Facebook Ομάδα

31/7/16

Οι χρόνοι των ρημάτων (Κάρτες)




30/7/16

Παλάμες για την πόρτα (Διακόσμηση Τάξης)



πηγη

Παλάμες για την πόρτα (Διακόσμηση Τάξης)


29/7/16

Έλληνας δημιουργεί φτηνά προσθετικά μέλη και αλλάζει τη ζωή των ατόμων με αναπηρία



Έλληνας δημιουργεί φτηνά προσθετικά μέλη και αλλάζει τη ζωή των ατόμων με αναπηρία
πηγη

Μία συζήτηση με τον Μηνά Λιαροκάπη, ιδρυτή της Open Bionics και μεταδιδακτορικό ερευνητή στο Πανεπιστήμιο Yale.
Την πρώτη χειραψία μου την έκανε με το προσθετικό μέλος! Η ομιλία του στο TEDx Θεσσαλονίκη είχε μόλις τελειώσει και ο ίδιος ευδιάθετος απαντούσε στις ερωτήσεις του κοινού στο φουαγέ του Μεγάρου. Τα 18 λεπτά της σκηνής δεν ήταν αρκετά για να εξηγήσει όλα αυτά που έχει πετύχει μέσω της Open Bionics. Το πώς έφερε την επανάσταση στα προσθετικά μέλη, το πώς μείωσε ως και 6000% το κόστος τους και το πώς άλλαξε τη ζωή χιλιάδων ανθρώπων με αναπηρία στον κόσμο. Το μαγνητόφωνο γράφει.
«Ξεκίνησα τις σπουδές μου από το Πανεπιστήμιο Πατρών, όπου απέκτησα το πτυχίο του Μηχανικού Υπολογιστών. Στη συνέχεια ολοκλήρωσα τις μεταπτυχιακές μου σπουδές στο ΕΚΠΑ με MSc σε Τεχνολογίες Πληροφορικής στην Ιατρική και τη Βιολογία, ενώ τη διδακτορική μου διατριβή την εκπόνησα στο τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών του ΕΜΠ. Κατά τη διάρκεια του MSc και του PhD μου ασχολήθηκα κυρίως με την ανάλυση του ανθρώπινου χεριού, καθώς και με τον έλεγχο και την κατασκευή τόσο προσθετικών όσο και ρομποτικών συστημάτων. Στο Yale ήρθα ως μεταδιδακτορικός ερευνητής και εξακολουθώ να εργάζομαι στο αντικείμενο του ελέγχου και της κατασκευής ρομποτικών χεριών», αναφέρει και στέκεται στο δυσκολότερο κομμάτι της διαδρομής αυτής».
«Τα εμπορικά διαθέσιμα προσθετικά συστήματα έχουν υψηλό κόστος απόκτησης και συντήρησης, υψηλό βάρος, ενώ είναι και ευπαθή. Για τους λόγους αυτούς καταλήγουν συνήθως σε κάποιο συρτάρι».
Έλληνας δημιουργεί φτηνά προσθετικά μέλη και αλλάζει τη ζωή των ατόμων με αναπηρία
πηγη
«Το δυσκολότερο ήταν ταυτόχρονα και το ομορφότερο κομμάτι. Οι ατελείωτες ώρες στα υπόγεια του ΕΜΠ κατά την διάρκεια του διδακτορικού μου. Τρέχοντας να προλάβω deadlines συνεδρίων και Ευρωπαϊκών προγραμμάτων. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η Ελλάδα έχει εξαιρετικούς καθηγητές και φοιτητές. Το Εργαστήριο Αυτομάτου Ελέγχου και η ομάδα του καθ. Κώστα Κυριακόπουλου στο ΕΜΠ είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα. Τα προβλήματα των Πανεπιστημίων έχουν να κάνουν με την έλλειψη κονδυλίων, την κακή οργάνωση και τη νοσηρή λογική ορισμένων πανεπιστημιακών κύκλων. Σίγουρα υπάρχουν αρκετές διαφορές με τον εξωτερικό. Μπορώ να αρχίσω να μετράω και να μην σταματάω, αλλά αυτή η σύγκριση δεν έχει νόημα. Έχουμε το απαιτούμενο ανθρώπινο δυναμικό και πρέπει να το αξιοποιήσουμε. Πρέπει, επιτέλους, να φτιάξουμε ένα σύγχρονο Πανεπιστήμιο με επικαιροποιημένα προγράμματα σπουδών, το οποίο θα αποτελεί πηγή προόδου, δημιουργίας και καινοτομίας», αναλύει και περιγράφει την Open Bionics.
«Άρχισε ως μια παρέα, μια ομάδα. Μαζευτήκαμε ερευνητές και φοιτητές που αγαπάμε τη ρομποτική και είπαμε να φτιάξουμε κάτι όμορφο. Στόχος μας ήταν να παράγουμε λύσεις που θα βοηθούν τον κόσμο, για να μη μείνει η έρευνα μας μόνο στις δημοσιεύσεις και στα συνέδρια. Σήμερα η Open Bionics είναι μια διεθνής πρωτοβουλία για την κατασκευή ρομποτικών και προσθετικών συστημάτων ανοικτού κώδικα και υλικού.
Τα προσθετικά και ρομποτικά συστήματα (π.χ. χέρια) κοστίζουν δεκάδες ή εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ. Χρειαζόμασταν τέτοια ρομποτικά χέρια για την έρευνά μας και ένα σύστημα που είχαμε αγοράσει από την Γερμανία με 60.000 ευρώ δεν μπορούσε να πιάσει ούτε ένα μικρό μπουκάλι νερό, λόγω περιορισμού στην έκταση του αντίχειρα. Τότε αποφασίσαμε να ξεκινήσουμε με την κατασκευή φθηνών ρομποτικών λύσεων. Η όλη ιδέα, μάλιστα, γεννήθηκε στα υπόγεια του ΕΜΠ με μπόλικο καφέ και συζήτηση με τον Άγη Ζησιμάτο, έναν από τους πρώτους μου φοιτητές.
Μετά από λίγο καιρό κατασκευάσαμε το πρώτο προσθετικό μέλος. Είναι υποεπενεργούμενο, υποχωρητικό, αρθρωτό, ανθρωπομορφικό και εξατομικευμένο. Εκτελεί 144 διαφορετικές κινήσεις με 1 μόνο μοτέρ, ζυγίζει λιγότερο από 300 γραμμάρια, δεν καταστρέφεται ακόμα και αν συγκρουστεί βίαια με το περιβάλλον και κοστίζει λιγότερο από 200$. Ελπίζουμε ότι θα διευκολύνουμε εκατομμύρια άτομα με αναπηρία σε όλο τον κόσμο και θα τους βοηθήσουμε να επανακτήσουν την χαμένη τους επιδεξιότητα», τονίζει.
Έλληνας δημιουργεί φτηνά προσθετικά μέλη και αλλάζει τη ζωή των ατόμων με αναπηρία
πηγη
Ποια ήταν, όμως, τα παγκόσμια δεδομένα για τα προσθετικά μέλη και πώς οι ιδέες της ομάδας άλλαξαν τον «χάρτη»; «Τα εμπορικά διαθέσιμα προσθετικά συστήματα έχουν υψηλό κόστος απόκτησης και συντήρησης, υψηλό βάρος, ενώ είναι και ευπαθή. Για τους λόγους αυτούς καταλήγουν συνήθως σε κάποιο συρτάρι. Οι περισσότεροι ανάπηροι τα χρησιμοποιούν μόνο σε επισκέψεις ή κοινωνικές εκδηλώσεις. Η δική μας λύση είναι οικονομική και αρθρωτής λογικής, έτσι ώστε ακόμη και αν υποστεί φθορές από τη χρήση, το φθαρμένο κομμάτι να μπορεί να αντικατασταθεί άμεσα και με χαμηλό κόστος. Προσπαθούμε δηλαδή να αλλάξουμε την καθημερινότητα αυτών των ανθρώπων.
Προσωπικά θα συνεχίσω να δουλεύω στον τομέα της ρομποτικής και της βιονικής. Με την Open Bionics σκοπεύουμε να επικεντρωθούμε στην παραγωγή νέων ρομποτικών και προσθετικών χεριών, σε προσθετικά συστήματα κάτω άκρων, σε εξωσκελετικούς μηχανισμούς και σε συστήματα επαύξησης των ανθρώπινων δυνατοτήτων.
Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι καινοτομία δεν παράγουν μόνο τα Πανεπιστήμια και τα Ερευνητικά Κέντρα της Ελλάδας και του εξωτερικού, καινοτομία μπορεί να παράγει ο καθένας», καταλήγει.



