11/11/25

Άφησε τον φόβο να πετάξει! 🎈 Δραστηριότητα για τα συναισθήματα

Balloon decoration Continuous single line outline vector art drawing and  illustration 34059529 Vector Art at Vecteezy
πηγη

 

Άφησε τον φόβο να πετάξει 🎈

Δραστηριότητα για τα συναισθήματα

Πάρε τα χρώματά σου και φτιάξε τη δική σου εικόνα!
Γράψε μέσα σε κάθε μπαλόνι κάτι που σε ανησυχεί ή σε φοβίζει — κάτι μικρό ή μεγάλο, δεν πειράζει.
Ύστερα, φαντάσου πως φυσάς το μπαλόνι σου δυνατά και το αφήνεις να πετάξει ψηλά στον ουρανό.
Όσο φεύγει μακριά, σκέψου πως φεύγει κι ο φόβος/ανησυχία σου μαζί του. 

 
 

Η δραστηριότητα «Άφησε τον φόβο να πετάξει» δημιουργήθηκε με σκοπό να δώσει στα παιδιά έναν συμβολικό και δημιουργικό τρόπο να αναγνωρίσουν, να εξωτερικεύσουν και να απελευθερώσουν τους φόβους/ανησυχίες τους.

Μέσα από το παιχνίδι με τα μπαλόνια και τη ζωγραφική, τα παιδιά μαθαίνουν πως τα συναισθήματα δεν χρειάζεται να κρύβονται· μπορούν να μοιράζονται και να μεταμορφώνονται. Ο συμβολισμός του “φουσκώνω και αφήνω να πετάξει” βοηθά τα παιδιά να βιώσουν τη διαδικασία της απελευθέρωσης και της ενδυνάμωσης με απλό και κατανοητό τρόπο.

Η δραστηριότητα αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο της συναισθηματικής αγωγής και ενδυνάμωσης και μπορεί να αξιοποιηθεί τόσο στο σχολείο όσο και σε ψυχοπαιδαγωγικά ή δημιουργικά εργαστήρια.

Γενικός στόχος:

 
Να ενθαρρυνθούν τα παιδιά να αναγνωρίσουν, να εκφράσουν και να αποδεσμεύσουν τους φόβους ή τις ανησυχίες τους μέσα από δημιουργική και συμβολική δραστηριότητα.

Ειδικότερα

         Γνωστικοί στόχοι:

  • Να αναγνωρίζουν και να κατονομάζουν συναισθήματα, όπως ο φόβος και το άγχος.

  • Να αντιλαμβάνονται πως οι φόβοι είναι φυσιολογικοί και κοινοί σε όλους.

  • Να συνδέουν τη σκέψη με τη δράση (γράφω – φυσάω – απελευθερώνω).

        Ψυχοκινητικοί στόχοι:

  • Να συντονίσουν κινήσεις φυσήματος και γραφής μέσα από δημιουργική δραστηριότητα.

  • Να χρησιμοποιούν εργαλεία (μαρκαδόρους, ψαλίδι, χαρτί, μπαλόνια) με σκοπό τη δημιουργική έκφραση.

  • Να εντάσσουν τη σωματική δράση (φύσημα, απελευθέρωση) στη διαχείριση συναισθημάτων. 

    Συναισθηματικοί στόχοι:

  • Να εκφράζουν ελεύθερα τα συναισθήματά τους σε ασφαλές περιβάλλον.

  • Να βιώσουν την αίσθηση ανακούφισης και ενδυνάμωσης όταν “αφήνουν” κάτι που τους βαραίνει.

  • Να αναπτύξουν ενσυναίσθηση, ακούγοντας και σεβόμενοι τους φόβους των άλλων.

     

    Μανίνα Καούκη

    Ειδική Παιδαγωγός/Coach/Συγγραφέας

    MA Special Education

    LIfe & Business Coach ΕΚΠΑ Αθηνών

    Ιατρική Ψυχολογία Παν. Αθηνων 

     

 Βιβλιογραφία

Goleman, D. (1995). Συναισθηματική Νοημοσύνη. Εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα.

Θεοδοσάκης Δ. (2021) Η συναισθηματική νοημοσύνη στο σύγχρονο σχολείο και η θετική εκπαίδευση. Εκδόσεις Γρηγόρη