Άρθρα που αφορούν την ενημέρωση σε θέματα ειδικής αγωγής,εκπαίδευσης,ψυχολογίας,λογοθεραπείας,εργοθεραπείας και πολλά άλλα.
Facebook Ομάδα
▼
28/2/15
27/2/15
Χειριστικό παιδί = Χειριστικός ενήλικας; (Τι πραγματικά σημαίνει;)
Ακόμη και το πιο μικρό παιδί, μπορεί να καταλάβει όταν έχει ενός είδους ισχύ επάνω στον γονιό, για παράδειγμα ένα παιδί 2 ετών που κλαίει τη νύχτα και ζητάει τους γονείς του, ουσιαστικά εκπαιδεύει τον εαυτό του στο να τους ξυπνήσει και να ανακουφιστεί.
Τα παιδιά μαθαίνουν να έχουν συγκεκριμένες αντιδράσεις από τους γονείς τους από πολύ μικρή ηλικία. Τυπικά, λίγο πρίν το παιδί γίνει 15 μηνών μπορεί να καταλάβει τη δυναμική του και οι γονείς μπορούν επίσης να το καταλάβουν. Μπορεί να νιώσουν ότι τους χειρίζεται και να εκδηλώσουν την αποστροφή τους στο παιδί. Σε αυτή τη περίπτωση, οι γονείς πρέπει να επέμβουν για να αλλάξουν τη δυναμική της σχέσης τους μαζί του κι αυτό σημαίνει να θυμηθούν ποιος είναι ο γονιός και ποιο το παιδί και ο τόνος τους να είναι σταθερός, και γεμάτος αγάπη- όχι αυστηρός, όμως σταθερός.
25/2/15
Δραστηριότητες που εκπαιδεύουν το παιδί στις 5 αισθήσεις.
Ποια μαμά
δεν θέλει να κάνει την γνώση παιχνίδι για τα παιδιά της και ποια δεν θέλει να
τα απασχολεί στο σπίτι με δραστηριότητες που θα τα διασκεδάζουν αλλά και θα τα
βοηθούν να ανακαλύψουν καλύτερα τον κόσμο; Τα παρακάτω παιχνίδια πετυχαίνουν
ακριβώς αυτό, να απασχολήσουν ευχάριστα τα παιδιά, γνωρίζοντάς τους παράλληλα
τις πέντε αισθήσεις τους και βοηθώντας τα να εξελίξουν την αδρή κινητικότητά
τους. Καλή διασκέδαση!
22/2/15
Αναπτυξιακή καθυστέρηση: Πού στοχεύει η πρώιμη παρέμβαση
Πρώιμη παρέμβαση είναι η εξειδικευμένη βοήθεια σε παιδιά που παρουσιάζουν αναπτυξιακή καθυστέρηση σε έναν ή περισσότερους τομείς.
Τι είναι η πρώιμη παρέμβαση;Πρώιμη παρέμβαση είναι η εξειδικευμένη βοήθεια σε παιδιά που παρουσιάζουν αναπτυξιακή καθυστέρηση σε έναν ή περισσότερους τομείς (γνωστικό, γλωσσικό, κινητικό, κοινωνικοποίηση και αυτουπηρέτηση). Η ενεργός συμμετοχή των γονιών, όπως και του ίδιου του παιδιού είναι απαραίτητη καθ΄ όλη τη διάρκεια του προγράμματος της παρέμβασης, που διαρκεί από 3 μήνες το ελάχιστο έως 2 χρόνια το μέγιστο.
Τι προκαλεί την αναπτυξιακή καθυστέρηση;
Διάφοροι βλαπτικοί παράγοντες ευθύνονται για μια αναπτυξιακή καθυστέρηση σε έναν ή περισσότερους τομείς. Η ανεύρεση και η εκτίμηση των παραγόντων που προκάλεσαν τη βλάβη, είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την ένταξη ενός παιδιού στο πρόγραμμα πρώιμης παρέμβασης.
