Facebook Ομάδα

30/4/19

Μαθηματικά: Μαθηματικές δραστηριότητες επιπέδου Νηπιαγωγείου καθώς και Α΄ και Β΄ δημοτικού.



Αποτέλεσμα εικόνας για Μαθηματικά Επίπεδο διδασκαλίας Α
πηγη

Μαθηματικά: Μαθηματικές δραστηριότητες επιπέδου Νηπιαγωγείου καθώς και Α΄ και Β΄ δημοτικού.

Το πρώτο βιβλίο απευθύνεται σε παιδιά σχολικού επιπέδου Νηπιαγωγείου καθώς και Α΄ και Β΄ δημοτικού. Οι ενότητές του περιέχουν μαθηματικές δραστηριότητες κυρίως αριθμητικής, γεωμετρίας και επίλυσης προβλημάτων οι οποίες υποβοηθούν και συμπληρώνουν έννοιες που τα παιδιά έχουν πραγματευτεί στο πλαίσιο του Αναλυτικού Προγράμματος

Για να το δείτε ή να το κατεβάσετε πατήστε ΕΔΩ


24/4/19

Εκπαιδευτική παρέμβαση στην αναγνωστική δεξιότητα και στις δεξιότητες φωνολογικής επίγνωσης σε παιδί με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος.



Αποτέλεσμα εικόνας για αναγνωση
πηγη

Εκπαιδευτική παρέμβαση στην αναγνωστική δεξιότητα και στις δεξιότητες φωνολογικής επίγνωσης σε παιδί με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος.

Εξαιρετικό υλικό

Για να δείτε το υλικό πατήστε εδώ

22/4/19

Επιτραπέζιο: μαθαίνω να ελέγχω το θυμό μου.


ΝΙΩΘΩ, ΘΑ ΠΕΙ ΑΙΣΘΑΝΟΜΑΙ, ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΩ,ΝΟΙΑΖΟΜΑΙ, ΜΟΙΡΑΖΟΜΑΙ. Τα συναισθήματά μας επηρεάζουν, καθορίζουν, διευθύνουν, τη μέρα μας και τη...
πηγη
Επιτραπέζιο: μαθαίνω να ελέγχω το θυμό μου.

Στόχος του παιχνιδιού είναι να καταλάβουν τα παιδιά γιατί κάποια πράγματα τους προκαλούν θυμό και να μάθουν πως υπάρχουν τρόποι να ηρεμούν όταν κάτι τα εκνευρίζει.
Πριν ξεκινήσετε το παιχνίδι, πείτε στο παιδί σας πως όλοι μας θυμώνουμε μερικές φορές. Κάποια πράγματα μας εκνευρίζουν περισσότερο από κάποια άλλα. Το παιχνίδι θα μάθει στο παιδί σας πως να αναγνωρίζει και να ελέγxει τα αρνητικά του συναισθήματα.

 

Θα χρειαστείτε:

  • 1 πιόνι για κάθε παίκτη
  • 12 κόκκινες κάρτες (συμπεριφορές που προκαλούν ξεσπάσματα θυμού)
  • 12 πράσινες κάρτες (συμπεριφορές που βάζουν τέλος στο θυμό του παιδιού)
  • Μάρκες ή τουβλάκια Lego κτλ. (επιβράβευση)
  • 1 ζάρι ή και 2 ζάρια (αν θέλετε ένα σύντομο παιχνίδι, παίξτε με 2 ζάρια)
Εκτυπώστε τις κάρτες και το «ταμπλό».
Ανακατέψτε τις κάρτες και χωρίστε τις σε 2 πακέτα κοντά στο «ταμπλό».

