Facebook Ομάδα

30/11/14

Εκπληκτικό Βίντεο!Tι βλέπουν τα μωρά στον καθρέφτη;




http://www.google.gr/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fi.ytimg.com%2Fvi%2FQfA6N5AJMnw%2Fmaxresdefault.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DQfA6N5AJMnw&h=1050&w=1600&tbnid=cIPHTy8cYIz5XM%3A&zoom=1&docid=WMap0y8HS0OUUM&ei=eB17VOf_DMr2O9TVgcAB&tbm=isch&ved=0CB8QMygAMAA&iact=rc&uact=3&dur=673&page=1&start=0&ndsp=16
Σύμφωνα με το διάσημο ψυχαναλυτή Λακάν, το στάδιο του καθρέφτη είναι ένας σημαντικός παράγοντας που βοηθά στη διαμόρφωση της παιδικής προσωπικότητας.

Αυτή η «συνάντηση» με την εικόνα του είναι πολύ σημαντική και το βοηθά στη μετέπειτα προσωπική του εξέλιξη, αλλά και στη μετάβαση προς την ενήλικη ζωή.

Από τον πρώτο κιόλας χρόνο, τα περισσότερα μωρά χαμογελούν και γελούν στην αντανάκλαση της εικόνας τους. Στην πραγματικότητα είναι μία από τις αγαπημένες τους δραστηριότητες, τόσο πολύ ώστε ένας καθρέφτης σε περίεργα μέρη στο σπίτι να είναι απαραίτητος.

29/11/14

Μια σοκαριστική ιστορία..Σύνδρομο Αιφνίδιου Βρεφικού Θανάτου







Σύνδρομο Αιφνίδιου Βρεφικού Θανάτου: Μια σοκαριστική πραγματική ιστορία και όσα πρέπει να ξέρετε
 http://www.google.gr/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fwww.hd2wallpapers.com%2Fwalls%2Fcute_baby_sleeping_2-normal.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Fwww.hd2wallpapers.com%2Fview%2Fcute_baby_sleeping_2-normal.php&h=768&w=1024&tbnid=xW6nr_2XrjgwbM%3A&zoom=1&docid=4QYEkFR-3-xvBM&ei=seN5VPupB4vEPJn1gdAH&tbm=isch&ved=0CGwQMygyMDI&iact=rc&uact=3&dur=708&page=4&start=50&ndsp=20
Το Σύνδρομο Αιφνίδιου Βρεφικού Θανάτου ακούγεται με απειλή μακρινή και ξένη. Από τη μέρα που έρχεται το παιδί στον κόσμο, ο κάθε γονιός "παντρεύεται" χιλιάδες φόβους που αφορούν την υγεία και την ασφάλειά του. Ο φόβος του Σ.Α.Β.Θ., ωστόσο, δεν είναι ένας απ' αυτούς. Κι όμως, παρά την σπανιότητά του, το Σύνδρομο είναι υπαρκτό. Ορμώμενοι από τη μαρτυρία ενός ζευγαριού Αμερικανών που έζησε τον εφιάλτη του χαμού του παιδιού του ενώ αυτό κοιμόταν, συγκεντρώσαμε όσα πρέπει να ξέρετε για το Σ.Α.Β.Θ. αλλά και πληροφορίες για πώς να προστατέψετε το μωρό σας.

27/11/14

ΠΡΕΠΕΙ να το δειτε!Αφήστε τον γιο σας να κλάψει: Ένα βίντεο που πρέπει να δείτε αν έχετε αγόρια!






 
«Οι άνδρες δεν κλαίνε!» -πόσες φορές έχει ακούσει ο γιος σας αυτή τη φράση; Πόσες φορές έχει καταπιέσει τα συναισθήματά του για να μην απογοητεύσει τους γύρω του ή για να μην θεωρηθεί λιγότερο «άνδρας»; Έχετε σκεφτεί ποτέ, όμως, τι πραγματικά συμβαίνει μέσα του όταν του λέτε διαρκώς να μην κλαίει; Δείτε το βίντεο και... θυμηθείτε το την επόμενη φορά που θα δείτε δάκρυα να κυλούν στα μάγουλά του.

Στο παρακάτω βίντεο ινδικής παραγωγής, πρωτοβουλία της ινδικής Vogue για την υποστήριξη των Δικαιωμάτων των Γυναικών, θα δείτε τι συμβαίνει σε ένα αγόρι, το οποίο από την πρώτη κιόλας ημέρα της γέννησής του ακούει τον ίδιο «κανόνα»: Οι άνδρες δεν κλαίνε.

Το αγόρι μεγαλώνει, γίνεται έφηβος, ύστερα άνδρας και κάθε φορά που έντονα συναισθήματα πλημμυρίζουν με δάκρυα τα μάτια του, καλείται να τα πνίξει. Δείτε πού οδηγείται ο άνδρας αυτός, έχοντας μεγαλώσει με τέτοια καταπίεση...

26/11/14

Φοβερο! Μετατρέπει τις ζωγραφιές του γιου της σε λούτρινα παιχνίδια!



 Μετατρέπει τις ζωγραφιές του γιου της σε λούτρινα παιχνίδια!
Η Wendy Tsao είναι μια μητέρα ενός τετράχρονου αγοριού που έχει καλλιτεχνικές ευαισθησίες.

«Ο γιος μου ζωγραφίζει όλη μέρα στο σπίτι και στο σχολείο, και μετά αναλύουμε τις εικόνες του. Αντί να κρατάω τα χαρτιά για καιρό, αποφάσισα να μετατρέψω τις ζωγραφιές του σε λούτρινα παιχνίδια» λέει η ίδια.

Τα παιδία…βρίζει



http://www.google.gr/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fwww.letsfamily.gr%2Fsystem%2Fassets%2F000%2F000%2F591%2Farticle_show_boy_secret.jpg%253F1340193207&imgrefurl=http%3A%2F%2Fwww.letsfamily.gr%2Fel%2Farticles%2Fto-paidi-moy-vrizei-ti-na-kano&h=265&w=260&tbnid=yLNMg8nNg3fPiM%3A&zoom=1&docid=fzbq_LoMiAumzM&ei=fcx1VMv2OonLPYfsgJgF&tbm=isch&ved=0CCsQMygMMAw&iact=rc&uact=3&dur=565&page=1&start=0&ndsp=15

Τα παιδία…βρίζει

«η κόρη μου επέστρεψε από τον παιδικό σταθμό.... με καινούργιες πολύ άσχημες λέξεις»
«Ο γιος μου πάει νηπιαγωγείο αλλά το στόμα του θυμίζει.... οδηγό νταλίκας εν τω μέσω καβγά»
Γονείς σοκαρισμένοι, θυμωμένοι, γεμάτοι απορίες για το νέο – ανεπιθύμητο- λεξιλόγιο των παιδιών τους. Τα παιδιά βρίζουν αλλά τις περισσότερες φορές δεν ξέρουν τι σημαίνει η λέξη που χρησιμοποιούν. Άρα γιατί το κάνουν; Οι απαντήσεις είναι απλές και είναι στο περιβάλλον του παιδιού. Τα παιδιά βρίζουν γιατί το άκουσαν και το μιμούνται από τους γονείς τους, είδαν ότι με τη χρήση αυτών των λέξεων τραβάει την προσοχή των γονιών τους ή απλά πειραματίζονται με την καινούργια λέξη.

