πηγη |
Ακόμη και τα πιο «διαβαστερά» παιδιά, έχουν την αχίλλειο πτέρνα τους σε κάποιο μάθημα ή σε ένα συγκεκριμένο κεφάλαιο ή κανόνα γραμματικής ή μαθηματικών. Η διάθεση των γονιών να βοηθήσουν περισσεύει (κι ας χρειάζεται πού και πού να googlάρουν), τι γίνεται όμως όταν τα παιδιά δυσκολεύονται πραγματικά να θυμηθούν κάτι απαραίτητο; Υπάρχουν μερικές μνημονικές τεχνικές που μπορούν να δώσουν λύση στο πρόβλημα που συνοπτικά ονομάζεται «Δεν μπορώ να το θυμηθώ, ρε μαμά!».
Ένα χρώμα για τις ημερομηνίες, ένα για τα πρόσωπα, ένα για τους τύπους των μαθηματικών κ.ο.κ.: Μια τεχνική που εξυπηρετεί πολλά παιδιά, είναι να συνδυάσετε ένα χρώμα με κάτι συγκεκριμένο. Παροτρύνετε το παιδί να υπογραμμίσει με κίτρινο όλες τις ημερομηνίες, με πράσινο όλους τους τύπους κ.λπ. και αφήστε την περιβόητη φωτογραφική μνήμη να κάνει το θαύμα της.
πηγη |
Πλαγιότιτλοι και ερωτήσεις για να μη «χάνεται»: Επειδή η περίληψη είναι μια δουλειά αρκετά απαιτητική που απαιτεί πλήρη κατανόηση αλλά και την (δυσεύρετη σε μικρούς μαθητές) ικανότητα της αφαίρεσης, εναλλακτικά, μπορείτε να ζητήσετε απ’ το παιδί να φτιάξει τίτλους ή ερωτήσεις για το κεφάλαιο/ μάθημα που το δυσκολεύει. Πείτε του, για παράδειγμα, «Αν ήσουν δάσκαλος κι έπρεπε να βάλεις τεστ απ’ αυτό το μάθημα, τι ερωτήσεις θα έβαζες στα παιδιά;».
Αγαπημένο του τραγούδι στις υπηρεσίες σας: Για
να θυμηθεί, για παράδειγμα, την δύσκολη προπαίδεια του 8, μπορείτε να
την τραγουδήσετε στο ρυθμό του αγαπημένου του τραγουδιού.
Ακροστιχίδα: Το
κόλπο της ακροστιχίδας έχει βγάλει ασπροπρόσωπες γενιές και γενιές
μαθητών (αλλά και εκπαιδευτικών). Βάλτε τα ονόματα, τις έννοιες, τις
πόλεις κ.λπ. σε μια κάθετη στήλη και χρωματίστε το πρώτο γράμμα της κάθε
λέξης. Για παράδειγμα:
Οι Τρεις Ιεράρχες είναι:
Γρηγόριος ο Ναζιανζηνός
Ιωάννης ο Χρυσόστομος
Βασίλειος ο Μέγας
Η λέξη που σχηματίζεται είναι «Γ Ι Β» -μικρότερη, ευκολότερη και σίγουρα βοηθητική.
Ζωγράφισέ το: Όταν
τα παιδιά δυσκολεύονται με τις λέξεις, δώστε τους τη δυνατότητα να
κάνουν εικόνες τις έννοιες και τις αφηγήσεις. Ζητήστε τους να
ζωγραφίσουν την πρώτη ραψωδία της Οδύσσειας ή τη μάχη της Σαλαμίνας και
συζητήστε, στη συνέχεια, τη θέση και τα χαρακτηριστικά των μορφών στη
ζωγραφιά τους συσχετίζοντάς τα με το μάθημα.