Facebook Ομάδα

30/4/15

Νευρικά τικ στο παιδί: Πώς αντιμετωπίζονται;




Αναγνώστριά ρωτά: 
Η κορη μου θα γινει 4 ετών σε ενα μηνα. Τις τελευταιες μερες παρουσιαζει το εξης μπαινει η κοιλια της μεσα για κλασματα του δευτερολέπτου και παραλληλα καμπουριαζει. Δεν ποναει και γινεται ασυναισθητα δεν το προκαλει αυτη Μεσα στην ημερα γινεται παρα πολυ συχνα. Ειναι ψυχοσωματικο και αν ναι ποσο θα κρατησει; Πως μπορω να βοηθησω;

Στο ερώτημά σας απαντά ο παιδίατρος Σωτήρης Πουλής 

«Άσπεργκερ» της είχαν πει…



http://www.google.gr/imgres?imgurl=https://overthemaze.files.wordpress.com/2011/11/door-closed-w-little-boy.jpg&imgrefurl=https://overthemaze.wordpress.com/2011/11/16/closed-doors/&h=565&w=849&tbnid=cal5DuyaU_q2xM:&zoom=1&docid=NfKu7rWAVxh4hM&ei=-yBCVa2QAs_laJH5geAC&tbm=isch&ved=0CB0QMygAMAA
ΝΤΡΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΝ! Το κουδούνι χτυπά και ο Γιώργος πετάγεται πάνω αναστατωμένος. Τρέχει πάνω κάτω 3-4 φορές φωνάζοντας «Tο κουδούνι, το κουδούνι, το κουδούνι…». Περνούν λίγα λεπτά και ξανακούγεται. ΝΤΡΙΙΙΙΙΙΙΙΙΝ! Ο Γιώργος όρθιος. Τρέχει πάλι δίχως προορισμό. Κλείνει τα αυτιά. «Πρέπει να πατήσεις το άσπρο κουμπί στο θυροτηλέφωνο». Λέει φωναχτά τα λόγια της μαμάς του. Περπατάει γρήγορα, φτάνει στο χωλ και βλέπει το άσπρο κουμπί. Το πατά παρατεταμένα, με πολλή δύναμη. Λίγο ακόμα και θα σπάσει… Κατεβαίνει τα σκαλιά κουτρουβαλώντας και φτάνει στη μεγάλη πόρτα. Την κοιτά. Βλέπει στο τζάμι κάτι μαύρο να κουνιέται. ΝΤΡΙΙΙΙΙΙΙΝ! Πάλι τα ίδια…

29/4/15

ΔΕΠΥ. Νευροανάδραση: η σύγχρονη μη φαρμακευτική παρέμβαση.



http://www.google.gr/imgres?imgurl=https://static.newsitamea.gr/wp-content/uploads/2013/09/%2525CE%2525A6%2525CE%2525AC%2525CF%252583%2525CE%2525BC%2525CE%2525B1-%2525CE%252591%2525CF%252585%2525CF%252584%2525CE%2525B9%2525CF%252583%2525CE%2525BC%2525CE%2525BF%2525CF%25258D-%2525CE%2525BA%2525CE%2525B1%2525CE%2525B9-%2525CE%25259D%2525CE%2525B5%2525CF%252585%2525CF%252581%2525CE%2525BF%2525CE%2525B1%2525CE%2525BD%2525CE%2525AC%2525CE%2525B4%2525CF%252581%2525CE%2525B1%2525CF%252583%2525CE%2525B71.jpg&imgrefurl=http://www.newsitamea.gr/%25CE%25A6%25CE%25AC%25CF%2583%25CE%25BC%25CE%25B1-%25CE%2591%25CF%2585%25CF%2584%25CE%25B9%25CF%2583%25CE%25BC%25CE%25BF%25CF%258D-%25CE%25BA%25CE%25B1%25CE%25B9-%25CE%259D%25CE%25B5%25CF%2585%25CF%2581%25CE%25BF%25CE%25B1%25CE%25BD%25CE%25AC%25CE%25B4%25CF%2581%25CE%25B1%25CF%2583%25CE%25B7/&h=350&w=500&tbnid=_6dGGe3qfWMoNM:&zoom=1&docid=dxGznCJlu7JcWM&ei=VfhAVd2DFobZU_mRgYgH&tbm=isch&ved=0CFIQMygqMCo
Τι είναι η Νευροανάδραση;
Η Νευροανάδραση (neurofeedback, ή EEG biofeedback) είναι μία στρατηγική μάθησης, η οποία καθιστά το άτομο ικανό να μεταβάλλει την εγκεφαλική του δραστηριότητα.
Συγκεκριμένα, χρησιμοποιεί το ποσοτικό ηλεκτροεγκεφαλογράφημα (qEEG) για να παρακολουθεί την λειτουργία του εγκεφαλικού φλοιού σε πραγματικό χρόνο. Όταν ο εγκέφαλος δυσλειτουργεί παρουσιάζοντας ανεπιθύμητα συμπτώματα (π.χ. υπερβολικό
άγχος ή ένταση, ελλειμματική προσοχή, κατάθλιψη, κτλ) η κατάσταση δυσλειτουργίας μπορεί να απεικονισθεί στο qEEG.

28/4/15

Μαθητής κουβαλάει τον ανάπηρο συμμαθητή του στο σχολείο κάθε μέρα εδώ και 3 χρόνια!



Τα τελευταία 3 χρόνια κάθε μέρα, ο 18χρονος Xie Xu, κουβαλάει στην πλάτη του  τον ανάπηρο συμμαθητή του για να τον πάει στο σχολείο.
Ο φίλος του πάσχει από μυϊκή δυστροφία, μια ασθένεια που οδηγεί σε προοδευτική αδυναμία των σκελετικών μυών και, ενδεχομένως, μια μικρότερη διάρκεια ζωής, για τον 19χρονο Zhang Chi, ειδικά στην Κίνα. Σύντομα οι δύο φίλοι θα χωριστούν μιας και θα πάνε σε διαφορετικά κολέγια, και ο Zhang Chi θα πρέπει να βασιστεί στον εαυτό του.
Για την ώρα, ο Xie, κάνει το λιγότερο μια ντουζίνα ημερήσιες εκδρομές  με τον φίλο του, διακόσιες ημέρες το χρόνο, και ακόμη του φέρνει το γεύμα του κάθε μέρα.  Αλλά αυτή η αφοσίωση εκτείνεται πέρα από τη φιλία: ο Xie Xu και ο Zhang Chi είναι επίσης οι κορυφαίοι μαθητές της τάξης τους.
«Ο Xie… ασκεί θετική επίδραση στους υπόλοιπους μαθητές, οι οποίοι βοηθούν τον Zhang. Με τη βοήθειά τους ο Zhang δεν έχει χάσει ούτε ένα μάθημα,» σημειώνει ο διευθυντής του σχολείου. Μια έκθεση των ΗΠΑ για τα ανθρώπινα δικαιώματα στην Κίνα αναφέρει ότι 243.000 παιδιά σχολικής ηλικίας με αναπηρία δεν πηγαίνουν στο σχολείο.
Τα τελευταία 3 χρόνια κάθε μέρα, ο 18χρονος Xie Xu, κουβαλάει στην πλάτη του  τον ανάπηρο συμμαθητή του για να τον πάει στο σχολείο.
tilestwra.com | Μαθητής κουβαλάει τον ανάπηρο συμμαθητή του στο σχολείο κάθε μέρα εδώ και 3 χρόνια!
Ο φίλος του πάσχει από μυϊκή δυστροφία, μια ασθένεια που οδηγεί σε προοδευτική αδυναμία των σκελετικών μυών και, ενδεχομένως, μια μικρότερη διάρκεια ζωής, για τον 19χρονο Zhang Chi.