Είναι απαραίτητο πριν από οποιαδήποτε παρέμβαση να είναι γνωστά τα αίτια που προκαλούν κάποια αναπτυξιακή καθυστέρηση.
Η λέξη αναπτυξιακή καθυστέρηση σημαίνει 'καθυστερημένο' παιδί;
Όχι βέβαια. Τα μεν 'καθυστερημένα' παιδιά παρουσιάζουν πάντα αναπτυξιακή καθυστέρηση. Τα παιδιά με αναπτυξιακή καθυστέρηση όμως δεν είναι πάντα 'καθυστερημένα'.
20/2/15
Αναπτυξιακός έλεγχος του παιδιού σε ηλικίες κλειδιά
EΛΕΓΧΟΣ THΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΕ "ΗΛΙΚΙΕΣ ΚΛΕΙΔΙΑ"
1. Τι εννοούμε με τους όρου ς αύξηση και ανάπτυξη ;
2. Ποιες είναι οι βασικές αρχές τ ης ανάπτυξης ;
3. Πώς ελέγχεται η ανάπτυξη του παιδιού σε διαφορετικές ηλικίες;
4. Δοκιμασία ελέγχου της ανάπτυξης σε “ηλικίες κλειδιά ”.
5. Τι πρέπει να κάνουμε εάν η ανάπτυξη του παιδιού δεν είναι η αναμενόμενη για την ηλικία του ;
ΑΝΑΠΤΥΞΗ είναι η λειτουργική διαφοροποίηση του οργανισμού κατά την διάρκεια της οποίας αποκτώνται συνεχώς νέες ικανότητες, που διαμορφώνονται από την αλληλεπίδραση του γενετικού υλικού με τους εξωτερικούς παράγοντες.
18/2/15
Δυσκολία στην ανάγνωση ή δυσαναγνωσία;
πηγη |
Η ανάγνωση είναι η πιο σημαντική και απαραίτητη δραστηριότητα για τα παιδιά προ -σχολικής και σχολικής ηλικίας. Δυσκολίες στην αναγνωστική ικανότητα και έλλειψη κατανόησης των όσων έχουν διαβαστεί αποτελούν τα κύρια χαρακτηριστικά ενός παιδιού με δυσαναγνωσία. Η κύρια αιτία της δυσαναγνωσίας είναι η ελλειμματική ικανότητα φωνολογικής αποκωδικοποίησης των ήχων των γραμμάτων (φωνολογική ενημερότητα). Η συχνότητα εμφάνισης της δυσαναγνωσίας είναι παρόμοια ανάμεσα σε αγόρια και κορίτσια.
17/2/15
Σύνδρομο Ελλειμματικής Προσοχής -σχετίζεται με δυσλειτουργία του Θυρεοειδούς;
Το Σύνδρομο
Ελλειμματικής Προσοχής (Attention-Deficit -Disorder – ADD) παρουσιάζεται
στις παιδικές ηλικίες στο 3-7% των παιδιών προκαλώντας σε αυτά
σοβαρές ψυχικές επιπτώσεις. Σύμφωνα με νέες επιστημονικές έρευνες, το 50-60%
των παιδιών που πάσχουν από το Σύνδρομο Ελλειμματικής Προσοχής συνεχίζουν να
αντιμετωπίζουν τα συμπτώματα του συνδρόμου και μετέπειτα στη ζωή τους.
Το ότι αυτό
το σύνδρομο δε θεωρείται ασθένεια δε σημαίνει ότι τα συμπτώματα του είναι
αμελητέα, καθώς τα άτομα που πάσχουν αντιμετωπίζουν σοβαρές δυσκολίες στο
σχολείο και αργότερα στον εργασιακό χώρο και στο κοινωνικό τους περιβάλλον.