 

Οδηγίες

  • Οι παίκτες (2 έως 4) βάζουν τα πιόνια τους στην Αφετηρία.
  • Ο μικρότερος σε ηλικία παίκτης ξεκινά πρώτος κινώντας το πιόνι του προς τη φορά του ρολογιού.
  • Αν τύχει σε πράσινο ερωτηματικό, παίρνει μια «κάρτα ηρεμίας» και την διαβάζει δυνατά (ή την διαβάζετε εσείς). Κάθε φορά που ο παίκτης πέφτει σε πράσινο ερωτηματικό, παίρνει και τρεις μάρκες ή τουβλάκια.
  • Αν τύχει σε κόκκινο ερωτηματικό, παίρνει μια κόκκινη «κάρτα θυμού». Αυτό σημαίνει πως έχει θυμώσει. Διαβάστε την κάρτα και αν το παιδί σας πει τι μπορεί να κάνει για να ελέγξει το θυμό του, τότε κερδίζει δύο μάρκες.
  • Αν τύχει σε ήλιο, το παιδί πάει 2 βήματα μπροστά!
  • Αν τύχει σε βόμβα, χάνει 2 μάρκες!
  • Αν τύχει στο κύπελλο, κερδίζει 5 μάρκες!
  • Όποιος φτάσει πρώτος στο Τέλος, παίρνει 3 ακόμη μάρκες.
  • Νικητής είναι ο παίκτης με τις περισσότερες μάρκες!

Συνέχεια παιχνιδιού

Μόλις τελειώσετε, ζητήστε από κάθε παιδί να σας περιγράψει 5 πράγματα που το θυμώνουν. Ρωτήστε το παιδί τι μπορεί να κάνει για να ηρεμήσει σε κάθε μία από αυτές τις καταστάσεις!

 

Μην ξεχνάτε

Αν το παιδί κουραστεί, μην το πιέσετε να συνεχίσει το παιχνίδι. Στόχος είναι να ενισχύσετε την αντίληψη ενός συναισθήματος. Συνεχίστε το παιχνίδι για όση ώρα το παιδί διασκεδάζει!
 

18/4/19

25 Παιχνίδια για την Προπαίδεια


25 Παιχνίδια για την Προπαίδεια

Ιδέες για δημιουργικές ώρες με τα παιδιά

1. Οι τροχοί  των πολλαπλασιασμών για κατασκευή και εξάσκηση!
Πατήστε εδώ


2. Για λίγο διαφορετική εξάσκηση από το κλασσικό φύλλο εργασίας
Πατήστε εδώ


3. Το παιδί ψάχνει να βρει το δρόμο του ακολουθώντας μόνο τα γινόμενα (μόνο για πολλαπλασιασμούς 5 και 3)
Πατήστε εδώ



4. Παιχνίδι Bingo για όλους τους βασικούς πολλαπλασιασμούς των αριθμών 1-12.
Πατήστε εδώ


5. Εξάσκηση στον πολλαπλασιασμό με Jenga!
Πατήστε εδώ
 6. Παιχνίδι με 2 παίχτες, 2 ζάρια και μάρκες (ή...καπάκια!)
Πατήστε εδώ

7. Τρίλιζα με γινόμενα.
Πατήστε εδώ


8. Επιτραπέζιο παιχνίδι - φύλλο εργασίας (χρειάζεται εγγραφή στην σελίδα ,αλλά το κατεβάζετε δωρεάν)
Πατήστε εδώ


9. Πολλαπλασιασμός, παιχνίδι Bingo και μαρκάρισμα απαντήσεων με δαχτυλομπογιές (εκτός αν έχετε το στυλό της εικόνας!)
Πατήστε εδώ

10. Παιχνίδι πολλαπλασιασμού χρησιμοποιώντας ντόμινο!
Πατήστε εδώ

11. Κρυμμένες εικόνες που σου αποκαλύπτονται μόνο αν χρωματίσεις σωστά τους πολλαπλασιασμούς.
Πατήστε εδώ

12. Παζλ πολλαπλασιασμού με μαγικά τετράγωνα.
Πατήστε εδώ


13. Παιχνίδι από 2 ως 4 παίχτες. Απαιτούνται 4 ζάρια, ένας υπολογιστής τσέπης και οι κάρτες του αρχείου. 
Πατήστε εδώ