25/11/14

Τι δείχνουν τα χρώματα που επιλέγει ένα παιδί για τον χαρακτήρα του;



 Τι δείχνουν τα χρώματα που επιλέγει ένα παιδί για τον χαρακτήρα του;
Τα χρώματα που επιλέγει ένα παιδί στις ζωγραφιές του, μας δείχνουν πολλά για τη συναισθηματική του κατάσταση. Τα χρώματα που επιλέγουν τα παιδιά δεν είναι τυχαία αν και πάντα στη ψυχολογία θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψην το φύλο και η ηλικία του παιδιού.

24/11/14

Η Γωνιά της Σκέψης και της Συμφιλίωσης


http://www.google.gr/imgres?imgurl=http://i.telegraph.co.uk/multimedia/archive/01861/kids_1861945c.jpg&imgrefurl=http://www.telegraph.co.uk/news/8631022/Working-parents-face-summer-play-scheme-price-hikes.html&h=287&w=460&tbnid=27uIQ-vnPB2FAM:&docid=ECIGuccbhYtVCM&ei=5pusVZG0AsHfU5-6sYgG&tbm=isch&ved=0CB0QMygAMABqFQoTCJG_y-6Q6cYCFcHvFAodH10MYQ



Υλικό πολύ χρήσιμο για την τάξη!



23/11/14

Δυσαναγνωσία : Mια πραγματικά «επώδυνη» διαταραχή



 

Γιατί μία στις δύο φορές που θα το βάλω να διαβάσει πρέπει να τσακωθούμε; Γιατί  βαριέται τόσο  πολύ, ειδικά όταν  βλέπει πολλά γράμματα  ;

Πόσες φορές καμαρώσαμε  ένα παιδί από τα δύο – τρία του χρόνια να παριστάνει ότι διαβάζει, να κάνει το δάσκαλο…. Και πόση απογοήτευση μπορεί να ένιωσε το παιδί εκείνο, όταν κατάλαβε ότι τελικά δεν μπορεί να καταφέρει να διαβάσει όπως οι συμμαθητές του, ότι τελικά δεν μπορεί καν να διαβάσει,  ότι  δεν είναι αυτό που θα περίμεναν οι γονείς του αλλά και το ίδιο;
Έχω τη συνήθεια να καταγράφω αυτούσιες  τις  αθώες κουβεντούλες που βγαίνουν από τα  στόματα  των παιδιών που με επισκέπτονται  και τις περισσότερες φορές  δεν είναι παραπάνω από δέκα χρονών.  Είναι το μόνο που μπορώ να  κάνω για να χαράξω  όσο καλύτερα στη μνήμη μου το πώς μπορεί να νιώθει ένα παιδί με δυσαναγνωσία.  Αξίζει  να τους ρίξουμε μια ματιά :
«Η μαμά μου τελικά είναι πολύ κακιά που με βάζει να διαβάζω….
Γιατί το σχολείο θέλει να μου κάνει τόσο κακό; ;
Μόνο που  σκέφτομαι το διάβασμα με πιάνει πονοκέφαλος, δε με λυπάται κανείς !
Κλαίω το βράδυ κρυφά μη με βάλει η κυρία να διαβάσω…..
Αυτά εδώ… (τα γράμματα) δεν ξέρετε  τι είναι!!
Αλλιώς δεν θα με βάζατε να τα διαβάσω.»

Βίντεο: Τι θα συνέβαινε αν τα παιδιά μπορούσαν να διαλέξουν τους γονείς τους;




Βίντεο: Τι θα συνέβαινε αν τα παιδιά μπορούσαν να διαλέξουν τους γονείς τους;





Βίντεο: Τι θα συνέβαινε αν τα παιδιά μπορούσαν να διαλέξουν τους γονείς τους;




Το συγκλονιστικό αυτό βίντεο έχει τον τίτλο Orphanage (ορφανοτροφείο) έρχεται από τη Φινλανδία και θίγει ένα μεγάλο κοινωνικό πρόβλημα που λέγεται αλκοολισμός και τις συνέπειες που μπορεί να έχει στην εύθραυστη παιδική ηλικία. Το βίντεο γυρίστηκε με μια υπέροχη κινηματογραφική αισθητική και αφηγείται την ιστορία δύο παιδιών που προσεγγίζουν ένα παράξενο κλασικό κτίριο.

22/11/14

Πόσο καλά ξέρουμε τα αυτιστικά παιδιά;



 http://www.google.gr/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fwww.jenny.gr%2Fwp-content%2Fuploads%2F2013%2F07%2F%2525CE%2525A0%2525CE%252591%2525CE%252599%2525CE%252594%2525CE%252599-%2525CE%25259A%2525CE%252591%2525CE%252599-%2525CE%25259C%2525CE%252597.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Fwww.daddy-cool.gr%2F2014%2F10%2Fblog-post_748.html&h=722&w=960&tbnid=PHI3KKv1gIohJM%3A&zoom=1&docid=q7bwmoROX-CBgM&ei=uahwVKqtPKfMyAP8nICwCA&tbm=isch&ved=0CFwQMygeMB4&iact=rc&uact=3&dur=1067&page=2&start=15&ndsp=20
Η απορία ενός παιδιού πριν λίγες ημέρες, γέννησε διαδοχικά ερωτήματα σχετικά με το ποια είναι τα αυτιστικά παιδιά. Ένας κόσμος σύνθετος με πλούσιες ιδιαιτερότητες και κρυφά νοήματα αξίζει πάντοτε ανάλυση...
Τις προάλλες, έπεσε στα χέρια μου ένα από τα κεφάλαια Βιολογίας της Γ' Γυμνασίου. Η ενότητα εξηγεί στους μαθητές πώς γεννιέται ένα παιδί με Σύνδρομο Down, ορίζοντας ως βασική αιτία ένα παραπάνω χρωμόσωμα στο 21ο ζευγάρι, εξ ου και η ταξινόμηση ως Τρισωμία 21. Στο τέλος του μαθήματος, το παιδί, που διαβάσαμε μαζί για το Σύνδρομο, με ρώτησε εάν τα αυτιστικά παιδιά έχουν και αυτά Σύνδρομο Down.

20/11/14

Μα γιατί είναι αφηρημένο;



http://www.google.gr/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fwww.slpkitty.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2012%2F05%2Fchild_looking1.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Fwww.slpkitty.com%2F2012%2F05%2F&h=1024&w=1024&tbnid=Oqvl40v78OdlVM%3A&zoom=1&docid=vXV_5sj9cW56AM&ei=wgluVOf9G8XzPJXNgDA&tbm=isch&ved=0CBgQMygQMBA4ZA&iact=rc&uact=3&dur=488&page=6&start=107&ndsp=24
Είναι ζιζάνιο, πανέξυπνο αλλά πολύ αφηρημένο. Μήπως είναι από τώρα ερωτευμένο; Ή μήπως έχει αυτό που οι ειδικοί ονομάζουν «διάσπαση προσοχής»;

Το πιτσιρίκι σας έχει μια περιέργεια για το καθετί, όμως τίποτα δεν αιχμαλωτίζει για πολύ το ενδιαφέρον του. Αφήνει πάντα το παζλ του στη μέση και το μυαλουδάκι του πετάγεται από το ένα θέμα στο άλλο. Το καμαρώνετε σίγουρα, για την ζωηράδα του, αλλά ίσως σας διαφεύγει ότι η πολυπραγματοσύνη του δεν έχει στόχο. Μα γιατί άραγε το αθεόφοβο ξοδεύει όλη την φαντασία, την δημιουργικότητα και την ενέργειά του σε μισοκτισμένα κάστρα και ημιτελείς ζωγραφιές;