 


28/7/16

Τεστ ακοής βοηθά στην έγκαιρη εκτίμηση του κινδύνου αυτισμού



Ελπίδες πρώιμης παρέμβασης
Τεστ ακοής βοηθά στην έγκαιρη εκτίμηση του κινδύνου αυτισμού
πηγη

Τεστ ακοής βοηθά στην έγκαιρη εκτίμηση του κινδύνου αυτισμού

Ρότσεστερ, Μινεσότα
Αμερικανοί ερευνητές υποστηρίζουν ότι μια ανεπάρκεια στη ακοή στα παιδιά με αυτισμό μπορεί να έχει επίπτωση στην ικανότητά τους να αναγνωρίζουν το προφορικό λόγο. Σύμφωνα με όσα αναφέρονται σε άρθρο του επιστημονικού εντύπου Autism Research, η παρατήρηση αυτή ίσως να μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως μέθοδος έγκαιρου εντοπισμού των παιδιών που κινδυνεύουν να εκδηλώσουν αυτισμό.

Η διαταραχή του φάσματος του αυτισμού είναι μια νευρο-αναπτυξιακή διαταραχή που χαρακτηρίζεται από εξασθένηση των επικοινωνιακών και κοινωνικών δεξιοτήτων του ατόμου, καθώς και από περιοριστικές και επαναλαμβανόμενες συμπεριφορές. Αν και πολλά συμπτώματα είναι εμφανή πριν την ηλικία των δύο ετών, η πλειοψηφία των παιδιών διαγιγνώσκονται μετά το τέταρτο έτος, γεγονός που σημαίνει ότι οι θεραπευτικές παρεμβάσεις γίνονται καθυστερημένα.

Έτσι, λοιπόν, αποτελεί πρόκληση για τους επιστήμονες η πρώιμη ανίχνευση των διαταραχών του φάσματος του αυτισμού και ειδικά σε παιδιά με υστέρηση στην ανάπτυξη της ομιλίας.

Οι ερευνητές του Ιατρικού Κέντρου του Πανεπιστημίου του Ρότσεστερ χρησιμοποίησαν τις ακουστικές εκπομπές τεστ στο οποίο υποβάλλονται όλα τα νεογνά τις πρώτες ημέρες της ζωής τους) για να εντοπίσουν τυχόν ελλείμματα ακοής σε παιδιά 6-17 ετών, εκ των οποίων περίπου τα μισά είχαν διαγνωστεί με διαταραχή του φάσματος του αυτισμού.