Τραγικό! Δείτε ένα ατύχημα που μπορεί να συμβεί τόσο απλά!




http://www.google.gr/imgres?imgurl=http://static.mama365.gr/covers/_custom/asfaleia-thalassa/asfaleia_paidi_400.jpg&imgrefurl=http://www.mama365.gr/19827/5-sovaroi-kindynoi-poy-apeiloyn-thn-asfaleia-toy-paidioy.html&h=300&w=400&tbnid=b0i1g9mMQkhADM:&zoom=1&docid=vq0OVFpiDjDlqM&ei=u7A_VZmkJfK07QaM7YCACg&tbm=isch&ved=0CB0QMygAMAA
Κατά μέσο όρο, ένα παιδί πεθαίνει κάθε δύο εβδομάδες, όταν μια τηλεόραση, έπιπλα ή συσκευή πέφτει πάνω σε αυτόν ή αυτήν. Βάζοντας ένα άγκυστρο σε μεγάλα έπιπλα, τηλεοράσεις και συσκευές, μπορούν να προληφθούν τέτοιου είδους ατυχήματα .
Δείτε το βίντεο που δημοσιευτηκε από U.S. Consumer Product Safety Commission

27/4/15

Όταν το παιδί δε μιλάει καθαρά: Η αντιμετώπιση



http://www.google.gr/imgres?imgurl=https://timedotcom.files.wordpress.com/2015/03/mother-son-talk.jpg%253Fquality%253D65%2526strip%253Dcolor%2526w%253D550&imgrefurl=http://time.com/tag/advice/&h=369&w=550&tbnid=94h4wktypLthgM:&zoom=1&docid=FBJNlh5uEUhXoM&ei=yhs-VdPFNYXfUabOgZgN&tbm=isch&ved=0CAsQMygDMAM4rAI
Τι είναι αρθρωτική διαταραχή; όταν το ‘νερό’ γίνεται ‘νελό’
Αρθρωτικές διαταραχές έχει ένα παιδί όταν δυσκολεύεται να παράγει σωστά έναν ήχο - φώνημα σε ηλικία που οι δυσκολίες αυτές θα έπρεπε να έχουν ξεπεραστεί, ήχοι δηλαδή που παράγονται λανθασμένα ή αντιστοιχούν σε μικρότερη ηλικία.
Όταν ένα παιδί σε ηλικία τέσσερα ετών δεν προφέρει φωνήματα όπως /τ/, /κ /,/χ/ /γ/ , κ.α παρουσιάζει αρθρωτική διαταραχή όμως δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως αρθρωτική διαταραχή εάν δεν προφέρει το φώνημα /ρ/, διότι το φώνημα /ρ/ αναδύεται σε μεγαλύτερη ηλικία. Συχνά στις αρθρωτικές διαταραχές παρατηρούμε αντικαταστάσεις φωνημάτων όπως /νελο/ αντί για /νερό/ , απαλοιφές ήχων /πότα/ αντί για /πόρτα/ ή και απλοποιήσεις /κούπα/ αντί /σκούπα/ . Σε ηλικία έξι ετών ολοκληρώνεται η κατάκτηση όλων των φωνημάτων. Ενώ μετά τα έξι, οποιαδήποτε δυσκολία χαρακτηρίζεται ως διαταραχή της άρθρωσης και σίγουρα απαιτείται η βοήθεια λογοθεραπευτή . Ακολουθεί αναλυτικός πίνακας με τα στάδια κατάκτησης φωνημάτων.

Τι είναι φωνολογική διαταραχή;  όταν ο ‘παναθηναϊκός’ γίνεται ‘παθαναικός’
Η φωνολογική διαταραχή είναι η δυσκολία στην αντίληψη, επεξεργασία και την οργάνωση των ήχων της ομιλίας. Έτσι, τα παιδιά παράγουν λανθασμένα τα φωνήματα με συνέπεια η ομιλία τους να είναι δυσκατάληπτη. Ένα παιδί με φωνολογικές διαταραχές μπορεί να παράγει μεμονωμένα έναν ήχο άλλα όχι όταν αυτός βρίσκεται μέσα σε μία λέξη .Η δυσκολία τους είναι να ξεχωρίσουν ήχους που μοιάζουν μεταξύ τους όπως ¨θ-δ¨ , ¨σ-ζ¨ ¨φ-β¨. Συχνά παρατηρούμε αντικαταστάσεις φωνημάτων /φάλασσα/ αντί /θάλασσα/ , μεταθέσεις φωνημάτων /βλιβίο / αντί /βιβλίο/ , αναδιπλασιασμούς ήχων όπως /τιτι/ αντί /κουτί / και προσθέσεις όπως / τερενο / αντί /τρένο/.

26/4/15

Πώς επικοινωνούμε με ένα παιδί με αυτισμό που δε μιλάει;



mom-talking-to-son
«Επειδή κάποιος δε μιλάει δε σημαίνει πως δεν έχει να πει κάτι»
Η επικοινωνία είναι μία βασική ανάγκη του ανθρώπου να έρχεται σε επαφή με άλλους, να παίρνει αποφάσεις, να εκφράζει τα συναισθήματά του και να είναι μέρος και μέλος της κοινωνίας. Τα άτομα με περιορισμένη λεκτική επικοινωνία ή ακόμα και καθόλου έχουν την ίδια ανάγκη. Απλά χρειάζεται περισσότερη προσπάθεια ώστε να βρεθεί ο κατάλληλος τρόπος της επικοινωνίας

ADHD in children



https://www.google.gr/search?q=adhd&biw=1366&bih=657&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=Hh09VeS7MsvlUdqCgeAK&ved=0CAYQ_AUoAQ#imgrc=EsE2T50PPBOEkM%253A%3B09CFyYXLjGxevM%3Bhttps%253A%252F%252Fwww.greatlakespsychologygroup.com%252Fwp-content%252Fuploads%252F2011%252F10%252Fadhd.jpg%3Bhttps%253A%252F%252Fwww.greatlakespsychologygroup.com%252Fspecialty-areas%252Fadhd-treatment%252F%3B4312%3B2913
Presentations about Attention Deficit Hiperactivity Disorder in children...


Απίστευτο! Υπερηχογράφημα δείχνει πώς αντιδρά το έμβρυο στο κάπνισμα




http://www.boro.gr/96196/apisteyto-yperhxografhma-deixnei-pws-antidra-to-emvryo-sto-kapnisma
Μία σειρά από τετραδιάστατα (4D) υπερηχογραφήματα έρχονται να μας αποδείξουν ότι τα έμβρυα απεχθάνονται το κάπνισμα της μητέρας και μάλιστα… αντιδρούν!

25/4/15

Η τεχνική του "time out" και οι παγίδες της..



http://www.google.gr/imgres?imgurl=http://www.joytime.org/wp-content/uploads/2012/10/Time-out.jpg&imgrefurl=http://www.joytime.org/2012/10/&h=298&w=448&tbnid=D3o3c69o-TNvUM:&zoom=1&docid=XVhDX0SrLOh3RM&ei=C4M7VY2hF5XtavbtgZgG&tbm=isch&ved=0CF4QMyg2MDY
Κάθε παιδί με αυτισμό (αλλά και χωρίς), χρειάζεται την βοήθειά μας για να κατανοήσει ποιά συμπεριφορά είναι αποδεκτή και ποιά όχι. Υπάρχουν πολλές τεχνικές, οι οποίες εφαρμόζονται βάσει της φιλοσοφίας των γονέων, των βιωμάτων τους, των γνώσεών τους σε θέματα (ειδικής ή μη) παιδαγωγικής και φυσικά των εμπειριών τους, από άλλα παιδιά της οικογένειας ή του περιβάλλοντος.

Μία από τις τεχνικές που χρησιμοποιούνται ευρέως είναι αυτή του “διαλείμματος” ή του time out. Η τεχνική δεν πρέπει να παρουσιάζεται στο παιδί ως τιμωρία μέσω απειλής, αλλά σαν αποτέλεσμα και συνέπεια της πράξης του. Για το πώς θα αντιληφθεί το παιδί την διαδικασία (τιμωρία ή συνέπεια), σημασία έχει ο τρόπος που παρουσιάζεται από τον ενήλικα (μέσα από τη στάση του σώματός του, τον τόνο της φωνής του και τις λέξεις που θα χρησιμοποιήσει) και φυσικά η προετοιμασία του παιδιού για αυτήν.
http://www.google.gr/imgres?imgurl=http://cdn.sheknows.com/articles/crave/timeout.jpg&imgrefurl=http://www.sheknows.com/parenting/articles/805746/positive-discipline-why-timeouts-dont-work&h=500&w=258&tbnid=yoB9S6VCy_7YdM:&zoom=1&docid=YeN1-tpcXQOSRM&ei=C4M7VY2hF5XtavbtgZgG&tbm=isch&ved=0CB8QMygBMAE
Σκοπός του time out είναι να δείξουμε στο παιδί ότι μία συμπεριφορά δεν είναι αποδεκτή και ότι χρειάζεται χρόνο μόνο του, μακριά από κάθε ερέθισμα, για να συνεφέρει τον εαυτό του, να ηρεμήσει και να σκεφτεί. Το παιδί κατά τη διάρκεια του time out κάθεται σε ένα σημείο, χωρίς ερεθίσματα, μόνο του, για συγκεκριμένο και προκαθορισμένο χρονικό διάστημα. Το διάστημα αυτό εξαρτάται από την ηλικία του και το γνωστικό του επίπεδο.
Απώτερος σκοπός είναι το παιδί να κατανοήσει τί είναι σωστό και τί λάθος στη συμπεριφορά του.
Οι συμβουλές μας λοιπόν για μία καλή εφαρμογή της τεχνικής:
  • Παρουσιάστε την τεχνική όταν το παιδί είναι ήρεμο και σε άσχετη χρονική στιγμή από κάποιο άσχημο περιστατικό.

