Άρθρα που αφορούν την ενημέρωση σε θέματα ειδικής αγωγής,εκπαίδευσης,ψυχολογίας,λογοθεραπείας,εργοθεραπείας και πολλά άλλα.
Facebook Ομάδα
▼
Το άγχος του αποχωρισμού, από το νήπιο, το παιδί, τον φοιτητή, η διαταραχή και τρόποι αντιμετώπισης.
Η
αρχή της σχολικής χρονιάς είναι μια έντονη περίοδος στη ζωή κάθε
οικογένειας και κυρίως στην περίπτωση που το παιδί πηγαίνει πρώτη φορά
στο σχολείο. Το ξεκίνημα κάθε σχολικής χρονιάς είναι ένα γεγονός που
επιφέρει μια σχετική αναστάτωση στους γονείς. Η αρχή της σχολικής
χρονιάς σηματοδοτεί τη μετάβαση από τη νηπιακή στη παιδική ηλικία. Η
στιγμή που το παιδί ξεκινάει το σχολείο ισοδυναμεί με ένα δεύτερο
απογαλακτισμό. Όμως εξίσου έντονη είναι και η στιγμή που ο έφηβος
φοιτητής ξεκινά να μεταβεί για τις σπουδές του σε μια άλλη πόλη ή ακόμα
περισσότερο σε μια άλλη χώρα.
30/7/15
Το μάθημα της Ιστορίας πλέον μπορείς να το ακούσεις (Γ' τάξη)
Μια καταπληκτική δουλειά που έχει κάνει το 17ο Δημοτικό Σχολείο Ρόδου!
Υπάρχουν 10 ενότητες χωρισμένες σε υποενότητες, τις οποίες μπορεί ένας μαθητής και να τις ακούσει, αλλά και να δει σε παρουσίαση όλο το βιβλίο της ιστορίας.
Ένα εκπληκτικό βοήθημα για κάθε μαθητή, γονιό, εκπαιδευτικό.
Πολλά Συγχαρητήρια!
Πατήστε πάνω στο βιβλίο για να μεταφερθείτε στην σελίδα
29/7/15
Αυξητική ορμόνη στα παιδιά. Τι ισχύει;
Η αυξητική ορμόνη χορηγείται θεραπευτικά σε διαταραχές της αύξησης όπως και σε άλλες καταστάσεις. Είναι καλά τεκμηριωμένη η θετική της επίδράση στο ανάστημα με βελτίωση του τελικού αναστήματος σε παιδιά με καταστάσεις όπως η έλλειψη ή ανεπάρκεια αυξητικής ορμόνης, το χαμηλό ανάστημα παιδιών που γεννήθηκαν μικρά για την ηλικία κύησης, σε διάφορα σύνδρομα όπως το σύνδρομο Τurner κλπ.
Πρόγραμμα Συναισθηματικής Αγωγής για το Δημοτικό (Υλικό) 2
28/7/15
Πρόγραμμα Συναισθηματικής αγωγής για το Δημοτικό (Υλικό)
27/7/15
Η μέθοδος της "κάμερας" σε ένα παιδί με ΔΕΠ/Υ βοηθάει; (Πραγματικό περιστατικό)
Ένας πατέρας θέλοντας να κάνει τον γιο του να συγκεντρωθεί την ώρα της μελέτης στο σπίτι, εφάρμοσε τη μέθοδο "της κάμερας". Πήρε μια κάμερα και άρχισε να τον καταγράφει όση ώρα εκείνος έκανε τα μαθήματά του, πίστευε πως με αυτό τον τρόπο θα νόμιζε το παιδί ότι τον βλέπει και έτσι θα αναγκαζόταν να κάνει τα μαθήματά του. Όμως τελικά μέσα σε μόλις λίγα λεπτά διαπίστωσε ότι ένα παιδί με ΔΕΠ/Υ δεν σκέφτεται με αυτό τον τρόπο!
Δυο βίντεο με υπερκινητικά παιδιά για να δείτε τι συμβαίνει....
Το παιδί με Αναπτυξιακή Διαταραχή του κινητικού Συντονισμού
Η Αναπτυξιακή Διαταραχή του κινητικού Συντονισμού (Α.Δ.Σ.) είναι μία από τις πλέον διαδεδομένες αναπτυξιακές διαταραχές στα παιδιά εντός του σχολικού περιβάλλοντος. Από τα αποτελέσματα της ανασκόπησης της βιβλιογραφίας φαίνεται ότι η συχνότητα της Α.Δ.Σ. στα παιδιά είναι ιδιαίτερα υψηλή, ότι βελτιώνεται μέσω παρεμβατικών προγραμμάτων αλλά δεν θεραπεύεται, συνυπάρχει με άλλες αναπτυξιακές διαταραχές και ότι επιφέρει δευτερογενείς επιπτώσεις (ψυχοκοινωνικές-υγείας). Συμπερασματικά καταλήγουμε στην ανάγκη εισαγωγής της κινητικής αξιολόγησης στα Κ.Ε.Δ.Υ. έτσι ώστε να αξιολογούνται όλοι οι τομείς ανάπτυξης των παιδιών γνωστικοί και κινητικοί, όπως επίσης προτείνεται η διεξαγωγή προγραμμάτων επιμόρφωσης των Κ.Φ.Α. για τη αναγνώριση της Α.Δ.Σ. και για το σχεδιασμό παρεμβατικών προγραμμάτων.