14. Επιτραπέζιο για τους βασικούς πολλαπλασιασμούς ως το 9.
Πατήστε εδώ

15.  Παζλ πολλαπλασιασμού.
Πατήστε εδώ

16. Αντιστοίχιση μαθηματικών προτάσεων πολλαπλασιασμού και  εικόνων σε καρτέλες.
Πατήστε εδώ

17. Πίνακας πολλαπλής εισόδου με μορφή παζλ.
Πατήστε εδώ

18. Καρτέλες εξάσκησης με το αγοράκι και το σκυλάκι για τον πολλαπλασιασμό του 9.
Πατήστε εδώ
19. Όλοι οι πολλαπλασιασμοί του 0 και του 1 σε έγχρωμες και ασπρόμαυρες κάρτες.
Πατήστε εδώ

20. Ρολόι χειρός  πολλαπλασιασμού.
Πατήστε εδώ

21. Πρωτότυπος τρόπος για εξάσκηση στην προπαίδεια με ανακυκλώσιμα υλικά.
Πατήστε εδώ

22. Τα γινόμενα των βασικών πολλαπλασιασμών συμμαζεμένα σε καρτέλες για μπρελόκ.
  Πατήστε εδώ

23.Καρτέλες εξάσκησης πολλαπλών επιλογών
Πατήστε εδώ

24. Παιχνίδι Ντάμα με πολλαπλασιασμό.
Πατήστε εδώ

25. Αναζητώντας τις κάρτες των πολλαπλασιασμών που ταιριάζουν μεταξύ τους.
Πατήστε εδώ

Πηγη

16/4/19

"Μην θυμώνεις" - Παιχνίδι για διαχείρηση θυμού



Σχετική εικόνα
πηγη

"Μην θυμώνεις" - Παιχνίδι για διαχείρηση θυμού 
Σχετική εικόνα
πηγη


12/4/19

«Έλεγχος και διαχείριση συναισθημάτων» Υλικό


«Έλεγχος και διαχείριση συναισθημάτων»
Αποτέλεσμα εικόνας για παιδι θυμος
πηγη

Συναισθηματική Νοημοσύνη:
  1. Έκφραση, διερεύνηση και επεξεργασία θετικών και αρνητικών συναισθημάτων
  2. Διερεύνηση και επεξεργασία του συναισθήματος: «Φόβος»
  3. Διερεύνηση και επεξεργασία του συναισθήματος: «Θυμός»
            
«Έλεγχος και διαχείριση συναισθημάτων»

Τα παιδιά να είναι σε θέση να:
v  να ανακαλύψουν και να κατονομάσουν τα συναισθήματά τους
v  να εκφραστούν ελεύθερα , με λεκτική και η λεκτική  έκφραση συναισθημάτων
v  να κατανοήσουν πως κάθε άνθρωπος νιώθει διαφορετικά για κάποια πράγματα.
v  να κατανοήσουν ότι τα συναισθήματα προκαλούνται από διαφορετικά ερεθίσματα σε κάθε άνθρωπο.
v  να συνδέσουν το συναίσθημα με την πηγή που το προκαλεί.
v  να ακούν με προσοχή τους άλλους όταν μιλούν για τα συναισθήματά τους.
v  να κατανοήσουν ότι όλα τα συναισθήματα είναι φυσιολογικά.
v  να αντιληφθούν ότι υπάρχουν πολλοί τρόποι αντίδρασης σε κάποιο συναίσθημα, αλλά κάποιοι από αυτούς πρέπει να αποφεύγονται

1Η  ΥΠΟ-ΕΝΟΤΗΤΑ :
«ΕΚΦΡΑΣΗ ΘΕΤΙΚΩΝ –ΑΡΝΗΤΙΚΩΝ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ
 



