Οι περισσότεροι ενήλικες απέφευγαν το διάβασμα όταν βρίσκονταν στη σχολική ηλικία. Από τη στιγμή, όμως, που γίνονται γονείς λαχταρούν να διαβάσουν παρέα με το παιδί τους.
Σχεδόν τα 2/3 των γονέων δήλωσαν ότι βοηθούν τα παιδιά τους με τις εργασίες του σχολείου, με τον έναν στους έξι να παραδέχεται ότι είναι εκείνος που κάνει όλη τη δουλειά, όπως αποκάλυψε νέα μελέτη.
Επιπλέον, ένας στους δέκα ανέφεραν ότι η συμβολή τους αυτή απέτρεψε τις πιθανές εντάσεις και την κακή ατμόσφαιρα μέσα στο σπίτι κατά τη διάρκεια του διαβάσματος, στα πλαίσια ψηφοφορίας που διεξήχθη μεταξύ 2.000 γονέων με παιδιά ηλικίας 5-15 ετών.
Περίπου το 18% των ερωτηθέντων φοβάται ότι οι εκπαιδευτικοί θα τους κρίνουν αρνητικά για τη μέθοδο που ακολουθούν όσον αφορά τη μόρφωση των παιδιών τους, ενώ το 42% ομολογεί ότι ενθουσιάζεται όταν τα παιδιά τους λαμβάνουν υψηλή βαθμολογία για μια εργασία στην εκπόνηση της οποίας έχουν βοηθήσει οι ίδιοι.
Η έρευνα έδειξε επίσης ότι ένα στα 20 ζευγάρια διαφωνούν συχνά σχετικά με το ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος επίλυσης μιας άσκησης, ποιος από τους δύο γονείς πρέπει να βοηθήσει το παιδί, ποιος δεν ασχολείται καθόλου ή παρεμβαίνει σε υπερβολικά μεγάλο βαθμό.
“Οι περισσότεροι γονείς χρειάζεται να βοηθήσουν μέχρι ένα σημείο τα παιδιά τους με το διάβασμα κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσής τους. Τα αποτελέσματα της έρευνας, ωστόσο, δείχνουν ότι υπάρχει μια λεπτή διαχωριστική γραμμή ανάμεσα στην απλή βοήθεια και την πλήρη ανάληψη των εργασιών για λογαριασμό των παιδιών. Είναι προτιμότερο να είστε δίπλα στα παιδιά σας σε περίπτωση που χρειαστούν οποιαδήποτε επισήμανση, παρά να κάνετε όλη τη δουλειά για εκείνα”, υποστηρίζει ένας από τους εκπροσώπους της δημοσκόπησης.
Τέλος, τα 3/4 των γονέων δήλωσαν ότι εξακολουθούν να έχουν καλές επιδόσεις στα μαθήματα που αγαπούσαν όταν ήταν ακόμα μαθητές, ενώ οι μισοί από αυτούς ανέφεραν ότι η προσοχή των παιδιών τους συχνά αποσπάται από την τηλεόραση την ώρα που υποτίθεται ότι πρέπει να διαβάσουν.
Πηγή