Τα τελευταία 100 χρόνια παιδιά τα οποία παρουσιάζουν δυσκολίες στη κίνηση είναι γενικά αποδεκτό ότι παρουσιάζουν και προβλήματα ανάπτυξης (Coleman, Piek, Livesey, 2001). Το 1994 σε ένα διεθνές συνέδριο το οποίο αφορούσε παιδιά με αδεξιότητα καθιερώθηκε ο όρος Αναπτυξιακή Διαταραχή του κινητικού Συντονισμού (Α.Δ.Σ.), για να περιγράψει παιδιά με φτωχό κινητικό συντονισμό. Η παρούσα εργασία έχει σκοπό να παρέχει πληροφορίες μέσω της βιβλιογραφικής ανασκόπησης για την Αναπτυξιακή Διαταραχή του κινητικού Συντονισμού σε σχέση με : α) την ιστορική αναδρομή-ορισμό, β) τα χαρακτηριστικά, γ) τη συχνότητα, δ) την αιτιολογία, ε) την συνύπαρξη με άλλες διαταραχές, στ) την αξιολόγηση, ζ)την ικανότητα αναγνώρισης της διαταραχής από τους εκπαιδευτικούς) τις επιπτώσεις, θ) την αντιμετώπιση, ι) τα συμπεράσματα-προτάσεις.
26/7/15
Τι είναι ο Υπερβατικός διαλογισμός και τι σχέση έχει με την ΔΕΠ-Υ ;
Με βάση ένα βίντεο που παρακολουθήσαμε σας παραθέτουμε μια διαφορετική μέθοδο....
Υπάρχουν βελτιώσεις στις εκτελεστικές δραστηριότητες σε παιδιά που εξασκούν την τεχνική του ΥΔ;
Υπάρχουν σίγουρα. Τα κύρια μέσα που χρησιμοποιούνται συνήθως για την αξιολόγηση των εκτελεστικών δραστηριοτήτων δείχνουν βελτίωση όπως την καλύτερη οργάνωση και τον προγραμματισμό, τη βελτίωση της επίλυσης προβλημάτων, τη βελτίωση της εκτέλεσης καθήκοντος, τη βελτίωση της προσοχής, και βελτίωση της μνήμης.
Σύμφωνα με το Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Νόσων (CDC), αν και διεγερτικά φάρμακα είναι μια αποτελεσματική θεραπεία πρώτης γραμμής για ADHD (υπερκινητικότητα), "εξακολουθεί να υφίσταται ανησυχία όσον αφορά τις πιθανές ανεπιθύμητες παρενέργειες και τα μακροπρόθεσμα αποτελέσματα στην υγεία που συνδέονται με την κατανάλωση διεγερτικών."
Η τεχνική του Υπερβατικού Διαλογισμού είναι μια ειδική, μοναδική μορφή διαλογισμού. Είναι μια απλή, φυσική διαδικασία που επιτρέπει στον Νου να ηρεμήσει σε μια κατάσταση ξεκούραστης εγρήγορσης. Όταν ο Νους ηρεμεί, το σώμα χαλαρώνει και δέχεται μια βαθιά ξεκούραση 3 φορές περισσότερο απ' όσο ο ύπνος. Όταν οι σκέψεις κατασταλάξουν ο Νους έχει την εμπειρία βαθιάς σιωπής.
Αυτό δημιουργεί μια ψυχική ηρεμία που το υπερκινητικό παιδί τόσο σπάνια έχει την εμπειρία. Δημιουργεί, επίσης, στη φυσιολογία και νευροφυσιολογικές αλλαγές που προσδίδουν τάξη και συνοχή στην λειτουργία του εγκεφάλου.
25/7/15
Ο αυτισμός και η θεραπευτική χρήση βλαστοκυττάρων
Ποια θέση έχει η θεραπευτική χρήση βλαστοκυττάρων στον αυτισμό;
Άρθρο του κ. Γιώργου Κολιάκου, αναπληρωτή καθηγητή Βιοχημείας, στο ΙΑΤΡΟΝΕΤ.
O αυτισμός και οι συναφείς με αυτόν καταστάσεις, οι οποίες ανήκουν στο φάσμα του αυτισμού, τα τελευταία χρόνια εμφανίζονται με τη μορφή επιδημίας και με τα αγόρια να πάσχουν συχνότερα. Αν και η πρώιμη διάγνωση και θεραπευτική παρέμβαση μπορεί να βοηθήσει τα αυτιστικά παιδιά να αποκτήσουν κοινωνικές και επικοινωνιακές δεξιότητες, καθώς και να αυτοεξυπηρετούνται, δυστυχώς δεν υπάρχει μια ενιαία μέθοδος θεραπείας και κάθε παιδί αντιμετωπίζεται ανάλογα με την περίπτωσή του.24/7/15
Οι καλύτεροι τρόποι για να κόψετε την πιπίλα... μια για πάντα!