Διαπίστωσαν ότι, τα παιδιά αυτά είχαν δυσκολία να ακούσουν σε συχνότητα 1-2 kHz, η οποία είναι σημαντική για την επεξεργασία του προφορικού λόγου. Επίσης υπήρχε συσχέτιση μεταξύ του βαθμού κοχλιακής εξασθένησης και της σοβαρότητας των συμπτωμάτων του αυτισμού.

«Η μελέτη ανέδειξε μια απλή, ασφαλή και μη επεμβατική μέθοδο ελέγχου των μικρών παιδιών με ακουστικά ελλείμματα που σχετίζονται με το αυτισμό. Δίνουν λοιπόν στους γιατρούς μια νέα επιλογή για τον εντοπισμό των διαταραχών του φάσματος του αυτισμού και έτσι μπορούμε να παρέμβουμε νωρίτερα και να βελτιώσουμε το θεραπευτικό αποτέλεσμα» εξηγεί η Ανν Λουεμπκε, επίκουρη καθηγήτρια στο αμερικάνικο πανεπιστήμιο.

Και η συγγραφέας της μελέτης, Λοϊσα Μπενετο, επίκουρη καθηγήτρια στο ίδιο πανεπιστήμιο συμπληρώνει ότι «η ακουστική εξασθένηση έχει ήδη σχετιστεί με αναπτυξιακή καθυστέρηση και άλλα προβλήματα, όπως γλωσσικά ελλείμματα. Αν και προς το παρόν δεν υπάρχει τεκμηριωμένη σχέση αυτισμού και προβλημάτων ακοής, η δυσκολία στην επεξεργασία του λόγου μπορεί να συντελεί σε μερικά από τα βασικά συμπτώματα της διαταραχής».


Πηγη

 


27/7/16

Το χωριό της γραμματικής (τα μέρη του λόγου)



πηγη

Το χωριό της γραμματικής (τα μέρη του λόγου)

 



Πηγη

26/7/16

Δυσλεξία, ΔΕΠΥ ή Σύνδρομο Ίρλεν; Εντοπίστε τι πραγματικά συμβαίνει!



πηγη

1/3 δυσλεξίες πρόκειται για λάθος διάγνωση.

Η λάθος διάγνωση οδηγεί σε λάθος θεραπεία.

Τα άτομα που πάσχουν από Ίρλεν αντιλαμβάνονται τον κόσμο παραμορφωμένο, τους κατακλύζει ένταση που τους οδηγεί σε ένα αίσθημα ανεξήγητης κόπωσης.











Η αντίληψη είναι μια ικανότητα που αποκτάται κατά την διάρκεια της ζωής του ατόμου και είναι διαφορετική για κάθε άνθρωπο. Δεν μιλάμε για την ικανότητα που σχεδόν όλοι οι άνθρωποι διαθέτουμε από τη στιγμή της γέννησής μας, την όραση, αλλά για την οπτική επεξεργασία και πραγματικά αναφερόμαστε σε ένα σημαντικά μεγάλο κομμάτι της μάθησης αν απλά σκεφτούμε ότι η πορεία που κάθε άνθρωπος ακολουθεί για να φτάσει στην γνώση είναι αντίληψη – επεξεργασία και τελικά γνώση. Μέχρι τώρα ομολογουμένως δεν έχει δοθεί η αρμόζουσα βαρύτητα σ’ αυτό το σημαντικό κομμάτι της μάθησης, την αντίληψη. Αντιθέτως, όταν ένα παιδί μένει πίσω στο σχολείο, χωρίς πολλή σκέψη όλες οι ενοχές αποδίδονται στην εγκεφαλική επεξεργασία. Το παιδί πιο απλά, δεν μπορεί να επεξεργαστεί σωστά την πληροφορία που εισάγεται στον εγκέφαλο του. Τότε ακολουθεί μια διαδικασία αξιολόγησης, που το εξεταζόμενο παιδί καλείται να βγάλει εις πέρας κάποιες διαγνωστικές δοκιμασίες από τον ειδικό. Δεν μπορώ να φανταστώ όμως αν πέρασε ποτέ από το μυαλό μας, αν το παιδί αντιλαμβάνεται το υλικό που του χορηγείται για εξέταση, όπως ακριβώς το δίνουμε ή μήπως το αντιλαμβάνεται παραμορφωμένο και τελικά επεξεργάζεται άλλη πληροφορία από αυτή που του έχουμε δώσει. Τότε τα πράγματα παίρνουν τραγικά άλλες διαστάσεις και μπορεί πράγματι να μιλάμε για διαγνώσεις ου δεν απευθύνονται στο εκάστοτε εξεταζόμενο παιδί, μιλάμε για παιδιά που αδίκως κουβαλάνε μια διάγνωση τύπου «μαθησιακές δυσκολίες ή δυσλεξία» αφού ένα ενδεχόμενο αντιληπτικό πρόβλημα, που αψηφίστηκε, αλλοίωσε τις απαντήσεις του. Πρέπει να τονίσουμε ότι δεν πρόκειται για πρόβλημα όρασης αλλά πρόβλημα αντίληψης. Η αντιληπτική αυτή διαταραχή ήταν γνωστή παλαιότερα ως σύνδρομο σκοταψίας «scotopic sensitivity syndrome». Τώρα πλέον ονομάζεται σύνδρομο Ίρλεν.
πηγη


