18/4/15

Δεν είναι η ευφυΐα κριτήριο σχολικής επιτυχίας αλλά η προσωπικότητα



http://mikroimegaloi.gr/content/%CE%BF%CE%B9-%CE%BA%CE%AF%CE%BD%CE%B4%CF%85%CE%BD%CE%BF%CE%B9-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CF%84%CF%8D%CE%BF%CF%85-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF-%CF%80%CE%B1%CE%B9%CE%B4%CE%AF-%CF%83%CE%B5-%CE%AD%CE%BD%CE%B1-%CF%83%CF%85%CE%BD%CF%84%CE%B1%CF%81%CE%B1%CE%BA%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CE%B2%CE%AF%CE%BD%CF%84%CE%B5%CE%BF
Σύμφωνα με νέα αυστραλιανή έρευνα, η προσωπικότητα είναι σημαντικότερος «εγγυητής» ακαδημαϊκής/σχολικής επιτυχίας από την ευφυΐα! Αυτό το συμπέρασμα προέκυψε από μετρήσεις Αυστραλών επιστημόνων, βασισμένων σε τεστ που έγιναν σε μαθητές. Συγκεκριμένα, οι μαθητές που ήταν πιο φιλομαθείς και επιμελείς είχαν καλύτερες σχολικές επιδόσεις από εκείνους που ήταν απλά ευφυείς.
Οι Αυστραλοί επιστήμονες, συνέκριναν αποτελέσματα των τεστ προσωπικότητας (μετρήθηκαν τα χαρακτηριστικά της επιμέλειας, της διάθεσης για νέες εμπειρίες, των εμμονικών τάσεων, της ευχάριστης προσωπικότητας και της εξωστρέφειας) με τους βαθμούς και τα διαγωνίσματα των μαθητών. Ζήτησαν από τους μαθητές να συμπληρώσουν ένα φύλλο αυτό-αξιολόγησης και, ταυτόχρονα, ζήτησαν από γνωστούς τους να προσθέσουν στοιχεία στην αξιολόγηση αυτή.


Οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι το ανοιχτό μυαλό και η επιμέλεια είναι παράγοντες με πολύ μεγάλη επίδραση στην σχολική επιτυχία. Παλαιότερη έρευνα είχε συνδέσει τα δύο αυτά χαρακτηριστικά με ποικίλες εκφάνσεις της επιτυχίας. Οι μελέτες κατέληξαν ότι ο νούμερο ένα παράγοντας δημιουργικότητας είναι το ανοιχτό, φιλομαθές μυαλό, που ενθουσιάζεται μαθαίνοντας καινούριες πληροφορίες, έχει απορίες και πνευματικές ανησυχίες. Αντίστοιχα, ο σημαντικότερος παράγοντας καλών σχολικών επιδόσεων, φάνηκε να είναι η επιμέλεια.
Ο Δρ. Arthur Poropat, που ηγήθηκε της έρευνας, υπογράμμισε, μεταξύ άλλων, σε δήλωσή του: «Πρακτικά, η προσπάθεια που οι μαθητές είναι διατεθειμένοι να καταβάλλουν, αν είναι εστιασμένη και συγκροτημένη, είναι τουλάχιστον τόσο σημαντική όσο η ευφυΐα.
Τα αποτελέσματα της μελέτης υποδεικνύουν ότι τα παιδιά που ίσως δεν καταλογίζονται στα «έξυπνα» με την παραδοσιακή ερμηνεία του όρου, μπορούν να έχουν εξαιρετικές επιδόσεις στο σχολείο. Η προσωπικότητα είναι πιο εύπλαστη από τις διανοητικές ικανότητες. Κατά συνέπεια, βοηθώντας τα παιδιά να καλλιεργήσουν τα ωφέλιμα χαρακτηριστικά της προσωπικότητάς τους, όπως η επιμέλεια, η αισιοδοξία και η φιλομάθεια, τα βοηθάμε να επιτύχουν στο σχολείο και, αργότερα, στο Πανεπιστήμιο. «Στον αντίποδα, ελάχιστα στοιχεία αποδεικνύουν ότι η ευφυΐα μπορεί να "διδαχτεί"!» σημειώνει ο καθηγητής Α. Poropat.

Πηγή