Πιπίλα: ένα
αντικείμενο μεγάλης σημασίας για τα μικρά παιδιά που τους προσφέρει ανακούφιση
και ασφάλεια. Είναι η «μαγική δύναμη» που συχνά σταματάει το παιδικό
κλάμα, χαρίζοντας στους γονείς λίγες στιγμές χαλάρωσης από την ένταση και λειτουργώντας
σαν ένα μικρό διάλειμμα-ανάσα. Όμως, όπως όλα τα καλά πράγματα πρέπει κάποτε να
τελειώνουν, έτσι και η πιπίλα πρέπει σταδιακά να εκλείψει.
Μήπως ο συντροφός μου έχει σύνδρομο Asperger;
Όταν ο σύντροφός μου αδιαφορεί για τα συναισθήματά μου: Μήπως έχει σύνδρομο Asperger;
Γιατί επιλέγουμε έναν/μία σύντροφο με σύνδρομο Asperger; Ποια τα προβλήματα που μπορεί να προκύψουν στη σχέση; Γιατί η διάγνωση μπορεί να σώσει τησχέση;
Το σύνδρομο
Asperger ανήκει στο φάσμα των διάχυτων αναπτυξιακών διαταραχών και εκδηλώνεται
από την παιδική ηλικία. Πρώτoς το μελέτησε και το περιέγραψε ο ψυχίατρος Hans
Asperger, απ' όπου πήρε και το όνομά του. Η επίσημη αναγνώριση στο Στατιστικό
Εγχειρίδιο των Ψυχικών διαταραχών (DSM) έγινε μετά το 1994. Έως τότε, πολλοί
ενήλικες δεν είχαν διαγνωστεί, συνεπώς δεν δέχτηκαν ειδική θεραπεία ως παιδιά.
Ως ενήλικες, που μόλις τώρα ανακαλύπτουν ότι έχουν το συγκεκριμένο σύνδρομο, η
διάγνωση για εκείνους/εκείνες είναι μια ανακούφιση, καθώς ανακαλύπτουν πως o
λόγος που είχαν δυσκολίες κυρίως με τις σχέσεις δεν οφείλεται στους ίδιους.
Στα περισσότερα παιδιά οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν βελτιώνονται μέσα από τη
θεραπευτική παρέμβαση μέχρι την ενηλικίωσή τους, όμως οι δυσκολίες στις
κοινωνικές και επικοινωνιακές δεξιότητες μπορεί να επιμείνουν. Οι τομείς που
αντιμετωπίζουν δυσκολίες τα άτομα με το σύνδρομο Asperger αφορούν το τρίπτυχο
κοινωνική αλληλεπίδραση-κοινωνική επικοινωνία-κοινωνική φαντασία. Η
μεγαλύτερη δυσκολία αφορά στην ενσυναίσθηση, δηλ. το να μπορούν να ερμηνεύσουν
σωστά τις προθέσεις κάποιου.
Ως ενήλικες, που μόλις τώρα ανακαλύπτουν ότι έχουν το συγκεκριμένο σύνδρομο, η διάγνωση για εκείνους/εκείνες είναι μια ανακούφιση, καθώς ανακαλύπτουν πως o λόγος που είχαν δυσκολίες κυρίως με τις σχέσεις δεν οφείλεται στους ίδιους.
Στα περισσότερα παιδιά οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν βελτιώνονται μέσα από τη θεραπευτική παρέμβαση μέχρι την ενηλικίωσή τους, όμως οι δυσκολίες στις κοινωνικές και επικοινωνιακές δεξιότητες μπορεί να επιμείνουν. Οι τομείς που αντιμετωπίζουν δυσκολίες τα άτομα με το σύνδρομο Asperger αφορούν το τρίπτυχο κοινωνική αλληλεπίδραση-κοινωνική επικοινωνία-κοινωνική φαντασία. Η μεγαλύτερη δυσκολία αφορά στην ενσυναίσθηση, δηλ. το να μπορούν να ερμηνεύσουν σωστά τις προθέσεις κάποιου.
23/7/15
Ένα αυτιστικό παιδί παθαίνει κρίση. Τι κάνουν οι γονείς; (Αληθινό γεγονός)
Οι γονείς του Joey το θεωρούν καθημερινότητα. Όπως ισχυρίζεται το άρθρο αυτό το γεγονός είναι πραγματικότητα για κάποιες οικογένειες.
Ο αυτισμός έχει της διακυμάνσεις του, οι γονείς των παιδιών με αυτισμό έχουν μάθει να αντιμετωπίζουν τέτοιες καταστάσεις, πρέπει να ηρεμούν και να προστατεύουν το παιδί τους.
