Facebook Ομάδα

19/9/14

Αισθήσεις και δυσλεξία



http://www.google.gr/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fwww.fa3.gr%2Feidiki_agogi%2Fimages%2FImage2.gif&imgrefurl=http%3A%2F%2Fwww.fa3.gr%2Feidiki_agogi%2F14_math_dysk_orismos1.htm&h=768&w=1142&tbnid=J7TFBFDze7DI8M%3A&zoom=1&docid=WGFWFcnQTZ-LOM&ei=tggcVOeGDMrmyQP3g4HIAw&tbm=isch&ved=0CDEQMygAMAA&iact=rc&uact=3&dur=2562&page=1&start=0&ndsp=11
Άκου, Δες, Πιάσε, Φάε, Μύρισε! Αισθήσεις & Δυσλεξία.
-Μπορείς να μου πεις ένα επίθετο;
-Εεεε…..
-Τι είναι επίθετο ξέρεις;
-Ναι, ναι είναι αυτό που χαρακτηρίζει το ουσιαστικό!!
Ένα παιδί με Δυσλεξία ή άλλες ειδικές μαθησιακές δυσκολίες είναι πολύ πιθανό να γνωρίζει τον γραμματικό κανόνα αλλά να αδυνατεί να τον εφαρμόσει.
Δεν είναι λίγες οι φορές που απαντά άψογα στο τι είναι Ρήμα, Ουσιαστικό ή Επίθετο αλλά ξοδεύει ανεξήγητα πολύ χρόνο για μια “απλή” άσκηση την οποία αρκετές φορές δεν την ολοκληρώνει ή έχει κάνει αρκετά λάθη.
Οι αφηρημένες πληροφορίες, οι θεωρητικές εξηγήσεις, οι γραμματικοί κανόνες που ενέχουν δύσκολους ορισμούς μπερδεύουν το παιδί με Δυσλεξία. Η μάθηση πρέπει να γίνεται πιο συγκεκριμένη, να αποφεύγεται η πληθώρα γλωσσικών πληροφοριών και να συνδυάζεται ο κανόνας με πιο βιωματικές ασκήσεις.
http://www.google.gr/imgres?imgurl=http%3A%2F%2F3.bp.blogspot.com%2F-wFdj8zjloyw%2FTc-VHSaqflI%2FAAAAAAAAAEI%2FE-2JSgihziA%2Fs1600%2Fdisleksia_b.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Fxystroumaria.blogspot.com%2F&h=282&w=250&tbnid=fF1ASLi9bgbrrM%3A&zoom=1&docid=QQqT5M0YYNB-JM&ei=tggcVOeGDMrmyQP3g4HIAw&tbm=isch&ved=0CHgQMyg_MD8&iact=rc&uact=3&dur=572&page=4&start=57&ndsp=23
Ας ασχοληθούμε να ξεχωρίσουμε το Επίθετα απο τα Ουσιαστικά. Η παρακάτω άσκηση γίνεται στις συνεδρίες της Ειδικής Αντιμετώπισης Δυσλεξίας at home , λέγεται “Άκου, Δες, Πιάσε, Φάε, Μύρισε”!! και δημιουργεί μια σύνδεση των αισθήσεων με τα επίθετα.
Άσκηση: Σε ένα τετράδιο γράφουμε απλές, μικρές προτάσεις χρησιμοποιώντας επίθετα και ουσιαστικά. Η κάθε πρόταση πρέπει να αναφέρεται σε μια αίσθηση.
Αρχικά εξηγούμε ότι ένα επίθετο μας λέει για το Πως ακούγεται, φαίνεται, μυρίζει, τι γεύση έχει και πως είναι όταν αγγίζουμε ένα ουσιαστικό. Το παιδί πρέπει να υπογραμμίσει τα ουσιαστικά και να κυκλώσει τα επίθετα. Έπειτα θα κατηγοριοποιήσει τα επίθετα σε στήλες ανάλογα με την αίσθηση που αναφέρονται.
http://www.google.gr/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fwww.babyspace.gr%2Ffiles%2FImage%2Finterview%2Fdyslexia1.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Fwww.babyspace.gr%2FArticle%2Fdyslexia-english-learn%2F444-2961.html&h=300&w=452&tbnid=yShJWBfHJp6wKM%3A&zoom=1&docid=HpFV5S7tRg8ilM&ei=tggcVOeGDMrmyQP3g4HIAw&tbm=isch&ved=0CGkQMygwMDA&iact=rc&uact=3&dur=1029&page=3&start=33&ndsp=24
Παραδείγματα προτάσεων:
1. Στα παιδιά αρέσουν τα αλμυρά πατατάκια.
2. Ο Μαξ είναι ένας όμορφος σκύλος.
3. Η γιαγιά έφτιαξε ένα γλυκό κέικ.
4. Η σειρήνα έχει πολύ τσιριχτό ήχο.
5. Στο ψυγείο έχουμε ένα βρωμερό τυρί.
6. Το τριαντάφυλλο έχει μυτερά αγκάθια.
7. Ο ήλιος έχει πολύ λαμπερό φως.
8. Ο ψίθυρος της μητέρας ήταν σιγανός για να μην ξυπνήσουν τα παιδιά.
9. Η γάτας μας έχει πολύ απαλό τρίχωμα.
10. Η Μαρία έχει έναν ευωδιαστό κήπο.
Έπειτα φτιάχνουμε απο μια στήλη για κάθε αίσθηση και ζητάμε απο το παιδί να γράψει τα σχετικά επίθετα σε κάθε μια.
Απευθύνεται: Σε παιδιά σχολικής ηλικίας με Δυσλεξία/μαθησιακές δυσκολίες που δυσκολεύονται να κατακτήσουν την έννοια του επιθέτου στο Λόγο. Μπορεί να γίνει απο ειδικούς θεραπευτές, εκπαιδευτικούς και γονείς.

Πηγή