11/2/21

Αινίγματα για παιδιά!

Αποτέλεσμα εικόνας για αινιγματα
Πηγη


Την περίοδο της καραντίνας ψάχνουμε έξυπνους τρόπους να απασχολήσουμε τα παιδιά.

Τα αινίγματα βοηθούν στην σκέψη και την αντίληψη των παιδιών, περάστε ευχάριστες ώρες παίζοντας!

ΑΙΝΙΓΜΑΤΑ

  1. Τι έχει πρόσωπο, και δυο δάχτυλα, αλλά δεν έχει χέρια και πόδια; : Το ρολόι
  2. Τι πρέπει να σπάσει πριν το χρησιμοποιήσεις; :Το αυγό
  3. Ζει το χειμώνα, πεθαίνει το καλοκαίρι και μεγαλώνει τις ρίζες του προς τα πάνω τι είναι; :Ο σταλαγμίτης
  4. Ξεκινάει ψηλό, αλλά όσο πιο πολύ στέκεται τόσο πιο πολύ κονταίνει τι είναι; :Το κερί
  5. Τι σου ανήκει αλλά χρησιμοποιείται περισσότερο από άλλους; :Το όνομα σου
  6. Τι ανεβαίνει προς τα πάνω αλλά ποτέ δεν πέφτει προς τα κάτω; : Η ηλικία σου
  7. Πως ένας άνθρωπος ζει 8 μέρες χωρίς να κοιμάται; :Κοιμάται την νύχτα
  8. Είμαι γεμάτος κλειδιά αλλά δεν μπορώ να ανοίξω καμία πόρτα, τι είμαι; :Το πιάνο
  9. Ψηλός λιγνός καλόγερος και κόκκαλα δεν έχει, τι είναι; : Ο καπνός
  10. Κολοκύθι επτάτρυπο, κάθε τρύπα και όνομα, τι είναι; : Το κεφάλι
  11. Σαν βόδι μουγκρίζει, σαν φίδι σφυρίζει, σαν άλογο τρέχει μα ποδάρια δεν έχει, τι είναι; : Ο αέρας
  12. Αν με κυνήγι πάντα ζω, όπλο δεν κρατάω, ψαράς δεν είμαι μα παντού τα δίχτυα μου ρίχνω, τι είμαι; : Η αράχνη
  13. Τον έναν άνθρωπο τον κάνει δυο, τι είναι; : Ο καθρέφτης
  14. Είμαι γυμνή και τον κόσμο ντύνω, τι είμαι; : Η βελόνα
  15. Όλους τους ταΐζει αλλά ποτέ δεν τρώει, τι είναι; : Το κουτάλι
  16. Μια βαρκούλα φορτωμένη στη σπηλιά μπαίνει και βγαίνει, τι είναι; : Το κουτάλι στο στόμα
  17. Πίσω από άσπρο φράχτη κόκκινο σκυλί γαβγίζει, τι είναι; :Η γλώσσα και τα δόντια
  18. Τι είναι αυτό που άλλοι το έχουν μισό άλλοι ολόκληρο και άλλοι καθόλου; : Οι γονείς
  19. Απ’ έξω γυαλιστερή από μέσα μαλλιαρή και μέσα από το μαλλί είναι μια μπουκιά καλή, τι είναι; : Το κάστανο
  20. Εκεί που είσαι ήμουν και εδώ που είμαι θα έρθεις, τι είναι; : Ο νέος και ο γέρος
  21. Πέντε αδέρφια μαζί γεννιούνται, μαζί δουλεύουν, μαζί κοιμούνται κανείς δεν κλαίει και δε γκρινιάζει και ούτε ο ένας τον άλλον μοιάζει, τι είναι; : Τα δάχτυλα
  22. Όποιοι έρχονται και πάνε από το χέρι την κρατάνε, τι είναι; : Η πόρτα
  23. Φύλλα κρατάει μα δέντρο δεν είναι, τη σκέψη μετράει κεφάλι δεν είναι και αν άψυχο είναι συνήθως μιλάει, γιατί στο κορμί του τα λόγια κρατάει, τι είναι; : Το βιβλίο
  24. Χωρίς φωνή, χωρίς κορμί, χωρίς φτερά αλλά ακούγεται καλά, τι είναι; : Η ηχώ
  25. Η θάλασσα το έχει, η γη δεν το έχει, η παντρεμένη το είχε και το έχασε, η ελεύθερη χωρίς αμφιβολία το έχει. Το έχει λεβέντης μπροστά και ο Σαμουήλ το έχει πίσω, τι είναι; : Το γράμμα λ
  26. Έχει ξάδερφο τον σκύλο και όμως δεν τον έχει φίλο, τι είναι; : Ο λύκος
  27. Ένα πουλί χωρίς φτερά ψυχή δεν έχει και πετά, τι είναι; : Ο χαρταετός
  28. Είμαι, είμαι, μα τι είμαι. Σαν με πεις παύω να είμαι : Το μυστικό
  29. Τα ακούει όλα αλλά δεν μπορεί να πει τίποτα, τι είναι; : Το αυτί
  30. Δυο αδελφάκια αγκαλιασμένα στον ποπό κολλημένα, τι είναι; : Το ψαλίδι
  31. Έχει πόλεις χωρίς σπίτια, έχει δάση χωρίς δέντρα, έχει ποτάμια χωρίς ψάρια, τι είναι; : Ο χάρτης
  32. Ήλιος δεν είναι, ακτίνες έχει, πόδια δεν έχει και όμως τρέχει τι είναι; : Ο τροχός
  33. Ανεβαίνει κατεβαίνει και ο γιατρός μας μπαίνει βγαίνει, τι είναι; :Το θερμόμετρο
  34. Μακρύς, μακρύς καλόγερος ποτέ σκιά δεν κάνει, τι είναι : Ο δρόμος
  35. Μπαίνει μέσα από το τζάμι χωρίς να το σπάει, τι είναι; : Το φως
  36. Θα είναι αύριο και ήταν και χθες, τι είναι; : Το σήμερα
  37. Όσο μεγαλώνει, τόσο λιγότερο ο βλέπουμε, τι είναι; : Το σκοτάδι
  38. Έχω τρία βόδια : το ένα τρώει και ποτέ δε χορταίνει, το άλλο κοιμάται και ποτέ δεν ξυπνά και το τρίτο φύγει και ποτέ δεν γυρνά, τι είναι; : Η φωτιά, η στάχτη και ο καπνός
  39. Το κεφάλι του στο βουνό και η ουρά του στο γιαλό, τι είναι; : Το ποτάμι
  40. Περπατάει με τρία πόδια και βλέπει με τέσσερα μάτια, τι είναι; :Ο γέρος