Ένας δημοσιογράφος από το Discovery Health, έχει πάει στο σπίτι του Joey και καταγράφουν μια τέτοια οικογενειακή στιγμή.
Ο αυτισμός έχει της διακυμάνσεις του, οι γονείς των παιδιών με αυτισμό έχουν μάθει να αντιμετωπίζουν τέτοιες καταστάσεις, πρέπει να ηρεμούν και να προστατεύουν το παιδί τους.
Ένας δημοσιογράφος από το Discovery Health, έχει πάει στο σπίτι του Joey και καταγράφουν μια τέτοια οικογενειακή στιγμή.
22/7/15
Αχ αυτή η πάνα! 10 αλάνθαστοι τρόποι για να μάθει το γιογιό..
Η εκμάθηση της χρήσης του γιογιό ή της τουαλέτας για κάποια παιδί γίνεται σε μερικές ημέρες και για άλλα σε... μήνες! Χωρίς να αγχώνεστε και να αγχώνετε και το παιδί σας, δείτε τα πράγματα με χιούμορ και ακολουθήστε 10 δοκιμασμένες συμβουλές που θα μάθουν στο παιδί να αυτοεξυπηρετείται ακόμα πιο γρήγορα!
21/7/15
20/7/15
Υπάρχει εκπαιδευτική πύλη με 400 διαδραστικές ασκήσεις ΔΩΡΕΑΝ;
Η απάντηση στην ερώτηση είναι ΝΑΙ και μάλιστα ΔΩΡΕΑΝ!
Το Αερόστατο είναι μία εκπαιδευτική
πύλη, ειδικά σχεδιασμένη για παιδιά 3-7 ετών, μέσα στην οποία μπορούν να
παίζουν και παράλληλα να μαθαίνουν. Υλοποιήθηκε από το Ινστιτούτο
Επεξεργασίας του Λόγου στο πλαίσιο της Οριζόντιας Πράξης με τίτλο
«Διαδικτυακή εκπαιδευτική πύλη ψυχαγωγίας και μάθησης για μικρά παιδιά»
του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ψηφιακή Σύγκλιση».
19/7/15
Η ιστορία της μικρής Αντιγόνης..Αξίζει να τη διαβάσετε!
Η μικρή Αντιγόνη που δεν έμπαινε στην τάξη
Εκείνη τη χρονιά, εμφανίστηκα ως δασκάλα στο σχολείο στη μέση της χρονιάς, όταν τα παιδιά είχαν βρει τους ρυθμούς τους και κάθε τάξη είχε τις «συνήθειές» της. Τις συνήθειες δεν τις γνώριζα. Όσο κυλούσαν οι μέρες όμως τις μάθαινα.
Έτσι, λοιπόν, μία μέρα (της πρώτης μου εβδομάδας στο σχολείο) την ώρα του μαθήματος είδα μια μικρή μαθήτρια να παρακολουθεί τη διδασκαλία μου από το παράθυρο (σε μια ολιγομελή τάξη βοήθειας και ενίσχυσης όσων μαθητών είχαν ανάγκη). Αρχικά, θεωρώντας πως έχει βγει από την τάξη της με τη δικαιολογία του νερού ή της τουαλέτας και χάζευε, της είπα αυστηρά να πάει στο μάθημά της γιατί θα την ψάχνει η δασκάλα της.
18/7/15
Σύνδρομο ανατάραξης μωρού: Μην ταρακουνάτε ΠΟΤΕ το μωρό !
Το
σύνδρομο ανατάραξης μωρού (ή σύνδρομο ταρακουνημένου μωρού)
είναι ένα θέμα υγείας περισσότερο γνωστό στον Δυτικό Κόσμο και λιγότερο στην
Ελλάδα. Ωστόσο, οι επιπτώσεις του μπορεί να είναι ολέθριες. H ειδικευμένη παιδίατρος κ. Μαρία Παπαδάκη μας
εξηγεί τι είναι το σύνδρομο ανατάραξης μωρού, πού οφείλεται και με ποιόν
τρόπο μπορεί να προληφθεί.
«Η αρρώστια όλων των μαμάδων», μια ιστορία που θα κάνει κάθε μαμά να δακρύσει!
Κάπου, σε ένα σπίτι, εκεί γύρω από τη γειτονιά σου, ζει ένα κοριτσάκι. Το λένε Χριστιάννα.
Το κοριτσάκι είχε την καλύτερη μαμά του κόσμου. Το φιλούσε και το κρατούσε αγκαλιά, σχεδόν όλη μέρα όταν ήταν μικρό.
16/7/15
Τάξη δημιουργική με φαντασία αρκετή!