Μπορείτε να παρουσιάσετε την τεχνική μέσω μίας κοινωνικής ιστορίας ή μέσω εικόνων ή μέσω διαλόγου, ανάλογα με τον τρόπο που θεωρείτε ευκολότερο για το παιδί να καταλάβει. Στην παρουσίαση μην ξεχάσετε να κάνετε ξεκάθαρες τις συμπεριφορές που θα οδηγήσουν στο time out, τον χρόνο που θα κρατήσει και σε ποιό μέρος θα είναι (αποφύγετε αγαπημένα μέρη του ή το κρεβάτι του, καθώς δεν θέλετε να το συνδέσει με κάτι μη ευχάριστο). Γράψτε, ζωγραφίστε ή φτιάξτε εικόνες με τους κανόνες και τις συνέπειες που παρουσιάσατε στο παιδί και τοποθετήστε τες σε ένα εμφανές σημείο. Μην ξεχνάτε επίσης να επαναλαμβάνετε τους κανόνες και τις συνέπειες, ανά τακτά χρονικά διαστήματα.

  • Ειδοποιήστε το παιδί ότι θα μπει σε time out πριν εφαρμόστε την τεχνική.

Ειδοποιώντας το παιδί με ήρεμο τρόπο και σύμφωνα με τους κανόνες που έχετε θέσει και παρουσιάσει στο παιδί, του δίνετε χρόνο να σκεφτεί, να επιλέξει και να προσπαθήσει να σταματήσει την συμπεριφορά. Αν η συμπεριφορά συνεχιστεί, συνοδεύστε το παιδί στο σημείο του time out εξηγώντας του απλά και κατανοητά (και προπάντων όσο πιο ψύχραιμα γίνεται) του λόγους που μπαίνει σε αυτή τη διαδικασία.
  • Ξεκινήστε να μετράτε τον χρόνο μόνο εφόσον το παιδί είναι ήρεμο.

Ο χρόνος όπως είπαμε και παραπάνω είναι προκαθορισμένος. Εφόσον το παιδί αρνείται να κάτσει στην θέση του time out ή σηκώνεται συνεχώς, ενημερώστε το ότι ο χρόνος θα ξεκινήσει μόνο εφόσον κάτσει εκεί και είναι όσο πιο ήρεμο μπορεί. Μόλις σηκωθεί ενώ δεν έχει περάσει γη ώρα που πρέπει, ο χρόνος αρχίζει από την αρχή. Μάθετε στο παιδί ότι τον χρόνο δεν το ορίζετε εσείς, αλλά ένα χρονόμετρο, το οποίο όταν χτυπήσει, το παιδί μπορεί πλέον να σηκωθεί.
  • Η συνέπεια της μη αποδεκτής συμπεριφοράς τελειώνει μαζί με το time out

Μόλις τελειώσει το time out, ο γονέας μαζί με το παιδί μπορούν κα ξεκινήσουν να κάνουν κάτι ευχάριστο μαζί. Η συζήτηση και η υπερανάλυση του περιστατικού δεν έχει κανένα νόημα ή αποτέλεσμα, αφού το παιδί στο μυαλό του πρέπει να συνδέσει το time out ως συνέπεια και όχι και ένα βαρετό “κήρυγμα”, μετά από αυτό. Για να βοηθήστε όμως το παιδί να κατανοήσει καλύτερα πότε μπαίνει σε time out, πηγαίνετε ξανά στην πρώτη συμβουλή, αλλά σε χρονική στιγμή άσχετη με το περιστατικό.
Ποιες είναι οι παγίδες όμως της τεχνικής; Τί πρέπει να προσέχουμε πριν προβούμε στην εφαρμογή της;
Καθώς η τεχνική θεωρείται αρκετά δραστική, πρέπει πριν την εφαρμογή της να έχουμε προσπαθήσει άλλες τεχνικές, πιο ήπιες.  Λόγω επίσης της δραστικότητάς της, η τεχνική πρέπει να χρησιμοποιείται για πολύ συγκεκριμένες συμπεριφορές και όχι για οποιοδήποτε παράπτωμα, καθώς έτσι το παιδί δεν θα καταλάβει την σπουδαιότητα μιας πραγματικά επικίνδυνης ή ανεπιθύμητης συμπεριφοράς, ενώ θα συνηθίσει και την διαδικασία και θα χάσει την ισχύ της. Δηλαδή, αν το παιδί μουρμουρίζει ή γκρινιάζει είναι προτιμότερο να προσπαθήσετε να το ηρεμήσετε με άλλο τρόπο. Αν όμως το παιδί χτυπάει τον αδελφό του, για παράδειγμα, πρέπει, εφόσον το έχετε ειδοποιήσει, να το βάλετε σε time out.
Προσοχή χρειάζεται επίσης, όπως είπαμε και παραπάνω, στο τρόπο που θα πάει το παιδί στο time out. Είναι προτιμότερο να ακολουθήσετε την δεύτερη συμβουλή παραπάνω, από το να πείτε για παράδειγμα “τώρα θα δεις τί θα πάθεις…”. Τέτοιου είδους δηλώσεις υποδηλώνουν περισσότερο τιμωρία και όχι προσπάθεια εφαρμογής πειθαρχίας, ενώ τα συναισθήματα που δημιουργούν είναι αρνητικά. Επίσης, η πιθανότητα να έχετε ξεφύγει των ορίων σας και των αντοχών σας την στιγμή που θα πείτε το παραπάνω, είναι μεγάλη και έτσι το αποτέλεσμα μπορεί να είναι αντίθετο από το επιθυμητό. Δηλαδή, μπορεί το παιδί να εκλάβει την αντίδρασή σας ως προσοχή (έστω και αρνητική).
Πρέπει τέλος να προσπαθείτε πάντα να καταλαβαίνετε τί κρύβετε πίσω από την συμπεριφορά του παιδιού. Αν θεωρείτε και έχετε καταλάβει ότι η συμπεριφορά είναι χειριστική (δηλαδή το παιδί προσπαθεί να κερδίσει κάτι από αυτήν), τότε μπορείτε να εφαρμόσετε μία τεχνική σαν το time out. Αν όμως το παιδί σας έχει ένα meltdown (κατάρρευση) ή καταλαβαίνετε ότι τον ενοχλεί κάτι που είναι εκτός του ελέγχου του (για παράδειγμα γίνεται επιθετικό επειδή ζηλεύει το μικρότερο ή μεγαλύτερο αδελφό του), πρέπει να προβείτε σε άλλες τεχνικές, καθώς το time out δεν θα έχει κανένα αποτέλεσμα.
Όλες οι τεχνικές που χρησιμοποιούμε για να βελτιώσουμε την συμπεριφορά ενός παιδιού θέλουν προσοχή στην εφαρμογή τους, καθώς ο λανθασμένος χειρισμός μπορεί να φέρει αντίθετα από τα επιθυμητά αποτελέσματα. Συμβουλευτείτε έναν ειδικό της επιλογής σας για να σας βοηθήσει, αν αισθάνεστε ότι δεν έχετε τον έλεγχο.
Μην ξεχνάτε τέλος ότι απέναντι από κάθε αρνητική συμπεριφορά (χτυπάει τον αδελφό του), υπάρχει μία θετική (ΔΕΝ χτυπάει τον αδελφό του και παίζει ήρεμα μαζί του). Προσπαθείτε πάντα και πρώτα από όλα να ενισχύετε τις θετικές συμπεριφορές του παιδιού.

Πηγή

24/4/15

Αυτισμός: Κοινωνική ιστορία "Πώς συμπεριφέρομαι στην κυρία μου"



http://www.google.gr/imgres?imgurl=https://www2.nau.edu/mktpg-p/gallery/data/media/125/_MG_0524.jpg&imgrefurl=https://www2.nau.edu/mktpg-p/gallery/details.php?image_id%3D4049&h=2912&w=4368&tbnid=PImgtZ3TRq5GQM:&zoom=1&docid=1cptsMrIUXsiyM&ei=4Cs6VZXJL8GWaqCMgKAL&tbm=isch&ved=0CEUQMygdMB0
Με βάση το Υπουργείο Υγείας και Πρόνοιας, την ειδική θεραπευτική μονάδα αυτιστικών παιδιών του νοσοκομείου "Παναγιώτη και Αγλαίας Κυριακού, σας παραθέτουμε μια παρουσίαση κοινωνικής ιστορίας σχετικά με το πως "συμπεριφέρομαι στην κυρία", αφορά την εκπαίδευση των παιδιών με αυτισμό.






Πηγή

23/4/15

Πέντε παιδιά με αυτισμό ζωγραφίζουν αυτό που αισθάνονται



Δεν θα βρεις τα έργα αυτά σε μουσείο αλλά δεν παύουν να είναι υπέροχα. Πέντε παιδιά που πάσχουν από αυτισμό ζωγραφίζουν αυτό που αισθάνονται, αυτό που σκέφτονται, αυτό που τους συμβαίνει. Ένας λύκος που ουρλιάζει, ένας φανταστικός χάρτης πόλης και κάτι που θυμίζει κυβισμό από παιδιά 10 έως 14 χρονών.

