12/2/21

Παιδικό άγχος. Σημάδια

Αποτέλεσμα εικόνας για τα σημαδια του αγχους στα παιδια
πηγη

 

Άγχος στα παιδιά

Μπορεί ένα παιδί να έχει άγχος; Τι είναι το άγχος στην πραγματικότητα; Το άγχος ορίζεται ως ένα έντονο δυσάρεστο συναίσθημα που αφορά ένα αόριστο κίνδυνο που επίκειται, μια απειλή. Αποτελεί μία κοινή αντίδραση που παρατηρείται στην μεγαλύτερη πλειοψηφία των ανθρώπων, όταν βρεθούν αντιμέτωποι σε ήπια ή έντονα στρεσσογόνα γεγονότα.

 

Απο τους φυσιολογικούς φόβους στο παθολογικό άγχος.

Το άγχος με την μορφή του φόβου, είναι κατα αρχήν μία φυσιολογική αντίδραση του ψυχισμού του ανθρώπου, με συμμετοχή και του νευρολογοικού συστήματος (Αυτόνομου νευρικού συστήματος) και αποτελεί μία προσαρμοστική και αναγκαία αντίδραση, γιατί προειδοποιεί το άτομο ότι μία κατάσταση είναι σωματικά ή ψχολογικά επιβλαβής και αποτελεί απειλή γι αυτόν.

 Απλός και φυσιολογικός φόβος διακρίνεται απο το άγχος,  όσο αφορά την δυσπροσαρμοστικότητα του, αν επηρεάζει για παράδειγμα αρνητικά την λειτουργικότητα του παιδιού, στο κοινωνικό τομέα (σχέσεις με παιδιά στην ηλικία του και άλλα μέλη της οικογένειας του) και στη σχολική του επίδοση,   την ένταση και την διάρκεια του (τουλάχιστον η διάρκεια να είναι μεγαλύτερη απο 6 μήνες).  Επίσης όταν δεν είναι στα πλαίσια της φυσιογικής  ψυχολογικής εξέλιξης του παιδιού και είναι πέρα του εκούσιου ελέγχου του.

 

Ποιές είναι οι εκδηλώσεις του άγχους;

Η κύρια κλινική εκδήλωση του  άγχους είναι η αποφυγή. Συνοδά συμπτώματα είναι σωματικά ενοχλήματα, απο το γαστρεντερικό, ναυτία, έμετοι, απο το καρδιοαναπνευστικό, προκάρδιο έλγος, δύσπνοια, συχνοουρία, ζάλη, αίσθημα στάθειας, λιποθυμικές τάσεις, εφιδρώσεις, δυσκολίες συγκέντρωσης, διαταραχές ύπνου, αυπνίες, εφιάλτες και κοινωνική απομόνωση.

 

Επιπολασμός του άγχους και διαφορές φύλου

Το άγχος και η εκδήλωση του, είναι απο τις συχνότερες διατραχές της παιδικής και εφηβικής ηλικίας και απαντάται στο 7.3% του πληθυσμού. Όσο αφορά το φύλο  τα κορίτσια είναι δύο φορές πιο πιθανό να βιώσουν κάποια αγχώδη διαταραχή.

 

Πώς ένα παιδί μπορεί να μεταβεί απο τους φυσιολογικούς φόβους σε παθολογικό άγχος –Αγχώδεις διαταραχές;

Πολλοί παράγοντες συμβάλλουν ώστε ένα παιδί να αναπτύσσει αγχώδη διαταραχή. Η αιτιολογία είναι πολύπλευρη και κατανέμεται σε τρεις κατηγορίες:

  • Παράγοντες που ξεκινούν απο το ίδιο το παιδί.