Δυο λόγια για το Σύνδρομο
Εκ των προτέρων είναι ανάγκη να αναφέρουμε ότι σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να αψηφιστεί, κάθε άλλο, αφού σύμφωνα με έρευνες στις Amen Clinics στις ΗΠΑ, το 46% των ατόμων με μαθησιακές δυσκολίες – δυσλεξία πάσχουν από το σύνδρομο, το 1/3 των παιδιών που έχουν διαγνωστεί με Δυσλεξία ή ΔΕΠΥ (Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής & Υπερκινητικότητας) πρόκειται για λάθος διάγνωση. Γενικότερα αφορά στο 13% του γενικού πληθυσμού, εξαιρετικά αξιόλογα ποσοστά για να περάσουν απαρατήρητα. Τα άτομα που πάσχουν από αυτό το Σύνδρομο αντιλαμβάνονται τον κόσμο παραμορφωμένο, τους κατακλύζει ένταση που τους οδηγεί σε ένα αίσθημα ανεξήγητης κόπωσης. Οι άνθρωποι αυτοί υποφέρουν σιωπηλά. Πρόκειται για πρόβλημα οπτικής επεξεργασίας που οφείλεται στην ανικανότητα του εγκεφάλου να επεξεργαστεί κάποιες ακτινοβολίες του φυσικού φωτός, με αποτέλεσμα να ενεργοποιούνται στον εγκέφαλο περισσότερα κέντρα από όσα χρειάζονται για την επεξεργασία οπτικών ερεθισμάτων. Επηρεάζει το ίδιο άντρες και γυναίκες και συνοδεύεται από φυσικά αίτια όπως κόπωση, πονοκέφαλοι, στομαχόπονοι, νευρικότητα, ημικρανίες, ζαλάδες, διάσπαση προσοχής, υπερκινητικότητα. Το Σύνδρομο επηρεάζει άμεσα την μάθηση. Συγκεκριμένα οι μαθητές που πάσχουν από το σύνδρομο παρουσιάζουν πρόβλημα στην ανάγνωση, την γραφή, την ορθογραφία, την αντιγραφή, την αντίληψη του βάθους τα μαθηματικά, την ανάγνωση μουσικής, την εργασία στον υπολογιστή, την ηρεμία όταν βρίσκονται κάτω από φώτα φθορίου, την οδήγηση, την επίδοση στα σπορ και γενικά την αντίληψη του περιβάλλοντος, κατά την ανάπτυξη του παιδιού και την μετέπειτα ζωή του ως ενήλικας. Αξιοσημείωτο είναι ότι δεν είναι λίγα τα περιστατικά παιδιών που ταλαιπωρούνται με μακροχρόνια ειδικά προγράμματα χωρίς ουσιαστικά αποτελέσματα, αφού στην ουσία δεν εστιάζεται η θεραπεία στην οριστική απαλλαγή του παιδιού από το μαρτύριο να προσπαθεί να γράψει ή να διαβάσει ένα κείμενο που συνεχώς αλλάζει υπόσταση, παραμορφώνεται κ.τ.λ. Η θεραπεία του συνδρόμου μπορεί να είναι η άμεση λύση στα μαθησιακά προβλήματα ενός παιδιού ή κομμάτι μιας γενικευμένης διαταραχής. Το σίγουρο είναι ότι αποσύρει τα εμπόδια που δυσχεραίνουν την μάθηση. Η μέθοδος Irlen, έχει καταπληκτικά αποτελέσματα σε ενήλικες που υποφέρουν από φωτοευαισθησία, ζαλάδες ημικρανίες, χρόνια κόπωση, συνεχής αλλαγή της διάθεσης, σε παιδιά με αυτισμό, για βελτίωση της αντίληψης του περιβάλλοντος. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε συνδυασμό με άλλες τεχνικές αποκατάστασης βελτιώνοντας την αποδοτικότητά τους.

Πως γίνεται η αποκατάστασή
Εφόσον πραγματοποιηθεί η ανίχνευση του συνδρόμου, από τον ειδικά εκπαιδευμένο θεραπευτή πάνω στην μέθοδο Ίρλεν, γίνεται η επιλογή του κατάλληλου χρωματικού φίλτρου, (επικάλυμμα ή φακός) οπότε τα άμεσα και τα έμμεσα αποτελέσματα του συνδρόμου σταματούν αμέσως και το άτομο μπορεί να αντιληφθεί σωστά τον κόσμο γύρω του. Συνεπώς επέρχεται στον οργανισμό ψυχική ηρεμία, ορμονική ισορροπία, αφού σταματά η έκκριση κορτιζόλης, σεροτονίνης, ντοπαμίνης, ορμένες που εκκρίνονται όταν το άτομο βιώνει καταστάσεις άγχους και στρες.

