![]() |
| πηγη |
Βελτίωση της μαθητικής σκέψης (Υλικό 23 σελίδες)
Λογικομαθηματικές έννοιες και δεξιότητες
Άρθρα που αφορούν την ενημέρωση σε θέματα ειδικής αγωγής,εκπαίδευσης,ψυχολογίας,λογοθεραπείας,εργοθεραπείας και πολλά άλλα.
![]() |
| πηγη |
ΑΥΤΙΣΜΟΣ
«Ποια είναι η διαφορά μεταξύ αυτισμού και συνδρόμου Asperger;»
«Πού στηρίζεται η διάγνωση του αυτισμού; Είναι μετρήσιμη;»
«Πού οφείλεται η μεγάλη διάσταση απόψεων των ειδικών ως προς τη διάγνωση;
Γιατί παίρνουμε διαφορετικές διαγνώσεις από διαφορετικούς ειδικούς;
Πως εξηγούνται διαφορετικές διαγνώσεις από διαφορετικούς ειδικούς για το ίδιο παιδί;»
«Υπάρχουν υπηρεσίες για την κάλυψη των αναγκών των γονέων;»
«Είναι δυνατή – πιθανή η επίτευξη ανεξαρτησίας στην ενήλικη ζωή για ένα άτομο με
αυτισμό;
Πως εξελίσσονται στο μέλλον τα παιδιά με αυτισμό;
Πως είναι στο μέλλον ένα άτομο με αυτισμό; Ποια είναι η πρόγνωση;»
Ποια είναι η εξέλιξη, το μέλλον
ΣΥΝΕΧΕΙΑ
![]() |
| ΠΗΓΗ |
Δραστηριότητες Πριν την Ανάγνωση (κινητοποίηση - ενεργοποίηση
προϋπάρχουσας γνώσης)
![]() |
| πηγη |
| ΠΗΓΗ |
Καθώς κατά καιρούς διατυπώνονται προβληματισμοί από εκπαιδευτικούς για το θέμα της αξιολόγησης των μαθητών με Αναπηρία και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες επισημαίνεται ότι κυρίως για μαθητές που εντάσσονται σ΄ αυτές τις κατηγορίες και με βάση τη νομοθεσία για την ΕΑΕ και τις διεθνείς συμβάσεις για τα δικαιώματα των ΑμεΑ καθίσταται αναγκαία η συνεργασία όλων των εκπαιδευτικών, Γενικής και Ειδικής Αγωγής για τη δημιουργία ενός ενθαρρυντικού κλίματος και υποστηρικτικού περιβάλλοντος που θα δώσει την ευκαιρία στους μαθητές να αναδείξουν τις δεξιότητές τους στις απαιτήσεις των εξετάσεων.
Παρακαλούμε δείτε το παρακάτω έγγραφο
ΤΡΟΠΟΙ ΕΞΕΤΑΣΗΣ![]() |
| ΠΗΓΗ |
Οδηγίες για την ομιλία και τον προφορικό λόγο για γονείς και
εκπαιδευτικούς
Πολλά παιδιά εμφανίζουν δυσκολία στην ανάπτυξη του προφορικού λόγου. Στην ομιλία και στον
προφορικό λόγο, όπως και σε όλους τους τομείς ανάπτυξης, κάθε παιδί έχει το δικό του ρυθμό εξέλιξης.
Υπάρχουν όμως ορισμένα χρονικά όρια που αν το παιδί τα περάσει, οι γονείς, ή αυτοί που ασχολούνται με το
παιδί, πρέπει να ζητήσουν τη γνώμη του ειδικού. Αν η ομιλία και ο λόγος ενός παιδιού υστερούν
σημαντικά από το επίπεδο της ομιλίας και του λόγου των παιδιών της ηλικίας του δεν πρέπει να πούμε "δεν
πειράζει, μικρό είναι θα μιλήσει αργότερα". Ο γονιός είναι σε πρωταγωνιστική θέση για να βοηθήσει το
παιδί: αυτός είναι που θα μάθει, θα ρωτήσει, θα συγκρίνει και θα αποφασίσει ποιος είναι ο καλύτερος δρόμος
να ακολουθήσει, σε συνεργασία με τους ειδικούς που θα εμπιστευτεί. Ο γονιός θα πρέπει να έχει υπόψη του
πόσο σημαντική είναι η δικιά του συμβολή στην πρόληψη, έτσι ώστε να τη διεκδικήσει...
Οδηγίες για την ομιλία και τον προφορικό λόγο για γονείς και εκπαιδευτικούς (Λ. Τσιακπίνη)
![]() |
| ΠΗΓΗ |
Η σωστή και αποτελεσματική αφομοίωση των μαθημάτων του σχολείου χρειάζεται κάποια
οργανωμένη προσπάθεια μελέτης και στο σπίτι. Η προσπάθεια αυτή πολλές φορές γίνεται
επίπονη και άκαρπη διαδικασία, όπως και αιτία συγκρούσεων και δυσαρέσκειας. Γι ΄ αυτό
ευθύνεται συχνά ότι τόσο οι γονείς όσο και οι μαθητές δεν γνωρίζουν κατάλληλες
στρατηγικές, για να οργανώσουν τη μελέτη τους και να διαχειριστούν το συναισθηματικό
φορτίο που αυτή η διαδικασία φέρει. Με γνώμονα την ανάγκη υποστήριξης όλων των
μαθητών/τριών, αλλά και ειδικότερα των μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες,
παρακάτω σας προτείνουμε κάποιες συμβουλές που πιστεύουμε πως θα βοηθήσουν τόσο
εσάς όσο και το παιδί σας στο να οργανώσετε και να διαχειριστείτε αποτελεσματικά και
ευχάριστα μαζί του τη μελέτη του στο σπίτι.