Γενετικός κίνδυνος. Υπάρχουν σημαντικές ενδείξεις ότι οι αγχώδεις διαταραχές παρουσιάζονται σε  συγκεκριμένες οικογένειες με παρουσία επίσης αγχωδών διαταραχών και στους γονείς. Είναι σημαντικό να τονιστεί εδώ, ότι κληρονομείται η προδιάθεση γαι την ανάπτυξη αγχώδους διαταραχής και όχι η καθαυτή.

Ιδιοσυγκρασία του παιδιού. Τα παιδιά με αγχώδη διαταραχή παρουσιάζουν νωρίτερα, στη βρεφική ηλικία, μία ιδιοσυγκρασία με ανασταλμένη συμπεριφορά, με υψηλή κινητική δραστηριότητα, οξύθυμα, να αντιδρούν σε νέες καταστάσεις με απόσυρση, αποφυγή ή δυσφορία. Επιπλέον, ως παιδιά τείνουν να είναι ντροπαλά, να αποφεύγουν τις προκλήσεις κτλ. Επίσης έχει βρεθεί σε έρευνες ότι παιδιά με ακραία ανασταλμένη συμπεριφορά έχουν  σταθερά υψηλό καρδιακό παλμό.

  • Παράγοντες που ξεκινούν απο την οικογένεια του παιδιού.

Οι γονείς των ανασφαλών παιδιών μερικές φορές χαρακτηρίζονται απο έλλειψη ευαισθησίας και αναταπόκρισης στις ανάγκες του. Οπότε δημιουργείται ένας ανασφαλής δεσμός μεταξύ μητέρας παιδιού και σαν συνέπεια αυτού  να δημιουργείται μία εικόνα του παιδιού για τον κόσμο ως αναξιόπιστο, απρόβλεπτο και μία άποψη του εαυτού του ότι είναι ανίσχυσο να αντιμετωπίσει τις προκλησεις.

Υπάρχουν, επίσης ενδείξεις ότι η υπερπροστατευτικότητα απο την πλευρά των γονέων  συνεισφέρει και  ενισχύει την συντήρηση του άγχους του παιδιού μέσω αποφυγής των αγχογώνων καταστάσεων. Για παράδειγμα μπορεί μια μητέρα να μην επιτρέψει στο παιδί της να πάει σε μια γιορτή αν αυτό το αγχώνει,  κάτι που οδηγεί σε ένα φαύλο κύκλο, χαμηλής αυτοεκτίμησης, αύξησης του άγχους και περαιτέρω αποφυγής. Τέλος μπορεί οι γονείς να ενισχύσουν την ένταση αλλά και τη διατήρηση του άγχους του παιδιού τους με την μή επαρκή συναισθηματική υποστήριξη. Για παράδειγμα όταν ένας γονέας υποτιμά τη ντροπαλή συμπεριφορά του παιδιού του χαρακτηρίζοντας το ανόητο ή θυμωμένα τον εξαναγκάζει να βιώσει αγχογόνες κατάστασεις.

  • Παράγοντες που ξεκινούν απο το σχολείο.

Διάφορα συμβάντα στο χώρο του σχολείου ενδέχεται να αυξήσουν το άγχος που βιώνει ένα παιδί. Για παράδειγμα το παιδί μπορεί να είναι θύμα εκφοβισμού απο τ άλλα παιδιά, κατάσταση που προκαλεί έντονο άγχος και φοβίες. Υποχρεώσεις των μαθημάτων, ιδιαίτερα όταν συνδιάζονται με κάποια μαθησιακή δυσκολία ή δυσκολία στη συγκέντρωση μπορεί επίσης να προκαλέσουν άγχος.

συνεχίστε

 Πηγή

11/2/21

Αινίγματα για παιδιά!

Αποτέλεσμα εικόνας για αινιγματα
Πηγη


Την περίοδο της καραντίνας ψάχνουμε έξυπνους τρόπους να απασχολήσουμε τα παιδιά.

Τα αινίγματα βοηθούν στην σκέψη και την αντίληψη των παιδιών, περάστε ευχάριστες ώρες παίζοντας!

