Facebook Ομάδα

27/3/14

Λίστα ελέγχου δυσλεκτικών νηπίων

   
http://www.google.gr/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fd2aagyowz0r37a.cloudfront.net%2Fpages%2Ftt%2Fprograms%2F20130322%2Fpreschool.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Fwww.tutortime.com%2Fprograms%2Fprograms-by-age%2Fpreschool%2F&h=330&w=330&tbnid=PBsBvjzm-kz6DM%3A&zoom=1&docid=wvgGoC8aGZvz2M&ei=-x80U_nsI6_b4QTR9YCoBg&tbm=isch&ved=0COUBEIQcMC0&iact=rc&dur=976&page=3&start=45&ndsp=25  Η ακόλουθη λίστα ελέγχου μπορεί να δείξει αν ένα νήπιο (4 - 6 ετών) είναι Δυσλεκτικό ή όχι.
  Δεν είναι απαραίτητο οτι ένα νήπιο θα έχει όλες αυτές τις δυσκολίες. Ωστόσο, αν αυτές οι δυσκολίες εξακολουθούν να υφίστανται και πέρα απο την ηλικία στην οποία ένα νήπιο πρέπει να τις έχει ξεπεράσει, τότε ενδέχεται να έχει Δυσλεξία και οι γονείς θα πρέπει να απευθυνθούν σε έναν ειδικό.
  1. Υπάρχει ιστορικό Μαθησιακών Δυσκολιών στην οικογένεια;
  2. Παρουσιάζει καθυστέρηση στην ομιλία, τραυλισμό ή δυσνόητο λόγο;
  3. Δυσκολεύεται να ντυθεί, να βάλει το σωστό παπούτσι στο κατάλληλο πόδι, να κουμπώσει τα κουμπιά ή το φερμουάρ ή τα κορδόνια του;
  4. Του αρέσει να ακούει ιστορίες αλλά αδιαφορεί για το γραπτό κείμενο;
  5. Συνήθως τα άτομα που το συναναστρέφονται λένε οτι είναι τεμπέλικο και οτι δεν προσέχει;
  6. Παραπατάει ή χτυπάει ή πέφτει κάτω όταν παίζει;
  7. Πιάνει εύκολα την μπάλα όταν κατευθύνεται προς αυτό;
  8. Μπορεί να κάνει κουτσό;
  9. Μπορεί να χτυπήσει παλαμάκια ακολουθώντας τον ρυθμό ενός τραγουδιού;
  10. Μπερδεύει συχνά κατά λάθος το μπλέ με το πράσινο και το κόκκινο με το κίτρινο;
  11. Ψάχνει συχνά για την λέξη που θέλει να πει;
  12. Κάποιες φορές χρησιμοποιεί άλλη λέξη απο αυτήν που θέλει να πει;
  13. Μπερδεύει το πάνω με το κάτω και το δεξιά με το αριστερά;
  14. Μπορεί να διαχωρίσει ποιά λέξη δεν ταιριάζει ανάμεσα σε ελάχιστα ζεύγη λέξεων,
    π.χ. "βόδι" - "μάτι" - "πόδι";
  15. Πιάνει πολύ σφιχτά το μολύβι ή το στυλό;
  16. Μπορεί να περάσει σωστά τις χάντρες σε ένα κορδόνι με την εξής σειρά: κόκκινο - πράσινο - μπλε - κόκκινο - πράσινο - μπλε;
  17. Μπορεί να τοποθετήσει αντικείμενα σε μια ακολουθία;
  18. Μπορεί να κάνει ποιηματάκι;
  19. Μπορεί να μετρήσει σωστά μέχρι το 10;
  20. Μπορεί να πει με τη σειρά τις ημέρες της εβδομάδας;
  21. Μπορεί να πει την αλφαβήτα;
  22. Διαθέτει γρήγορη και πρωτότυπη σκέψη;
  23. Έχει κλίση προς την δημιουργικότητα και την τέχνη;
  24. Του αρέσουν τα κατασκευαστικά παιχνίδια, π.χ. τουβλάκια ή lego ή τηλεκατευθυνόμενα;
  25. Δείχνει έξυπνο αλλά αδυνατεί να κάνει ορισμένα πράγματα;
http://www.google.gr/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fginnyschildgarden.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2012%2F11%2Fprograms-preschool-large.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Fginnyschildgarden.com%2Fprograms%2Fpreschool%2F&h=250&w=608&tbnid=ynRXx0REoHN4hM%3A&zoom=1&docid=9wHYayBg4tLs2M&ei=-x80U_nsI6_b4QTR9YCoBg&tbm=isch&ved=0CMUCEIQcME0&iact=rc&dur=939&page=4&start=70&ndsp=25
Όσο πιο σύντομα διαγνωσθεί η Δυσλεξία, τόσο πιο έγκυρα και ασφαλώς θα βοηθηθεί το παιδί στο σπίτι και στο σχολείο. Παρόλο που δεν υπάρχει θεραπεία για τη Δυσλεξία, η έρευνα έχει δείξει πως με την κατάλληλη βοήθεια και καθοδήγηση οι δυσκολίες μπορούν να ξεπεραστούν ως ένα βαθμό.


πηγή: www.dyslexiaa2z.com
Πηγή