Ένα παιδί
που πάσχει από Σύνδρομο Ελλειμματικής Προσοχής αναπτύσσει
ξεχωριστές δυνατότητες, όμως παλεύει επίσης με ιδιαίτερες αδυναμίες. Το θετικό
είναι ότι υπάρχουν πλέον πολλές μέθοδοι διαχείρισης του συνδρόμου αυτού.
16/2/15
Oι μαθησιακές δυσκολίες ανά ηλικία και πώς θα τις προλάβετε.
Oι μαθησιακές δυσκολίες ανά ηλικία και πώς θα τις προλάβεις
πηγη |
Οι πρόσφατες επιστημονικές μελέτες της νευροαναπτυξιολογίας μας οδηγούν στο συμπέρασμα ότι οι μαθησιακές ικανότητες ενός παιδιού αρχίζουν από την γέννηση έως και την ηλικία των 6 χρόνων και κατακτούν το 70% του δυναμικού τους.
Ένας έμπειρος θεραπευτής, όταν έρθει σε επαφή με ένα παιδί, μπορεί να μας δώσει μια ασφαλή εκτίμηση για το αν είναι μαθησιακά έτοιμο και ποιες θα είναι οι μελλοντικές του επιδόσεις στα μαθήματα.
Ο κος Στέλιος Μαντούδης, Αναπτυξιακός Εργοθεραπευτής και Επιστημονικός Συνεργάτης του Πανεπιστήμιου Αθηνών, μας εξηγεί ότι η διαδικασία της μάθησης αρχίζει από την γέννηση του παιδιού και όχι από την έναρξη του στο σχολείο. Σε συνέχεια θα μας μιλήσει για τα παράθυρα ευκαιριών μάθησης και με ποιο τρόπο μαθαίνει ο βρεφικός εγκέφαλος.
Το βρέφος γεννιέται με κάποιες έμφυτες ικανότητες που αποτελούν τις βάσεις στις οποίες θα αναπτυχτεί το μελλοντικό μαθησιακό δυναμικό του στο σχολείο. Κατά τη διάρκεια των σχολικών χρόνων, το παιδί αναπτύσσει αυτές του τις ικανότητες και τις εξελίσσει σε δεξιότητες. Κανένας δεν γεννιέται με τη δεξιότητα να παίζει πιάνο, όμως μετά την ηλικία των 4 χρόνων αναπτύσσει διάφορες ικανότητες όπως συγκέντρωση μνήμης, ακουστική διάκριση του ρυθμού της οπτικής αντίληψης και του οπτικοκινητικου συντονισμού, οι οποίες το καθιστούν ικανό να αναπτύξει τις μουσικές του δεξιότητες.
15/2/15
Σύνδρομο Angelman :Παιδί με ιδιαιτερότητες και η διαφορετικότητα…15 Φεβρουαρίου.
«Όποτε σκεφτόμουν τον εαυτό μου στον ρόλο της μαμάς, ποτέ δεν μου πέρασε από το μυαλό πως θα μπορούσε να συμβεί σε εμένα και πάντα έβλεπα με θαυμασμό και ευαισθησία τις οικογένειες που μεγαλώνουν παιδιά με ιδιαιτερότητες. Τελικά στην ζωή μου τα όνειρά μου διαφοροποιήθηκαν κατά πολύ«, κα Κλαίρη Κουρκούτα.
Η μικρή μας ή ο μικρός μας άγγελος όπως συνηθίζουμε να λέμε, έπειτα από μια σειρά εξειδικευμένων εξετάσεων διαγνώστηκε με Σύνδρομο Angelmanή Άγγελμαν. Στην περίπτωσή μας, τυχαίο γεγονός δεν οφείλεται πουθενά! Το Σύνδρομο Angelman είναι μια νευρο-αναπτυξιακή διαταραχή που επηρεάζει 1 στις 15.000 γεννήσεις. Χαρακτηρίζεται από αναπτυξιακή καθυστέρηση, επιληψία, δυσκολίες συντονισμού κινήσεων, διαταραχές ύπνου και έλλειψη λόγου.