22/4/15

Ειδική διαταραχή των Αριθμητικών ικανοτήτων- Δυσαριθμησία (Υλικό + Παιχνίδι με Προπαίδεια)



http://www.google.gr/imgres?imgurl=http://www.antenna.gr/imgHandler/690/6d8b46ea-b161-4997-b108-0601d48a122e.jpg&imgrefurl=http://www.happymom.gr/article/363783/dysarithmisia-ola-osa-xreiazetai-na-gnorizete&h=326&w=690&tbnid=2FX_eaZkia8J5M:&zoom=1&docid=qQE_Pazmdu9NNM&ei=zcU3VfGLOoXdauXlgYgB&tbm=isch&ved=0CC4QMygQMBA
Η λέξη δυσαριθμησία (δυσκαλκιουλία) σημαίνει ότι ο μαθητής έχει δυσκολία στο να διεξάγει ορισμένες πράξεις αριθμητικής ή μαθηματικών. Μία άλλη ονομασία, η αναριθμησία (ακαλκιουλία) σημαίνει ότι ο μαθητής δεν μπορεί να κάνει καμία μαθηματική πράξη, ή ο,τιδήποτε έχει σχέση με αριθμητική

Το διάλειμμα στα προαύλια των σχολείων του κόσμου (ΑΞΙΖΕΙ να το δείτε!)



Το 2009, ο διεθνούς φήμης φωτογράφος James Mollison αναπολώντας τις σχολικές μέρες του στην Οξφόρδη, συνειδητοποίησε ότι σχεδόν πάντα θυμόταν το διάλειμμα και τα παιχνίδια στο προαύλιο χώρο του σχολείου του, που άλλοτε ήταν διασκεδαστικά, αλλά και κάποιες φορές βίαια.

Μ αυτή την έμπνευση ξεκίνησε την τελευταία του δουλειά , να φωτογραφίζει δηλαδή προαύλια τόσο σε ιδιωτικά όσο και σε δημόσια σχολεία στην Αγγλία."Μερικά από τα ιδιωτικά σχολεία στην Αγγλία δεν είχαν σχεδόν καμία εποπτεία για τα παιδιά στο προαύλιο, επειδή είχαν διδαχθεί από πολύ μικρά πώς να παίζουν και να αλληλεπιδρούν μεταξύ τους», λέει. "Όταν όμως πήγα σε ένα δημόσιο σχολείο στο εσωτερικό του Λονδίνο, μου δώσανε φρουρά ασφαλείας για την προστασία μου."
Ο Mollison επέκτεινε το έργο του στην Κένυα και τελικά κατέληξε σ ένα οδοιπορικό σε όλο τον κόσμο, φωτογραφίζοντας προαύλια σε περισσότερες από δώδεκα χώρες. Βρήκε μια απίστευτη ποικιλομορφία στα σχολεία, αλλά, επίσης, μια παγκοσμιότητα στο παιδικό παιχνίδι-ιδιαίτερα των αγοριών.
Ίσως η μόνη εξαίρεση σε αυτό ήταν η Ιαπωνία, όπου τα παιδιά ήταν πραγματικά εκπληκτικά καλά στην συμπεριφορά μεταξύ τους.
Ο φωτογράφος εντυπωσιάστηκε ιδιαίτερα με τα παιδιά και την ατμόσφαιρα στο προαύλιο ενός σχολείου της Νορβηγίας. Ανεξαρτήτως του πόσο άσχημος είναι ο καιρός, όλοι έβγαιναν έξω για να μάθουν μέσα από την εμπειρία του παιχνιδιού. Υπάρχουν περιοχές όπου τα παιδιά μπορούν να αναρριχηθούν στα δέντρα ή να κατασκευάσουν στρατόπεδα από ξύλα και πέτρες.

21/4/15

Συγκλονιστικό! «Τι θα ευχόσασταν να ήξερε η δασκάλα»



http://www.google.gr/imgres?imgurl=http://ingolden.gr/in/wp-content/uploads/2013/09/ekso-i-stenoxoria-animal-beautiful-butterfly-nature-vintage-ingolden.gr_.jpg&imgrefurl=http://ingolden.gr/in/%25CE%25AD%25CE%25BE%25CF%2589-%25CE%25B7-%25CF%2583%25CF%2584%25CE%25B5%25CE%25BD%25CE%25B1%25CF%2587%25CF%258E%25CF%2581%25CE%25B9%25CE%25B1/&h=333&w=500&tbnid=0XH_AilO0QXXOM:&zoom=1&docid=Vt_R98Jvkl_WGM&ei=NHY2VbLdC8HCsgHxhYPADg&tbm=isch&ved=0CF4QMyg2MDY

«Τι θα ευχόσασταν να ήξερε η δασκάλα»: Τα οικογενειακά δράματα που αποκάλυψε η ερώτηση αυτή σε μαθητές [εικόνες]

Η Kyle Schwartz είναι δασκάλα στην τρίτη τάξη σε Δημοτικό σχολείο του Ντένβερ στο Κολοράντο, όπου το 92% των μαθητών βασίζονται στο επιδοτούμενο πρόγραμμα μεσημεριανού.
Η νεαρή δασκάλα ανακάλυψε πως τα χρήματα για το φαγητό είναι το λιγότερο πρόβλημα που έχουν τα παιδιά της τάξης της. Πολλά από αυτά αντιμετωπίζουν το bullying, έχουν άγχος για τους βαθμούς τους, ενώ άλλα δεν αντέχουν την ιδέα πως δεν έχουν γονείς.

Ολη η ιστορία ξεκίνησε όταν η Kyle ζήτησε από τα παιδιά να απαντήσουν στην ερώτηση: «Τι θα ευχόσασταν να ήξερε η δασκάλα», με τις απαντήσεις των παιδιών να εκπλήσσουν και να συγκλονίζουν.
«Μακάρι η δασκάλα μου να γνώριζε πως δεν έχω έναν φίλο να παίξω»

Τι είναι το Γνωσιακό Συμπεριφορικό Δράμα; (Αυτισμός)



Η τέχνη του θεάτρου δίνει φτερά σε παιδιά με αυτισμό

Δεν ψάχνει να βρει τις αδυναμίες τους για να τις διορθώσει, αλλά τις δυνατότητές τους για να τις ενισχύσει. Ειδικά σχεδιασμένο για την αντιμετώπιση των κοινωνικών και επικοινωνιακών δυσκολιών που συχνά αντιμετωπίζουν παιδιά με χαμηλή αυτοεκτίμηση, υψηλής λειτουργικότητας αυτισμό (ΥΛΑ) και σύνδρομο Asperger, το Γνωσιακό Συμπεριφορικό Δράμα, που αναπτύχθηκε από την Ελληνίδα επιστήμονα Χάρις Καρνέζη, συνδυάζει για πρώτη φορά την τέχνη του θεάτρου με αρχές και τεχνικές από θεραπευτικές μεθόδους της ψυχολογίας, όπως η γνωσιακή και η συμπεριφορική.

20/4/15

Το παιδικό σχέδιο, μια εικόνα, χίλιες λέξεις...



http://www.google.gr/imgres?imgurl=http://mamadesmpampades.gr/wp-content/uploads/2011/10/paidiki-zografia.jpg&imgrefurl=http://mamadesmpampades.gr/2011/10/27/ti-mas-leei-mia-paidiki-zografia/&h=1096&w=1600&tbnid=1xa4R776FkfG7M:&zoom=1&docid=NRmM6l5ppzZBrM&ei=tDo1VcvvNofVat3ggMgH&tbm=isch&ved=0CCMQMygFMAU
Ένας εναλλακτικός τρόπος διερεύνησης της έκφρασης των συναισθημάτων των παιδιών, αποτελεί και το "παιδικό σχέδιο". Η διαδικασία ζωγραφικής συνδέεται με την αυξανόμενη δημιουργικότητα των παιδίων & τη μελλοντική δυνατότητα τους να χρησιμοποιούν το σχέδιο όπως και το παιχνίδι ως στρατηγική αντιμετώπισης. Τα προϊόντα τέχνης που παράγονται απο ένα παιδί κατά τη διάρκεια της έκφρασης (απελευθέρωση συναισθημάτων, αποφόρτιση, εκτόνωση κ.α.) μπορούν να χρησιμοποιηθούν με τον ίδιο σχεδόν τρόπο με τα μεταβατικά αντικείμενα (διάφορα αντικείμενα στα οποία προσκολλάται το παιδί, ανεξαρτήτως φύλου όπως ένα λούτρινο αρκουδάκι, μια μαλακή κουβερτούλα κ.α.).

19/4/15

Η καθημερινότητα μίας έφηβης με αυτισμό.



Η καθημερινότητα μίας έφηβης με αυτισμό.
Το Ίδρυμα Orange δημιούργησε το παρακάτω σύντομο βίντεο » το ταξίδι της Μαρίας».  Στο βίντεο παρουσιάζεται η καθημερινότητα της Μαρίας, μίας έφηβης με αυτισμό και δίνεται έμφαση στον εσωτερικό της κόσμο καθώς και στην κατανόηση των γονέων της οι οποίοι παρατηρούν από νωρίς τις διαφορές στη συμπεριφορά του κοριτσιού. Ο καλλιτέχνης του βίντεο είναι πατέρας ενός κοριτσιού με διαταραχή του αυτιστικού φάσματος.