1. Οδηγίες για τη μελέτη των παιδιών στο σπίτι
| ΠΗΓΗ |
Αν ρωτήσουμε τους γονείς ποια ηλικία θεωρούν ότι τους δυσκόλεψε περισσότερο με τα παιδιά τους, τότε σίγουρα η απάντηση θα είναι μία: η εφηβεία.
Τα παιδιά συνήθως εισέρχονται σε αυτήν λιγάκι απότομα και οι γονείς προσγειώνονται στην πραγματικότητά της επίσης απότομα. Η ζωή με έναν έφηβο τις περισσότερες φορές έχει κάποιες δυσκολίες κυρίως σε θέματα επικοινωνίας και συμπεριφοράς. Οι περισσότεροι γονείς δεν ξέρουν πώς να τους φερθούν, πώς να τους μιλήσουν, πώς να τους αντιμετωπίσουν. Εφηβεία σημαίνει φωνές, αντίδραση, μουσική στη διαπασών και πολλά, πολλά νεύρα!
Η εφηβεία είναι ένα στάδιο μετάβασης ή μεταμόρφωσης από παιδί σε ενήλικα. Είναι η περίοδος εκείνη που καλείται το παιδί να μεγαλώσει, να περάσει δηλαδή από την παιδικότητα στην ενήλικη ζωή. Ο έφηβος βιώνει μια αντίφαση, ένα μπέρδεμα. Από τη μια θέλει να μεγαλώσει, να ανεξαρτητοποιηθεί και από την άλλη αυτή η μετάβαση τον φοβίζει και θέλει να παραμείνει παιδί.
Η εφηβεία είναι μια από τις πιο ιδιαίτερες περιόδους στη ζωή του ατόμου, μια περίοδος εσωτερικού αναβρασμού και συναισθηματικής αναστάτωσης που οφείλεται κυρίως στις βιολογικές αλλαγές και ειδικότερα στις ορμονικές αλλαγές. Τα παιδιά μπαίνοντας στην εφηβεία έρχονται αντιμέτωπα με δεκάδες αλλαγές στο σώμα και την ψυχοσύνθεσή τους και, μοιραία, δυσκολεύονται πολύ να συγκρατήσουν και να διαχειριστούν τις εκρήξεις θυμού και απογοήτευσης.
Ο έφηβος αμφισβητεί έντονα, δοκιμάζει τα όρια και πλέον πιστεύει ότι η δική του γνώμη μετράει περισσότερο από τη γνώμη των γονιών του που «δεν ξέρουν πια». Οσο για τον γονιό, είναι η περίοδος που χρειάζεται να συνειδητοποιήσει πως το παιδί του δεν είναι πλέον παιδί αλλά έφηβος που βρίσκεται στο κατώφλι της ενήλικης ζωής του. Έχει να αντιμετωπίσει την εφηβική αμφισβήτηση, την κυκλοθυμία, την επιθετική συμπεριφορά του, το κατέβασμα από το γονεϊκό του θρόνο. Οι γονείς θα πρέπει να θυμούνται ότι δεν βρίσκονται σε πόλεμο ή σε μάχη με το παιδί τους.
![]() |
| ΠΗΓΗ |
Ακόμα θυμάμαι την έκπληξη που ένιωσα, όταν στην πρώτη συνάντηση στο σχολείο, με ενημέρωσαν ότι τα δίδυμα θα χωριστούν και θα μπουν σε διαφορετικές τάξεις.
Ένα άγχος, μία θλίψη, μία ανασφάλεια πώς θα είναι ο ένας μακριά από τον άλλον, μήπως αυτό χαλάσει τη σχέση των παιδιών μου, καθώς μεταξύ τους έχουν απίστευτο δέσιμο.
Στο σχολείο ήταν κάπως απόλυτοι και μου εγγυήθηκαν ότι αυτό είναι το καλύτερο για εκείνα, για να ξετυλίξει το καθένα την προσωπικότητά του, για να κοινωνικοποιηθούν και το καθένα να μάθει να υπερασπίζεται μόνο του τον εαυτό του. Όμως, όλα αυτά, τουλάχιστον στην αρχή, κάπως με τρόμαζαν. Σε τέτοιες περιπτώσεις, η ειδική παιδαγωγός Τζωρτζίνα είναι η λύση μου.
Είναι το άτομο που θα στείλω μήνυμα και θα συμβουλευτώ. Μάλιστα στο συγκεκριμένο θέμα, η άποψή της είναι ίσως η πιο ισχυρή για εμένα, καθώς είναι και εκείνη δίδυμη, οπότε καταλαβαίνετε ότι το θέμα είναι και εμπειρικό για την ίδια.