Τα παιδιά με Σύνδρομο Angelman μπορεί να μην μπορούν να μιλήσουν, ωστόσο μπορούν να επικοινωνήσουν με εναλλακτικούς τρόπους επικοινωνίας και μάλιστα έχουν πολλά να πουν. Μαθαίνουν με αργό ρυθμό, αλλά για μια ζωή. Έχουν ένα μοναδικό χαμόγελο, είναι ιδιαίτερα κοινωνικά, με ευχάριστη διάθεση και μπορεί κανείς να περάσει πολύ όμορφα μαζί τους.Αντιλαμβάνεστε λοιπόν, πως το σοκ μας ήταν τεράστιο!Οι απορίες ατέλειωτες.
Και τώρα τι; Πως θα εξελιχθεί η μικρή μας; Θα είναι αυτόνομη; Θα πάει σε σχολείο τυπικής εκπαίδευσης; και άλλες πολλές απορίες. Σήμερα 1 χρόνο μετά την διάγνωσή, με χαρά βλέπω πως η ζωή μας δεν άλλαξε όσο φανταζόμουν και κυρίως φοβόμουν.
14/2/15
Μέθοδος Dalcroze :Παρέμβαση και υποστήριξη παιδιών& εφήβων με ειδικές ανάγκες
Η Mέθοδος «Ρυθμική Dalcroze»: Μία Eναλλακτική Πρόταση Ανάμεσα στη Μουσικοπαιδαγωγική και τη Μουσικοθεραπεία
Lucia Kessler-Κακουλίδη*
Το παρόν άρθρο είναι αναδημοσίευση από το επιστημονικό περιοδικό
Approaches: Μουσικοθεραπεία & Ειδική Μουσική Παιδαγωγική, τεύχος 1,
αριθμός 1, 2009 (http://approaches.primarymusic.gr) με την άδεια του εκδότη και της συγγραφέως.Περίληψη
Στο κείμενο αυτό επιχειρείται να παρουσιασθεί η μέθοδος Dalcroze όπως αυτή εφαρμόζεται στο πλαίσιο της παρέμβασης και υποστήριξης παιδιών και εφήβων με ειδικές ανάγκες. Αρχικά διευκρινίζεται η σχέση της μεθόδου Dalcroze αναφορικά με τους όρους: “Παιδαγωγική Μουσικοθεραπεία”, “Μουσικοθεραπεία”, και “Χρήση της Μουσικής στην Ιατρική”. Στη συνέχεια αναλύονται οι αρχές που τη διέπουν, οι άξονες στους οποίους εδράζεται (νόμος της πολικότητας, της υποστηρικτικής αλληλεπίδρασης και της ρυθμικής αντιστάθμισης) και υπογραμμίζεται ο ρόλος της μουσικής και της κίνησης που επιτρέπουν στη μέθοδο να δρα σε εκπαιδευτικό και θεραπευτικό επίπεδο.
Ιδιαίτερα, αναδεικνύεται και ερμηνεύεται ο ρυθμός ως συνάντηση μεταξύ των δυνάμεων και των νόμων της μουσικής και του ανθρώπου και εξηγείται με ποιο τρόπο βοηθά στην αντίληψη της σχέσης του «εγώ» με «τον Κόσμο» όπως του «εγώ» με το «εσύ». Στο τέλος επισημαίνεται η σημασία της μεθόδου, καθώς μέσα από τις αρχές και τους θεραπευτικούς της σκοπούς συμβάλλει ουσιαστικά στην ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας του κάθε ατόμου. Μέσω της μεθόδου Dalcroze καταφέρνει τελικά το άτομο να αντιληφθεί το Είναι του και να οδηγηθεί στην αυτοπραγμάτωση.