Ποια σημάδια να σας ανησυχήσουν
Μην διστάσετε να αναζητήσετε την βοήθεια εξειδικευμένου λογοθεραπευτή σε περίπτωση που παρατηρήσετε ένα ή περισσότερα από τα συμπτώματα που παρατίθενται παρακάτω:
Τα συμπτώματα που εστιάζονται στην ανάγνωση και τη γραφή είναι κυρίως γκριμάτσες, κινήσεις του σώματος αλλαγές της θέσης την ώρα που το παιδί γράφει ή διαβάζει, συχνά επιπόλαια –απρόσεκτα λάθη στην ανάγνωση. Επιπλέον το παιδί είναι πιθανόν να διαβάζει με μισοκλεισταμάτια, να αντιστρέφει την φορά των γραμμάτων, να αυξομειώνει την απόσταση της κεφαλής του από τα γράμματα του κειμένου, να διαμαρτύρεται, δυσανασχετεί ότι το διάβασμα το κουράζει και γενικά μιλάμε για παιδιά που κουράζονται εύκολα και γρήγορα. Δεν είναι καθόλου σπάνια τα παράπονα των μαθητών για πονοκεφάλους , ναυτίες, στομαχόπονους μετά από κάποια ώρα μελέτης ή και κατά την διάρκεια της ημέρας, μολονότι ο γιατρός δεν εντοπίζει κάποιο οργανικό πρόβλημα. Επίσης παρατηρούνται, τσούξιμο ματιών, επαναλαμβανόμενο τρίψιμό τους μετά από κάποια ώρα διαβάσματος και συχνά παραπονούνται ότι δεν μπορούν να αντιγράψουν από τον πίνακα: σε μικρότερες ηλικίες μπορεί να παρατηρούνται προβλήματα προσανατολισμού στο χώρο, συνήθως είναι τα τελευταία που αντιλαμβάνονται τις αλλαγές των χώρων γύρω τους και δεν είναι από τα παιδιά που τα καταφέρνουν καλά στα πάζλ.
Η ευαισθησία στο φως των ατόμων που πάσχουν από το σύνδρομο εκδηλώνεται σε αυτή τη φάση με τα παρακάτω συμπτώματα:
Τα παιδιά αυτά αντιδρούν σε φωτισμένες αίθουσες που μπορεί να κρατούν τα μάτια τους μισόκλειστα σαν να τα θαμπώνει ο ήλιος, ενοχλούνται από την λάμψη, το φως του ήλιου, τους προβολείς των αυτοκινήτων. Τέλος, δεν είναι λίγες οι φορές που η μητέρα ή ο πατέρας, μπαίνοντας, άναψαν τα φώτα, διερωτώμενοι πως το παιδί τους μπορεί να διαβάζει με τόσο χαμηλό φωτισμό. Συνοψίζοντας, η γενικότερη εικόνα αυτών των παιδιών τα καθιστά απογοητευμένα – θυμωμένα με τις σχολικές προσδοκίες, είναι παιδιά που δυσκολεύονται να βγάλουν εις πέρας τις εργασίες του σχολείου τους για το σπίτι, παιδιά που ζουν συνήθως τιμωρημένα χορτασμένα από την δοκιμασία του δασκάλου, του γονέα του δασκάλου και τελικά ίσως με δυσκολία καταφέρνουν να κάνουν διαπροσωπικές σχέσεις. Πρόκειται όμως για παιδιά που έχουν ανάγκη περισσότερο από κάθε άλλον, κάποιον να τα καταλάβει πραγματικά και να τους δώσει ουσιαστική λύση, βγάζοντάς τα από το αδιέξοδο που βιώνουν καθημερινά, κουβαλώντας την ετικέτα κάποιας ή κάποιων μαθησιακών διαταραχών.




Mποχατζιάρ Σπ. Ευάγγελος
Λογοθεραπευτής – Ιrlen Diagnostician – Clinic Director - trainer, S.I INPP S. P.






 Πηγη

25/7/16

Η αποστομωτική απάντηση εκπαιδευτικού σε σχόλιο...(Aξίζει να το δείτε!)



πηγη

Η εκπαιδευτικός Rita Pierson με 40 χρόνια προυπηρεσία στον χώρο της εκπαίδευσης απαντάει στο σχόλιο...

"Δεν με πληρώνουν για να συμπαθώ τα παιδιά"...

Εκείνη απαντάει:

"Τα παιδιά δεν μαθαίνουν από ανθρώπους που δεν συμπαθούν!"

Πάνω σε αυτό στηρίζετε η παρακάτω ομιλία...

Στην ομιλία της η Πίρσον μιλά για την ενσυναίσθηση και προτρέπει τους δασκάλους να «κατέβουν από την έδρα» και να αγγίξουν τις ψυχές των παιδιών, επίσης τονίζει την σχέση που πρέπει να υπάρχει ανάμεσα στον δάσκαλο και το μαθητή.
πηγη


Πραγματικά αξίζει να το παρακολουθήσετε.

Τα σχόλια δικά σας...

(για ελληνικούς υπότιτλους, πατήστε πάνω στο γρανάζι)

Καούκη Μανίνα
Ειδική Παιδαγωγός/Συγγραφέας
MA Special Education



23/7/16

Παιδί 5 χρονών, φυσιολογική ανάπτυξη: Κινητικότητα, κοινωνικότητα, αντίληψη, ακοή, ομιλία



πηγη

Οι πληροφορίες - γνώσεις που ακολουθούν δεν υποκαθιστούν με κανένα τρόπο τις τακτικές επισκέψεις στον Παιδίατρο ο οποίος παρακολουθεί τη φυσιολογική ανάπτυξη ενός παιδιού (Νεογέννητο, βρέφος, μωρό, παιδί, έφηβος). Κάθε παιδί είναι ξεχωριστό άτομο. Δε μοιάζει με κανένα άλλο. Η ανάπτυξη ενός παιδιού δεν μπαίνει σε αυστηρά χρονικά όρια. Μπορεί ένα παιδί να υστερεί λίγο στην ανάπτυξη του λόγου αλλά να είναι πιο μπροστά όσον αφορά την κινητικότητα ή το αντίθετο. Αν όμως απασχολεί τους γονείς οτιδήποτε σχετικά με τη φυσιολογική ανάπτυξη ενός παιδιού, πρέπει αμέσως να συμβουλευτούν τον παιδίατρο.

