![]() |
| πηγη |
Σχολική
ετοιμότητα
-
Μητρική
γλώσσα
και
-
Λόγους
παραπομπής
σε
αναπτυξιολόγο
- Ενδεδειγμένη χρήση της σχολικής τσάντας
Άρθρα που αφορούν την ενημέρωση σε θέματα ειδικής αγωγής,εκπαίδευσης,ψυχολογίας,λογοθεραπείας,εργοθεραπείας και πολλά άλλα.
![]() |
| πηγη |
Σχολική
ετοιμότητα
-
Μητρική
γλώσσα
και
-
Λόγους
παραπομπής
σε
αναπτυξιολόγο
- Ενδεδειγμένη χρήση της σχολικής τσάντας
![]() |
| ΠΗΓΗ |
Η αναγκαιότητα επικοινωνίας μεταξύ Λογοθεραπευτών-Εκπαιδευτικών και
Γονέων για την αποκατάσταση αρθρωτικών δυσκολιών σε παιδιά προσχολικής
και πρώτης σχολικής ηλικίας.
Βασιλειάδης Παναγιώτης, Λογοθεραπευτής-M.Ed-Β.Sc
![]() |
| ΠΗΓΗ |
Τρόποι εξέτασης μαθητών με Ε.Μ.Δ. ,ΔΑΦ, ΔΕΠ-Υ
Καθώς κατά καιρούς διατυπώνονται προβληματισμοί από εκπαιδευτικούς για το θέμα της αξιολόγησης των μαθητών με Αναπηρία και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες επισημαίνεται ότι κυρίως για μαθητές που εντάσσονται σ΄ αυτές τις κατηγορίες και με βάση τη νομοθεσία για την ΕΑΕ και τις διεθνείς συμβάσεις για τα δικαιώματα των ΑμεΑ καθίσταται αναγκαία η συνεργασία όλων των εκπαιδευτικών, Γενικής και Ειδικής Αγωγής για τη δημιουργία ενός ενθαρρυντικού κλίματος και υποστηρικτικού περιβάλλοντος που θα δώσει την ευκαιρία στους μαθητές να αναδείξουν τις δεξιότητές τους στις απαιτήσεις των εξετάσεων.
Παρακαλούμε δείτε το παρακάτω έγγραφο
![]() |
| πηγη |
Η επίσκεψη στο ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ αποτελεί μία ανοίκεια εμπειρία τόσο για τα παιδιά όσο και τους γονείς τους. Η κατάλληλη προετοιμασία πριν την επίσκεψη στην υπηρεσία μας θα βοηθήσει πολύ τα παιδιά, μειώνοντας το άγχος τους και διευκολύνοντας τη συνεργασία κατά τη διάρκεια της αξιολόγησης.
Πριν ξεκινήσετε να προετοιμάσετε το παιδί σας για τον ερχομό στην υπηρεσία μας, ενημερωθείτε πρώτα εσείς για τον τρόπο λειτουργίας του ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Κάποιες βασικές πληροφορίες που πρέπει να γνωρίζετε:
Σε περίπτωση που το παιδί/έφηβος δεν βρίσκεται σε καλή συναισθηματική ή/και σωματική κατάσταση (σοβαρή αναστάτωση, ασθένεια, κ.α.) το ραντεβού δεν πραγματοποιείται και επαναπρογραμματίζεται.
Έχοντας μία καθαρή εικόνα για τη διαδικασία αξιολόγησης είναι ευκολότερο να προετοιμάσετε το παιδί σας.
Είναι πολύ σημαντικό το παιδί/ ο έφηβος να γνωρίζει για ποιο λόγο επισκέπτεται το ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., τι θα κληθεί να κάνει και ποιους θα συναντήσει. Ανάλογα με την ηλικιακή βαθμίδα του παιδιού μπορείτε να συζητήσετε τους πραγματικούς λόγους που σας οδηγούν να ζητήσετε τη βοήθεια της υπηρεσίας μας.
Για παιδιά προσχολικής ηλικίας: μπορείτε να βρείτε οπτικοποιημένο υλικό προετοιμασίας στο παρακάτω αρχείο:
Για μαθητές & μαθήτριες πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης:
Μπορείτε να προσαρμόσετε την παρακάτω πρόταση στις συνθήκες του αιτήματός σας.
«Ο/η δάσκαλος/δασκάλα σου έχει προσέξει ότι δυσκολεύεσαι κάπως στο σχολείο. Μας ζήτησε, λοιπόν, να επισκεφθούμε το ΚΕ.ΔΑ.Σ.Υ., στο οποίο θα γνωρίσεις έναν δάσκαλο και έναν ψυχολόγο. Αυτοί θα δουν που δυσκολεύεσαι και ποια είναι τα δυνατά σου σημεία και θα προτείνουν τρόπους σε εμάς και τους δασκάλους σου για να σε βοηθούν καλύτερα.»
Για εφήβους:
Μπορείτε να κάνετε μία πιο ισότιμη συζήτηση με το παιδί σας, διατηρώντας την ειλικρίνεια και την ανάγκη να λάβει βοήθεια αρχικά το ίδιο το παιδί αλλά και οι καθηγητές του και εσείς. Μπορείτε να μιλήσετε για την διαδικασία που θα κληθεί να ακολουθήσει, ακόμα και να τον/την ενημερώσετε με ποιους θα μιλήσει (μπορείτε να ζητήσετε τα ονόματα του εκπαιδευτικού/ψυχολόγου/θεραπευτών που θα συναντήσει).
Σε κάθε περίπτωση η ανοιχτότητα, η ειλικρίνεια και η σαφήνεια με την οποία μιλάμε στα παιδιά/εφήβους ευεργετούν την ομαλή μετάβαση στη συνθήκη της αξιολόγησης, την καλλιέργεια κλίματος εμπιστοσύνης και τελικά το ίδιο το παιδί και την οικογένεια.
Με εκτίμηση,
Η ομάδα του 1ου ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Πειραιά
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΒΙΤΖΗΛΑΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ,
ΚΑΤΣΙΓΙΑΝΝΗ ΑΝΤΙΓΟΝΗ ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