Λέξεις κλειδιά: μέθοδος Dalcroze, μουσικοπαιδαγωγική, μουσικοθεραπεία
luciakessler@gmail.com
13/2/15
Δείτε το! Ντύθηκε αρκούδα και έστειλε ένα δυνατό μήνυμα!
Οι
περισσότεροι τον πλησίαζαν, τον αγκάλιαζαν και έβγαιναν χαμογελαστοί
φωτογραφίες μαζί του. Κανείς δεν μπορούσε να ξέρει ποιος κρύβεται κάτω
από την μάσκα.
Τα άτομα με ειδικές ανάγκες είναι ένα κανονικό κομμάτι της κοινωνίας μας. Για αυτό, αγκαλιάστε τα και χωρίς τη στολή!
Πηγή
Τα άτομα με ειδικές ανάγκες είναι ένα κανονικό κομμάτι της κοινωνίας μας. Για αυτό, αγκαλιάστε τα και χωρίς τη στολή!
Πηγή
12/2/15
Ποιοτικός χρόνος - Φάρμακο για τα "ατίθασα" παιδιά!
Του κάνω όλα τα χατίρια. Όλη μέρα το τρέχω στο καράτε ή στο ποδόσφαιρο, στο μπαλέτο, τη μουσική ή το κολυμβητήριο. Το πηγαίνω σε παιδότοπους, στους φίλους του να παίξει κι όμως δεν εκτιμά τίποτα. Δεν με ακούει καθόλου, κάνει όλο ζημιές και με προκαλεί. Τι άλλο να κάνω πια; Τα έχω δοκιμάσει όλα.
Όλα τα παραπάνω, είναι λόγια, που ακούγονται συχνά στις ομάδες γονέων, από απογοητευμένος γονείς.
Η λύση που προτείνω συνήθως, όταν ακούω
για ατίθασα παιδιά, για παιδιά που καταστρέφουν τα σπίτια η τα υλικά
πράγματα των γονιών τους, είναι συνήθως μία.
11/2/15
Πώς ένα παιδί αποκτά όρια ανάλογα με την ηλικία του
Το θέμα της οριοθέτησης των παιδιών, για πολλούς γονείς, αποτελεί ένα σημαντικό πρόβλημα μέσα στην οικογένεια. Τα παιδιά καθώς μεγαλώνουν, ψάχνουν να βρουν τη προσωπική τους ταυτότητα και τη θέση τους μέσα σε αυτήν, δε γνωρίζουν πώς να οριοθετούν το δικό τους χώρο, τι είναι σωστό και τι λάθος, τι επιτρέπεται και τι απαγορεύεται. Αρκετοί είναι οι γονείς που ζητούν καθοδήγηση στην επίλυση προβλημάτων που συνδέονται με την οριοθέτηση των παιδιών τους.
10/2/15
Γνωρίζετε τη ΔΑΕ;
Δ Α Ε = Διαταραχή Αισθητηριακής Ολοκλήρωσης
Τι είναι Αισθητηριακή Ολοκλήρωση;
"Για κάποια παιδιά με διαταραχή της αισθητηριακής ολοκλήρωσης,
κάθε χάδι μπορεί να μοιάζει με χαστούκι,
κάθε αγκαλιά να είναι ένα σκληρό βασανιστήριο,
και η ζωή σαν το τρενάκι του λούνα παρκ γεμάτη από δυσάρεστες εμπειρίες."Στην τρυφερή ηλικία των 2, η Mikala Sobel υπέφερε από ένα ακατανίκητο άγχος. "Δε μπορούσα να την πάρω μαζί μου για ψώνια ή στον παιδότοπο" λέει η Jill, η μητέρα της. "Η Mikala μισούσε το πλήθος. Αν κάποιος έπεφτε πάνω της, γινόταν τελείως υστερική." Ακόμη και στο σπίτι το μικρό κορίτσι σιχαινόταν το παραμικρό άγγιγμα. Ορισμένα πράγματα, όπως να βουρτσίσει τα δόντια της ή να πλύνει το πρόσωπό της, την έβγαζαν εκτός ορίων, και δεν άφηνε κανέναν να την ακουμπά παρά μόνο τους γονείς της. "Μια φορά την αφήσαμε με την baby-sitter και όταν γυρίσαμε μετά από 2 ώρες ήταν σχεδόν λυπόθυμη από το κλάμα" θυμάται η μαμά. Μετά από έρευνα για την κατάσταση της μικρής άκουσε για πρώτη φορά τον όρο "διαταραχή της αισθητηριακής ολοκλήρωσης".