ΑΙΝΙΓΜΑΤΑ

  1. Τι έχει πρόσωπο, και δυο δάχτυλα, αλλά δεν έχει χέρια και πόδια; : Το ρολόι
  2. Τι πρέπει να σπάσει πριν το χρησιμοποιήσεις; :Το αυγό
  3. Ζει το χειμώνα, πεθαίνει το καλοκαίρι και μεγαλώνει τις ρίζες του προς τα πάνω τι είναι; :Ο σταλαγμίτης
  4. Ξεκινάει ψηλό, αλλά όσο πιο πολύ στέκεται τόσο πιο πολύ κονταίνει τι είναι; :Το κερί
  5. Τι σου ανήκει αλλά χρησιμοποιείται περισσότερο από άλλους; :Το όνομα σου
  6. Τι ανεβαίνει προς τα πάνω αλλά ποτέ δεν πέφτει προς τα κάτω; : Η ηλικία σου
  7. Πως ένας άνθρωπος ζει 8 μέρες χωρίς να κοιμάται; :Κοιμάται την νύχτα
  8. Είμαι γεμάτος κλειδιά αλλά δεν μπορώ να ανοίξω καμία πόρτα, τι είμαι; :Το πιάνο
  9. Ψηλός λιγνός καλόγερος και κόκκαλα δεν έχει, τι είναι; : Ο καπνός
  10. Κολοκύθι επτάτρυπο, κάθε τρύπα και όνομα, τι είναι; : Το κεφάλι
  11. Σαν βόδι μουγκρίζει, σαν φίδι σφυρίζει, σαν άλογο τρέχει μα ποδάρια δεν έχει, τι είναι; : Ο αέρας
  12. Αν με κυνήγι πάντα ζω, όπλο δεν κρατάω, ψαράς δεν είμαι μα παντού τα δίχτυα μου ρίχνω, τι είμαι; : Η αράχνη
  13. Τον έναν άνθρωπο τον κάνει δυο, τι είναι; : Ο καθρέφτης
  14. Είμαι γυμνή και τον κόσμο ντύνω, τι είμαι; : Η βελόνα
  15. Όλους τους ταΐζει αλλά ποτέ δεν τρώει, τι είναι; : Το κουτάλι
  16. Μια βαρκούλα φορτωμένη στη σπηλιά μπαίνει και βγαίνει, τι είναι; : Το κουτάλι στο στόμα
  17. Πίσω από άσπρο φράχτη κόκκινο σκυλί γαβγίζει, τι είναι; :Η γλώσσα και τα δόντια
  18. Τι είναι αυτό που άλλοι το έχουν μισό άλλοι ολόκληρο και άλλοι καθόλου; : Οι γονείς
  19. Απ’ έξω γυαλιστερή από μέσα μαλλιαρή και μέσα από το μαλλί είναι μια μπουκιά καλή, τι είναι; : Το κάστανο
  20. Εκεί που είσαι ήμουν και εδώ που είμαι θα έρθεις, τι είναι; : Ο νέος και ο γέρος
  21. Πέντε αδέρφια μαζί γεννιούνται, μαζί δουλεύουν, μαζί κοιμούνται κανείς δεν κλαίει και δε γκρινιάζει και ούτε ο ένας τον άλλον μοιάζει, τι είναι; : Τα δάχτυλα
  22. Όποιοι έρχονται και πάνε από το χέρι την κρατάνε, τι είναι; : Η πόρτα
  23. Φύλλα κρατάει μα δέντρο δεν είναι, τη σκέψη μετράει κεφάλι δεν είναι και αν άψυχο είναι συνήθως μιλάει, γιατί στο κορμί του τα λόγια κρατάει, τι είναι; : Το βιβλίο
  24. Χωρίς φωνή, χωρίς κορμί, χωρίς φτερά αλλά ακούγεται καλά, τι είναι; : Η ηχώ
  25. Η θάλασσα το έχει, η γη δεν το έχει, η παντρεμένη το είχε και το έχασε, η ελεύθερη χωρίς αμφιβολία το έχει. Το έχει λεβέντης μπροστά και ο Σαμουήλ το έχει πίσω, τι είναι; : Το γράμμα λ
  26. Έχει ξάδερφο τον σκύλο και όμως δεν τον έχει φίλο, τι είναι; : Ο λύκος
  27. Ένα πουλί χωρίς φτερά ψυχή δεν έχει και πετά, τι είναι; : Ο χαρταετός
  28. Είμαι, είμαι, μα τι είμαι. Σαν με πεις παύω να είμαι : Το μυστικό
  29. Τα ακούει όλα αλλά δεν μπορεί να πει τίποτα, τι είναι; : Το αυτί
  30. Δυο αδελφάκια αγκαλιασμένα στον ποπό κολλημένα, τι είναι; : Το ψαλίδι
  31. Έχει πόλεις χωρίς σπίτια, έχει δάση χωρίς δέντρα, έχει ποτάμια χωρίς ψάρια, τι είναι; : Ο χάρτης
  32. Ήλιος δεν είναι, ακτίνες έχει, πόδια δεν έχει και όμως τρέχει τι είναι; : Ο τροχός
  33. Ανεβαίνει κατεβαίνει και ο γιατρός μας μπαίνει βγαίνει, τι είναι; :Το θερμόμετρο
  34. Μακρύς, μακρύς καλόγερος ποτέ σκιά δεν κάνει, τι είναι : Ο δρόμος
  35. Μπαίνει μέσα από το τζάμι χωρίς να το σπάει, τι είναι; : Το φως
  36. Θα είναι αύριο και ήταν και χθες, τι είναι; : Το σήμερα
  37. Όσο μεγαλώνει, τόσο λιγότερο ο βλέπουμε, τι είναι; : Το σκοτάδι
  38. Έχω τρία βόδια : το ένα τρώει και ποτέ δε χορταίνει, το άλλο κοιμάται και ποτέ δεν ξυπνά και το τρίτο φύγει και ποτέ δεν γυρνά, τι είναι; : Η φωτιά, η στάχτη και ο καπνός
  39. Το κεφάλι του στο βουνό και η ουρά του στο γιαλό, τι είναι; : Το ποτάμι
  40. Περπατάει με τρία πόδια και βλέπει με τέσσερα μάτια, τι είναι; :Ο γέρος