 
2Η ΥΠΟ-ΕΝΟΤΗΤΑ:
«ΦΟΒΟΣ»
          Όταν φοβόμαστε αισθανόμαστε: άγχος, αναστάτωση, νευρικότητα, έγνοια, κατάπληξη, τρόμος, ανησυχία, δέος, φρίκη, τρομάρα, φοβία και πανικός
          Φοβόμαστε όταν νιώθουμε ότι κινδυνεύουμε η όταν νομίζουμε ότι κινδυνεύουμε,
          Είναι δυσάρεστο συναίσθημα και τις περισσότερες φορές το αποφεύγουμε, επιλέγοντας να κάνουμε πράγματα που δεν τρομάζουν,
          Γιατί φοβόμαστε;
          F επειδή ζήσαμε ένα έντονο περιστατικό π.χ. με δάγκωσε σκύλος  και από τότε φοβάμαι όλα τα σκυλιά
           F επειδή κάποιος άλλος φοβάται κάτι π.χ. η γιαγιά μας φοβάται τα φίδια
           F επειδή δεν γνωρίζουμε τι είναι αυτό που θα αντικρύσουμε π.χ. φοβόμαστε όταν μπαίνουμε σε ένα σπίτι που δεν γνωρίζουμε

*      Φοβία: όταν φοβόμαστε κάτι μονίμως χωρίς πραγματική δικαιολογία
*      Είδη: υψοφοβία Ü φόβος για τα ύψη / αγοραφοβία Ü φοβία όταν είμαστε ανάμεσα σε πολύ κόσμο  / κλειστοφοβία Ü φοβία σε κλειστούς χώρους
*      Αντιδράσεις: τρέχουμε για να φύγουμε μακριά από αυτό που φοβόμαστε, κλαίμε, φωνάζουμε, κρύβουμε το πρόσωπο μας για να μη βλέπουμε αυτό που μας φοβίζει, ζητάμε βοήθεια από κάποιον μεγαλύτερο

*      Τι κάνουμε όταν φοβόμαστε;
   ù Σκεπτόμαστε αυτό που μας φοβίζει (ποιος είναι ο λόγος που μας φοβίζει; Πραγματικά κινδυνεύουμε η νομίζουμε ότι κινδυνεύουμε;)
   ù Συζητάμε αυτά που νιώθουμε με κάποιον μεγαλύτερο από εμάς
   ù Την στιγμή που φοβόμαστε παραμένουμε ψύχραιμοι και σκεπτόμαστε πιθανές λύσεις (π.χ. σκοτάδι ð ανάβουμε φως  /κίνδυνος     
   ù καλούμε βοήθεια
Ø  Σκεφτήκατε ποτέ ότι ο φόβος μπορεί να μας προστατέψει από κινδύνους;
Ø  Τι συμβαίνει στο σώμα μας όταν μας κυριεύει ο φόβος;
3Η  ΥΠΟ-ΕΝΟΤΗΤΑ:«ΘΥΜΟΣ»
          Τι είναι θυμός;
      Ένα φυσιολογικό ανθρώπινο συναίσθημα, μια φυσική απάντηση σε κάποια απειλή
          Πότε θυμώνω;
      (Μπορεί ο θυμός να μας προτρέψει να φερθούμε υπερβολικά;) παραδείγματα: προσβάλω κάποιον, τον κατηγορώ, φέρομαι επιθετικά και βίαια κ.α.
          Τι κάνω όταν θυμώνω; Πώς να το χειριστώ;
      Αναζητώ τα σημάδια του θυμού : η καρδιά μας χτυπά πιο δυνατά,        αυξάνεται η πίεση του αίματος, η αδρεναλίνη αυξάνεται κ.α.
      Πρέπει να ελέγχουμε τις αντιδράσεις μας απέναντι σε αυτά που μας προκαλούν θυμό, ψάχνουμε εναλλακτικές λύσεις