Παιδικές δραστηριότητες Τεχνικές, ιδέες, σκέψεις και δραστηριότητες οι οποίες δεν ανήκουν στη σφαίρα της φαντασίας αλλά είναι εύκολα και άμεσα υλοποιήσιμες στο πλαίσιο της σχολικής αίθουσας και του σπιτιού, της τάξης έξω από την τάξη. Στόχος του συγγραφέα είναι να αποτελέσει όλο αυτό το υλικό το έναυσμα για τη συστηματική ενασχόληση εκπαιδευτικών και γονέων με τη βελτίωση των διδακτικών τους προσεγγίσεων και το σχεδιασμό δικών τους, πρωτότυπων δραστηριοτήτων με συνδυασμό των πολυμεσικών εφαρμογών, βασισμένων στις ιδιαιτερότητες των μαθητών τους, οι οποίες θα καλλιεργούν κυρίως τη δημιουργικότητά τους και το ενδιαφέρον τους για τη μάθηση και τη φιλαναγνωσία
Υπάρχει οδηγός παιχνιδιών για παιδιά με ιδιαιτερότητες; Η απάντηση είναι ΝΑΙ !
Όπως όλα τα πεντάχρονα, ο Νίκολας αγαπάει το παιχνίδι. Αλλά δεν είναι κάθε παιχνίδι διασκεδαστικό για τον Νίκολας, που είναι αυτιστικός.
“Είναι δύσκολο να βρεθεί κάτι ακριβώς γι’ αυτόν. Είναι αρκετά επίπονο να ψωνίζει κανείς παιχνίδια γι’ αυτόν, ορισμένες φορές” λέει η μητέρα του, Τζένιφερ Ναβάρρο. “μερικά παιχνίδια που απευθύνονται σε παιδιά της δικής του ηλικίας είναι πολύ περίπλοκα, ενώ άλλα είναι πολύ απλά”.
Δυο χρόνια πριν, η Ναβάρρο έλαβε λίγη βοήθεια στο να βρίσκει καλές επιλογές για τον Νίκολας συμβουλευόμενη ένα οδηγό που επινοήθηκε από ειδικούς στο μη κερδοσκοπικό Εθνικό Κέντρο Λέκοτεκ των Η.Π.Α. και διανεμήθηκε από μια εταιρεία λιανικής με έδρα το Νιου Τζέρσεϊ, την “Toys R Us Inc”.
Σκέφτηκα ότι ήταν υπέροχο. Δεν έχω ξαναδεί ποτέ τίποτα σαν αυτό εδώ”, λέει η 32χρονη Ναβάρρο
Η τελευταία έκδοση του δωρεάν οδηγού θα είναι διαθέσιμη στα καταστήματα της “Toys R Us” και στο διαδίκτυο.
15/7/15
Αυτισμός και σεξουαλική συμπεριφορά
Περίληψη
Η σεξουαλικότητα και η κοινωνικά αποδεκτή συμπεριφορά αποτελούν ιδιαίτερα ευαίσθητο τομέα για τα άτομα με διαταραχές του φάσματος του αυτισμού. Για τους γονείς η εκδήλωση αυτών των συμπεριφορών αποτελεί αντικείμενο σοβαρής ανησυχίας, ενώ για τους επαγγελματίες είναι πρόκληση η στάση των γονέων, των εκπαιδευτικών και της κοινωνίας, η πολιτική και η νομοθεσία σχετικά με την προστασία των δικαιωμάτων στον τομέα αυτό, το επίπεδο και η ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης, καθώς και η εφαρμογή συμπεριφορικών προγραμμάτων.
Οι επιστημονικές αναφορές στο θέμα αυτό, είναι περιορισμένες και εστιάζονται, κυρίως, στον τρόπο με τον οποίο οι αποκλίσεις στους τομείς της κοινωνικής συνδιαλλαγής, της επικοινωνίας και προσαρμογής της συμπεριφοράς, επηρεάζουν το ενδιαφέρον του ατόμου για δημιουργία στενής σχέσης. Σήμερα οι επαγγελματίες διερευνούν κατάλληλους τρόπους προσέγγισης, που λαμβάνουν υπόψη την τριάδα των ποιοτικών αποκλίσεων, το ιδιαίτερο προφίλ μάθησης, τις ιδιαίτερες ανάγκες αυτού του πληθυσμού, καθώς και τη μορφή της εκπαίδευσης, που μπορεί να προωθήσει την ανάπτυξη και την ποιότητα ζωής. Η ανάγκη οργάνωσης προγραμμάτων εξατομικευμένης εκπαίδευσης στην έκφραση συναισθημάτων και αναγκών για τη βελτίωση των εμπειριών των ατόμων με αυτισμό είναι επιτακτική. Θέματα σχετικά με τις δεξιότητες και την καταλληλότητα του ατόμου, που μπορεί να αναλάβει την εκπαίδευση σ΄ αυτό τον ευαίσθητο τομέα απαιτούν ιδιαίτερη προσοχή, καθώς και θέματα σχετικά με τις αποφάσεις ενός ατόμου με αυτισμό, που αδυνατεί να πάρει πρωτοβουλία και να αποφασίσει. Η εμπειρία ενηλίκων υψηλής λειτουργικότητας με διαταραχές του φάσματος του αυτισμού είναι σημαντική πηγή πληροφοριών για επαγγελματίες και γονείς, ώστε να οργανώσουν εγκαίρως, κατάλληλα προγράμματα εξατομικευμένης εκπαίδευσης στον τομέα της σεξουαλικότητας, για να προωθήσουν την ποιότητα ζωής των παιδιών τους.