8/2/21

Πώς να βοηθήσετε το παιδί σας να διαβάζει με ευχέρεια

Αποτέλεσμα εικόνας για πως να διαβαζει ένα κείμενο το παιδι
πηγη

 

Τα περισσότερα παιδιά μαθαίνουν να διαβάζουν στην πρώτη τάξη του Δημοτικού και σε ηλικία 6 με 7 χρόνων. Κάποια ίσως να ξέρουν να διαβάζουν από τα 4 ή τα 5 χρόνια τους, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι προηγούνται των υπολοίπων στις σχολικές τους επιδόσεις. Συνήθως το επίπεδο των γνώσεων των παιδιών εξομοιώνεται στο 2ο με 3ο τρίμηνο της σχολικής χρονιάς.


Υπάρχει τρόπος να βοηθήσω το παιδί μου να μάθει να διαβάζει;

Το διάβασμα ενός βιβλίου φωναχτά είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους να μάθετε το παιδί σας να διαβάζει και μια ιδιαίτερα ευχάριστη ενασχόληση για εσάς. Όσο πιο πολύ ενθουσιασμένοι δείχνεται όταν διαβάζεται ένα βιβλίο, τόσο πιο πολύ θα χαίρεται το παιδί σας. Κάτι όμως που πάντα πρέπει να θυμάστε είναι ότι,το παιδί πρέπει να θέτει το ρυθμό και να διασκεδάζει με αυτό που κάνετε! 