«Δυσκολευόμουν  να την κάνω να με προσέξει και να με υπακούσει. Στο νηπιαγωγείο συμμετείχε το πολύ δέκα λεπτά με τα υπόλοιπα παιδιά. Προτιμούσε τα παιχνίδια με κίνηση έξω στην αυλή. Όταν πήγε πέρσι στο δημοτικό, η δασκάλα της με πληροφόρησε πως η Δανάη έδειχνε συνεχώς αφηρημένη και δεν μπορούσε να ολοκληρώσει μια άσκηση. Διάβαζε, έγραφε και απαντούσε στις ερωτήσεις τόσο βιαστικά, που έκανε πολλά λάθη. Έτρεχε ανάμεσα στα θρανία και μιλούσε συνέχεια με τους συμμαθητές της, με αποτέλεσμα να βγάλει την φήμη της «άτακτης» μαθήτριας»  εξομολογείται η μητέρα της Δανάης.
Οι γονείς της Δανάης την πήγαν σε ειδικό. Η διάγνωσή του ήταν ότι παρουσίαζε «διάσπαση προσοχής». Μπορεί να σας ακούγεται φοβερό και τρομερό, η πραγματικότητα όμως είναι πολύ διαφορετική. Και αυτό γιατί είναι ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζεται αποτελεσματικά και, όσο πιο έγκαιρα ξεκινήσει η θεραπεία, τόσο σύντομη θα είναι.

19/11/14

Κοινωνικές Ιστορίες -εκπαιδευτικό υλικό για μαθητές και μαθήτριες στο φάσμα του αυτισμού



κάνε κλικ για το εκπαιδευτικό υλικό


Τα παιδιά που βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού παρουσιάζουν δυσκολίες σε πολλούς τομείς. Μία από της βασικές δυσκολίες είναι αυτή που παρουσιάζουν στη «θεωρία του νου» (theory of mind).
Η θεωρία του νου είναι η κατανόηση των επιθυμιών και πεποιθήσεων του εαυτού και του άλλου και η ικανότητα να προβλέψει τη μελλοντική τους συμπεριφορά (Mitchell, 1996). Η επίγνωση και κατανόηση για το τι σκέφτονται, τι αισθάνονται και τι κάνουν οι άλλοι είναι σημαντικές για την αποτελεσματικότητα του ατόμου στο κοινωνικό περιβάλλον (Hala, 1997).
Ένα από τα σημαντικότερα όπλα για να βοηθηθούν τα παιδιά με ΥΛΑ και Asperger στη κοινωνική τους αλληλεπίδραση είναι οι κοινωνικές ιστορίες (Social Stories™).Οι κοινωνικές ιστορίες δίνουν στα παιδιά την απεικόνιση των σκέψεων, των συναισθημάτων και των συμπεριφορών των άλλων.

18/11/14

Πώς αντιμετωπίζουμε τα παιδιά που έχουν έντονο θυμό;




http://www.google.gr/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Ffc04.deviantart.net%2Ffs70%2Fi%2F2012%2F034%2F8%2F9%2Fchild__s_play___anger_by_mollymariella-d4ojqpk.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Fmollymariella.deviantart.com%2Fart%2FChild-s-Play-Anger-283096568&h=675&w=900&tbnid=hozcW6fiwPE8xM%3A&zoom=1&docid=E8JnjGojAXAeHM&ei=A4drVOTyJIOuPdedgFg&tbm=isch&ved=0CFEQMyhJMEk4ZA&iact=rc&uact=3&dur=574&page=8&start=169&ndsp=24
Ιδού τέσσερις χρήσιμες συμβουλές για τους γονείς που τα παιδιά τους παρουσιάζουν εκρήξεις θυμού.

1. Εφαρμόστε στην οικογένεια ένα μοντέλο ήρεμου τρόπου συμπεριφοράς και έκφρασης.
Αυτό θα το επιτύχετε διδάσκοντας οι ίδιοι στα παιδιά σας τον πιο εποικοδομητικό τρόπο διαχείρισης σε καταστάσεις θυμού. Τα παιδιά πάντα αντιγράφουν τις συμπεριφορές των γονιών, συνεπώς γίνετε το παράδειγμα προς μίμηση.

17/11/14

Αντιδραστικότητα: Τι να κάνεις όταν ένα παιδί σου λέει ΟΧΙ !



http://www.boro.gr/77462/antidrastikothta-ti-na-kaneis-otan-ena-paidi-soy-leei-oxi
Το «ΟΧΙ» γιορτάζεται κάθε μέρα για ένα 2χρονο!
 http://www.google.gr/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fwww.mothersblog.gr%2Fmedia%2Fk2%2Fitems%2Fcache%2Fd382bd8ae87d9139df6458192532657c_L.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Fwww.mothersblog.gr%2Ftha-gino-mama%2Fitem%2F283-Otan-to-paidi-sas-mathainei-to-OHI&h=367&w=610&tbnid=Hsio-7Ih9Pfx5M%3A&zoom=1&docid=ndL6S5sVKV3U0M&itg=1&ei=QB5qVNWUIemAywPfoIGoBQ&tbm=isch&ved=0CCQQMygHMAc&iact=rc&uact=3&dur=896&page=1&start=0&ndsp=15
Από την συμβουλευτική ψυχολόγο Τάνια Μπαγέρη (Υπαρξιακή- Συμβουλευτική Ψυχολογία- www.taniabageri.gr)   

Μπορεί οι ενήλικες στην Ελλάδα να θυμόμαστε τη σημασία του «ΟΧΙ» κάθε 28η Οκτωβρίου για εθνικούς λόγους. Για τα παιδάκια όμως, ειδικότερα αυτά που είναι περίπου δυο με τριών ετών, η έννοια του «όχι» αποκτά άλλο νόημα. Έρευνες δείχνουν πως σε αυτήν την ηλικία, ένα παιδί μπορεί να χρησιμοποιεί το «όχι» για να διαφωνήσει με τους άλλους, κυρίως τους γονείς του και άλλα οικεία πρόσωπα, πάνω από 20 φορές… την ώρα!

16/11/14

Δυσορθογραφία.Στρατηγικές παρέμβασης (Υλικό)



http://www.google.gr/imgres?imgurl=http%3A%2F%2F4.bp.blogspot.com%2F-QSXhotHWkVQ%2FU6rsvQm-mvI%2FAAAAAAAACi4%2FyD-93w_coFA%2Fs1600%2Fdiataraxes%252Bgraptou%252Blogou.png&imgrefurl=http%3A%2F%2Fthematalogotherapeias.blogspot.com%2F2014%2F06%2Fblog-post_23.html&h=390&w=592&tbnid=XPmv4edgbOd5nM%3A&zoom=1&docid=uqYRcKPxno2XqM&ei=3q5oVP3rOKa4ygPH0IGoCg&tbm=isch&ved=0CEEQMygYMBg&iact=rc&uact=3&dur=2178&page=2&start=17&ndsp=21
Η Δυσορθογραφία είναι μία από τις τρεις διαταραχές που αποτελούν την ομάδα των Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών. Αφορά στην δυσκολία της γραφής τόσο στο επίπεδο της λέξης, όσο και στο επίπεδο της πρότασης και της σύνταξης γραπτής παραγράφου.
http://www.google.gr/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Flittletyro.com.au%2Fv1%2Fassets%2FTYRO-213-300x200.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Flittletyro.com.au%2Fblog%2Fpoor-handwriting-is-a-growing-problem-is-your-child-at-risk%2F&h=200&w=300&tbnid=09H4pF3nuhzNjM%3A&zoom=1&docid=_ocaH9G3YRBVPM&ei=d69oVK3RMKfvywPi-ILoAQ&tbm=isch&ved=0CD4QMygVMBU&iact=rc&uact=3&dur=552&page=2&start=20&ndsp=25