Λέξεις κλειδιά: Aυτισμός, σεξουαλικότητα, εκπαιδευτικό πρόγραμμα.
Εισαγωγή
Έχει πλέον αναγνωριστεί διεθνώς ότι οι ανάγκες των ατόμων με νοητικές και αναπτυξιακές διαταραχές στον τομέα της σεξουαλικότητας δεν διαφέρουν από τις αντίστοιχες ανάγκες των φυσιολογικά αναπτυσσόμενων ατόμων. Σήμερα είναι διεθνώς αποδεκτό ότι τα άτομα αυτά έχουν δικαίωμα να βιώσουν στενή σχέση και αμοιβαία τρυφερότητα, να εκφράσουν τις ανάγκες τους ανάλογα με τους κοινωνικούς κανόνες, να εκπαιδευτούν στη σεξουαλική αγωγή και στον οικογενειακό προγραμματισμό, ακόμη και να παντρευτούν, αν το επιθυμούν και να έχουν πρόσβαση σε υποστηρικτικές υπηρεσίες (Aunos et al. 2002).
Ωστόσο, ο μύθος της μειωμένης σεξουαλικότητας στα άτομα με διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές κυριάρχησε μέχρι πρόσφατα, ενώ η βιβλιογραφία και η εμπειρία σχετικά με το θέμα αυτό και την αντιμετώπιση αντίστοιχων προβλημάτων είναι περιορισμένη. Σύμφωνα με την Konstantareas και συν (1997), η έρευνα της σεξουαλικότητας είναι, πράγματι περιορισμένη και εστιάζεται σε άλλες αναπηρίες εκτός από τον αυτισμό. Κάτω από αυτές τις συνθήκες, οι υποθέσεις και οι χειρισμοί των επαγγελματιών στις περισσότερες περιπτώσεις πιθανών προβλημάτων στηρίζονται, κυρίως, στις προσωπικές τους πεποιθήσεις και στα πολιτισμικά δεδομένα (Torisky 1985; Haracopos et al. 1988).
Σήμερα, μεγάλο μέρος του ενδιαφέροντος των επαγγελματιών στον τομέα του αυτισμού εστιάζεται στην προσέγγιση-αντιμετώπιση της σεξουαλικότητας με ευαισθησία, αναγνωρίζοντας τις ιδιαίτερες ποιοτικές αποκλίσεις στην κοινωνική αλληλεπίδραση, το ιδιαίτερο προφίλ μάθησης και τις ιδιαίτερες ανάγκες αυτών των ατόμων (Holmes et al. 2005). Ωστόσο, επειδή πρόκειται για φάσμα διαταραχών, που περιλαμβάνει άτομα με σοβαρές γνωστικές και συμπεριφορικές αποκλίσεις, καθώς και άτομα με υψηλές νοητικές δεξιότητες, μια προσέγγιση για όλους δεν είναι, προφανώς, αποτελεσματική.
14/7/15
Theraputty...τι είναι; Υπάρχει θεραπευτική πλαστελίνη;
Theraputty ή αλλιώς θεραπευτική πλαστελίνη!
Είναι ένα καταπληκτικό εργαλείο για την κινητικότητα των χεριών.
Μαζί με τις πληροφορίες για το τι είναι η θεραπευτική πλαστελίνη, θα σας κοινωποιήσουμε και 10 παιχνίδια με την πλαστελίνη.
Η έξυπνη πλαστελίνη για θεραπεία
Η έξυπνη πλαστελίνη είναι κατάλληλη για θεραπεία. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί για διάφορα είδη. Και η διασκέδαση δεν πάει πίσω!
Σε ποιους τομείς μπορεί να χρησιμοποιηθεί η έξυπνη πλαστελίνη;
- στην εργοθεραπεία
- στην φυσιοθεραπεία
- στην ψυχοθεραπεία
- μετά από εγκεφαλικό
- μετά από χειρουργική επέμβαση ή τραυματισμό στο χέρι
- Παθήσεις του περιφερικού νευρικού συστήματος (πολυνευροπάθεια)
- σε παιδιά με προβλήματα συγκέντρωσης
- σε ρευματικούς πόνους
- σε πάρκινσον
- σε ADHS ή ADS
- κ.α.
"Σύνδρομο Asperger": Είναι τελικά αυτισμός ή όχι;
Εντύπωση
προκαλεί το γεγονός ότι το σύνδρομο Asperger είναι στις μέρες μας αρκετά
διαδεδομένο (σαν όρος τουλάχιστον) σε πολλές μαμάδες. Πολλές φορές, με μεγάλη
έκπληξη και απορία παράλληλα, αντιμετωπίζω μαμάδες οι οποίες με ρωτάνε γεμάτες
αγωνία: «Μήπως το παιδί μου είναι Asperger;».
