19/6/23

Μέθοδος Gillingham: Προφορική ορθογραφία

Orton Gillingham Coaching: Let's Talk About the "Hearing-It" in  Multi-Sensory. Using Phonemic Awareness in Lessons. - Orton Gillingham for  All
πηγη

 

Η Πολυαισθητηριακή Μέθοδος Διδασκαλίας (Μultisensory Τeaching 
Αpproach) έχει αποδειχθεί ως μία αποτελεσματική μέθοδος για μαθητές με 
ειδικές μαθησιακές δυσκολίες. Στη μέθοδο αυτή χρησιμοποιούνται 
περισσότερες από μία αισθήσεις όπως η ακοή, η όραση, η αφή, ακόμα και 
η όσφρηση, με αποτέλεσμα να συνδέονται πολλαπλές περιοχές του 
εγκεφάλου με το αντικείμενο που διδάσκεται. Η πολυαισθητηριακή μέθοδος 
είναι γνωστή και ως μέθοδος Orton-Gillingham και βασίζεται στα 
πορίσματα ερευνών, σύμφωνα με τα οποία κατά την κατάκτηση της μάθησης, 
ο εγκέφαλος δέχεται πληροφορίες μέσω του συνόλου των αισθητηριακών 
οργάνων και την ταυτόχρονη ενεργοποίηση πολλαπλών αισθήσεων.

Επίσης τα προγράμματα εκπαίδευσης που βασίζονται στην πολυαισθητηριακή 
μέθοδο συνάδουν με τις αρχές του Καθολικού Σχεδιασμού (Universal 
Design Learning), ο οποίος πρεσβεύει την ισότιμη πρόσβαση όλων των 
μαθητών στη μαθησιακή διαδικασία ανεξαρτήτως μαθησιακών δυσκολιών και 
ικανοτήτων. Τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν αυτό το μοντέλο είναι η 
παρουσίαση της πληροφορίας με πολλαπλές μορφές, η εφαρμογή ποικίλων 
και εναλλακτικών διδακτικών διαδικασιών και η αναγνώριση της 
μοναδικότητας του κάθε μαθητή. Ο Καθολικός Σχεδιασμός αφορά τον 
σχεδιασμό της διδακτέας ύλης, του υλικού και του περιεχομένου με 
τέτοιον τρόπο ώστε να επωφελούνται μαθητές με διαφορετικά στυλ 
μάθησης, χωρίς εκ των υστέρων προσαρμογές και τροποποιήσεις.

Πηγη 

Μάθετε περισσότερα: Υλικό 60 σελίδες