Το φανάρι διαχείρισης του θυμού
         Κόκκινο     à  Σταμάτα
         Πορτοκαλί à  Σκέψου
         Πράσινο     à  Πράξε
    Θυμός: Λύσσα, οργή, πικρία, αγανάκτηση, απόγνωση, αναβρασμός, ενόχληση, εκνευρισμός, εχθρότητα και σε ακραίες καταστάσεις παθολογικό μίσος και βία
    F Το χιούμορ μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν ο πιο κατάλληλος τρόπος για να αντιμετωπίσουμε το άγχος, τις συγκρούσεις, τον θυμό κ.α.
  • Πως είναι το πρόσωπο, το σώμα και η φωνή μας όταν θυμώνουμε
  •          Όταν θυμώνω γίνομαι…….. π.χ. ηφαίστειο έτοιμο να εκραγεί, μπαλόνι που φουσκώνει κ.α.

¨Ο καθένας μπορεί να θυμώνει αυτό είναι εύκολο. Αλλά το να θυμώσει κανείς με το σωστό άτομο, στο σωστό βαθμό και στη σωστή στιγμή, για τη σωστή αιτία και με το στο τρόπο- αυτό δεν είναι εύκολο.¨¨ «Αριστοτέλης»
4η  ΥΠΟ-ΕΝΟΤΗΤΑ: «ΕΛΕΓΧΟΣ/ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ
ΠΩΣ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΕΛΕΓΞΟΥΜΕ ΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΜΑΣ
Ø  Οι άνθρωποι που είναι γύρω μας και οι δραστηριότητες μας μας προκαλούν πολλές φορές δυνατά συναισθήματα. Για παράδειγμα θα έχεις παρατηρήσει ότι:
        Μπορεί να νιώθεις αγχωμένος, όταν βγαίνεις έξω
        Μπορεί να νιώθεις ήρεμος και ασφαλής, όταν είσαι σπίτι κ.α.
Ø  Προσπαθούμε πάντα να κάνουμε πράγματα που μας κάνουν χαρούμενους και ευτυχισμένους και να αποφεύγουμε εκείνα που μας προκαλούν στενοχώρια ή άγχος.
Ø  Όμως, μερικές φορές τα ίδια τα συναισθήματα μας μας εμποδίζουν να κάνουμε εκείνα που πραγματικά θέλουμε ή μας περιορίζουν πάρα πολύ. Πώς όμως γίνεται αυτό;
        Μπορεί να θέλεις πάρα πολύ να βγεις έξω, αλλά να μην μπορείς να το κάνεις, επειδή νιώθεις μεγάλο άγχος
        Μπορεί να θέλεις πάρα πολύ να είσαι με τους φίλους σου, αλλά μην μπορείς να τους δεις, επειδή νιώθεις μεγάλη ανησυχία. κ.α.


 

 









ΜΑΘΑΙΝΟΝΤΑΣ ΝΑ ΧΑΛΑΡΩΝΟΥΜΕ

Σύντομες Ασκήσεις Χαλάρωσης:
Μπράτσα και Χέρια: Σφίξε τις γροθιές σου κ σπρώξε τα μπράτσα σου ίσια μπροστά σο
Πόδια και Πέλματα: Σπρώξε τις πατούσες σου προς τα κάτω και σιγά-σιγά σήκωσε τα πόδια σου και σήκωσε
 
 τα ευθεία μπροστά σου
Στομάχι: Σπρώξε τους μυς της κοιλιάς, σαν να της φουσκώνεις προς τα έξω, πάρε μια βαθιά αναπνοή και
  κράτησε τη
Πρόσωπο: Σούφρωσε το πρόσωπο σου, κλείσε σφιχτά τα μάτια σο και σφίξε τα χείλη σου πολύ
Δραστηριότητες που μπορούν να σε βοηθήσουν να χαλαρώσεις:
Να διαβάσεις ένα βιβλίο
Να ακούσεις μουσική
Να πας βόλτα το σκυλάκι σου κ.α.
 Ενδεικτικές Δραστηριότητες: «Μαθαίνοντας να Χαλαρώνουμε», «Το Δωμάτιο της Δύναμης», «Το Χαλαρωτικό

μου Μέρος»
 Πηγη