15/11/14

Τα παιδιά που πηγαίνουν στο φεγγάρι...Ο Αυτισμός μέσα από τα μάτια ενός παιδιού!



http://www.google.gr/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fgocheapandchic.gr%2Ftestblog%2Fwp-content%2Fuploads%2F2014%2F10%2F526x297-_0-.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Fgocheapandchic.gr%2Fcategory%2F%25CE%25AC%25CF%2581%25CE%25B8%25CF%2581%25CE%25B1-%25CE%25B3%25CE%25B9%25CE%25B1-%25CE%25AC%25CE%25BD%25CF%2584%25CF%2581%25CE%25B5%25CF%2582-%25CE%25B3%25CF%2585%25CE%25BD%25CE%25B1%25CE%25AF%25CE%25BA%25CE%25B5%25CF%2582-%25CE%25BA%25CE%25B1%25CE%25B9-%25CF%2580%25CE%25B1%25CE%25B9%25CE%25B4%25CE%25B9%25CE%25AC%2Feditorial&h=297&w=526&tbnid=nx4Hso9FSslcIM%3A&zoom=1&docid=eoWyUvmwNGUEAM&ei=B1xnVKiWGsGAywPh-IDQDA&tbm=isch&ved=0CCkQMygKMAo&iact=rc&uact=3&dur=741&page=1&start=0&ndsp=17
Όλοι έχει τύχει να μιλήσουμε κάποια στιγμή για τα αυτιστικά παιδιά, χωρίς να τα έχουμε γνωρίσει. Χωρίς να έχουμε παρατηρήσει το βλέμμα τους, χωρίς να έχουμε δει πώς κινούνται στον χώρο, πώς μοιράζονται πράγματα, πώς είναι όταν χάνονται σε ονειροπολήσεις. Μόνο οι γονείς που τα μεγαλώνουν, τα αδέλφια που μοιράζονται την ίδια καθημερινότητα μαζί τους, μπορούν να μιλήσουν για τα παιδιά που ζουν με αυτισμό.
“Πολύπλοκη αναπτυξιακή διαταραχή που εμφανίζεται κατά την διάρκεια των τριών πρώτων χρόνων ζωής”.

14/11/14

Δυσλεξία και Προσχολική Ηλικία




http://www.google.gr/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fplannersweb.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2013%2F11%2Fquiet-small-boy-shhh.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Fplannersweb.com%2F2013%2F11%2Famerican-public-health-association-takes-stand-noise-pollution%2F&h=597&w=667&tbnid=cm2TBHWAnNYJPM%3A&zoom=1&docid=I9nhVD6LVrOrtM&ei=rA1mVJ-JFMvaOLaygLgK&tbm=isch&ved=0CBoQMygSMBI4ZA&iact=rc&uact=3&dur=549&page=5&start=106&ndsp=28
Πολλά παιδιά έχουν δυσλεξία και δυστυχώς οι γονείς δεν το αντιλαμβάνονται εγκαίρως, με αποτέλεσμα οι μικροί μαθητές να αντιμετωπίζουν πρόβλημα στα μαθήματα του σχολείου.


13/11/14

Διδάσκοντας τα Συναισθήματα σε παιδιά με Αυτισμό



http://www.google.gr/imgres?imgurl=http%3A%2F%2F1.bp.blogspot.com%2F-SPeFuV_12aE%2FUD-z49YAYBI%2FAAAAAAAABVU%2FJ49FXW_WvBQ%2Fs1600%2FEmotions1.gif&imgrefurl=http%3A%2F%2Fmikapanteleon.blogspot.com%2F2012%2F08%2Fblog-post_30.html&h=1343&w=888&tbnid=7Pve7HfrKMRsOM%3A&zoom=1&docid=s2NUOjMP4xM2RM&ei=hKJkVMPuH8fMyAOt94CQBw&tbm=isch&ved=0CDIQMygAMAA&iact=rc&uact=3&dur=1729&page=1&start=0&ndsp=13
Μια σημαντική δυσκολία των παιδιών με διαταραχή αυτιστικού φάσματος είναι το  να αναγνωρίζουν πως νιώθουν οι άλλοι άνθρωποι. Αυτό συμβαίνει γιατί τα παιδιά αυτά δεν έχουν ενσυναίσθηση, δηλαδή την ικανότητα να μπαίνουν στην θέση του άλλου και να κατανοούν ότι οι άλλοι άνθρωποι έχουν διαφορετικές σκέψεις, πεποιθήσεις και συναισθήματα από αυτά. Θεωρείται ότι αυτό συνδέεται με την δυσκολία τους να αναπτύξουν την θεωρία του Νου, η οποία σε τυπικώς αναπτυσσόμενα παιδιά παρουσιάζεται συνήθως στην ηλικία των 4 ετών. Επιπλέον, η κατανόηση των διαφορετικών εκφράσεων του προσώπου  γίνεται ένα δύσκολο έργο κυρίως όταν μιλάμε για τα πιο σύνθετα συναισθήματα, όπως για παράδειγμα είναι η αμηχανία η περηφάνια η ντροπή.

12/11/14

Η δραματική έκκληση της μάνας για να σωθεί το παιδί της



https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhQcAaW47AnVc_ZUiLFVF2wciOnxejv4BJw2pX6S3YVucvjQY3MOBRIWk7xcgN2MEpV6vXSegXtPFgjBioYNiUvbDTR5nqUGaWB5qGkdAU8bAbW056hCvc7En6IPmAA1dpS178fSw5vC-o/s1600/1.jpg

Ο εφιάλτης της οικογένειας της μικρής Μαρίας Μιχούδη από την Αλεξανδρούπολη - Η περιπέτεια με τον καρκίνο στον εγκέφαλο, το ταξίδι στη Γερμανία και η έκκληση της οικογένειας για βοήθεια

«Παλεύουμε, προσπαθούμε να βρούμε κουράγιο πρέπει να κάνουμε κουράγιο. Πρέπει να σωθεί το παιδί μου, δε μπορώ να το αφήσω στην τύχη του». Πόνος, δάκρυα, συγκίνηση. Μία μάνα βρίσκεται αντιμέτωπη με τον πιο φρικτό εφιάλτη της ζωής της. Το παιδί της, η 4,5 χρόνων κόρη της, κινδυνεύει αφού -όπως διαγνώστηκε- πριν λίγους μήνες έχει όγκο στο κεφάλι. Η κυρία Κωνσταντίνα  Γιαπιτζόγλου – Μιχούδη εξηγεί πως όλα συνέβησαν εντελώς ξαφνικά, όταν μετά από μία μαγνητική εξέταση θα βρίσκονταν αντιμέτωποι με μία φρικτή πραγματικότητα.


11/11/14

Οργάνωση μελέτης!

 ‘Αν το παιδί δεν μπορεί
να μάθει με τον τρόπο
που το διδάσκουμε,
τότε πρέπει να το διδάξουμε
με τον τρόπο που μπορεί
να μάθει’.