κάθε χάδι μπορεί να μοιάζει με χαστούκι,
κάθε αγκαλιά να είναι ένα σκληρό βασανιστήριο,
και η ζωή σαν το τρενάκι του λούνα παρκ γεμάτη από δυσάρεστες εμπειρίες."Στην τρυφερή ηλικία των 2, η Mikala Sobel υπέφερε από ένα ακατανίκητο άγχος. "Δε μπορούσα να την πάρω μαζί μου για ψώνια ή στον παιδότοπο" λέει η Jill, η μητέρα της. "Η Mikala μισούσε το πλήθος. Αν κάποιος έπεφτε πάνω της, γινόταν τελείως υστερική." Ακόμη και στο σπίτι το μικρό κορίτσι σιχαινόταν το παραμικρό άγγιγμα. Ορισμένα πράγματα, όπως να βουρτσίσει τα δόντια της ή να πλύνει το πρόσωπό της, την έβγαζαν εκτός ορίων, και δεν άφηνε κανέναν να την ακουμπά παρά μόνο τους γονείς της. "Μια φορά την αφήσαμε με την baby-sitter και όταν γυρίσαμε μετά από 2 ώρες ήταν σχεδόν λυπόθυμη από το κλάμα" θυμάται η μαμά. Μετά από έρευνα για την κατάσταση της μικρής άκουσε για πρώτη φορά τον όρο "διαταραχή της αισθητηριακής ολοκλήρωσης".
8/2/15
ΔΕΠ-Υ: 50+1 Πρακτικές Συμβουλές για Εκπαιδευτικούς
Παραθέτουμε μερικές πρακτικές συμβουλές για τους εκπαιδευτικούς προκειμένου να βοηθήσουμε μαθητές με Διάσπαση ή Ελλειμματική Προσοχή ή / και Υπερκινητικότητα (ΔΕΠ-Υ). Είναι εξίσου σημαντικό, οι εκπαιδευτικοί να γνωρίσουν τις ιδιαιτερότητες της διαταραχής σε ένα γενικό πλαίσιο, ώστε να κατανοήσουν καλύτερα τις εκπαιδευτικές ανάγκες του μαθητή με ΔΕΠ-Υ. Μπορείτε να δείτε πρώτα την παρουσίαση στον Οδηγό διαταραχών την παρουσίαση: ΔΕΠ-Υ (Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής - Υπερκινητικότητας). Επίσης, αν έχετε ενδείξεις για μαθητές με ΔΕΠ-Υ μπορείτε να συμβουλευτείτε τα Διαγνωστικά Κριτήρια για τη ΔΕΠ-Υ κατά DSM, προτού μιλήσετε στην οικογένεια του μαθητή. Μόλις μάθετε τις βασικές πληροφορίες για τη διαταραχή, μπορείτε να δείτε τις 50 + 1 Πρακτικές Συμβουλές για Εκπαιδευτικούς με μαθητές με ΔΕΠΥ που μπορείτε να εφαρμόσετε στην τάξη σας.
