Άρθρα που αφορούν την ενημέρωση σε θέματα ειδικής αγωγής,εκπαίδευσης,ψυχολογίας,λογοθεραπείας,εργοθεραπείας και πολλά άλλα.
Facebook Ομάδα
▼
28/2/18
26/2/18
Δυσλεξία στο παιδί: Συμπτώματα ανά ηλικία
πηγη |
Δυσλεξία στο παιδί: Συμπτώματα ανά ηλικία
Εάν το παιδί έχει ένα ή δύο από τα παρακάτω συμπτώματα, αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι έχει δυσλεξία.
Αλλά εάν έχει πολλά από τα παρακάτω συμπτώματα ανά ηλικία, τότε το παιδί σας να πρέπει να δει έναν ειδικό γιατρό για πιθανή δυσλεξία.
Δυσλεξία: Συμπτώματα στην προσχολική ηλικία
- Μιλάει αργότερα από ό,τι τα περισσότερα παιδιά.
- Έχει μεγαλύτερη δυσκολία από ό,τι τα άλλα παιδιά να προφέρει λέξεις. Για παράδειγμα, το παιδί μπορεί να διαβάσει αλλάζει το πρώτο γράμμα από κάποιες λέξεις, καθώς τις προφέρει δυνατά.
- Καθυστερεί να εμπλουτίσει με νέες λέξεις το λεξιλόγιό του και δυσκολεύεται να θυμηθεί τη σωστή λέξη.
- Έχει πρόβλημα στην εκμάθηση της αλφαβήτου, των αριθμών, των ημερών της εβδομάδας, των χρωμάτων, των σχημάτων, στο πώς να συλλαβίσει και στο πώς να γράψει το όνομά του.
- Έχει δυσκολία να απαγγέλλει απλά ποιηματάκια ή λέξεις με ομοιοκαταληξία.
- Καθυστερεί να αναπτύξει επιδέξιες κινητικές ικανότητες. Για παράδειγμα, το παιδί σας μπορεί να καθυστερήσει να μάθει το πώς να κρατήσει ένα μολύβι σε θέση γραφής, το πώς να χρησιμοποιήσει τα κουμπιά και το φερμουάρ, ή το πώς να βουρτσίσει τα δόντια του.
- Έχει δυσκολία στην ανάγνωση μεμονωμένων λέξεων που δεν περιβάλλονται από άλλες λέξεις.
- Δυσκολεύεται να μάθει τη σχέση μεταξύ γραμμάτων και ήχων.
- Συγχέει μικρές λέξεις όπως “σε” και “με”.
- Κάνει συχνά συγκεκριμένα λάθη στην ανάγνωση και αντίστοιχα ορθογραφικά λάθη, όπου συνήθως αλλάζει τη θέση γραμμάτων σε μια λέξη, ή εναλλάσσει το πρώτο με το τελευταίο γράμμα σε μικρέ λέξεις.
- Κάνει ανάγνωση σε πιο αργό ρυθμό από ό,τι αναμενόταν.
- Αλλάζει τη σειρά των γραμμάτων σε κάποιες λέξεις.
- Καθυστερεί να αναγνωρίσει και να μάθει προθέματα, επιθήματα, λέξεις ρίζες και άλλες παραμέτρους ανάγνωσης και ορθογραφίας.
- Έχει δυσκολία στην ορθογραφία και μπορεί να γράψει την ίδια λέξη με διαφορετικούς τρόπους στην ίδια σελίδα.
- Αποφεύγει την ανάγνωση φωναχτά.
- Έχει δυσκολία με ασκήσεις/προβλήματα λέξεων στα μαθηματικά.
- Γράφει με δυσκολία ή έχει δυσανάγνωστη γραφή. Ή ο τρόπος που πιάνει το μολύβι/στυλό είναι περίεργος (με ολόκληρη την παλάμη) ή πολύ σφιχτός.
- Αποφεύγει να γράφει γενικώς.
- Πολύ αργή ανάγνωση με πολλές ανακρίβειες.
- Εξακολουθεί να συλλαβίζει λανθασμένα, ή να γράφει την ίδια λέξη με διαφορετικούς τρόπους σε ένα ενιαίο κομμάτι κειμένου.
- Αποφεύγει τα τεστ που απαιτούν ανάγνωση και γραφή και χρονοτριβεί σε τέτοιου είδους σχολικά προβλήματα/ασκήσεις.
- Έχετε πρόβλημα να κάνει περιλήψεις ενός κειμένου.
- Έχει μειωμένη ικανότητα μνήμης και χρειάζεται περισσότερο χρόνο για να ολοκληρώσει μια εργασία για το μάθημα από ό,τι αναμενόταν.
- Έχει φτωχό λεξιλόγιο και δεν μπορεί να αποθηκεύσει πολλές πληροφορίες από την ανάγνωση ενός κειμένου.