Μaria Montessori
 http://www.google.gr/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fi.telegraph.co.uk%2Fmultimedia%2Farchive%2F02854%2Fchildren-reading_2854650b.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Fwww.telegraph.co.uk%2Fculture%2Fbooks%2Fchildren_sbookreviews%2F10703542%2FLet-children-read-what-they-want.html&h=387&w=620&tbnid=8G9q796bJL1hpM%3A&zoom=1&docid=kfADok17iJFWuM&ei=Y15iVN7MOqGP7AbMgoCYDA&tbm=isch&ved=0CGIQMyg5MDk&iact=rc&uact=3&dur=602&page=3&start=36&ndsp=22
 “O Γ. πηγαίνει Δ΄ Δημοτικού. Δυσκολεύεται να διαβάσει τα δευτερεύοντα μαθήματα (Ιστορία, Θρησκευτικά …) και δεν μπορεί να οργανώσει το χρόνο για το διάβασμά του. Είναι ένα πανέξυπνο παιδί με καλές επιδόσεις στο σχολείο. Η μητέρα του προβληματίζεται για το πώς να τον βοηθήσει. Πολλές φορές γίνεται η ίδια «μαθήτρια» διαβάζοντας για εκείνον…”
    Πολλοί γονείς στην καθημερινή μας αγωνία να βοηθήσουμε τα παιδιά μας στο διάβασμα, διαβάζουμε μαζί τους. Το αποτέλεσμα είναι να πιεζόμαστε και οι δυο: εμείς καταλήγουμε να περνάμε όλο το χρόνο ως «μαθητές» και το παιδί να μη γνωρίζει κάποιον τρόπο να διαβάζει μόνο του.
    Πρέπει να λάβουμε υπόψη είναι ότι κάθε παιδί είναι μοναδικό. Έχει επίσης τους δικούς του ρυθμούς στη μάθηση. Κάθε πρόγραμμα οργάνωσης της μελέτης έχει διαφορετική προσαρμογή σε κάθε παιδί, ανάλογα με την ψυχοσύνθεση, τη συγκέντρωση, τη μνήμη του.
    Ακόμη, οφείλουμε ν’ αποδεχόμαστε και να ενθαρρύνουμε το παιδί. Θα πρέπει καθημερινά ν’ ακούει ότι είναι «μοναδικό, σπουδαίο, ότι μπορεί να τα καταφέρει». Μ’ αυτόν τον τρόπο παίρνει τα πρώτα ναύλα για το ταξίδι της μελέτης.

    Προϋπόθεση για ένα αποδοτικό διάβασμα, είναι η διαμόρφωση ενός σταθερού και οργανωμένου χώρου μελέτης. Τις ώρες που διαβάζει το παιδί, πρέπει να επικρατεί ησυχία και σεβασμός στην προσπάθεια του.
    Αφού έχουμε κάτσει με το παιδί στο χώρο μελέτης, πρέπει να το βοηθήσουμε να ξεχωρίσει τα εύκολα από τα δύσκολα μαθήματα. Πρώτος γενικός κανόνας: ξεκινάμε από τα δύσκολα γιατί είμαστε ξεκούραστοι. Δεύτερος γενικός κανόνας: μελετάμε εναλλάξ «βαρετά», «ενδιαφέροντα», ή «εύκολα», «δύσκολα» μαθήματα.
     Επόμενο μέλημα είναι το ημερήσιο πρόγραμμα μελέτης. Ορίζουμε τη σειρά των μαθημάτων και των δραστηριοτήτων που απαιτούνται καθώς και των διαλειμμάτων με χρονικά όρια. Πώς ξεκινάμε το διάβασμα του μαθήματος; Απλούστατα, παρατηρώντας τις σελίδες. Ρίχνοντας μια ματιά στις τυχόν φωτογραφίες, κοιτάζοντας τους πίνακες, διαβάζοντας τους τίτλους. Έτσι σχηματίζεται στο μυαλό η πρώτη ιδέα για το μάθημα.
http://www.google.gr/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fi.telegraph.co.uk%2Fmultimedia%2Farchive%2F02492%2Fchild-reading_2492898b.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Fwww.telegraph.co.uk%2Feducation%2Feducationnews%2F10353148%2FChildren-too-embarrassed-to-read-in-front-of-friends.html&h=388&w=620&tbnid=HR6qV6k5rtaxpM%3A&zoom=1&docid=Qj_f9PDCTxMjGM&ei=Y15iVN7MOqGP7AbMgoCYDA&tbm=isch&ved=0CEsQMygiMCI&iact=rc&uact=3&dur=924&page=2&start=15&ndsp=21
    Η επεξεργασία του κειμένου γίνεται χωρίζοντας το μάθημα σε παραγράφους-εννοιολογικές ενότητες. Κάθε παράγραφος έχει  διαφορετικό νόημα. Ποιο είναι το νόημα-κεντρική ιδέα της παραγράφου; Σε ποιες λέξεις φαίνονται τα κύρια σημεία; Σ’ αυτό το πρώτο στάδιο μελετάμε μαζί με το παιδί, του κάνουμε ερωτήσεις, το καθοδηγούμε να βρει τα κύρια σημεία και να τα υπογραμμίσει.
    Κατόπιν, αφού έχει εντοπιστεί η κύρια ιδέα, οι λέξεις-κλειδιά, παροτρύνουμε το παιδί να γράψει πάνω στο βιβλίο μια προτασούλα, έναν πλαγιότιτλο που θα περιλαμβάνει αυτήν την κύρια ιδέα, όπως την αντιλαμβάνεται καλύτερα το παιδί.
    Μετά καλό είναι να σχηματιστεί το μάθημα περιληπτικά σ’ ένα σχεδιάγραμμα. Πώς το φτιάχνουμε; Πάνω στο βιβλίο ή σ’ ένα ξεχωριστό φύλλο, σχηματίζουμε μεγάλους κύκλους με διαφορετικό χρώμα, όπου σε κάθε κύκλο γράφουμε την κεντρική ιδέα κάθε παραγράφου. Από κάθε κύκλο (με ίδιο χρώμα για κάθε κύρια ιδέα) μπορούν να διακλαδίζονται σαν κλαδιά από κορμό δέντρου ή σαν χταπόδι που απλώνει τα πλοκάμια του οι δευτερεύουσες ιδέες. Μ’ αυτόν τον τρόπο, το παιδί δημιουργεί ένα σχήμα για το μάθημα. Επίσης, θυμάται καλύτερα τα νοήματα, αφού τα έχει βρει «παίζοντας» με «χρώματα» και «πλοκάμια».
    Κατόπιν, κάνουμε ερωτήσεις στο παιδί και αυτό απαντάει, διαβάζοντας το σχεδιάγραμμα. Μπορούμε να ετοιμάσουμε τις ερωτήσεις και με μορφή καρτών. Το παιδί θα σηκώνει μια κάρτα με την ερώτηση, ενώ από την άλλη πλευρά μπορούμε να έχουμε γράψει την απάντηση. Το σχεδιάγραμμα και οι ερωτήσεις βοηθούν πολύ στην επανάληψη και δεν αφήνουν το μαθητή να «πελαγώνει» μέσα στο κείμενο.
    Αφού, λοιπόν, έχουμε καθίσει κάποιες φορές μαζί με το παιδί και έχουμε δει πως έχει κατανοήσει και εμπεδώσει αυτές τις βασικές αρχές, το αφήνουμε να τις εφαρμόσει μόνο του. Σίγουρα κάθε παιδί θα βρει και άλλους τρόπους που θα του ταιριάζουν καλύτερα. Εμείς του ευχόμαστε το διάβασμά του να είναι αποτελεσματικό και εκτός από τη χαρά της γνώσης να το βοηθήσει ν΄ανακαλύψει τη μοναδικότητα, τα χαρίσματα, τα ταλέντα του.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑΑθανασιάδη, Ε. (2001), Η Δυσλεξία και πώς Αντιμετωπίζεται, Αθήνα: Καστανιώτη.
Παντελιάδου, Σ.(2000), Μαθησιακές Δυσκολίες και Εκπαιδευτική Πράξη, Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
Ρασιδάκη, Χ., Παντελή, Σ. (1999), Επιτυχία σε Πρώτο Πλάνο. Πώς να Κερδίσεις το Παιχνίδι στο Σχολείο, Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.

