “ποτέ ξανά”: “Πόσοι δεν έχουν αφήσει τα παιδιά τους όρθια ανάμεσα στα δύο καθίσματα για μια μικρή μετακίνηση; Αν τρακάρει το αυτοκίνητο, το παιδί θα περάσει από το τζάμι. Μ” ένα φρενάρισμα το παιδί θα χτυπήσει πάνω στην κονσόλα με 10 χιλιόμετρα θα μείνει παραπληγικό. Ο Γιάνκοβιτς έμεινε παραπληγικός με πέντε χιλιόμετρα απ” το χτύπημα στην μπασκέτα!
Το παιδί που σηκώνεται όρθιο προγραμματίζεται απ” τους γονείς του να μείνει παραπληγικό σ” ένα φρενάρισμα”, λέει και συνεχίζει: “Πόσοι δεν έχουν πάρει το παιδί στην αγκαλιά τους μέσα στο αυτοκίνητο;
Παίρνοντας το παιδί στην αγκαλιά σου το κάνεις παιδόσακο! Θα το συνθλίψεις! Μία μαμά των 60 κιλών με ένα παιδί στην αγκαλιά μέσα σ” ένα αυτοκίνητο που κινείται με 50 χιλιόμετρα, σε μία πρόσκρουση μετατρέπεται σ΄ ένα βάρος 3 τόνων! Φανταστείτε ένα παιδί σ” ένα τοίχο κι ένα φορτηγό τριών τόνων που ξεκινά να συνθλίβει το παιδί με όλο του το βάρος…”
Όσο ανατριχιαστικές κι αν είναι οι εικόνες δεν πρέπει να ξεχνάμε ποτέ ότι κάθε φορά που ένα παιδί μπαίνει σε κάποιο αυτοκίνητο πρέπει να φοράει απαραιτήτως ζώνη ασφαλείας!
Πηγη
9/8/16
Φάκελος Μαθητή Νηπιαγωγείου (Portofolio)
Φάκελος Μαθητή Νηπιαγωγείου (Portofolio)
πηγη |
Υλικό μέσα από χρήσιμους συνδέσμους:
Παπαδημητρίου Άρτεμις Ατομικός Φάκελος παιδιού Παρουσίαση 18-4-2013
ΕΝΤΥΠΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
1. ΕΡΓΟ-ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
2. ΦΥΛΛΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ-ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗΣ1
3. ΦΥΛΛΟ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗΣ
4. ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΦΥΛΛΟ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗΣ
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΓΙΑ ΓΟΝΕΙΣ
Φάκελος αξιολόγησης νηπίου
Φάκελος αξιολόγησης 2
Ηλεκτρονικό πορτφολιο
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ PORTFOLIO
Πηγή
7/8/16
Επίθετα...το παιχνίδι με τις λέξεις! (Υλικό 32 σελίδες)
6/8/16
6 Ιδέες για παιχνίδια συγκέντρωσης και συντονισμού στο σπίτι και όχι μόνο!
πηγη |
6 Ιδέες για παιχνίδια συγκέντρωσης και συντονισμού στο σπίτι και όχι μόνο!
Ένα καταπληκτικό βίντεο που αξίζει να το δείτε...
6 Φανταστικές Ιδέες με υλικά μέσα από το σπίτι..