17/2/18
Τον/την απομονώνουν στο σχολείο. Τι να κάνω;
πηγη |
Τον/την απομονώνουν στο σχολείο. Τι να κάνω;
«Μπαμπά, ο Φώτης με κοροιδεύει, μου λέει συνέχεια ότι είμαι γυαλάκιας, δε με θέλει στην παρέα…Στενοχωριέμαι πολύ , δεν έχω με ποιον να παίξω».
Γιατί συμβαίνει αυτό;
-Οι αιτίες που βρίσκουν τα παιδιά για να
αποκλείουν κάποιους συμμαθητές από την παρέα τους είναι πάρα πολλές.
Μερικές από αυτές είναι όταν έχουν μαλώσει ή διαφωνήσει, όταν κάποιος
είναι επιθετικός ή εριστικός, όταν βλέπουν ένα παιδί δειλό, εσωστρεφές,
που δεν αντιδρά στα πειράγματα, ή όταν ένα παιδί έχει κάποια
ιδιαιτερότητα, δηλαδή είναι παχουλό ή φορά γυαλιά ή έχει πεταχτά αυτιά
κι είναι ιδιαίτερα ευαίσθητο στα πειράγματα.
-Συνήθως ένας είναι ο αρχηγός στα
πειράγματα και οι άλλοι ακολουθούν. Τα παιδιά που δέχονται αυτά τα
πειράγματα δυσκολεύονται πολύ να δεχτούν την απόρριψη αυτή. Συχνά,
θυμώνουν, κλαίνε ή αρχίζουν να έχουν αμφιβολίες για τον εαυτό τους.
Πως μπορείτε να βοηθήσετε:
-Είναι καλύτερα να βοηθήσετε το παιδί σας να αντιμετωπίσει ευθέως την απογοήτευσή του.
Πως μπορείτε να βοηθήσετε:
-Είναι καλύτερα να βοηθήσετε το παιδί σας να αντιμετωπίσει ευθέως την απογοήτευσή του.
-Προσπαθήστε να μάθετε γιατί έχει
αποκλειστεί από τους φίλους του. Μάλιστα, ακόμη κι αν διαφωνείτε με αυτά
που σας λέει, μάθετε να είστε υπομονετικός συνομιλητής , χωρίς να το
κρίνετε.
-Βεβαιώστε το πώς, έστω κι αν δεν γίνεται δεκτό από την παρέα, είναι μια χαρά.
-Προτρέψτε το να αρχίσει να συναναστρέφεται και άλλα παιδιά.
-Αν υπάρχουν κάποιοι συγκεκριμένοι
λόγοι, για τους οποίους το αποφεύγουν κάποια παιδιά στο σχολείο, όπως η
εμφάνισή του, η συμπεριφορά του και οι επιδόσεις του στο σχολείο, η
κοινωνική ή οικονομική κατάσταση της οικογένειάς του, βοηθήστε το να
αποδεχθεί τις διαφορές αυτές και, αντίστοιχα, να εντοπίσει τα δυνατά του
σημεία και να νιώθει γι’ αυτά χαρά και υπερηφάνεια.
-Ένας από τους πιο αποτελεσματικούς
τρόπους για να βοηθήσετε το παιδί σας στην κατεύθυνση αυτή, είναι να
ανακαλέσετε μια δική σας παρόμοια εμπειρία απόρριψης από το παρελθόν.
Εξηγήστε του τι κάνατε εσείς σ’ αυτή την περίπτωση. Πως αντιδράσατε, πως
νιώσατε και πως διαχειριστήκατε τα αισθήματα απόρριψης.
-Βρείτε εναλλακτική λύση, όπως π.χ. να γραφτεί σε κάποιον αθλητικό σύλλογο ή να εξασκήσει κάποιο χόμπι.
-Να κάνει παρέα με παιδιά της γειτονιάς ή και με παιδιά δικών σας φίλων και συγγενών .
-Μην πιέζετε, πάντως, τις καταστάσεις.
Μην παίρνετε το μέρος του, μην το κανακεύετε γιατί έτσι δεν το βοηθάτε.
Αντίθετα, προτρέψτε το να αντιδράσει, να κάνει παρέα με κάποιο άλλο
παιδί που σίγουρα υπάρχει.
-Αν το παιδί συνεχίσει να έχει δυσκολίες, ζητήστε βοήθεια ψυχολόγου.
Από το Βιβλίο της κας Καππάτου "Μεγαλώστε ευτυχισμένα παιδιά " εκδόσεις Μίνωας.
Πηγη
16/2/18
Αυτά τα τεστ εντοπίζουν γλωσσικά προβλήματα σε δίχρονα!
πηγη |
Αυτά τα τεστ εντοπίζουν γλωσσικά προβλήματα σε δίχρονα!
Τα παιδιά που λένε μόνο 50 ή και λιγότερες λέξεις στην ηλικία των δύο ετών, μπορούν να επωφεληθούν κάνοντας από νωρίς λογοθεραπεία, σύμφωνα με ερευνητές.