Πηγή

10/11/14

50 χρήσιμες συμβουλές για την αντιμετώπιση του Συνδρόμου Ελλειμματικής Προσοχής - Υπερκινητικότητας (ΣΕΠ/Υ) στη σχολική τάξη.





http://www.google.gr/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fg4.psychcentral.com%2Fblog%2Fwp-content%2Fuploads%2F2011%2F06%2Fmyths_about_adhd.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Fpsychcentral.com%2Fblog%2Farchives%2F2011%2F06%2F24%2F9-myths-misconceptions-and-stereotypes-about-adhd%2F&h=222&w=191&tbnid=qBMTSxoISnzqLM%3A&zoom=1&docid=M-MTpRmNeHRAvM&ei=Qr1gVMveEOiM7AbbloHwAg&tbm=isch&ved=0CFYQMygcMBw&iact=rc&uact=3&dur=799&page=2&start=10&ndsp=21
Πενήντα (50) χρήσιμες συμβουλές για την αντιμετώπιση του Συνδρόμου Ελλειμματικής Προσοχής - Υπερκινητικότητας (ΣΕΠ/Υ) στη σχολική τάξη.

Dr Έντουαρντ Χάλογουελ, παιδοψυχίατρος, ιδρυτής του Κέντρου Γνωστικής και Ψυχικής Υγείας στο Σάντμπερι της Μασαχουσέτης, διδάσκει στο τμήμα Ιατρικής του Πανεπιστημίου
Χάρβαρντ.
Οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουν πράγματα που κανένας άλλος επαγγελματίας του χώρου δε γνωρίζει: ότι δεν υπάρχει ένα σύνδρομο ΣΕΠ/Υ, αλλά πολλά· ότι το ΣΕΠ/Υ σπάνια εμφανίζεται "μόνο του", αλλά ότι συνήθως εμφανίζεται εκ παραλλήλου με άλλα προβλήματα, όπως οι μαθησιακές δυσκολίες ή τα συναισθηματικά προβλήματα· ότι το πρόσωπο του ΣΕΠ/Υ αλλάζει, όπως συμβαίνει και με τον καιρό, παράλογα και απρόσμενα· ότι η αντιμετώπιση του ΣΕΠ/Υ, παρά τις διαφωτιστικές επεξηγήσεις που απαντιόνται σε διάφορα κείμενα, εξακολουθεί να απαιτεί σκληρή δουλειά και ιδιαίτερη αφοσίωση.
Δεν υπάρχει εύκολος τρόπος για να αντιμετωπίσουμε το ΣΕΠ/Υ στην τάξη - ούτε ακόμα και στο σπίτι. Ύστερα από όσα έχουν ειπωθεί και γίνει, θα λέγαμε ότι η αποτελεσματική αντιμετώπιση του συνδρόμου στο πλαίσιο του σχολείου εξαρτάται από την κατάρτιση και την επιμονή που έχουν τόσο το σχολείο όσο και ο εκπαιδευτικός.
Αν ο εκπαιδευτικός εφαρμόσει τις ακόλουθες χρήσιμες συμβουλές, τότε η διδασκαλία σε μαθητές με ΣΕΠ/Υ θα είναι πιο εύκολη και περισσότερο αποτελεσματική. Τα παιδιά αυτά μπορούν να μεταμορφωθούν κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους· εκεί δηλαδή που ήταν οι πιο δύσκολοι μαθητές για σας, μπορούν να γίνουν στη συνέχεια οι πιο ικανοποιητικοί. Με την επίμονη και τη συνεπή εφαρμογή των τεχνικών που περιέχονται σε αυτές τις συμβουλές, με τη συνεργασία των συναδέλφων, των γονέων και του μαθητή, μπορείτε να δείτε την αποτυχία να αλλάζει πρόσωπο, να γίνεται ικανότητα και επιτυχία.
Οι συμβουλές απευθύνονται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, κάποιες θα είναι προφανώς περισσότερο κατάλληλες για μικρότερους μαθητές, ενώ άλλες για μεγαλύτερους· θέματα ωστόσο δομής, εκπαίδευσης και ενθάρρυνσης είναι κοινά και αφορούν όλα τα παιδιά.

9/11/14

«Άχρηστος εγώ;»: Το γράμμα ενός μαθητή της ΣΤ Δημοτικού




http://www.google.gr/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fwheretheclassroomends.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2011%2F09%2Fboy-writing1.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Fwheretheclassroomends.com%2Freading-quizzes-day-two&h=292&w=411&tbnid=wZOmMQdlf1AelM%3A&zoom=1&docid=6oh9MnvLnZhw6M&ei=aWJfVLC9LcbharvugJgL&tbm=isch&ved=0CB8QMygCMAI&iact=rc&uact=3&dur=2232&page=1&start=0&ndsp=18





Τα αφοπλιστικά λόγια ενός μικρού παιδιού προς όλους εμάς τους «μεγάλους», που έχουν να μας μάθουν πολλά!

«Ξημέρωσε. Νυστάζω. Δεν χόρτασα ύπνο. Ακούω τη φωνή της μαμάς. Τι θα κάνω τώρα; Θέλει να με βάλει να ξαναγράψω αυτή τη ρημάδα την ορθογραφία.

8/11/14

Asperger (Ασπεργκερ). Χρήσιμες συμβουλές για γονείς και εκπαιδευτικούς.



http://www.google.gr/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fhealthmedcare.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2011%2F05%2FAsperger-Syndrome1.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Fhealthmedcare.com%2Faspergers-disease-in-children%2F&h=339&w=500&tbnid=p0uSgz0sfix3yM%3A&zoom=1&docid=MVBWm7J_TBKYpM&ei=6S9eVOKeHYXDOvDUgdgI&tbm=isch&ved=0CGEQMygsMCw&iact=rc&uact=3&dur=794&page=3&start=38&ndsp=24
Για γονείς:

« Ενημέρωση για την παράλληλη στήριξη »

Σύμφωνα με το ΥΠΕΠΘ και τον νόμο 3699/2008 ισχύουν τα εξής:


- Η αίτηση για έγκριση και παροχή παράλληλης στήριξης υποβάλλεται στο σχολείο φοίτησης του μαθητή από το γονέα ή κηδεμόνα του το διάστημα από την ημερομηνία εγγραφής στο σχολείο μέχρι την 20η Οκτωβρίου 2011.

- Mε την αίτηση του για παροχή παράλληλης στήριξης ο γονέας συνυποβάλλει γνωμάτευση του οικείου ΚΕΔΔΥ (οικείο ΚΕΔΔΥ εννοείται το ΚΕΔΔΥ της περιοχής του σχολείου φοίτησης). Αρμόδιο όργανο για τhν εισήγηση παράλληλης στήριξης είναι αποκλειστικά το ΚΕΔΔΥ. Στη γνωμάτευση του ΚΕΔΔΥ θα πρέπει να αναφέρονται και οι ώρες της παράλληλης στήριξης καθώς και αν αυτή θα γίνεται σε μόνιμη βάση.