Κινητικότητα - Παιδί 5 χρονών
1. Το παιδί περπατάει στις φτέρνες.
2. Μπορεί να πετάξει μια μικρή μπάλα με το χέρι πάνω από το κεφάλι.
3. Πλένει χέρια, δόντια χωρίς καμία βοήθεια.
4. Ντύνεται, ξεντύνεται χωρίς επίβλεψη.
5. Μπορεί να αντιγράψει ένα τρίγωνο.

Κοινωνικότητα, Αντίληψη - Παιδί 5 χρονών
1. Το παιδί αντιλαμβάνεται τους κανόνες των παιχνιδιών.
2. Καταλαβαίνει το σωστό από το λάθος, τι είναι δίκαιο ή άδικο.
3. Ξέρει τον αριθμό του τηλεφώνου καθώς και την διεύθυνση του σπιτιού.
4. Ξεχωρίζει 4-5 χρώματα.

Ακοή, Ομιλία - Παιδί 5 χρονών
1. Το παιδί προφέρει όλα τα σύμφωνα καθαρά.
2. Ξέρει προθέσεις όπως "πίσω", "κάτω", "μακριά".
3. Γνωρίζει τα κοινά αντίθετα όπως μεγάλο/μικρό.
4. Το λεξιλόγιο του αποτελείται από περίπου 2000 λέξεις.
5. Κάνει προτάσεις με 6-8 λέξεις.
6. Χρησιμοποιεί μέλλοντα, αόριστο, ενεστώτα.
7. Μπορεί να αφηγηθεί μια απλή ιστορία.
8. Κατανοεί τις καθημερινές συζητήσεις που γίνονται σπίτι.

Χρήσιμες συμβουλές προς γονείς - παιδί 5 χρονών
• Γονείς να ακούτε με προσοχή οτιδήποτε σας λέει το παιδί.
• Επιβραβεύετε πάντα οτιδήποτε σωστό ή ωραίο γίνεται από το παιδί.
• Ελαττώστε το χρόνο παρακολούθησης τηλεόρασης στο ελάχιστο. Μη χρησιμοποιείτε την τηλεόραση σαν νταντά. Παρακολουθείστε όσο μπορείτε τα προγράμματα που παρακολουθεί το παιδί στην τηλεόραση.
• Συνεχίστε να διαβάζετε μαζί με το παιδί όσα περισσότερα βιβλία μπορείτε. Είναι καλός τρόπος να έρχεστε κοντά στο παιδί. Στην ηιλικία των 5 χρονών αναγνωρίζει μόνο του κάποιες λέξεις.
• Να ενθαρρύνετε το παιδί για βόλτα στο πάρκο , ζωολογικό κήπο, για επισκέψεις σε βιβλιοθήκες.
• Προσπαθήστε να μάθετε το παιδί να ξεχωρίζει το σωστό από το λάθος.
• Αφήστε το παιδί να συμμετέχει σε καθημερινές δραστηριότητες στο σπίτι όπως είναι το στρώσιμο τραπεζιού για φαγητό.
• Μην κτυπάτε το παιδί. Το "ξύλο" το μόνο που θα προσφέρει είναι φόβο. Δεν αποτελεί ενδεδειγμένη τιμωρία για παιδί.

Αδάμος Χατζηπαναγής, Παιδίατρος

Πηγη

22/7/16

Μαθηματικά για ενισχυτική διδασκαλία, τάξεις υποδοχής & για πρακτικές διαφοροποιημένης παιδαγωγικής! (4 βιβλία!)




Μαθηματικά για ενισχυτική διδασκαλία, τάξεις υποδοχής & για πρακτικές διαφοροποιημένης παιδαγωγικής! 
(4 βιβλία!)


Το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας στο πλαίσιο του προγράμματος: «Ένταξη Τσιγγανοπαίδων στο Σχολείο» δημιούργησε χρήσιμο υλικό για τα Μαθηματικά του Δημοτικού Σχολείου.

Πατήστε πάνω στο βιβλίο για να το δείτε και να το κατεβάσετε...


https://specialeducationews.files.wordpress.com/2016/06/teachers-book-math.pdf
https://specialeducationews.files.wordpress.com/2016/06/math3.pdf

https://specialeducationews.files.wordpress.com/2016/06/math2.pdf





https://specialeducationews.files.wordpress.com/2016/06/math1.pdf


Πηγη










21/7/16

Αξιολόγηση Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών (Δυσλεξία) 94 σελίδες!



πηγη

Αξιολόγηση Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών (Δυσλεξία) 94 σελίδες!






20/7/16

Εξωτερικές δραστηριότητες για παιδιά με αυτισμό



πηγη

Εξωτερικές δραστηριότητες για παιδιά με αυτισμό



Πηγη

19/7/16

Τα στάδια ανάπτυξης λόγου και συμπεριφοράς του νευροτυπικού παιδιού



πηγη

Ανάπτυξης του Λόγου και της Συμπεριφοράς του Νευροτυπικού Παιδιού
Ηλικία 0-6 μηνών
    •   Τρομάζει με ήχους
    •  Αναγνωρίζει ήχους