Απλά τεστ στο λεξιλόγιο παιδιών ηλικίας δύο μόνο ετών, δείχνουν ποια από αυτά θα δυσκολευτούν να μάθουν τη γλώσσα τους και θα μείνουν πίσω σε σχέση με τα συνομήλικα παιδιά αργότερα στο σχολείο. Οι γιατροί που ανέπτυξαν αυτά τα τεστ υποστηρίζουν πως τώρα μπορούν να εντοπίζουν τα παιδιά με γλωσσικά προβλήματα και να τα βοηθούν με λογοθεραπεία προκειμένου να χρησιμοποιούν τις δυνατότητές τους στο μέγιστο. Παρόλο που τα περισσότερα από τα παιδιά που αργούν να μιλήσουν τα καταφέρνουν τελικά μέχρι την ηλικία των πέντε ετών, υπάρχουν και αρκετά με συγκεκριμένα γλωσσικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν μεγάλες δυσκολίες να διαβάσουν και να μιλήσουν στο σχολείο αλλά και αργότερα στην ενήλικη ζωή τους.
Σε μια παλιότερη συνάντηση της Αμερικανικής Ένωσης για την Πρόοδο της Επιστήμης στο Βανκούβερ, οι ερευνητές είχαν ζητήσει από τους γονείς να συμπληρώσουν μια λίστα με λέξεις που έλεγαν τα παιδιά τους στην ηλικία των δύο ετών και για τα επόμενα 15 χρόνια, παρακολουθούσαν τη γλωσσική εξέλιξη αυτών των παιδιών.
Στην έρευνα αυτή, 26 παιδιά άργησαν να μιλήσουν, ενώ 23 είχαν ένα μέτριο λεξιλόγιο σε σχέση με την ηλικία τους. Η λίστα περιείχε 310 λέξεις, και οι γονείς έπρεπε να επιλέξουν αυτές που έχουν πει έστω και μία φορά τα παιδιά τους ακόμη και χωρίς να τις προφέρουν στην εντέλεια. Τα δίχρονα παιδιά είχαν πει από 70 έως 225 διαφορετικές λέξεις από τη λίστα, αλλά τα παιδιά που είχαν αργήσει να μιλήσουν, είχαν πει λιγότερες από 50 λέξεις. Οι λέξεις που τα περισσότερα παιδιά είχαν πει ήταν «γάτα», «σκύλος», «αυτοκίνητο», παπούτσι» και «όχι». Οι ερευνητές, με επικεφαλής την δρα Λέσλι Ρεσκόρλα, ψυχολόγο του Πανεπιστημίου της Φιλαδέλφεια, ζήτησαν από τα παιδιά με καθυστέρηση στην ομιλία να κάνουν μια σειρά από τεστ στο λεξιλόγιο, τη γραμματική, τη μνήμη και το διάβασμα σε όλη τη διάρκεια της παιδικής και εφηβικής ζωής τους. Βρέθηκε πως ενώ τα περισσότερα κατάφεραν να έχουν μια μέτρια γλωσσική ικανότητα, ήταν πάντοτε ένα βήμα πιο πίσω από τα συνομήλικα παιδιά. Κι αυτό ήταν ακόμη πιο έντονο μετά την ηλικία των 17 και όχι τόσο στα σχολικά χρόνια.
Σύμφωνα με την καθηγήτρια Ναν Μπέρνσταϊν Ράτνερ, ειδικό στα θέματα ακοής και λόγου του Πανεπιστημίου του Μέριλαντ, με τα τεστ λεξιλογίου στα δίχρονα παιδιά, εντοπίζονται αυτά που έχουν γλωσσικά προβλήματα λόγω κακής ακοής, αυτισμό ή άλλες διανοητικές διαταραχές. «Περίπου το 1/5 των παιδιών καθυστερούν να μιλήσουν. Το 80% όμως αυτών φτάνουν το επίπεδο των άλλων παιδιών τελικά. Τα υπόλοιπα όμως όχι. Το πρόβλημα είναι ότι δεν ξέρουμε ποια έχουν πράγματι πρόβλημα. Οπότε, είναι καλύτερο να τα ελέγχουμε όλα από νωρίς, από την ηλικία των δύο ετών, παρά να περιμένουμε να μεγαλώσουν και να δούμε τότε πώς θα έχουν εξελιχθεί», λέει η κα Μπέρνσταϊν.
Πηγή: The Guardian
Πηγη
1/2/18
"Η Χώρα των συναισθημάτων" κ.α. - Πλούσιο Υλικό 665 σελίδες με καινοτόμα προγράμματα!
Πλούσιο Υλικό 665 σελίδες!
Συλλογικός Τόμος
Πρακτικών Συνεδρίου
Θεματικές ενότητες για όλους τους τομείς
Καινοτόμα προγράμματα