- Σε περίπτωση που στο σχολείο λειτουργεί τμήμα ένταξης η γνωμάτευση του ΚΕΔΔΥ θα πρέπει να περιλαμβάνει ειδικότερη αιτιολογία, δηλαδή να εξειδικεύει τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες του μαθητή καθώς και τους λόγους για τους οποίους δεν αρκεί η ένταξη του μαθητή στο τμήμα ένταξης.

- Η Διεύθυνση του σχολείου διαβιβάζει (μέσω της αντίστοιχης Διεύθυνσης Εκπ/σης} τις υποβληθείσες αιτήσεις μαζί με βεβαίωση εγγραφής ή φοίτησης κάθε μαθητή στο συγκεκριμένο σχολείο στη Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, τμήμα Γ (Ανδρέα Παπανδρέου 37, Τ.Κ. 15180, Μαρούσι).
Προσοχή!: στη βεβαίωση φοίτησης να αναγράφεται η τάξη στην οποία θα φοιτήσει το παιδί το Σεπτέμβριο της τρέχουσας σχολικής χρονιάς.

- Εκπρόθεσμες αιτήσεις δεν θα γίνονται δεκτές (εμπρόθεσμες είναι οι αιτήσεις που έχουν στο διαβιβαστικό της Διεύθυνσης, στη βεβαίωση φοίτησης και στην αίτηση του γονέα, ημερομηνία μέχρι την 20η Οκτωβρίου 2011).

- Η παράλληλη στήριξη των μαθητών παρέχεται μόνο από εκπαιδευτικό του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.

- Η πράξη έγκρισης παράλληλης στήριξης ισχύει για ένα σχολικό έτος και ο γονέας ή κηδεμόνας θα πρέπει να κάνει εκ νέου αίτηση σύμφωνα με τις οδηγίες που δίνονται παραπάνω.


Σας υπενθυμίζουμε ότι ο σύλλογος οργανώνει μηνιαίες συναντήσεις γονέων. Για τις ημερομηνίες των συναντήσεων, ενημερωθείτε από το site ή καλέστε στο τηλέφωνο του συλλόγου.

Ο μαθητής με μαθησιακές δυσκολίες στην τάξη και η κοινωνική του προσαρμογή




http://www.google.gr/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fstatic.guim.co.uk%2Fsys-images%2FSociety%2FPix%2Fpictures%2F2010%2F10%2F11%2F1286795501070%2Fchild-alone-in-playground-006.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Fwww.theguardian.com%2Fsociety%2F2010%2Foct%2F13%2Fchildren-social-care&h=276&w=460&tbnid=d6PI57535ODk0M%3A&zoom=1&docid=zMppLxJi7Fla3M&ei=5c1dVN7yEcfwaMjsgcAC&tbm=isch&ved=0CCAQMygDMAM&iact=rc&uact=3&dur=340&page=1&start=0&ndsp=15
Συστηματικές και πολύπλευρες μελέτες έχουν δείξει ότι οι μαθησιακές δυσκολίες αποτελούν σύνθετο πρόβλημα και πέρα από τις επιπτώσεις που έχουν στο γνωστικο-μαθησιακό τομέα, μπορούν να επηρεάσουν δυσμενώς την συναισθηματική και την κοινωνική εξέλιξη των παιδιών (Φλωράτου, 2006). Αυτό συμβαίνει διότι οι μαθησιακές δυσκολίες συνδέονται με την σχολική επίδοση και την επιτυχία του ατόμου. Πιο συγκεκριμένα, η σχολική επίδοση στην Ελλάδα αποτελεί έναν από τους σπουδαιότερους κανόνες αξιολόγησης της μαθησιακής ετοιμότητας και λειτουργίας και κατά συνέπεια αξιολόγησης του ολικού επιπέδου απόδοσης και λειτουργικότητας του ατόμου (Τσέπας, 2004). 

7/11/14

Γιατί το παιδί δεν διαβάζει για το σχολείο;





http://www.google.gr/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Foppressionofpeoplewithautism.files.wordpress.com%2F2013%2F04%2Fkid-in-school.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Foppressionofpeoplewithautism.wordpress.com%2F2013%2F04%2F03%2Fwhy-cant-children-with-autism-go-to-normal-schools%2F&h=1071&w=1600&tbnid=HWUsNxHu-S7YkM%3A&zoom=1&docid=q3i5pyDrS1h4bM&ei=KhVdVL3vG4SL7Aa5woFI&tbm=isch&ved=0CFkQMygwMDA&iact=rc&uact=3&dur=799&page=3&start=36&ndsp=21
"Έχει πολλές δυνατότητες, αλλά δεν προσπαθεί αρκετά στο σπίτι" δηλώνει κοφτά ο δυσαρεστημένος με την επίδοση του παιδιού σας εκπαιδευτικός στην καθιερωμένη ενημέρωση γονέων. Γνέφετε με σφιγμένα χείλη σκεπτικοί και προβληματισμένοι, αλλά έχετε ακούσει το αυτονόητο: φυσικά δεν προσπαθεί αρκετά στο σπίτι -δεν ανοίγει βιβλίο. Το ξέρετε, το βλέπετε, το επισημαίνετε, τσακώνεστε διαρκώς. Και εννοείται πvς είναι έξυπνο και έχει δυνατότητες -χρειάστηκε το μισό χρόνο από εσάς για να μάθει πώς λειτουργεί ο αποκωδικοποιητής της τηλεόρασης ή το καινούριο τάμπλετ. Συχνά, τα παιδιά αρνούνται να μελετήσουν επαρκώς για το σχολείο παρά τις επίμονες παραινέσεις/παρακλήσεις/τιμωρίες/πιέσεις των γονιών και των εκπαιδευτικών. Διαβάστε τι μπορεί να προκαλεί αυτή τους την άρνηση και ποιες λύσεις μπορείτε να δώσετε στο αιώνιο πρόβλημα του "τεμπέλη μαθητή".

6/11/14

Τι είναι ο Αυτισμός με απλά λόγια.





http://www.google.gr/imgres?imgurl=http://www.boro.gr/contentfiles/DrouzaPhotos/aftismm.jpg&imgrefurl=http://www.boro.gr/62534/aytismos-sto-paidi-gnwrizeis-ta-symptwmata&h=342&w=613&tbnid=Ix9GWJ4sEDjqUM:&zoom=1&docid=OTk82wGLGYQc7M&ei=nXVbVNXNMcavaYfigKAD&tbm=isch
Τι είναι αυτό που ονομάστηκε Αυτισμός;
Ουσιαστικά αυτό είναι και ο αυτισμός, η μη-επιθυμία («ανικανότητα» την ονομάζει λανθασμένα η επιστήμη) συνεργασίας με τους άλλους διότι κάτι κάνουν αυτοί οι άλλοι (εκδηλώνουν απρόοπτες κυρίως συμπεριφορές) που φοβίζουν / αγχώνουν το αυτιστικό άτομο όπως και στο παράδειγμα με τις αγελάδες.

5/11/14

Αφιερώστε λίγα λεπτά και διαβάστε: Mία ιστορία που αξίζει!












