πηγη |
Ερωτήσεις για κάθε εκπαιδευτικό
- Τι είναι αυτό που κάνω μέσα στην τάξη που το κάνει πιο εύκολο για τον/την _________ ώστε να μάθει;
- Τι είναι αυτό που κάνω μέσα στην τάξη που το κάνει πιο δύσκολο για τον/την _________ ώστε να μάθει;
Ερωτήσεις να κάνεις στους μαθητές που έχουν μαθησιακές δυσκολίες
- Τι είναι αυτό που κάνω στη τάξη που το κάνει πιο εύκολο για εσένα να μάθεις;
- Τι είναι αυτό που κάνω στη τάξη που το κάνει πιο δύσκολο για εσένα να μάθεις;
Τρόποι Μάθησης
Οι τρόποι μάθησης είναι χαρακτηριστικές γνωστικές, συγκινησιακές και φυσιολογικές συμπεριφορές που χρησιμοποιούνται ως σταθεροί δείκτες για το πώς οι μαθητές αντιλαμβάνονται και αλληλοενεργούν στο περιβάλλον μάθησης.
Εκτεταμένη έρευνα για τους τρόπους μάθησης έχει βοηθήσει στο να κατανοήσουμε τη μαθησιακή μέθοδο. Όπως ο κάθε μαθητής με συγκεκριμένες μαθησιακές δυσκολίες είναι ένα άτομο, ο κάθε μαθητής έχει ένα ατομικό μαθησιακό τρόπο. Όλοι οι εκπαιδευτικοί πρέπει να καταλάβουν την έννοια του ατομικού μαθησιακού τρόπου, και να μάθουν να είναι εύκαμπτοι στο τρόπο διδασκαλίας τους. Αυτός είναι ένας πιο θετικός και αποδοτικός τρόπος για να αντιληφθούν μια συγκεκριμένη μαθησιακή δυσκολία, όχι σαν ανικανότητα, αλλά καλύτερα σαν μια διαφορετική μαθησιακή ικανότητα, ένα συγκεκριμένο μαθησιακό τρόπο. Με αυτή την αντίληψη η ενημέρωση και η πρόωρη αναγνώριση, η καλύτερη επέμβαση και η ισόβιος υποστήριξη και διευκόλυνση μπορούν να βοηθήσουν στο να εμποδίσουν μια συγκεκριμένη μαθησιακή δυσκολία από το να γίνει αναπηρία.
Οι σύγχρονες έρευνες και το ενδιαφέρον που υπάρχει στους τρόπους μάθησης βασίζεται σε τρεις έννοιες:
- Οι άνθρωποι προτιμούν να μαθαίνουν με διάφορους τρόπους και κάτω από διαφορετικές συνθήκες
- Αυτές οι προτιμήσεις μπορούν να αναγνωριστούν
- Ο τρόπος διδασκαλίας επηρεάζει τη μάθηση του μαθητή
Ο μαθησιακός τρόπος ενσωματώνει πέντε μεταβλητές:
- Περιβάλλον – περιλαμβάνει την ποσότητα ήχου, τη θερμοκρασία, το φως και το τρόπο που καθόμαστε
- Αισθήσεις – περιλαμβάνει ώθηση, επιμονή, υπευθυνότητα και δομή
- Κοινωνία – περιλαμβάνει το να μαθαίνεις μόνος σου, με ζευγάρια ή με φίλους σου, σαν μέρος μιας ομάδας, με ενήλικους ή κάτω από διάφορες καταστάσεις
- Φυσιολογία – περιλαμβάνει αντιληπτικές μεθόδους, δίαιτα και χρονικό περιθώριο και ευκινησία
- Ψυχολογία – Περιλαμβάνει σφαιρικές και αναλυτικές προτιμήσεις, ημισφαιρικές, παρορμήσεις έναντι στη αντανακλαστική συμπεριφορά
Οι εκπαιδευτικοί πρέπει:
- Να έχουν υπόψη τον αριθμό των τρόπων μάθησης, των οποίων αναπόφευκτα οι μαθητές τους κάποτε θα τους επιδείξουν
- Να αναγνωρίσουν ότι ο δικός τους τρόπος μάθησης μπορεί να αντανακλαστεί στον τρόπο που διδάσκουν
- Να αναγνωρίσουν τους κινδύνους του να επιτρέπουν ένα συγκεκριμένο τρόπο διδασκαλίας και να αγνοήσουν την φωνή των άλλων
- Να βοηθήσουν τους μαθητές τους στο να ανακαλύψουν το δικό τους τρόπο μάθησης, με την άποψη ότι είναι ικανοί να αναπτύξουν τις ικανότητες τους ακόμη περισσότερο. Επίσης να επεκτείνουν την εμβέλεια των μαθησιακών ικανοτήτων τους με το να συμμετέχουν σε αυτά τα πράγματα που τους κρατούν πίσω ή που τους προκαλούν δυσανασχέτηση.
Οι άνθρωποι στους οποίους κυριαρχεί το αριστερό μέρος του εγκεφάλου τους, και οι οποίοι συνεπώς σκέπτονται κατά ακολουθία, μπορεί να είναι συγκεκριμένοι στο τρόπο μάθησης τους, να είναι πιο λεπτομερείς, να μαθαίνουν μέσα από αναλύσεις, και να χρειάζονται ησυχία για να συγκεντρωθούν. Επίσης μπορεί να είναι θεωρητικοί στο τρόπο μάθησης τους και να χρησιμοποιούν τη λογική τους. Χρειάζονται όλες τις πληροφορίες εις βάθος, είναι πολύ αναλυτικοί και προσπαθούν συνεχώς να δημιουργούν κάποια δομή. Στους ανθρώπους που κυριαρχεί το δεξί μέρος του εγκεφάλου τους και οι οποίοι συνεπώς σκέπτονται ανάμικτα, μπορεί να είναι συγκεκριμένοι στο τρόπο μάθησης τους και να είναι διστακτικοί, να χρειάζονται χρόνο για έλεγχο, ποικιλία και στήριξη. Επίσης μπορεί να είναι θεωρητικοί στο τρόπο μάθησης τους και να δοκιμάζουν μερικά πράγματα ολιστικά. Ακόμη χρειάζονται να έχουν οπτική επαφή και μια φυσική ικανότητα στο να συνεργάζονται με άλλους.
Έρευνες προτείνουν όπως οι εκπαιδευτικοί είναι άνθρωποι στους οποίους κυριαρχεί το αριστερό μέρος του εγκεφάλου τους, ενώ οι μαθητές με κάποιο μαθησιακό πρόβλημα μπορεί να έχουν δυσκολία στο να επεξεργαστούν μερικές πληροφορίες με το αριστερό μέρος του εγκεφάλου τους και σαν αποτέλεσμα χρησιμοποιούν το δεξί μέρος του εγκεφάλου τους περισσότερο. Συχνά οποιεσδήποτε επιδεξιότητες ή ικανότητες έχουν, τείνουν να ελέγχονται από το δεξί μέρος του εγκεφάλου τους.