  •  Εντοπίζει τον ήχο γυρνώντας το κεφάλι
  •  Επαναλαμβάνει τους ίδιους ήχους
  •  Συχνά ψιθυρίζει και βγάζει ευχάριστους ήχους
  •  Μιμείται ήχους
  •  Χρησιμοποιεί ήχους ή χειρονομίες για να υποδείξει ανάγκες
  •  Χρησιμοποιεί διαφορετικό κλάμα για να εκφράσει διαφορετικές ανάγκες
  •  Χαμογελάει όταν του μιλάνε
  •  Χρησιμοποιεί τα φωνήματα /b/, /p/ και /m/ όταν μουρμουρίζει
  • Ποικίλλει σε ύψος και ένταση η φωνή του
Ηλικία 7-12 μηνών
  •  Καταλαβαίνει το ναι και το όχι
  •  Καταλαβαίνει και αποκρίνεται στο όνομά του
  • Ακούει και μιμείται περισσότερους ήχους
  •  Αναγνωρίζει λέξεις που σχετίζονται με συνηθισμένα αντικείμενα (π.χ. κούπα, παπούτσι, χυμός)
  •  Χρησιμοποιεί μεγάλη ποικιλία ήχων όταν μουρμουρίζει
  •  Μιμείται μερικούς ήχους και μελωδίες των ενηλίκων
  • Χρησιμοποιεί ήχους ακόμη και όταν κλαίει μόνο για να προκαλέσει την προσοχή
  • Ακούει όταν του μιλάς
  • Αρχίζει να μετατρέπει το μουρμούρισμα σε ακατάληπτη γλώσσα
  • Παράγει μίας ή περισσότερες λέξεις
  • Χρησιμοποιεί ουσιαστικά
  • Έχει εκφραστικό λεξιλόγιο 1-3 λέξεων
  • Κατανοεί απλές εντολέςΗλικία 13-18 μηνών
    •   Χρησιμοποιεί πρότυπα επιτονισμού ενηλίκων.
    •   Χρησιμοποιεί ηχολαλία και μη καταληπτή ομιλία (νεολογισμοί).
    •   Παραλείπει μερικά αρχικά σύμφωνα και σχεδόν όλα τα τελικά σύμφωνα.
    •   Ακολουθεί απλές εντολές.
    •   Αναγνωρίζει 1 με 3 μέρη του σώματος.
    •   Έχει εκφραστικό λεξιλόγιο από 3 έως 20 ή περισσότερες λέξεις(κυρίως ουσιαστικά)
    •   Συνδυάζει χειρονομίες και λόγο.
    •   Κάνει έκκληση για τα περισσότερα από τα αντικείμενα που επιθυμεί.
    Ηλικία 19-24 μηνών
    •   Χρησιμοποιεί λέξεις πιο συχνά από ασυνάρτητη ομιλία (νεολογισμούς).
    •   Είναι 25-50% κατανοητό στους ξένους.
    •   Αρχίζει να συνδυάζει ουσιαστικά και ρήματα.
    •   Αρχίζει να χρησιμοποιεί αντωνυμίες.
    •   Χρησιμοποιεί κατάλληλο χρωματισμό στη φωνή για τις ερωτήσεις.
    •   Απαντά στην ερώτηση «τι είναι αυτό;».
    •   Διασκεδάζει ακούγοντας ιστορίες.
    •   Γνωρίζει 5 μέρη του σώματος.
    •   Ονομάζει επακριβώς μερικά οικεία αντικείμενα.
    •   Έχει εκφραστικό λεξιλόγιο 50 με 100 ή και περισσότερες λέξεις.
    •   Έχει αντιληπτικό λεξιλόγιο 300 ή περισσότερων λέξεων.
    Ηλικία 2-3 ετών
    •   Ο λόγος είναι καταληπτός 50-75%.
    •   Συνεχίζει να ηχολαλεί όταν συναντά δυσκολίες στο λόγο.
    •   Καταλαβαίνει το «ένα» και τα «πολλά».
    •   Εκφράζει την ανάγκη για τουαλέτα.(πριν, κατά τη διάρκεια ή μετά).
    •   Ζητάει αντικείμενα με το όνομά τους.
    •   Δείχνει τις εικόνες σε βιβλίο ονομάζοντάς τις.
    •  Αναγνωρίζει διάφορα μέρη του σώματος.
    • Ακολουθεί απλές εντολές και απαντά στις απλές ερωτήσεις.
    • Απολαμβάνει να ακούει μικρές ιστορίες, τραγούδια και ρυθμούς.
    • Κάνει ερωτήσεις με 1 ή 2 λέξεις.
    • Χρησιμοποιεί φράσεις 3-4 λέξεων, με Υποκείμενο-Ρήμα-Αντικείμενο
    • Χρησιμοποιεί μερικές προθέσεις , άρθρα, ρήματα στον ενεστώτα, ομαλό πληθυντικό και ανώμαλους τύπους στον αόριστο.
    • Έχει αντιληπτικό λεξιλόγιο 500 ως 900 ή περισσότερων λέξεων.
    • Έχει εκφραστικό λεξιλόγιο 50 ως 250 ή περισσότερων λέξεων (ραγδαία ανάπτυξη κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου).
    • Παρουσιάζει πολλαπλά γραμματικά λάθη.
    • Καταλαβαίνει τα περισσότερα πράγματα από αυτά που του λέγονται.
    • Μιλάει με δυνατή φωνή.
    • Χρησιμοποιεί τα φωνήεντα σωστά.
    • Χρησιμοποιεί σωστά σύμφωνα σε αρχική θέση
    • Χρησιμοποιεί περίπου 27 φωνήματα.
    • Χρησιμοποιεί το βοηθητικό «είναι»
    • Χρησιμοποιεί μερικά ομαλά ρήματα στον αόριστο, κτητικά μορφήματα, αντωνυμίες και προστακτική.
    Ηλικία 3-4 ετών