Όταν τις ρωτάω αν ξέρουν τί είναι
αυτό, η απάντησή τους τις περισσότερες φορές είναι αρκετά συγκεχυμένη. Οι
γνώσεις τους, αποτελούν ένα συνονθύλευμα πληροφοριών που έχουν συλλέξει από
διάφορες πηγές, έγκυρες και μη. Ακόμα και αρκετοί επαγγελματίες, δε δίνουν σαφή
διάγνωση στους γονείς, αλλά συνηθίζουν να χρησιμοποιούν όρους όπως
"διαταραχή επικοινωνίας", "ανωριμότητα" ή "αυτιστικά
στοιχεία", είτε γιατί δεν είναι σίγουροι για τη διάγνωση, είτε για να
μετριάσουν τις αρνητικές επιπτώσεις στους γονείς.
Για να ξεκαθαρίσουμε λοιπόν
ορισμένα ζητήματα, ο όρος "αυτιστικά στοιχεία" δεν είναι δόκιμος και
δεν αναγνωρίζεται επίσημα. Είναι κάτι σα να λέμε ότι το παιδί παρουσιάζει
"στοιχεία πυρετού", το οποίο φυσικά δεν υφίσταται σαν όρος. Είναι
παραπλανητικός και δεν δίνει ρεαλιστικές πληροφορίες για την κατάσταση του
ατόμου, αν και αναφέρεται πολύ συχνά από τους ειδικούς. Αντίθετα, αφήνει την
εντύπωση σε πολλούς γονείς ότι πρόκειται για μια ήπια κατάσταση που θα
ξεπεραστεί, ενώ αυτό μπορεί να είναι τελείως ανακριβές. Οι περισσότεροι γονείς
στους οποίους αναφέρθηκε ο όρος αυτός ως διάγνωση, δεν έχουν πάρει ουσιαστικές
απαντήσεις στα ερωτήματά τους.
Οι γονείς αυτοί συνεχίζουν επί σειρά ετών να
επισκέπτονται διαφορετικούς επαγγελματίες, αναζητώντας την αιτία των δυσκολιών
του παιδιού τους. Είναι πραγματικά απογοητευτικό, κάποιοι επαγγελματίες, να
αποφεύγουν είτε να πουν την αλήθεια στους γονείς που τη ζητούν απεγνωσμένα,
είτε να αρνούνται να δώσουν γραπτά τη διάγνωση. Εσείς, σα γονείς θα πρέπει να τη
ζητάτε κι εκείνοι σαν ειδικοί, οφείλουν να τη δίνουν!
Ποιο είναι το καλύτερο άθλημα για ένα παιδί με αυτισμό;
Από
την αρχαιότητα ήταν γνωστές οι ωφέλειες της σωματικής άσκησης στην
υγεία μας, τόσο στη σωματική όσο και στην ψυχική. “Νους υγιής εν σώματι
υγιεί”, έλεγαν οι αρχαίοι Έλληνες. Γι’ αυτό και στη βασική εκπαίδευση
των νέων είχαν βάλει τη γυμναστική στο πρόγραμμά τους. Διδάσκοντας ένα
παιδί με αυτισμό να ασχοληθεί με τη φυσική άσκηση, ουσιαστικά μαθαίνει
να θέτει σε λειτουργία όλους τους μύες του σώματος οι οποίοι παράγουν
χημικές ουσίες που αποστέλλονται στον εγκέφαλο και με τη σειρά του
εκείνος παράγει άλλες ουσίες που βελτιώνουν τη γνωστική λειτουργία.
“ Έχω αυτισμό… Δεν είναι μια διαταραχή ή μια ασθένεια. Η άγνοια είναι μια διαταραχή και ασθένεια. Πρέπει να εξαλειφθεί…” Robert Moran
Ποιο είναι το καλύτερο άθλημα για ένα παιδί με αυτισμό;
Όπως
ισχύει σε κάθε παιδί, το καλύτερο άθλημα είναι αυτό, με το οποίο το
παιδί διασκεδάζει περισσότερο. Ωστόσο, στην περίπτωση του αυτισμού,
υπάρχουν κοινωνικά και επικοινωνιακά ελλείμματα καθώς επίσης και
δυσκολίες στο συντονισμό των κινήσεων. Αυτό
σημαίνει ότι “τυπικά” ομαδικά αθλήματα όπως το ποδόσφαιρο και μπάσκετ
μπορεί να είναι ιδιαίτερα δύσκολα, ενώ τα ατομικά αθλήματα μπορεί να
φανούν καταλληλότερα.
