Facebook Ομάδα

30/8/22

Ιδέες για δραστηριότητες που αφορούν τις πρώτες μέρες προσαρμογής στο νηπιαγωγείο

Πρώτες μέρες στο Νηπιαγωγείο μας! | 1ο Νηπιαγωγείο Παλαιοκάστρου
πηγη

 

Πρώτες μέρες στο νηπιαγωγείο – Παιχνίδια γνωριμίας

Πρώτη μέρα στο σχολείο, πρώτη μέρα μακρυά από το σπίτι, πρώτη μέρα στη δουλειά…

Η διαδικασία της «πρώτης μέρας» σε ένα νέο περιβάλλον αποτελεί σίγουρα μία αγχωτική σκέψη για μικρούς και μεγάλους. Όσο δύσκολη όμως κι αν μάς φαίνεται αυτή η «πρώτη μέρα», να θυμάστε ότι τόσο ενθουσιώδεις θα μάς κάνει στο τέλος της για όλα αυτά τα νέα πράγματα που είδαμε, ακούσαμε και μάθαμε.

Τώρα λοιπόν που τα παιδιά σας θα πάνε νηπιαγωγείο, ένας εύκολος και ωραίος τρόπος για να «σπάσει ο πάγος» των πρώτων ημερών, είναι να τα μυήσετε σε παιχνίδια γνωριμίας. Έτσι πετυχαίνετε να χαλαρώσετε τα παιδιά σας από τo αρχικό σάστισμα, να έρθουν σε επαφή με σημαντικές αξίες, όπως ομαδικότητα, ευγένεια και αποδοχή και να σταδιακά να δημιουργήσουν τις πρώτες φιλίες της ζωής τους.

Κηδεμόνες και εκπαιδευτικοί ακολούθως μπορείτε να ανακαλύψετε μερικά από αυτά τα απλά, μα τόσο χρήσιμα παιχνίδια γνωριμίας:

  • Θυμάμαι τα ονόματα: Τι πιο απλή και γρήγορη σύσταση από το να πεις το όνομα σου! Μαζεύονται όλα τα παιδάκια σε κύκλο και λέει ένα ένα στα γρήγορα το όνομα του. Μετά βάζουμε τα παιδιά, το καθένα με τη σειρά του, να προσπαθήσει να θυμηθεί όσο περισσότερα ονόματα μπορεί από τους συμμαθητές του. Μάλιστα αν θέλει ο/η εκπαιδευτικός να καταπλήξει τα παιδιά με τα μαγικά του, μπορεί να απομνημονεύσει από πριν κρυφά όλα τους τα ονόματα και να τα παρακινήσει μετά με το 1, 2, 3 να πουν ταυτόχρονα όλα μαζί το όνομα τους. Θα τρελαθούν όταν σάς ακούσουν να λέτε στη συνέχεια μετά ένα προς ένα τα ονόματά τους…
  • Η διπλανή μου θέση: Είμαστε με τα παιδιά όλοι με καρέκλες σε ένα κύκλο. Ο εμψυχωτής έχει άδεια τη διπλανή του θέση και καλεί ένα όνομα για να την καλύψει:

«Η θέση η διπλανή μου
είναι αδειανή
έλα… (π.χ. Ελένη)
να κάτσουμε μαζί.»

Έτσι μένει μία άλλη θέση άδεια και συνεχίζεται το παιχνίδι.

  • Κυνήγι θησαυρού: Κρύβουμε ένα αντικείμενο, που θα αποτελέσει το «θησαυρό» στο χώρο της τάξης, και χωρίζουμε τα παιδιά σε 2 ομάδες. Δίνουμε από ένα χαρτάκι με τον ίδιο γρίφο στην κάθε ομάδα και στόχος της ομάδας είναι να λύσει πρώτη όλους τους γρίφους για να φτάσει στο θησαυρό. Σκοπός αυτού του παιχνιδιού είναι τα παιδιά να γνωρίσουν καλύτερα το χώρο, οπότε όλοι οι γρίφοι θα πρέπει να σχετίζονται με σημεία και αντικείμενα του χώρου τους.
  • Το πορτρέτο του απέναντι: Χωρίζουμε τα παιδιά σε τυχαία ζευγάρια και τα βάζουμε να καθίσουν αντικριστά. Δίνουμε από ένα χαρτί και χρώματα στο κάθε παιδί και ζητάμε να ζωγραφίσει το πορτρέτο του απέναντί του, αφού πρώτα τον ρωτήσει κάποιες πληροφορίες ώστε να γίνει πιο «ακριβές» το πορτρέτο του.
  • Βλέπω ένα παιδί: Αυτό είναι μία παραλλαγή του γνωστού Αγγλικού παιχνιδιού «I spy with my little eye”. Καθόμαστε με όλα τα παιδιά σε ένα κύκλο και ζητάμε από ένα παιδί να σκεφτεί και να περιγράψει ένα συμμαθητή του χωρίς να πει το όνομα του ξεκινώντας τη φράση «Βλέπω ένα παιδί». Για παράδειγμα: «Βλέπω ένα παιδί, που έχει καστανά μαλλιά και φοράει μπλε παντελόνι». Τα άλλα παιδιά θα πρέπει να μαντέψουν ποιο είναι το παιδί, που έχει σκεφτεί.
  • Τα δώρα: Στη μέση ενός κύκλου τοποθετούμε ένα πανί με δωράκια πολύ μικρής αξίας , που είναι σε αριθμό αντίστοιχο με τα παιδιά που παίζουν το παιχνίδι. Κάθε παιδί σηκώνεται με τη σειρά του, επιλέγει ένα δωράκι και λέει “Είμαι η/ο …… (το όνομα του), διάλεξα το ….. (περιγράφει το δωράκι που διάλεξε πχ το μπλε αεροπλανάκι) και το χαρίζω στην/στον …….(λέει το όνομα του παιδιού που το χαρίζει από την ομάδα). Σκοπός αυτού του παιχνιδιού είναι να ενισχύσει τη γλωσσική και εκφραστική ικανότητα του παιδιού, να του αναδείξει τα οφέλη από κινήσεις ευγένειας και προσφοράς και να του τονώσει την αυτοπεποίθηση.
  • Ο πρώτος και ο τελευταίος: Όλα τα παιδιά είναι όρθια και προχωράνε σε βήματα, όσο εμείς χτυπάμε ένα μικρό κρουστό ή κάποιο άλλο όργανο. Με το που σταματήσει η μουσική, πρέπει όλα τα παιδιά να κάτσουν αμέσως κάτω. Το πρώτο και το τελευταίο παιδί που θα κάτσει θα πρέπει να εκτελέσει μία οδηγία, τύπου «να μάς πει το όνομά του ή να πει τα ονόματα 2 άλλων συμμαθητών του ή το όνομα όποιου θυμάται από την τάξη». Μπορούμε να συνεχίσουμε το παιχνίδι με πολλές παραλλαγές. 
 ΠΗΓΗ