![]() |
| πηγη |
Άφησε τον φόβο να πετάξει 🎈
Δραστηριότητα για τα συναισθήματα
Πάρε τα χρώματά σου και φτιάξε τη δική σου εικόνα!
Γράψε μέσα σε κάθε μπαλόνι κάτι που σε ανησυχεί ή σε φοβίζει — κάτι μικρό ή μεγάλο, δεν πειράζει.
Ύστερα, φαντάσου πως φυσάς το μπαλόνι σου δυνατά και το αφήνεις να πετάξει ψηλά στον ουρανό.
Όσο φεύγει μακριά, σκέψου πως φεύγει κι ο φόβος/ανησυχία σου μαζί του.
Η δραστηριότητα «Άφησε τον φόβο να πετάξει» δημιουργήθηκε με σκοπό να δώσει στα παιδιά έναν συμβολικό και δημιουργικό τρόπο να αναγνωρίσουν, να εξωτερικεύσουν και να απελευθερώσουν τους φόβους/ανησυχίες τους.
Μέσα από το παιχνίδι με τα μπαλόνια και τη ζωγραφική, τα παιδιά μαθαίνουν πως τα συναισθήματα δεν χρειάζεται να κρύβονται· μπορούν να μοιράζονται και να μεταμορφώνονται. Ο συμβολισμός του “φουσκώνω και αφήνω να πετάξει” βοηθά τα παιδιά να βιώσουν τη διαδικασία της απελευθέρωσης και της ενδυνάμωσης με απλό και κατανοητό τρόπο.
Η δραστηριότητα αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο της συναισθηματικής αγωγής και ενδυνάμωσης και μπορεί να αξιοποιηθεί τόσο στο σχολείο όσο και σε ψυχοπαιδαγωγικά ή δημιουργικά εργαστήρια.
Γενικός στόχος:
Να ενθαρρυνθούν τα παιδιά να αναγνωρίσουν, να εκφράσουν και να αποδεσμεύσουν τους φόβους ή τις ανησυχίες τους μέσα από δημιουργική και συμβολική δραστηριότητα.
Ειδικότερα
Γνωστικοί στόχοι:
-
Να αναγνωρίζουν και να κατονομάζουν συναισθήματα, όπως ο φόβος και το άγχος.
-
Να αντιλαμβάνονται πως οι φόβοι είναι φυσιολογικοί και κοινοί σε όλους.
Να συνδέουν τη σκέψη με τη δράση (γράφω – φυσάω – απελευθερώνω).
Ψυχοκινητικοί στόχοι:
-
Να συντονίσουν κινήσεις φυσήματος και γραφής μέσα από δημιουργική δραστηριότητα.
-
Να χρησιμοποιούν εργαλεία (μαρκαδόρους, ψαλίδι, χαρτί, μπαλόνια) με σκοπό τη δημιουργική έκφραση.
-
Να εντάσσουν τη σωματική δράση (φύσημα, απελευθέρωση) στη διαχείριση συναισθημάτων.
Συναισθηματικοί στόχοι:
-
Να εκφράζουν ελεύθερα τα συναισθήματά τους σε ασφαλές περιβάλλον.
-
Να βιώσουν την αίσθηση ανακούφισης και ενδυνάμωσης όταν “αφήνουν” κάτι που τους βαραίνει.
-
Να αναπτύξουν ενσυναίσθηση, ακούγοντας και σεβόμενοι τους φόβους των άλλων.
Μανίνα Καούκη
Ειδική Παιδαγωγός/Coach/Συγγραφέας
MA Special Education
LIfe & Business Coach ΕΚΠΑ Αθηνών
Ιατρική Ψυχολογία Παν. Αθηνων
Βιβλιογραφία
Goleman, D. (1995). Συναισθηματική Νοημοσύνη. Εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα.
Θεοδοσάκης Δ. (2021) Η συναισθηματική νοημοσύνη στο σύγχρονο σχολείο και η θετική εκπαίδευση. Εκδόσεις Γρηγόρη
Η δραστηριότητα «Άφησε τον φόβο να πετάξει» δημιουργήθηκε με σκοπό να δώσει στα παιδιά έναν συμβολικό και δημιουργικό τρόπο να αναγνωρίσουν, να εξωτερικεύσουν και να απελευθερώσουν τους φόβους/ανησυχίες τους.
Μέσα από το παιχνίδι με τα μπαλόνια και τη ζωγραφική, τα παιδιά μαθαίνουν πως τα συναισθήματα δεν χρειάζεται να κρύβονται· μπορούν να μοιράζονται και να μεταμορφώνονται. Ο συμβολισμός του “φουσκώνω και αφήνω να πετάξει” βοηθά τα παιδιά να βιώσουν τη διαδικασία της απελευθέρωσης και της ενδυνάμωσης με απλό και κατανοητό τρόπο.
Η δραστηριότητα αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο της συναισθηματικής αγωγής και ενδυνάμωσης και μπορεί να αξιοποιηθεί τόσο στο σχολείο όσο και σε ψυχοπαιδαγωγικά ή δημιουργικά εργαστήρια.
Γενικός στόχος:
Να ενθαρρυνθούν τα παιδιά να αναγνωρίσουν, να εκφράσουν και να αποδεσμεύσουν τους φόβους ή τις ανησυχίες τους μέσα από δημιουργική και συμβολική δραστηριότητα.
Ειδικότερα
Γνωστικοί στόχοι:
-
Να αναγνωρίζουν και να κατονομάζουν συναισθήματα, όπως ο φόβος και το άγχος.
-
Να αντιλαμβάνονται πως οι φόβοι είναι φυσιολογικοί και κοινοί σε όλους.
Να συνδέουν τη σκέψη με τη δράση (γράφω – φυσάω – απελευθερώνω).
Ψυχοκινητικοί στόχοι:
-
Να συντονίσουν κινήσεις φυσήματος και γραφής μέσα από δημιουργική δραστηριότητα.
-
Να χρησιμοποιούν εργαλεία (μαρκαδόρους, ψαλίδι, χαρτί, μπαλόνια) με σκοπό τη δημιουργική έκφραση.
-
Να εντάσσουν τη σωματική δράση (φύσημα, απελευθέρωση) στη διαχείριση συναισθημάτων.
Συναισθηματικοί στόχοι:
-
Να εκφράζουν ελεύθερα τα συναισθήματά τους σε ασφαλές περιβάλλον.
-
Να βιώσουν την αίσθηση ανακούφισης και ενδυνάμωσης όταν “αφήνουν” κάτι που τους βαραίνει.
-
Να αναπτύξουν ενσυναίσθηση, ακούγοντας και σεβόμενοι τους φόβους των άλλων.
Μανίνα Καούκη
Ειδική Παιδαγωγός/Coach/Συγγραφέας
MA Special Education
LIfe & Business Coach ΕΚΠΑ Αθηνών
Ιατρική Ψυχολογία Παν. Αθηνων
Βιβλιογραφία
Goleman, D. (1995). Συναισθηματική Νοημοσύνη. Εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα.
Θεοδοσάκης Δ. (2021) Η συναισθηματική νοημοσύνη στο σύγχρονο σχολείο και η θετική εκπαίδευση. Εκδόσεις Γρηγόρη