18/4/15

Οι ψυχολογικές επιπτώσεις της δυσλεξίας



http://www.google.gr/imgres?imgurl=http://www.kidsgo.com.cy/LibraryParents/wp-content/uploads/2014/02/DislexiaKids_icon.png&imgrefurl=http://www.kidsgo.com.cy/LibraryParents/?p%3D6520&h=290&w=600&tbnid=1iHU0NcyDiDa4M:&zoom=1&docid=2o_bCIAmywVLpM&ei=ED4yVZvZGYKWapPXgegN&tbm=isch&ved=0CCYQMygJMAk

Η κόρη μας είναι 8 ετών και πηγαίνει στην Γ’ τάξη του δημοτικού. Πρόσφατα διαγνώστηκε με δυσλεξία. Ποιες είναι οι ψυχολογικές επιπτώσεις που μπορεί να αντιμετωπίσει; 

Η δυσλεξία είναι μια ειδική μαθησιακή διαταραχή, νευρολογικής φύσης, η οποία επηρεάζει αρνητικά την εκμάθηση και την επεξεργασία της γλώσσας. Εκδηλώνεται με δυσκολίες στην ανάγνωση, την γραφή, την ορθογραφία και άλλοτε στην αριθμητική, αλλά όχι στον προφορικό λόγο.

Δεν είναι η ευφυΐα κριτήριο σχολικής επιτυχίας αλλά η προσωπικότητα



http://mikroimegaloi.gr/content/%CE%BF%CE%B9-%CE%BA%CE%AF%CE%BD%CE%B4%CF%85%CE%BD%CE%BF%CE%B9-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CF%84%CF%8D%CE%BF%CF%85-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF-%CF%80%CE%B1%CE%B9%CE%B4%CE%AF-%CF%83%CE%B5-%CE%AD%CE%BD%CE%B1-%CF%83%CF%85%CE%BD%CF%84%CE%B1%CF%81%CE%B1%CE%BA%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CE%B2%CE%AF%CE%BD%CF%84%CE%B5%CE%BF
Σύμφωνα με νέα αυστραλιανή έρευνα, η προσωπικότητα είναι σημαντικότερος «εγγυητής» ακαδημαϊκής/σχολικής επιτυχίας από την ευφυΐα! Αυτό το συμπέρασμα προέκυψε από μετρήσεις Αυστραλών επιστημόνων, βασισμένων σε τεστ που έγιναν σε μαθητές. Συγκεκριμένα, οι μαθητές που ήταν πιο φιλομαθείς και επιμελείς είχαν καλύτερες σχολικές επιδόσεις από εκείνους που ήταν απλά ευφυείς.
Οι Αυστραλοί επιστήμονες, συνέκριναν αποτελέσματα των τεστ προσωπικότητας (μετρήθηκαν τα χαρακτηριστικά της επιμέλειας, της διάθεσης για νέες εμπειρίες, των εμμονικών τάσεων, της ευχάριστης προσωπικότητας και της εξωστρέφειας) με τους βαθμούς και τα διαγωνίσματα των μαθητών. Ζήτησαν από τους μαθητές να συμπληρώσουν ένα φύλλο αυτό-αξιολόγησης και, ταυτόχρονα, ζήτησαν από γνωστούς τους να προσθέσουν στοιχεία στην αξιολόγηση αυτή.

17/4/15

Τι λέει ο Κατρούγκαλος για τις ελλείψεις εκπαιδευτικών σε Ειδικό Σχολείο



http://www.google.gr/imgres?imgurl=http://www.paraskhnio.gr/wp-content/uploads/2014/05/sxoleia.jpg&imgrefurl=http://www.paraskhnio.gr/megala-kena-se-oloimera-kai-eidika-sxo/&h=370&w=660&tbnid=MPTsHxh6xqEDMM:&zoom=1&docid=VoTmoRyg8odfAM&ei=ORkxVfD2LoHjat7xgeAN&tbm=isch&ved=0CHwQMyhUMFQ

 

Είχε χορηγηθεί έγκριση πρόσληψης 12.500 αναπληρωτών σε Γενική και Ειδική Εκπαίδευση

Με δυο αποφάσεις της Επιτροπής της ΠΥΣ 33/2006, στις 8 Σεπτεμβρίου και στις 29 Δεκεμβρίου του 2014 χορηγήθηκε έγκριση για πρόσληψη δώδεκα χιλιάδων πεντακοσίων (12.500) Αναπληρωτών Ωρομισθίων με σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου Εκπαιδευτικών, Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού και Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού για την Α/θμια, Β/θμια, την Ειδική Αγωγή για το σχολικό έτος 2014-15.
Τα παραπάνω αναφέρει σε έγγραφό του που διαβίβασε στη Βουλή ο αναπληρωτής υπουργός Γιώργος Κατρούγκαλος απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή Κωνσταντίνου Μπαρμπαρούση για τις μεγάλες ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικού του Ειδικού Σχολείου Βόνιτσας.
Επίσης ο κ. Κατρούγκαλος κάνει γνωστό ότι προκειμένου να καταρτισθεί ο ετήσιος προγραμματισμός προσλήψεων για το έτος 2015, εξεδόθη από την Υπηρεσία εγκύκλιος περί διορισμών/ προσλήψεων τακτικού προσωπικού (ΔΙΔΑΔ/Φ.42 Α/ 295/ οικ/7058/ 11-3-2015) κατά φορέα, κατηγορία, κλάδο ή ειδικότητα που αφορούν σε εκκρεμότητες από οριστικά αποτελέσματα διαδικασιών που έχουν διενεργηθεί από το ΑΣΕΠ ή τους φορείς με στόχο την ορθολογική κατανομή του προσωπικού του Δημόσιου Τομέα, σε συνδυασμό πάντα με την ύπαρξη πραγματικών αναγκών πρόσληψης προσωπικού.
Οι ανωτέρω εκκρεμότητες θα συνεκτιμηθούν με τα αιτήματα στελέχωσης που θα υποβάλλουν οι φορείς, ώστε στη συνέχεια η Υπηρεσία του Υπουργείου να προβεί στις περαιτέρω ενέργειες, οι οποίες στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων αφορούν αποκλειστικά στην ορθολογική κατανομή των θέσεων του προσωπικού με βάση τα ως άνω αιτήματα των φορέων.
Ο κ. Κατρούγκαλος ενημερώνει τον ερωτώντα βουλευτή ότι κατά τα λοιπά αρμόδιο να απαντήσει είναι το Υπουργείο Παιδείας προς το οποίο επίσης απευθύνεται η ερώτηση.
Καλόγηρος Βασίλειος

 Πηγή


Ο αυτισμός μπορεί να «κρύβεται» στο σπέρμα



Ο αυτισμός μπορεί να «κρύβεται» στο σπέρμα

Νέα έρευνα συνδέει το DNA του πατέρα με τον αυτισμό


Μια νέα έρευνα από επιστήμονες στο πανεπιστήμιο Τζον Χόπκινς στις ΗΠΑ υποστηρίζει, ότι ο αυτισμός μπορεί να «κρύβεται» στο σπέρμα.

Όπως υποστηρίζουν οι ερευνητές, η προέλευση του αυτισμού σε ένα παιδί μπορεί να εντοπιστεί στο σπέρμα του πατέρα του. Η νέα έρευνα διαπίστωσε την ύπαρξη δεσμών ανάμεσα στο DNA που υπάρχει στο σπέρμα και διακριτά πρότυπα δεικτών που θα μπορούσαν να συμβάλλουν στην κατάσταση.

Διαθεματικές γλωσσικές δραστηριότητες (Υλικό)



http://www.google.gr/imgres?imgurl=http://www.edu-special.gr/wp-content/uploads/2014/12/DrM_autism8-500x330.png&imgrefurl=http://www.edu-special.gr/%25CE%25B3%25CE%25BB%25CF%2589%25CF%2583%25CF%2583%25CE%25B9%25CE%25BA%25CE%25AE-%25CE%25B1%25CE%25BD%25CE%25AC%25CF%2580%25CF%2584%25CF%2585%25CE%25BE%25CE%25B7-%25CE%25B1%25CF%2585%25CF%2584%25CE%25B9%25CF%2583%25CF%2584%25CE%25B9%25CE%25BA%25CF%258E%25CE%25BD-%25CF%2580%25CE%25B1%25CE%25B9%25CE%25B4%25CE%25B9%25CF%258E/&h=330&w=500&tbnid=fl0Pfj2K1WqYwM:&zoom=1&docid=EjR9lm71xv_GqM&itg=1&ei=U70wVZXKBZHPaOfZgaAI&tbm=isch&ved=0CEUQMygdMB0
Ενα καταπληκτικό βιβλίο έτοιμο προς εκτύπωση με θέμα τη γλωσσική αναπτυξη.
Οι ασκήσεις καλά δομημένες, μας βοηθούν στην εκπαίδευση παιδιών νηπιαγωγείου αλλά και παιδιών δημοτικού.