Με την πρώτη ματιά έβλεπε κανείς απλώς μια γριούλα. 
Έσερνε τα βήματά της στο χιόνι, μόνη, παρατημένη, με σκυμμένο κεφάλι. Όσοι περνούσαν από το πεζοδρόμιο της πόλης αποτραβούσαν το βλέμμα τους, για να μη θυμηθούν ότι τα βάσανα και οι πόνοι δε σταματούν όταν γιορτάζουμε Χριστούγεννα. Ένα νέο ζευγάρι μιλούσε και γελούσε με τα χέρια γεμάτα από ψώνια και δώρα και δεν πρόσεξαν τη γριούλα. Μια μητέρα με δυο παιδιά βιάζονταν να πάνε στο σπίτι της γιαγιάς. Δεν έδωσαν προσοχή.

12 κόλπα για να βοηθήσετε τα παιδιά με διαταραχή ελλειμματικής προσοχής στην ανάγνωση, τη γραφή και τα μαθηματικά




Τα παιδιά με διαταραχή ελλειμματικής προσοχής υπερκινητικότητας – ΔΕΠΥ / ΔΕΠ- δεν είναι εξυπνότερα ή πιο αργά από τους συμμαθητές τους χωρίς ΔΕΠ/ΔΕΠΥ. Απλώς σκέφτονται με διαφορετικό τρόπο και μερικές φορές χρειάζονται κάποια «κολπάκια» για να μπορέσουν να κατανοήσουν και να «μεταφράσουν» το σχολικό υλικό στο δικό τους τρόπο σκέψης, προκειμένου να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις και τις προσδοκίες του σχολείου.
Ενδεχομένως οι δάσκαλοι στο σχολείο να μην έχουν τον χρόνο, την εμπειρία, τις γνώσεις, την υπομονή ή τη διάθεση να μάθουν στο παιδί συγκεκριμένες στρατηγικές απαραίτητες για την προσέγγιση της ύλης. Σε αυτή την περίπτωση, αυτή την ευθύνη την αναλαμβάνει ο γονιός.

4/11/14

Δυσλεξία...Πλούσιο υλικό! Πρακτικές οδηγίες!




http://www.google.gr/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fxenesglosses.eu%2Fwp-content%2Fuploads%2F2012%2F10%2Fdysorthografia.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Fxenesglosses.eu%2F2012%2F10%2Fdysorthrografia%2F&h=354&w=194&tbnid=CkME6-W6d1udSM%3A&zoom=1&docid=8fCIUUkNy7n6FM&ei=XcpYVN3SBYnbataCgYAH&tbm=isch&ved=0CGMQMyg7MDs&iact=rc&uact=3&dur=892&page=4&start=56&ndsp=21
Ένα καταπληκτικο έντυπο!
http://mariaskokou.gr/tag/%CE%B4%CF%85%CF%83%CE%B1%CF%81%CE%B9%CE%B8%CE%BC%CE%B7%CF%83%CE%AF%CE%B1/
 Αν και στις μέρες μας γνωρίζουμε πολύ περισσότερα για τη δυσλεξία απ’ ότι στο παρελθόν, εντούτοις, η σύγχυση που επικρατεί στην καθημερινή χρήση όρων, όπως η δυσλεξία και οι μαθησιακές δυσκολίες, είναι ακόμη υπαρκτή.

3/11/14

Με ακουαφόρτε και χλωρίνη η βόμβα που εξερράγη σε σχολείο



 http://www.google.gr/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fwww.zarpa.gr%2Fwp-content%2Fuploads%2F2014%2F11%2Fvomva_sxoleio.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Fwww.zarpa.gr%2F%25CE%25BA%25CF%2581%25CE%25AE%25CF%2584%25CE%25B7-%25CE%25B1%25CE%25BA%25CE%25BF%25CF%2585%25CE%25B1%25CF%2586%25CF%258C%25CF%2581%25CF%2584%25CE%25B5-%25CE%25BA%25CE%25B1%25CE%25B9-%25CF%2587%25CE%25BB%25CF%2589%25CF%2581%25CE%25AF%25CE%25BD%25CE%25B7-%25CF%2583%25CF%2584%25CE%25B7%25CE%25BD-%25CE%25B1%25CF%2585%25CF%2584%2F&h=520&w=800&tbnid=mgn0SYHm6vQEUM%3A&zoom=1&docid=iA6DhMJjBEPMqM&ei=DLNXVNCOF43LaPn6gOAP&tbm=isch&ved=0CCEQMygCMAI&iact=rc&uact=3&dur=1489&page=1&start=0&ndsp=15
Αυτοσχέδιος ήταν ο εκρηκτικός μηχανισμός που εξερράγη την περασμένη εβδομάδα σε σχολείο του Ζαρού, στο Ηράκλειο, προκαλώντας την αναστάτωση μαθητών και καθηγητών.

Η «βόμβα» που δημιουργήθηκε από αγνώστους περιελάμβανε ένα εκρηκτικό μείγμα από ακουαφόρτε, χλωρίνη και ενδεχομένως κομμάτια από αλουμινόχαρτο μέσα σε δύο μπουκαλάκια.

2/11/14

Ανάπτυξη και διαταραχές της επικοινωνίας και του Λόγου στον Αυτισμό.



http://www.google.gr/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fwww.kids-fun-learning-solutions.com%2Fimages%2Fkid-talk.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Fwww.kids-fun-learning-solutions.com%2Fcommunication-skills.html&h=338&w=505&tbnid=UrIN4iU5aRoScM%3A&zoom=1&docid=Oz5gMjwP7-SJ5M&ei=Um1WVM_9F4LEPN6LgeAB&tbm=isch&ved=0CFkQMygxMDE&iact=rc&uact=3&dur=854&page=3&start=36&ndsp=22
Ένα πολύ σημαντικό κείμενο που πρέπει να διαβάσουμε.
Η επικοινωνία αποτελεί ένα πολύ σημαντικό κεφάλαιο στην εξέλιξη του ανθρώπου.

1/11/14

Οι ενήλικες αυτιστικοί μπορούν να εξηγήσουν τον αυτισμό..Rethinking Autism Ελληνικοί Υπότιτλοι






http://www.google.gr/imgres?imgurl=http%3A%2F%2F2.bp.blogspot.com%2F_SwvqahfgyBg%2FSQjx3i_xZrI%2FAAAAAAAAdBE%2FWsmf7NaSYxk%2Fs1600-h%2Faftismow.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Fpsifides.pblogs.gr%2F2008%2F11%2Fdwse-fws-na-bgei-o-aytismos-apo-to-skotadi-ths-afaneias-kai-toy-.html&h=400&w=378&tbnid=czxmJvTttd5VKM%3A&zoom=1&docid=yiRqlCqjBjaNJM&ei=J-pUVJKAFs2xPITTgLAL&tbm=isch&ved=0CCEQMygFMAU&iact=rc&uact=3&dur=1195&page=1&start=0&ndsp=17



Οι ενήλικες Αυτιστικοί μπορούν να εξηγήσουν τον αυτισμό, τις αυτιστικές συμπεριφορές, τις δυσκολίες αλλά και τις ικανότητες που περιλαμβάνονται στο προφίλ ενός αυτιστικού παιδιού, εφήβου, νέου και ενήλικα. Από το στόμα των ενηλίκων αυτιστικών θα κατανοήσετε και γνωρίσετε σωστά τον αυτισμό. Ακούστε μας, θέλουμε να σας βοηθήσουμε να γνωρίστε ποιοί πραγματικά είμαστε οι αυτιστικοί!