Έχετε
δοκιμάσει τεχνικές για τις ανάγκες των μαθητών με ΔΕΠ-Υ στην τάξη σας;
πηγη |
5/2/15
Γιατί το παιδί μου βαδίζει στις μύτες;
Έχετε αναρωτηθεί γιατί κάποια παιδιά περπατάνε στις μύτες των ποδιών τους; Έχετε κάποιο παιδί στο συγγενικό ή φιλικό σας περιβάλλον με χαριτωμένη βάδιση που συνήθως κινείται γρήγορα και συνέχεια, κάνοντας μικρά βήματα; Δυσκολεύεται να ισορροπήσει καλά και συχνά πέφτει και χτυπά; Έχει την ευχέρεια να διορθωθεί όταν του ζητηθεί όμως για μικρές μόνο αποστάσεις, γιατί γρήγορα ξεχνιέται και επανέρχεται στο αρχικό του πρότυπο;
Υπάρχει πάντα λύση στο πρόβλημα αυτό αν η παρέμβαση είναι έγκαιρη και καθοδηγούμενη από εξειδικευμένους επιστήμονες. Η φυσικοθεραπεία συνήθως αποτελεί μία επιτυχημένη λύση. (G.Hirsch and B.Wagner 2004, Williams et.al. 2010, Michael Tidwell 1999)
4/2/15
Όταν το παιδί σας χτυπά εσάς ή άλλους!
Είναι αρκετά απλό να βοηθήσετε ένα μικρό παιδί να σταματήσει τα παρορμητικά, επαναλαμβανόμενα χτυπήματα. Πλησιάστε το παιδί σας τη στιγμή που πιστεύετε ότι είναι έτοιμο να χτυπήσει κάποιον. Προβλέποντας τη συμπεριφορά του θα βοηθήσετε τον εαυτό σας να αντιδράσει χωρίς εκρήξεις. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να παρατηρήσετε πότε το μυαλό σας θα αρχίσει να λέει «Αναρωτιέμαι εάν θα χτυπήσει το άλλο παιδάκι.
Πλησιάζει αρκετά το μικρότερο παιδί.. Ελπίζω να μην το κάνει..!» Αυτή η σκέψη είναι το σήμα σας για να πλησιάσετε ήρεμα το παιδί σας και να είστε προετοιμασμένοι. Κάντε μια φιλική ‘περιπολία’ στο παιδί σας πλησιάζοντας το όλο και περισσότερο με αγάπη χωρίς να δίνεται λεκτικές προειδοποιήσεις. Οι λεκτικές προειδοποιήσεις δεν προσφέρουν τίποτα αντιθέτως αυξάνουν το συναίσθημα του φόβου που νιώθει το παιδί σας με αποτέλεσμα να γίνεται όλο και πιο έντονη η ανάγκη του να χτυπήσει το άλλο παιδάκι.
Όταν παρατηρήσετε ότι πάει να σηκώσει το χεράκι του, ‘αποκρούστε’ αυτή την ώθηση με το δικό σας χέρι χωρίς ένταση (αυτό ισχύει και στην περίπτωση που θελήσει να χτυπήσει εσάς). Ή απλά κρατήστε το μπράτσο του ή το χεράκι του απαλά καθώς πλησιάζει πιο κοντά στο άλλο παιδάκι, έτσι ώστε να μη μπορέσει να χτυπήσει ξαφνικά. Είστε ο υπεύθυνος ασφαλείας. Η εργασία σας είναι να διασφαλίσετε ότι κανείς δεν θα χτυπήσει ή θα χτυπηθεί.
1/2/15
Εφηβεία και έφηβοι στην οικογένεια, συμβουλές για γονείς
«Εφηβεία είναι η περίοδος ανακάλυψης του εαυτού. Το πρόβλημα είναι πώς να είσαι έφηβος στην περίοδο της εφηβείας» (Winnicott).
Η εφηβεία είναι το μεταβατικό στάδιο ανάμεσα στην παιδική ηλικία και την ενηλικίωση. Είναι η χρονική περίοδος κατά την οποία συμβαίνουν πλήθος αλλαγές στους 4 βασικούς τομείς της ανάπτυξης του ατόμου:
το βιοσωματικό, το γνωστικό, το συναισθηματικό και τον κοινωνικό.