    •   Καταλαβαίνει τη λειτουργία των αντικειμένων.
    •   Καταλαβαίνει διαφορές στις έννοιες(σταματάω-ξεκινάω, μέσα-πάνω, μικρό-μεγάλο)
    •   Ακολουθεί εντολές που αποτελούνται από 2 και 3 μέρη.
    •   Ρωτάει και απαντάει σε απλές ερωτήσεις(ποιος, τι, πού, γιατί)
    •   Συχνά κάνει ερωτήσεις και ζητά λεπτομέρειες στις απαντήσεις.
    •   Χρησιμοποιεί την ομιλία για να εκφράσει συναισθήματα.
    •   Χρησιμοποιεί 4 με 5 λέξεις στις προτάσεις.
    •   Αναγνωρίζει αντικείμενα με το όνομά τους.
    •   Χειρίζεται επιδέξια τους ενήλικες και παρατηρεί.
    •   Χρησιμοποιεί ουσιαστικά και ρήματα πιο συχνά.
    •   Έχει αίσθηση του παρελθόντος και του μέλλοντος.
    •   Έχει ένα αντιληπτικό λεξιλόγιο 1200-2000 λέξεων.
    •   Έχει ένα εκφραστικό λεξιλόγιο 800-1500 λέξεων.
    •   Ο λόγος είναι 80% καταληπτός.
    •   Η γραμματική βελτιώνεται αν και κάποια λάθη επιμένουν.
    •   Κατάλληλη χρήση του «είμαι» και «είναι» στις προτάσεις.
    •   Βάζει 2 γεγονότα σε χρονολογική σειρά.
    •   Συμμετέχει σε συζητήσεις.
    •   Συνεπής χρήση ομαλού πληθυντικού, κτητικών αντωνυμιών και ρημάτων αορίστου.
    Ηλικία 4-5 ετών
    •   Κατανοεί τις έννοιες των αριθμών ως το 3.
    •   Αναγνωρίζει 1 ως 3 χρώματα.
    •   Έχει αντιληπτικό λεξιλόγιο 2800 ή περισσότερων λέξεων.
    •   Έχει λεξιλόγιο έκφρασης 900 ως 2000 ή παραπάνω λέξεων.
    •   Μετράει ως το 10 μηχανικά.
    •   Χρησιμοποιεί γραμματικά σωστές προτάσεις.
    •   Χρησιμοποιεί προτάσεις 4 ως 8 λέξεων.
    •   Απαντά σε σύνθετες ερωτήσεις που αποτελούνται από 2 μέρη.
    •   Ρωτά για ορισμούς λέξεων.
    •   Μιλά με μια συχνότητα 186 λέξεων ανά λεπτό περίπου.
    •   Μειώνεται ο συνολικός αριθμός των επαναλήψεων.
    •   Παράγει σύμφωνα με 90% ακρίβεια.
    •   Μειώνεται σημαντικά ο αριθμός των συνεχών ηχητικών παραλείψεων και των υποκατάστατων.
    •   Ο λόγος του είναι συνήθως καταληπτός από τους ξένους.
    •   Μιλά σχετικά με εμπειρίες στο σχολείο, σε σπίτια φίλων κλπ.
    •   Αναμεταδίδει με ακρίβεια μια μεγάλη ιστορία.
    •   Δίνει προσοχή σε μια ιστορία και απαντά σε απλές ερωτήσεις σχετικά με αυτή.
    •   Χρησιμοποιεί κτητικές αντωνυμίες, μέλλοντα χρόνο και συγκριτικά μορφήματα στις προτάσεις.
    Ηλικία 5-6 ετών
    •   Ονομάζει 6 βασικά χρώματα και 3 βασικά σχήματα.
    •   Ακολουθεί εντολές που αποτελούνται από 3 μέρη.
    •   Κάνει ερωτήσεις με το «πώς».
    •   Απαντά λεκτικά στο «Γεια» και στο «Τι κάνεις;».
    •   Χρησιμοποιεί παρελθόντα και μέλλοντα χρόνο κατάλληλα.
    •   Χρησιμοποιεί συνδέσμους.
    •   Έχει αντιληπτικό λεξιλόγιο περίπου 13000 λέξεις.
    •   Ονομάζει τα αντίθετα.
    •   Ονομάζει διαδοχικά ημέρες της εβδομάδας.
    •   Μετρά ως το 30 μηχανικά.
    •   Ανταλλάσσει πληροφορίες και κάνει ερωτήσεις.
    •   Χρησιμοποιεί προτάσεις με λεπτομέρειες.
    •   Αναμεταδίδει με ακρίβεια μια ιστορία.
    •   Τραγουδά ολόκληρα τραγούδια και απαγγέλει παιδικά ποιηματάκια.
    •   Επικοινωνεί εύκολα με ενήλικες και άλλα παιδιά.
  • Ηλικία 6-7 ετών
  •  Ονομάζει κάποια γράμματα, αριθμούς και νομίσματα.
  •  Τοποθετεί κατά σειρά αριθμούς.
  •  Κατανοεί το «αριστερά» και το «δεξιά».
  •  Χρησιμοποιεί αυξανόμενα πιο σύνθετες περιγραφές.
  •  Απασχολείται με συζητήσεις.
  •  Έχει ένα αντιληπτικό λεξιλόγιο περίπου 20000 λέξεων
  • Χρησιμοποιεί προτάσεις μήκους 6 λέξεων περίπου.
  •  Κατανοεί τις περισσότερες έννοιες του χρόνου
  •  Απαγγέλει το αλφάβητο.
  • Μετρά ως το 100 μηχανικά.
  • Χρησιμοποιεί περισσότερα μορφολογικά σημάδια καταλλήλως
  • Χρησιμοποιεί κατάλληλα την παθητική φωνή.
(Kenneth Shipley 1998: Assessment in Speech Language Pathology)

Πηγη