Κλειδί της επιτυχίας στο σχολείο είναι διδάξουμε το παιδί να αγαπήσει το διάβασμα και την μάθηση. Έχει αποδειχθεί ότι τα παιδιά που πραγματικά χαίρονται με το διάβασμα, έχουν καλλίτερες επιδόσεις στο σχολείο. Στο σημείο αυτό χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή ώστε o στόχος να επιτευχτεί χωρίς την άσκηση πίεσης, ιδιαίτερα όταν το παιδί είναι ηλικιακά ανώριμο. 



Απλοί κανόνες που μπορείτε να ακολουθήσετε είναι οι εξής: 


Δείχνετε με το δάχτυλο σας τις λεξούλες που διαβάζετε, κάνοντας έτσι το παιδί σας να καταλάβει ότι αυτές κάνουν τις ιστορίες.

Κάντε αστείες φωνές – γκριμάτσες και φωνές ζώων. Αυτά θα κάνουν τα παιδιά σας να ενθουσιαστούν με την ιστορία.

• Κάντε ένα διάλλειμα από το διάβασμα και κοιτάξτε τις εικόνες. Ζητήστε από το παιδί σας, να ονομάσει στοιχεία από τις εικόνες. Συζητήστε μαζί του για το πως η φωτογραφία σχετίζεται με την ιστορία.

• Ζητήστε από το παιδί, να σας βοηθήσει σε φράσεις που επαναλαμβάνονται μέσα στο κείμενο.


• Εντοπίστε και συζητήστε τα γεγονότα του κείμενου που συμβαίνουν και στη ζωή του παιδιού σας.

• Αν το παιδί σας κάνει μια ερώτηση, σταματήστε και απαντήστε του. Το βιβλίο μπορεί να βοηθήσει το παιδί σας να εκφράσει τις σκέψεις του και να λύσει τα προβλήματά του. 


Συνεχίστε να διαβάζετε στο παιδί σας και αφού αυτό μάθει να διαβάζει. Ένα παιδί μπορεί να ακούσει και να καταλάβει πιο δύσκολες ιστορίες από αυτές που μπορεί να διαβάσει. 

• Όταν το παιδί ξεκινήσει να διαβάζει, ενθαρρύνεται το να διαβάζει δυνατά. Έτσι θα ενισχυθεί η αυτοπεποίθηση του, ως προς το διάβασμα. Και ιδιαίτερα εάν διαβάζετε εναλλάξ μαζί του, θα βελτιώσει εντυπωσιακά τις ικανότητες του.

• Αν το παιδί σας ζητήσει βοήθεια σε μια λέξη, βοηθήστε το αμέσως, έτσι ώστε να μην χάσει το νόημα της ιστορίας, χωρίς να αξιώσετε να πει δυνατά την λέξη που το δυσκόλεψε, εκτός και αν το ίδιο το επιθυμεί.

Επιτρέψτε του να αντικαθιστά μια λέξη με μια άλλη, αρκεί να βγαίνει σωστό νόημα. Δηλαδή αν το παιδί χρησιμοποιεί για παράδειγμα την λέξη «σκύλος» αντί για «κουτάβι», το νόημα είναι το ίδιο. Μην σταματήσετε το διάβασμα για να διορθώσετε την αλλαγή. Αν το παιδί σας χρησιμοποιεί λέξη με την οποία δεν βγαίνει νόημα, τότε σταματήστε το για να επαναλάβει την πρόταση.


Αναγνωρίστε τα όρια του παιδιού σας και σταματήστε το διάβασμα μόλις ή λίγο πριν εντοπίσετε συμπτώματα κούρασης ή εκνευρισμού.

• Πάνω από όλα όμως δώστε του πολλούς επαίνους! Εσείς είστε η πρώτη και η πιο σημαντική δασκάλα του. Οι έπαινοι και η υποστήριξη που του προσφέρετε καθώς αυτό μαθαίνει να διαβάζει, το βοηθάει να χαίρεται με το διάβασμα και να μαθαίνει περισσότερα. 



