Facebook Ομάδα

4/10/12

Αξιολόγηση μαθητών με αναπηρία στις ξένες γλώσσες, Μουσική, Καλλιτεχνικά Μαθήματα

Παρατίθεται η διαδικασία αξιολόγησης μαθητών με αναπηρία στις Ξένες Γλώσσες, Μουσική και Καλλιτεχνικά μαθήματα
Αξιολόγηση (απαλλαγή) μαθητών με αναπηρία στις ξένες γλώσσες, Μουσική και Καλλιτεχνικά μαθήματα

[Γ6/61170/12-06-2007 ΥΠΕΠΘ]
Η Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής κατά καιρούς γίνεται αποδέκτης ερωτημάτων και διαμαρτυριών από γονείς μαθητών με αναπηρία και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες σχετικά με την αξιολόγηση και βαθμολόγηση στα μαθήματα των ξένων γλωσσών, της Μουσικής και των Καλλιτεχνικών μαθημάτων .. α’.
Για το θέμα αυτό σας υπενθυμίζουμε ότι υπάρχει σχετική νομοθεσία την οποία, προς διευκόλυνση σας, σας κοινοποιούμε και παρακαλούμε για την πιστή εφαρμογή της . Με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνεται η ομαλή ενταξιακή διαδικασία των μαθητών αυτών και δίνεται απάντηση στα ερωτήματα και τις διαμαρτυρίες των γονέων.
Οι διατάξεις που αναφέρονται στην βαθμολόγηση των ξένων γλωσσών για τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες είναι:
Η παράγραφος 4 τους άρθρου 2 του Π.Δ. 226/1985 (ΦΕΚ 85/τΑ/9-5-85 ) η οποία αναφέρει: 4. «Για τους μαθητές των σχολικών μονάδων της μέσης τεχνικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης, που πάσχουν από βαρηκοΐα (σε ποσοστό 67 % και άνω) που βεβαιώνεται από πρωτοβάθμια υγειονομική επιτροπή, οι βαθμοί της ξένης γλώσσας δε λαμβάνεται υπόψη κατά την εξαγωγή των προαγωγικών ή απολυτηρίων εξετάσεων ούτε κατά τον υπολογισμό του γενικού -βαθμού προαγωγής ή απόλυσης του ».
Το άρθρο 5 του ΠΔ. 188/85 (ΦΕΚ 75/τΑ/26-4-85 ) αναφέρει: «Για τους μαθητές Γενικής Εκπαίδευσης που πάσχουν από βαρηκοΐα (σε ποσοστό 67 %και άνω) που βεβαιώνεται από πρωτοβάθμια υγειονομική επιτροπή, οι βαθμοί της ξένης γλώσσας και της μουσικής δε λαμβάνονται υπόψη κατά την εξαγωγή των προαγωγικών ή απολυτηρίων εξετάσεων ούτε κατά τον υπολογισμό του γενικού βαθμού προαγωγής ή απόλυσης τους
Η παράγραφος 2 του άρθρου 2 του Π.Δ. 157/1986 (ΦΕΚ 60/τΑ/30-4-1986)
2. « Για τους μαθητές που φοιτούν σε γυμνάσιο ή λύκειο ειδικής αγωγής και προσκομίζουν βεβαίωση δημόσιου Ιατροπαιδαγωγικού Κέντρου ή Σταθμού ότι παρουσιάζουν προβλήματαδιαταραχής στο λόγο, μετά από σχετική απόφαση του συλλόγου καθηγητών του σχολείου τους ο βαθμός τους στη μουσική και στην ξένη γλώσσα δεν υπολογίζεται για την προαγωγή ή απόλυση τους ούτε στο γενικό βαθμό προαγωγής ή απόλυσης».
Η αριθ: Γ6/141/14-5-92 σχετικά με την παρ. 2 του άρθρου 2 του Π.Δ.157/86 αναφέρει: «………Για λόγους ίσης μεταχείρισης και στα πλαίσια της κατά το δυνατό σχολικής ενσωμάτωσης των μαθητών με ειδικές ανάγκες οι ανωτέρω διατάξεις ισχύουν και για αυτούς που φοιτούν σε κανονικά γυμνάσια -λύκεια….»
Οι παράγραφοι 2 και 3 και 6 του άρθρου 41 του Π.Δ. 393/1990 (ΦΕΚ 156/τΑ/21-11-1990)
2. «Για τους μαθητές γυμνασίων που πάσχουν από βαρηκοΐα (σε ποσοστό 67 ·% και άνω) που βεβαιώνεται από πρωτοβάθμια υγειονομική επιτροπή, οι βαθμοί της ξένης γλώσσας δε λαμβάνεται υπόψη κατά την εξαγωγή των προαγωγικών ή απολυτηρίων εξετάσεων ούτε κατά τον υπολογισμό του γενικού βαθμού προαγωγής ή απόλυσης του Δεν υπολογίζονται οι βαθμοί της Μουσικής και για τους μαθητές που αδυνατούν να έχουν επίδοση στο μάθημα αυτό λόγω πάθησης ή μειονεκτικότητας των φωνητικών τους οργάνων που βεβαιώνεται από πρωτοβάθμια υγειονομική επιτροπή ».
3. «Για τους μαθητές που προσκομίζουν βεβαίωση δημόσιου Ιατροπαιδαγωγικής Υπηρεσίας ότι παρουσιάζουν προβλήματα διαταραχής του λόγου, μετά από σχετική απόφαση του συλλόγου των διδασκόντων ο βαθμός τους στη μουσική και στην ξένη γλώσσα δεν λαμβάνεται υπόψη για την προαγωγή ή απόλυση τους ούτε για την εξαγωγή του γενικού βαθμού προαγωγής ή απόλυσης ».
6. Για μαθητές τυφλούς ή πάσχοντες από εγκεφαλική παράλυση ( παραπληγία, τετραπληγία κλπ’) ο βαθμός στα καλλιτεχνικά μαθήματα δεν υπολογίζεται για την προαγωγή ή απόλυση τους ούτε στο γενικό βαθμό προαγωγής ή απόλυσης, εκτός αν ο κηδεμόνας τους καταθέσει στο σχολείο το αργότερο μέχρι την ημερομηνία λήξης των μαθημάτων, σχετική γραπτή δήλωση ότι επιθυμεί να υπολογιστεί ο βαθμός στα καλλιτεχνικά μαθήματα ».

ΑΠΑΛΛΑΓΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΕΡΓΟ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΕΙΣ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
[Π.Δ. 104/79 ΑΡΘΡΟ 22]
1. Κηδεμών μαθητού κωλυομένου δια λόγους υγείας παθήσεως μονίμου ή παροδικής ή ειδικής μειονεξίας να μετάσχει εις το μάθημα της Φυσικής Αγωγής δύναται να ζητήσει την εξαίρεση του μαθητού εκ του μαθήματος τούτου δι’ αιτήσεώς του. Η αίτησις αύτη συνοδευομένη υποχρεωτικώς και υπό ιατρικής βεβαιώσεως ΚΡΑΤΙΚΟΥ ΙΑΤΡΟΥ ή ΙΑΤΡΟΥ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟΥ ΦΟΡΕΩΣδιαλαμβανούσης τούς λόγους και την διάρκειαν της αιτουμένης απαλλαγής, υποβάλλεται εις τον Διευθυντή του σχολείου εντός π έ ν τ ε (5) ημερών από της ενάρξεως των μαθημάτων ή της ε μ φ α ν ί σ ε ω ς της παθήσεως ή της μετ’ ασθένειαν επανόδου του μαθητού εις το σχολείον.
2. Επί της κατά την προηγουμένην παράγραφον αιτήσεως αποφαίνεται ο Διευθυντής του σχολείου μετά του αρμοδίου διδάσκοντος καθηγητού, συντασσομένης σχετικής πράξεως εις το βιβλίον πράξεων του Συλλόγου των Διδασκόντων. Εν αμφιβολία ο μαθητής παραπέμπεται εις την αρμοδίαν σχολιατρικήν υπηρεσίαν.
Η βεβαίωσις της προηγουμένης παραγράφου δεν απαιτείται είς άς περιπτώσεις η πάθησις είναι εμφανής μη χρήζουσα αποδείξεως.
Η ισχύς της κατά τα ανωτέρω απαλλαγής αφορώσης εις ολόκληρον το διδακτικό έτος ή τμήμα αυτού άρχεται από της ενάρξεως των μαθημάτων ή της εμφανίσεως της παθήσεως ή ασθενείας προσηκόντως βεβαιουμένης.
3. Απαλλαγήν εκ του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής διδακτικής τινος ώρας δύναται να ζητήσει ο μαθητής δι’ αποχρώντα λόγον παρά του διδάσκοντος καθηγητού, όστις δύναται να χορηγεί ταύτην μετ’ έγκρισιν του Δ/ντού του Σχολείου.
4. Οι κατά τας διατάξεις του παρόντος άρθρου απαλλασσόμενοι εκ του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής μαθηταί ΔΕΝ ΥΠΟΧΡΕΟΥΝΤΑΙ εις την ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΙΝ τούτου.
[58410/Γ4/14-6-2005 Υ.Α. ΥΠ.Ε.Π.Θ. ΠΑΡ.4]
4. Πρόσβαση στο φάκελο των Α.Δ.Υ. έχει ο Δ/ντής της σχολικής μονάδας και μόνο. Σε περίπτωση που από τα στοιχεία του οικείου Α.Δ.Υ. προκύπτουν σοβαροί λόγοι υγείας αποκλείοντες τη συμμετοχή του μαθητή ή της μα­θήτριας στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής ή σε άλλη σχο­λική δραστηριότητα ο Διευθυντής, στις αρχές του σχολι­κού έτους, συγκροτεί τριμελή Επιτροπή η οποία αποτε­λείται από τον ίδιο, ως Πρόεδρο, τον αρμόδιο εκπαιδευτικό Φυσικής Αγωγής και τον υπεύθυνο του οι­κείου Τμήματος του Σχολείου, ως μέλη. Η Επιτροπή συ­νεδριάζει αμέσως και αποφαίνεται για την απαλλαγή ή μη του μαθητή – τριας από το μάθημα της Φυσικής Αγωγής ή για την αποχή του από συγκεκριμένες σχολικές δραστη­ριότητες. Η παραπάνω τριμελής Επιτροπή συγκαλείται από τον Διευθυντή και συνεδριάζει και όταν κατά τη διάρ­κεια της σχολικής χρονιάς προκύψουν θέματα της αρμο­διότητας της.

