3/5/16

Ποιο είδος νοημοσύνης έχει το παιδί σας;

πηγη

Τεστ νοημοσύνης  

Οι 8 τρόποι με  τους οποίους λειτουργεί το μυαλό του παιδιού 

Γλωσσική νοημοσύνη: Μαθαίνει ακούγοντας, διαβάζοντας, γράφοντας. Απολαμβάνει τι ς συζητήσεις.
Λογικομαθηματική νοημοσύνη: Σκέφτεται με έννοιες και αναζητώ αιτίες και αποτελέσματα. Αναζητά μοτίβα και σχέσεις μεταξύ αντικειμένων και σχέσεις μεταξύ αντικειμένων ή καταστάσεων.
Κιναισθητική νοημοσύνη: Μαθαίνει καλύτερα όταν κινείται και όταν αλληλεπιδρά. Εκφράζεται μέσα από γκριμάτσες και χειρονομίες.
Νατουραλιστική νοημοσύνη: Παρατηρεί το φυσικό περιβάλλον και έχει μια αυθόρμητη επικοινωνία μαζί του. Μαθαίνει μέσα από τον πειραματισμό και την εξερεύνηση.
Χωροταξική νοημοσύνη: Μαθαίνει μέσα από την οργάνωση και προτιμά τις εικόνες και τα σχεδιαγράμματα.
Μουσική νοημοσύνη: Μαθαίνει μέσα από μελωδίες τόνους και ρυθμούς.
Διαπροσωπική Νοημοσύνη: Μαθαίνει καλύτερα όταν είναι σε μια ομάδα, συνεργάζεται και συζητά. Απολαμβάνει την  ανταλλαγή απόψεων και την ομαδική εργασία.
Ενδοπροσωπική Νοημοσύνη: Εργάζεται μόνο του και απολαμβάνει την ηρεμία.
Ας δούμε σε ποιο τύπο πολλαπλής νοημοσύνης έχουν τα παιδιά μας κάνοντας το παρακάτω τεστ:
  1. Πώς θα χαρακτηρίζατε το παιδί σας;
Ε. Κλειστό χαρακτήρα και ντροπαλό
Λ. Λογικό και πολύ ώριμο για την ηλικία του
Μ. Ονειροπόλο και τρυφερό
Κ. Δραστήριο και υπερκινητικό
Γ. Ομιλητικό και ευγενικό
Ν. Περίεργο και ριψοκίνδυνο
Χ. Δημιουργικό και με μεγάλη φαντασία

  1. 2.       Πώς εκφράζει την αγάπη του;
Χ. Θα φτιάξει μια όμορφη ζωγραφιά
Κ. Θα παρουσιάσει μια θεατρική παράσταση
Γ. Θα γράψει μια κάρτα ή ένα γράμματα
Ε. Θα αναζητήσει την αγκαλιά και θα προτιμήσει τη μη λεκτική επικοινωνία
Λ. Θα κάνει ένα πρακτικό δώρο που θα ξέρει ότι του αρέσει
Μ. Θα τραγουδήσει  ένα τραγούδι
Δ .Θα οργανώσει μια όμορφη εμπειρία
Ν. Θα χαρίσει ένα μπουκέτο λουλούδια

  1. 3.       Τι είδους σκανταλιές κάνει;
Γ. Θα ζωγραφίσει μέσα σε βιβλία
Ε. Δεν είναι άτακτο και συνήθως δεν κάνει σκανδαλιές
Λ. Θα προσπαθήσει να κάνει μια δουλειά που κάνουν οι ενήλικες
Δ. Θα κάνει τα πάντα για να τραβήξει την προσοχή των μεγάλων
Χ.Θα ζωγραφίσει στους τοίχους
Μ. Θα βάλει πολύ δυνατά τη μουσική
Κ. Είναι υπερκινητικό και δεν ηρεμεί εύκολα
Ν. Θα καταστρέψει τα φυτά του κήπου ή θα ανακατευτεί στην κουζίνα

4. Ποια είναι η αγαπημένη του εποχή;
Μ. Η άνοιξη γιατί απολαμβάνει το κελάηδημα των πουλιών.
Λ. Το φθινόπωρο γιατί ξεκινά το σχολείο και οργανώνεται από την αρχή
Ε. Ο χειμώνας γιατί απολαμβάνει την ηρεμία, το χιόνι και τη βροχή.
Δ. Το καλοκαίρι γιατί μπορεί να παίζει με φίλους πολλές ώρες.
Γ. Το φθινόπωρο γιατί αγοράζει νέα πράγματα και βιβλία
Κ. Το καλοκαίρι γιατί πάει στη θάλασσα.
Χ. Ο χειμώνας γιατί απολαμβάνει να ζωγραφίζει μέσα στη ζεστασιά του σπιτιού
Ν Η άνοιξη γιατί είναι ευκαιρία να κάνει εκδρομές στη φύση

5.Τι προτιμά να κάνει τον ελεύθερο χρόνο του
Γ. Να διαβάσει ένα βιβλίο.
Λ. Να παίξει σκάκι ή να λύσει σταυρόλεξα;
Κ. Να χορέψει ή να παίξει μπάλα.
Χ. Να ζωγραφίζει   
Μ. Να τραγουδήσει ή να παίξει ένα όργανο
Ν. Να ασχοληθεί με το κινητό
Δ. Να παίξει επιτραπέζια ή να επισκεφτεί έναν φίλο.
Ε. Να φτιάξει μια κατασκευή μόνο του
Ποια είναι τα αγαπημένα του παιχνίδια;
Χ. Μια κασετίνα με χρώματα
Γ. Βιβλία με παιχνίδια και δραστηριότητες
Λ. Επιτραπέζια παιχνίδια
Κ. Η μπάλα
Ν. Εργαλεία παρατήρησης μεγενθυτικός, φακός, κυάλια
Μ. Παιδικά μουσικά όργανα
Ε. Ο ηλεκτρονικός υπολογιστής
Δ. Οι κούκλες τα πλέιμομπιλ τα αυτοκινητάκια.

Αν συγκεντρώσετε περισσότερα Γ το παιδί σας έχει γλωσσική νοημοσύνη. Αν έχει περισσότερα Λ έχει λογικομαθηματική νοημοσύνη. Περισσότερα Μ έχει μουσική νοημοσύνη, Κ κιναισθητική Χ, χωροταξική και Ν, νατουραλιστική. Αν συγκεντρώσετε πιο πολλά Δ το παιδί σας είναι πιθανό να έχει διαπροσωπική νοημοσύνη και Ε Ενδοπροσωπική νοημοσύνη

Από την παιδαγωγό και σύμβουλο αγωγής Ελένη Γαρυφαλάκη. Ευχαριστούμε τις εκδόσεις Διόπτρα για την ευγενική παραχώρηση του υλικού.

Πηγη