Συνοψίζοντας


• Βρείτε χρόνο μέσα στη μέρα για να διαβάσετε με το παιδί σας. Σε πολλά παιδιά αρέσει το διάβασμα την ώρα του ύπνου, εκμεταλλευτείτε το!

• Αφήστε βιβλία στο δωμάτιο του παιδιού σας, για να μπορεί να ασχολείται με αυτά. Κάντε το δωμάτιο του φιλικό για διάβασμα με ένα άνετο κρεβάτι, μία καρέκλα, μία βιβλιοθήκη και μία λάμπα.


• Διαβάστε βιβλία που ευχαριστούν το παιδί σας. Μετά από λίγο θα μάθει κάποιες λέξεις απ’ έξω. Όταν αυτό συμβεί , αφήστε το παιδί σας να ολοκληρώνει τις προτάσεις ή απλώς να προσθέτει τις λέξεις.

• Μην προσπαθείτε να μάθετε το παιδί σας να αναγνωρίζει τα γράμματα, τις λέξεις, τους αριθμούς και τα σχήματα. Δημιουργήστε τις προϋποθέσεις που θα του κεντρίσουν το ενδιαφέρον να τα ανακαλύψει μόνο του.


 

Τα περισσότερα παιδιά μαθαίνουν να διαβάζουν στην πρώτη τάξη του Δημοτικού και σε ηλικία 6 με 7 χρόνων. Κάποια ίσως να ξέρουν να διαβάζουν από τα 4 ή τα 5 χρόνια τους, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι προηγούνται των υπολοίπων στις σχολικές τους επιδόσεις. Συνήθως το επίπεδο των γνώσεων των παιδιών εξομοιώνεται στο 2ο με 3ο τρίμηνο της σχολικής χρονιάς.

 

Πηγη

5/2/21

Σαββατοκύριακο με εκπαιδευτικό παιχνίδι

 Εκπαιδευτικά παιχνίδια στον υπολογιστή!

*Μην ξεχνάτε πάντα πρέπει να υπάρχει ένα μέτρο σε όλα...όχι πολλές ώρες σε οθόνες!!

Υποκείμενο Ρήμα Αντικείμενο

 

Ρήματα Ενεργητικής φωνής

 

Προπαίδεια 1 

Pull back the sling shot to hit as many targets as you can in Cannon Ball Multiplication | Multiplication.com

 

 Προπαίδεια 2 


Answering the Facts in Cave Run Multiplication | Multiplication.com

 


1/2/21

Καταπληκτικοί τρόποι για να αυξήσετε τη συγκέντρωση του παιδιού μέσα από το παιχνίδι!

Χρησιμοποιείστε το «παιχνίδι» για να ενισχύσετε τις ικανότητες συγκέντρωσης  του παιδιού σας - Mothersblog.gr
πηγη


 Παιχνίδια για ενίσχυση της συγκέντρωσης, προσοχής και μνήμης των παιδιών

Η ικανότητα να συγκεντρώνει ένα παιδί την προσοχή του σε μια δραστηριότητα ή εργασία, να περιμένει να ακούσει μέχρι το τέλος τις οδηγίες που του λέει η δασκάλα του, να οργανώνει τις εργασίες του, τη σκέψη του και να μη διασπάται εύκολα από εξωτερικά ερεθίσματα είναι τεράστιας σημασίας για τη μάθησή του, τη γλωσσική του ανάπτυξη, αλλά και την κοινωνική του λειτουργικότητα. 

Πιο κάτω περιγράφουμε κάποια παιχνίδια που βοηθούν τα παιδιά στην ανάπτυξη των ικανοτήτων αυτών.

Για να μπορέστε να δείτε το αρχείο πατήστε εδώ