16/4/15

Υπερκινητικό παιδί. Πως του συμπεριφερόμαστε στο σπίτι και στο σχολείο



http://www.google.gr/imgres?imgurl=http://www.infokids.gr/wp-content/uploads/2013/03/m220919431.jpg&imgrefurl=http://www.infokids.gr/2013/03/%25CE%25B4%25CE%25B5%25CE%25BD-%25CE%25B1%25CE%25BA%25CE%25BF%25CF%258D%25CE%25B5%25CE%25B9-%25CE%25BA%25CE%25B1%25CE%25BD%25CE%25AD%25CE%25BD%25CE%25B1%25CE%25BD-10-%25CF%2580%25CF%2581%25CE%25B1%25CE%25BA%25CF%2584%25CE%25B9%25CE%25BA%25CE%25AD%25CF%2582-%25CE%25BF%25CE%25B4%25CE%25B7%25CE%25B3%25CE%25AF/&h=435&w=580&tbnid=w2TN5eocxz4ioM:&zoom=1&docid=u4Rgihhoa8epoM&ei=GvsvVYiWG4T2Oo6PgIAG&tbm=isch&ved=0CFkQMygxMDE
Η Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας αποτελεί στις μέρες μας ένα πλέον ευρέως διαδεδομένο όρο, ανάμεσα στις οικογένειες και στο σχολείο. Μέχρι πρόσφατα όμως το Δ.Ε.Π.Υ. αποτελούσε κάτι το άγνωστο και κατά συνέπεια πολύ τρομακτικό για τους περισσότερους ανθρώπους.
Σκοπός του άρθρου αυτού είναι να παρουσιάσει τη συμπτωματολογία, την αιτιολογία του Δ.Ε.Π.Υ., όπως επίσης και την πιο σημαντική πτυχή του θέματος που δεν είναι άλλη από το χειρισμό ενός τέτοιου παιδιού στο σπίτι και στο σχολείο.

Αυτή η υπέροχη δασκάλα έχει τη συνταγή που σώζει ζωές παιδιών



http://www.google.gr/imgres?imgurl=http://mikebrennan.me/wp-content/uploads/2014/01/3f2f5da475a811e3bb781213dc211ba7_8.jpg&imgrefurl=http://mikebrennan.me/scribble-girl-flower-watercolor-crayon-pencil-art-girl-female-lady-woman-face-portrait-hair-color-line-flower-scribble-drawing-painting-illustration-sketch/&h=640&w=640&tbnid=mcSNmcwtvxxmbM:&zoom=1&docid=LLfpdqNTO0lc2M&ei=QZ4vVa-sCITXaoe1gcgO&tbm=isch&ved=0CD4QMyg2MDY4yAE
Ή αλλιώς, όταν υπάρχουν ξεχωριστοί δάσκαλοι.

Το κείμενο που ακολουθεί είναι πραγματικός δυναμίτης. Όλοι μας, γονείς, εκπαιδευτικοί (ειδικά αυτοί), παππούδες, γιαγιάδες, έχουμε ανάγκη να το  διαβάσουμε ξανά και  ξανά. Για να νιώσουμε πιο δυνατοί,  για να αντιληφθούμε πώς μπορούμε να βάλουμε το δικό μας λιθαράκι στην προσπάθεια για ένα καλύτερο μέλλον που ν΄αγκαλιάζει όλα τα παιδιά. Για να πιστέψουμε πως από τη δική μας μικρή γωνίτσα αληθινά μπορούμε να συνεισφέρουμε ώστε να γίνει ο  κόσμος αυτός πιο αληθινός και φιλόξενος:

"Αυτή η υπέροχη δασκάλα Μαθηματικών έχει τη συνταγή που σώζει ζωές παιδιών.

15/4/15

Το μάθημα της Ιστορίας πλέον το.....Ακούς! (Εξαιρετικό υλικό)



http://www.google.gr/imgres?imgurl=http://www.alfavita.gr/sites/default/files/29912a20.jpg&imgrefurl=http://www.alfavita.gr/arthra/%25CE%25B4%25CF%2589%25CF%2581%25CE%25B5%25CE%25B1%25CE%25BD-%25CE%25BC%25CE%25B1%25CE%25B8%25CE%25AE%25CE%25BC%25CE%25B1%25CF%2584%25CE%25B1-%25CE%25B5%25CE%25BB%25CE%25BB%25CE%25B7%25CE%25BD%25CE%25B9%25CE%25BA%25CE%25AE%25CF%2582-%25CE%25B3%25CE%25BB%25CF%258E%25CF%2583%25CF%2583%25CE%25B1%25CF%2582-%25CE%25B9%25CF%2583%25CF%2584%25CE%25BF%25CF%2581%25CE%25AF%25CE%25B1%25CF%2582-%25CE%25BA%25CE%25B1%25CE%25B9-%25CF%2580%25CE%25BF%25CE%25BB%25CE%25B9%25CF%2584%25CE%25B9%25CF%2583%25CE%25BC%25CE%25BF%25CF%258D&h=478&w=400&tbnid=Br1Trq1E86cK8M:&zoom=1&docid=aCktpxoFpVL72M&ei=gTkuVbmWBoXdauCIgcgN&tbm=isch&ved=0CH4QMyhXMFc
Μια καταπληκτική ιδέα του 17ου Δημοτικού Σχολείο Ρόδου, αλλάζει τα δεδομένα στην εκπάιδευση των μαθητών. Πλέον το μάθημα της ιστορίας μπορεί ένας μαθητής να το ακούσει και να το διαβάσει, βοηθώντας τον, έτσι να το κατανοήσει καλύτερα.
Είναι ένας τρόπος που πολλά παιδιά τα βοηθάει να το μάθουν πιο γρήγορα και πιο εύκολα!
Πολλοί γονείς μας ζητάτε να σας προτείνουμε νέους τρόπους διδασκαλίας ώστε να μπορείτε να βοηθήσετε τα παιδιά σας.
Μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες μπορούν να ακούσουν το μάθημα της ιστορίας.
Αξίζει ένα μεγάλο Μπράβο στην κοινότητα του σχολείου για την πολύ καλή ιστοσελίδα!

14/4/15

Spectrum Singles: Ένα κοινωνικό δίκτυο από αυτιστικούς για αυτιστικούς





http://www.google.gr/imgres?imgurl=http://www.hawaiireporter.com/wp-content/uploads/2013/02/Screen-shot-2013-02-11-at-8.57.25-AM.png&imgrefurl=http://www.hawaiireporter.com/love-meets-politics-on-dating-websites&h=358&w=640&tbnid=CTDBzFbJusEl9M:&zoom=1&docid=te_YPOGrNkO7OM&ei=WQItVbPKCIPuapOfgZgB&tbm=isch&ved=0CFkQMygxMDE

Spectrum Singles: Ένα κοινωνικό δίκτυο από αυτιστικούς για αυτιστικούς


Ο αυτισμός είναι ίσως μια από τις πιο παρεξηγημένες διαταραχές και ο κόσμος αντιμετωπίζει συχνά με φόβο τους ανθρώπους που πάσχουν από αυτή. Είναι δύσκολο για τους αυτιστικούς να κάνουν φίλους και ακόμα δυσκολότερο να βρουν ερωτικούς συντρόφους. Αυτό το πρόβλημα είχαν στο μυαλό τους δύο γυναίκες με αυτισμό από την Καλιφόρνια, όταν σκέφτηκαν να δημιουργήσουν ένα ιστότοπο κοινωνικής δικτύωσης αποκλειστικά για αυτιστικούς.

13/4/15

Ένα βίντεο που ΠΡΕΠΕΙ να δείτε όλοι με παιδιά ή χωρίς παιδιά!



http://www.google.gr/imgres?imgurl=http://www.schooltime.gr/wp-content/uploads/2014/02/diadiktio-paidia-efivoi-ethismos.jpg&imgrefurl=http://www.schooltime.gr/2014/02/10/to-fainomeno-ethismou-paidion-efivon-sto-diadiktio/&h=301&w=538&tbnid=aoDZpgaCQiv2jM:&zoom=1&docid=2SeaArdZe06OMM&ei=qbkrVbWHHI7vasucgIAI&tbm=isch&ved=0CE0QMyglMCU
Ένα βίντεο διαφορετικό από τα άλλα!
Κάποιοι που θα το δουν θα σκεφτούν ότι είναι πολύ αστείο, μετά όμως θα καταλάβουμε πόσο μεγάλος είναι ο εθισμός που μπορεί να προκαλέσει ένα ηλεκτρονικό παιχνίδι σε ένα παιδί, φτάνοντάς το στην κατάσταση που θα παρακολουθήσουμε.
Τα πάντα πρέπει να είναι με μέτρο,όμως επειδή τα παιδιά συχνά δεν το έχουν, ο ρόλος ο δικός μας είναι να τους δείξουμε το σωστό.

ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΤΟ ΔΕΙΤΕ...

Τίτλος.....ΕΘΙΣΜΟΣ!!!!!!

9/4/15

Οι 10 πιο σπάνιες ασθένειες στην ιστορία της ανθρωπότητας





Η λίστα με τις πιο παράξενες και σπάνιες ασθένειες είναι ατελείωτη. Η παγκόσμια ιστορία της υγείας, έχει καταγράψει περιστατικά απίστευτα, ανεξήγητα και, ορισμένες φορές, δυστυχώς, ανίατα.

Προγηρία

http://www.google.gr/imgres?imgurl=http://aftovi.27210.gr/mediafiles/2014/01/lifeaccordingtosam.jpg&imgrefurl=http://www.aftodioikisi.gr/tag/progiria&h=369&w=659&tbnid=jsGJL2sT9rqbRM:&zoom=1&docid=ECpX49kdD0uQnM&ei=NHYmVeyPK8rgatPugbAP&tbm=isch&ved=0CB4QMygAMAA

Οι πιθανότητες να νοσήσει κάποιος από προγηρία είναι μία στα τέσσερα έως οκτώ εκατομμύρια! Η σπάνια διαταραχή προσβάλλει το δέρμα, το μυοσκελετικό σύστημα και τα αγγεία και χαρακτηρίζεται από εκδηλώσεις πρόωρου γήρατος. Δυστυχώς, η προγηρία, συνδέεται με πρόωρο θάνατο –συνήθως κατά τη διάρκεια της δεύτερης ή της τρίτης δεκαετίας της ζωής του πάσχοντα.

Πώς βοηθά η οικογένεια το δυσλεκτικό παιδί ηλικίας 5-7 ετών





http://www.google.gr/imgres?imgurl=http://www.boro.gr/thumbnail%253Ffilepath%253D/contentfiles/disgrafia.jpg%2526width%253D640%2526height%253D430&imgrefurl=http://www.boro.gr/38019/dysgrafia-mhpws-to-paidi-sas-den-grafei-swsta&h=360&w=640&tbnid=jTebeV_SUvkaZM:&zoom=1&docid=0iJ1nnjDrrpwxM&ei=BiwmVa3IMoqqU8nPgNgC&tbm=isch&ved=0CC4QMygRMBE
  Μιλάτε στα παιδιά συχνά, εξηγήστε τους προσεχτικά και ακούστε με μεγάλη φροντίδα και προσοχή τις απαντήσεις τους, διορθώνοντάς τους προσεχτικά αλλά όχι πολύ συχνά.
   
Αν η ομιλία έχει αργήσει ν΄αναπτυχθεί, ή αν υπάρχουν δυσκολίες σε σχέση με την σωστή σειρά των λέξεων στην πρόταση, έλλειψη κατανόησης, ή γενική ανωριμότητα στην ομιλία, αναζητείστε την βοήθεια του Παθολόγου Λόγου και Ομιλίας.
·  Αν οι ικανότητες της γλωσσικής ανάπτυξης αναπτύσσονται αργά, προχωρήστε σε μια εξέταση όρασης και ακοής.
·  Να τους διαβάζετε συχνά και εντατικά. Μπορεί να χρειαστεί αρκετός χρόνος ώσπου ν΄ακούσουν και ν΄ακολουθήσουν την ιστορία. Αρχίστε με απλές επαναληπτικές ιστορίες και στη συνέχεια ενώστε δύο-τρείς μαζί. Ιστορίες από κασσέτες ενθουσιάζουν τα παιδιά και παράλληλα προσφέρουν σημαντική βοήθεια. Δημιουργήστε τις δικές σας αστείες ιστορίες. 

8/4/15

Ένα καταπληκτικό παραμύθι που αξίζει να το πείτε στα παιδιά σας


http://1gym-triandr.thess.sch.gr/activ_gr.files/sppe08-9.files/Ergamuzaki.htm
Μια ιστορία που αξίζει πραγματικά να παρακολουθήσουν τα παιδιά.

Μια φορά και ένα καιρό ήταν μια μηλιά που αγαπούσε ένα αγοράκι». 

Έτσι αρχίζει αυτό το όμορφο παραμύθι που το διάβασμά του αφήνει τη γεύση μιας αξέχαστης ευαισθησίας.



Το Δέντρο που έδινε



Νοσηλεύεται βρέφος 44 ημερών-Η μητέρα του κρίθηκε από τις Αρχές ακατάλληλη όχι μόνο να το αναθρέψει αλλά και να το πλησιάσει.



http://www.google.gr/imgres?imgurl=http://images.mid-day.com/2012/sep/baby-new.jpg&imgrefurl=http://www.mid-day.com/articles/baby-girl-with-cleft-lip-abandoned-in-hospital/181765&h=391&w=500&tbnid=2xOZFKs2s1VbZM:&zoom=1&docid=KKTyOsFQTsJUDM&ei=1d8kVYn3NY70auGGgIAD&tbm=isch&ved=0CG4QMyhGMEY
Τον τελευταίο ενάμιση μήνα στο «Αγία Σοφία» νοσηλεύεται βρέφος μόλις 44 ημερών. Μεταφέρθηκε εκεί αμέσως μετά την έξοδό του από το μαιευτήριο καθώς η μητέρα του κρίθηκε από τις Αρχές ακατάλληλη όχι μόνο να το αναθρέψει αλλά και να το πλησιάσει.
Σε ορισμένες περιπτώσεις μαζί με τα παιδιά μπορεί να χρειαστεί να φιλοξενηθεί και η μητέρα.
Δεν πάει πολύς καιρός που μεταφέρθηκαν στο «Αγία Σοφία» μητέρα με σοβαρή νοητική υστέρηση και τα πέντε παιδιά της.
«Πολλά παιδιά φθάνουν εδώ μέσα από τη συγκεκριμένη οδό λόγω εγκατάλειψης. Αυτό όμως δεν είναι πάντα απαραίτητο. Η Κοινωνική Υπηρεσία του δήμου μπορεί να ενημερώσει τον εισαγγελέα Ανηλίκων ότι το παιδί ζει σε ακατάλληλο οικογενειακό περιβάλλον.
Μπορεί να ασκείται σε αυτό βία, να κακοποιείται, να μην ακολουθούνται οι στοιχειώδεις κανόνες υγιεινής στον χώρο όπου ζει ή μέλη της οικογένειάς του να έχουν παραβατική συμπεριφορά. Οι λόγοι είναι πολλοί» εξηγεί ο κ. Παπασάββας.

7/4/15

Τί δείχνει ο τρόπος που παίζει το παιδί για τo περιβάλλον του



http://www.google.gr/imgres?imgurl=http://www.in2life.gr/dm_pictures/optchildren-600_155147_X39M33.jpg&imgrefurl=http://www.in2life.gr/home/child/article/198987/pos-na-kanete-to-paidi-sas-aisiodoxo.html&h=300&w=600&tbnid=gcZttbK61RGK2M:&zoom=1&docid=NwMueYHDVhrPoM&ei=yvAjVa39FcjpaOOCgcAO&tbm=isch&ved=0CG4QMyg6MDo
Ας κάνουμε ένα μικρό ταξίδι πίσω στις παιδικές μας μνήμες, στις ανέμελες στιγμές μας, την ώρα των αμέτρητων και ευφάνταστων αυτοσχέδιων στιγμών μας, την ώρα του παιχνιδιού. Πόσα διαφορετικά παιχνίδια σκαρφιζόμασταν μέσα σε λίγα λεπτά, πόσες φορές νομίζαμε ότι το βαρεθήκαμε αλλά τελικά το ξαναστήναμε, πόσο γρήγορα ξεμπερδεύαμε ό,τι υποχρέωση είχαμε για να έρθει η ώρα της ανεμελιάς και της ξεγνοιασιάς; Είμαι σίγουρη πως χαμογελάτε κάθε φορά ενώ ανακαλείτε αυτές τις στιγμές  στο μυαλό σας.