Απαλλαγή μαθητών από την ενεργό συμμετοχή εις το μάθημα της Μουσικής λόγω ασθένειας
[Π.Δ. 104/79 ΑΡΘΡΟ 22]
1. Κηδεμών μαθητού κωλυομένου δια λόγους υγείας παθήσεως μονίμου ή παροδικής ή ειδικής μειονεξίας να μετάσχει εις το μάθημα της Μουσικής δύναται να ζητήσει την εξαίρεση του μαθητού εκ του μαθήματος τούτου δι’ αιτήσεώς του.
Η αίτησις αύτη συνοδευομένη υποχρεωτικώς και υπό ιατρικής βεβαιώσεως ΚΡΑΤΙΚΟΥ ΙΑΤΡΟΥ ή ΙΑΤΡΟΥ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟΥ ΦΟΡΕΩΣ διαλαμβανούσης τούς λόγους και την διάρκειαν της αιτουμένης απαλλαγής, υποβάλλεται εις τον Διευθυντή του σχολείου εντός π έ ν τε (5) ημερών από της ενάρξεως των μαθημάτων ή της ε μ φ α ν ί σ ε ω ς της παθήσεως ή της μετ’ ασθένειαν επανόδου του μαθητού εις το σχολείον.
2. Επί της κατά την προηγουμένην παράγραφον αιτήσεως αποφαίνεται ο Διευθυντής του σχολείου μετά του αρμοδίου διδάσκοντος καθηγητού, συντασσομένης σχετικής πράξεως εις το βιβλίον πράξεων του Συλλόγου των Διδασκόντων. Εν αμφιβολία ο μαθητής παραπέμπεται εις την αρμοδίαν σχολιατρικήν υπηρεσίαν.
Η βεβαίωσις της προηγουμένης παραγράφου δεν απαιτείται είς άς περιπτώσεις η πάθησις είναι εμφανής μη χρήζουσα αποδείξεως.
Η ισχύς της κατά τα ανωτέρω απαλλαγής αφορώσης εις ολόκληρον το διδακτικό έτος ή τμήμα αυτού άρχεται από της ενάρξεως των μαθημάτων ή της εμφανίσεως της παθήσεως ή ασθενείας προσηκόντως βεβαιουμένης.
3. Για την υποχρέωσιν της παρακολούθησις του μαθήματος της Μουσικής των κατά τας διατάξεις του παρόντος άρθρου απαλλασσομένων μαθητών καθορίζει το κατά την παράγραφο 2 του παρόντος άρθρου αρμόδιον όργανον.
[Π.Δ 582/86 ΑΡΘΡΟ 2]
2. Για τους μαθητές που φοιτούν σε Γυμνάσιο ή Λύκειο ειδικής αγωγής και προσκομίζουν βεβαίωση δημοσίου Ιατροδιαγνωστικού Κέντρου ή Σταθμού ότι παρουσιάζουν προβλήματα διατάραξης στο λόγο, μετά από σχετική απόφαση του Συλλόγου καθηγητών του σχολείου τους, ο βαθμός τους στη Μουσική δεν υπολογίζεται για την προαγωγή ή απόλυσή τους, ούτε στο γενικό βαθμό προαγωγής ή απόλυσής.

Πηγή : http://www.dictyo.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=33682:2012-09-27-14-24-39&catid=43:2010-08-06-06-59-32&Itemid=74