8/7/15
Δυσλεξία και μνήμη, 6 στρατηγικές που έχουν αποδειχτεί ότι μπορούν να βοηθήσουν
Δυσλεξία και μνήμη. Είναι τόσο δύσκολο να θυμόμαστε κάποια πράγματα. Δεν θα ήταν καλή ιδέα εάν υπήρχαν μικρά κολπάκια να μας βοηθήσουν;… ο Dr. Lorraine Cleeton περιγράφει 6 στρατηγικές που έχουν αποδειχτεί ότι μπορούν να βοηθήσουν.
Οι στρατηγικές αυτές είναι οι ακόλουθες:
1. Η στρατηγική της Μεταγνωστικής
Όταν, για παράδειγμα,
γίνεται εκμάθηση μιας λίστας με λέξεις, με τη διαδικασία της ερώτησης
και της σημείωσης του τρόπου με τον οποίο κρατήθηκε στη μνήμη η κάθε
λέξη.
2. Η στρατηγική της Ιστορίας
Γράψτε
μια πραγματική ιστορία ή μια ιστορία χωρίς κάποιο πραγματικό νόημα που
συμπεριλαμβάνει όλες εκείνες τις λέξεις που θέλετε να θυμάστε.
Παράδειγμα ιστορίας χωρίς πραγματικό νόημα – Η παρακάτω είναι μια ιστορία χωρίς νόημα με σκοπό να θυμάστε αυτές τις λέξεις (το σκυλί, το χέλι, η τίγρης, η γάτα, ο βάτραχος, η κουκουβάγια, ο αρουραίος, το φίδι).
Αυστραλός αγρότης
Ο Αυστραλός αγρότης είχε δει έξω μια κουκουβάγια, έναν αρουραίο, ένα βάτραχο και ένα φίδι. Είχε ένα σκύλο, μία γάτα και ένα χέλι στο σπίτι του. Ωστόσο, έπρεπε να επισκεφθεί το ζωολογικό κήπο για να δει μια τίγρη.
Παράδειγμα ιστορίας χωρίς πραγματικό νόημα – Η παρακάτω είναι μια ιστορία χωρίς νόημα με σκοπό να θυμάστε αυτές τις λέξεις (το σκυλί, το χέλι, η τίγρης, η γάτα, ο βάτραχος, η κουκουβάγια, ο αρουραίος, το φίδι).
Αυστραλός αγρότης
Ο Αυστραλός αγρότης είχε δει έξω μια κουκουβάγια, έναν αρουραίο, ένα βάτραχο και ένα φίδι. Είχε ένα σκύλο, μία γάτα και ένα χέλι στο σπίτι του. Ωστόσο, έπρεπε να επισκεφθεί το ζωολογικό κήπο για να δει μια τίγρη.
Παράδειγμα μιας πραγματικής ιστορίας – Το παρακάτω είναι ένα σύντομο ποίημα που περιλαμβάνει όλους τους μήνες ενός έτους:
Τριάντα ημέρες έχει ο Σεπτέμβριος
ο Απρίλιος, ο Ιούνιος και ο Νοέμβριος,
Όλοι οι υπόλοιποι έχουν τριάντα μία ημέρες
Με εξαίρεση τον Φεβρουάριο.
7/7/15
Όταν ο Θυμός χτυπάει την πόρτα του Αυτισμού..Τι να κάνω;
Συχνά τα παιδιά με αυτισμό ενοχλούνται από τα φώτα, τους ήχους και τη σωματική επαφή. Μπορεί να εκνευριστούν και να απογοητευτούν όταν αλλάζει η καθημερινότητά τους. Μπορεί να θέλουν να τρέφονται με συγκεκριμένες τροφές και να θυμώνουν όταν αυτή η τροφή δεν υπάρχει. Όπως θα μπορούσαν να σας πουν πολλοί γονείς παιδιών με ΔΑΔ (Διάχυτη Αναπτυξιακή Διαταραχή) υπάρχουν αμέτρητοι λόγοι και καταστάσεις που θα μπορούσαν να προκαλέσουν ένα ξέσπασμα στο παιδί. Η διαχείριση μίας τέτοιας κατάστασης συχνά είναι μέρος της καθημερινότητάς τους.
Οι παρακάτω στρατηγικές ίσως βοηθήσουν να χαλαρώσει το παιδί:
Προσπαθήστε να αλλάξετε το περιβάλλον αντί να προσπαθείτε να αλλάξετε το παιδί σας. Τις περισσότερες φορές υπάρχει κάτι στο περιβάλλον που ενοχλεί το παιδί λόγω της υπερδιέγερσης ή της υπερευαισθησίας. Εάν το παιδί σας είναι ευαίσθητο στις λάμπες φθορίου, αντικαταστήστε τις με άλλο φως από το να πιέζετε το παιδί να τις συνηθίσει. Σε περίπτωση που δεν μπορείτε να αλλάξετε το περιβάλλον βρείτε εναλλακτικές, όπως να φορέσει ωτοασπίδες σε θορυβώδη μέρη ή γυαλιά ηλίου σε μέρη με δυνατά φώτα.