Γιατί το παιδί αργεί να μιλήσει;



http://www.google.gr/imgres?imgurl=http://static.mama365.gr/covers/de/de-milaei-590_b.jpg&imgrefurl=http://www.mama365.gr/18785/25-erothseis-gia-na-kanete-to-paidi-na-sas-milhsei.html&h=270&w=590&tbnid=d0zknhNM03dS6M:&zoom=1&docid=AAgfghKx1PzYxM&ei=CKwjVaScFNPbaI-3geAL&tbm=isch&ved=0CCQQMygHMAc
Πολλές μανούλες ανησυχούν ότι το παιδί τους άργησε να μιλήσει, καθώς περνάνε οι μήνες και δεν λέει κουβέντα. Πότε όμως γίνεται η κανονική ανάπτυξη του λόγου; Πότε πρέπει να ανησυχήσετε πραγματικά;
Διαβάστε στο επιστημονικό άρθρο που ακολουθεί ποια είναι τα στάδια της ομιλίας και πότε γίνονται αυτά. 
Γράφει η Χριστίνα Ι. Μπουντούρη
Γενικός – Οικογενειακός Ιατρός

6/4/15

Η Ψυχολογία των Χρωμάτων



http://www.google.gr/imgres?imgurl=http://www.verticalresponse.com/blog/wp-content/uploads/2013/10/134723412.jpg&imgrefurl=http://www.verticalresponse.com/blog/psychology-of-color-marketing/&h=490&w=715&tbnid=lkthRoY6GadpkM:&zoom=1&docid=eSn1aNZgGc5C7M&ei=u6siVdbTBdbeatfOgbgK&tbm=isch&ved=0CEwQMygkMCQ
Η αναγνώριση των χρωμάτων συνδέεται με βασικές λειτουργίες του εγκεφάλου. Το περιβάλλον του ατόμου είναι γεμάτο από χρώματα. Η φύση, από μόνη της, είναι ένας πίνακας γεμάτος από χρώματα, το κίτρινο του ήλιου, το μπλε της θάλασσας… Επίσης οι κοινωνικές επιρροές σε κάποια μέρη το μαύρο αντιπροσωπεύει το πένθος ενώ σε άλλα μέρη το λευκό. Συνεπώς, ο ανθρώπινος εγκέφαλος είναι «προγραμματισμένος» να αντιδρά στα χρώματα, τα οποία επηρεάζουν τόσο τις σκέψεις όσο και τα συναισθήματα του ατόμου.

Τα κορίτσια παρουσιάζουν πιο δύσκολα αυτισμό σε σχέση με τα αγόρια



http://www.google.gr/imgres?imgurl=http://behaviorservicesofbrevard.com/images/1-BSB-LittleGirl-Autism.jpg&imgrefurl=http://behaviorservicesofbrevard.com/&h=784&w=612&tbnid=liR88HdclM4IRM:&zoom=1&docid=F9_jNmoFBlyZsM&ei=w5ciVc2sBcKqacLugMAB&tbm=isch&ved=0CFgQMygwMDA

Σύμφωνα με μελέτη που έγινε στη Σχολή Ιατρικής του Πανεπιστημίου της Ουάσινγκτον και δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό American Journal of Human Genetics περίπου το 1,8% των αγοριών έχουν αυτισμό, με το αντίστοιχο ποσοστό στα κορίτσια να είναι μόλις 0,2%.
Σύμφωνα με μελέτη που έγινε στη Σχολή Ιατρικής του Πανεπιστημίου της Ουάσινγκτον και δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό American Journal of Human Genetics περίπου το 1,8% των αγοριών έχουν αυτισμό, με το αντίστοιχο ποσοστό στα κορίτσια να είναι μόλις 0,2%.

5/4/15

«Το παιδί μου αυθαδιάζει! Τι να κάνω;».



http://www.google.gr/imgres?imgurl=http://www.parentspartner.com/wp-content/uploads/2012/02/alpha-girl2.jpg&imgrefurl=http://www.parentspartner.com/category/advice/parenting-skills/&h=3267&w=2178&tbnid=KeulrKD57I7BMM:&zoom=1&docid=W8tohH8UHR5QRM&ei=XT8hVcnnCILzaKHqgWg&tbm=isch&ved=0CHkQMyhRMFE
Ενα παιδί μπορεί να αντιμιλάει ή να αυθαδιάζει στους γονείς του γιατί μπορεί να δοκιμάζει τα όριά του, μαθαίνει τι είναι σωστό και τι όχι ή και μπορεί απλώς να θέλει να τους τραβήξει την προσοχή.
Πώς μπορείτε να βοηθήσετε το παιδί σας, ανάλογα με την ηλικία του, στο να μάθει να εκφράζει τη γνώμη του χωρίς να πληγώνει τους άλλους;

4/4/15

Πρόγραμμα γλωσσικής ανάπτυξης: "Παραμύθι, μύθι, μύθι το Κουκί και το Ρεβύθι... Γίνομαι κι Εγώ Συγγραφέας"



Πρόγραμμα γλωσσικής ανάπτυξης: "Παραμύθι, μύθι, μύθι το Κουκί και το Ρεβύθι... Γίνομαι κι Εγώ Συγγραφέας" 

http://fanimamamia.gr/wp-content/uploads/2010/12/child.jpg


Ενα εξαιρετικο προγραμμα για την γλωσσικη αναπτυξη των παιδιων βημα προς βημα!

3/4/15

Μια προσπάθεια κατανόησης της αυτιστικής συμπεριφοράς μεσα από τη Θεωρία του Νού




http://www.google.gr/imgres?imgurl=http://www.superdad.gr/wp-content/uploads/2014/10/Fotolia_19508248_M.jpg&imgrefurl=http://www.superdad.gr/igeia/paidia/autismos-anagnorise-ton/&h=435&w=690&tbnid=MIoR5X2yWqgHdM:&zoom=1&docid=VBUkJohK_rAHyM&ei=x5IeVYO2JcTVapiagbgO&tbm=isch&ved=0CCgQMyggMCA4ZA
Εκτιμάται ότι υπάρχουν 1-2 παιδιά με αυτισμό ανά 1.000 παιδιά, ενώ μετρώντας τα παιδιά με Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές (Δ.Α.Δ.) , το νούμερο ανέρχεται σε 6-7 περιπτώσεις ανά 1.000. Είναι 3 έως 5 φορές πιο συχνή στα αγόρια από ότι στα κορίτσια. Δεν είναι ξεκάθαρο αν πράγματι υπάρχει αύξηση των περιστατικών αυτισμού ή αν η αύξηση αυτή αντανακλά το γεγονός ότι τα διαγνωστικά κριτήρια έχουν διευρυνθεί και αναγνωρίζονται γενικά οι αυτιστικές διαταραχές και λόγω της διάδοσης της γνώσης αναγνωρίζονται ευκολότερα τα στοιχεία του αυτισμού και γίνονται περισσότερες και ακριβέστερες διαγνώσεις. Παραμένει σημαντικό, ωστόσο, το ότι ολοένα και περισσότερα παιδιά εμφανίζονται στους επαγγελματίες του χώρου της υγείας, παρουσιάζοντας προβληματικές συμπεριφορές στο φάσμα του αυτισμού.

2/4/15

Ο Φάρος (animation).Αξίζει να το δείτε!



http://www.google.gr/imgres?imgurl=https://images-blogger-opensocial.googleusercontent.com/gadgets/proxy%253Furl%253Dhttp%25253A%25252F%25252F4.bp.blogspot.com%25252F-h9qFwzenexU%25252FVQgs1Vo_5FI%25252FAAAAAAAAVgk%25252FFA5h_OYYO3E%25252Fs1600%25252Fgoneis%2525252B%281%29.jpg%2526container%253Dblogger%2526gadget%253Da%2526rewriteMime%253Dimage%25252F*&imgrefurl=http://web-parrot.blogspot.com/2015/03/animation_17.html&h=270&w=590&tbnid=m2QSTYitlhKWlM:&zoom=1&docid=Kh2BxqDnn7mVhM&ei=anodVYHfKsqzswHjiYHIAg&tbm=isch&ved=0CB8QMygBMAE
Ο «Φάρος» είναι μια ταινία μικρού μήκους που είναι αφιερωμένη σε όλους τους γονείς που πάντα θα βρίσκονται στο πλάι του παιδιού τους ό,τι και αν γίνει.
Θα βρίσκονται πάντα «εκεί» που τα παιδιά θα μπορούν να τρέξουν να βρουν καταφύγιο, εκεί που τα παιδιά θα μπορούν να κλάψουν χωρίς να ντραπούν, εκεί που τα παιδιά θα νιώθουν ευημερία και γαλήνη, εκεί όπου θα ξέρουν πώς υπάρχει κάποιος που τα αγαπάει και τα νοιάζεται. Τα παιδιά πρέπει να γνωρίζουν πώς οι γονείς τους, θα είναι πάντα εκεί για αυτά όπως ακριβώς το φως του φάρου για τα καράβια...
Αυτό ακριβώς προσπάθησε να δημιουργήσει ο Πο Τσου Τσι και τα κατάφερε με αυτή την ταινία μικρού μήκους που θα δείτε παρακάτω. Μία ταινία που έχει κερδίσει 27 διεθνή βραβεία σε πάνω από 50 διεθνή φεστιβάλ και όπου ο ίδιος ο σκηνοθέτης αφιέρωσε στους γονείς του.

Δείτε το πραγματικά συγκινητικό βίντεο animation και μετά το τέλος του τηλεφωνήστε στους γονείς σας να τους πείτε πόσο τους αγαπάτε ή τρέξτε να τους αγκαλιάσετε αν μένετε κοντά τους.
Απολαύστε το!




Πηγή