πηγη |
«Αναπτυξιακή διαταραχή, όπου μπορεί να ανιχνευθεί από τα
πρώτα χρόνια της ζωής του ατόμου με χαρακτηριστικά τις
δυσκολίες στη χρήση και οργάνωση του γραπτού λόγου αλλά και τις δυσκολίες στην ανάγνωση. Η μη έγκαιρη αντιμετώπιση της εγκυμονεί δυσκολίες ζωής που ίσως δεν θα μπορέσουν να
ξεπεραστούν»(Τζουριάδου, 2006).
Μαθησιακές δυσκολίες:
Κάθε είδους προβλήματα που οδηγούν στη σχολική υποεπίδοση ή αποτυχία
👉σε παιδιά που έχουν κανονική φοίτηση,
👉παρακολουθούν το πρόγραμμα της τάξης τους,
👉δεν κατατάσσονται στα “άτομα με ειδικές ανάγκες”,
👉δεν παρουσιάζουν συγκεκριμένα και σοβαρά νοητικά,
👉ψυχολογικά ή σωματικά προβλήματα.
Στην αρχή της φοίτησης του παιδιού στο Δημοτικό Σχολείο.
Μαθησιακές δυσκολίες στο Δημοτικό :
Με πρώιμες ενδείξεις κατά τη νηπιακή ηλικία:
δυσανάλογη, σε σχέση με συνομηλίκους τους, δυσκολία στην:
κατάκτηση, την ανάκληση , διαχείριση γνώσεων, χρήσιμων για την εκτέλεση καθημερινών δραστηριοτήτων.
Γενικές Μαθησιακές Δυσκολίες
👉Γενικευμένες δυσκολίες μεταξύ των μαθησιακών τομέων:
ανάγνωση, κατανόηση, μαθηματικά, ορθογραφία, γραπτή
έκφραση , και στο προφορικό επίπεδο
👉 Το παιδί εμφανίζεται ανώριμο στις δεξιότητες που
αναμένονται για την ηλικία του.
👉 Αναμένονται σε παιδιά που έχουν διαγνωσθεί με
αναπτυξιακές διαταραχές (αυτισμός, κ.α) ή κινητικές
διαταραχές, με νοητική υστέρηση, με διαταραχή ΔΕΠΥ,
έχουν συναισθηματικές διαταραχές ή είναι αλλόγλωσσα.
Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο με την ανάλυση (pdf αρχείο 9 σελίδες)