πηγη |
Αναδυόμενος Γραμματισμός : Συμπεριφορές ανάγνωσης και γραφής των μικρών παιδιών
Ο όρος «αναδυόμενος γραμματισμός» αναφέρεται στις συμπεριφορές ανάγνωσης και γραφής των μικρών παιδιών, οι οποίες συνδέονται τόσο με την κωδικοποίηση και αποκωδικοποίηση του γραπτού λόγου όσο και με την κατανόησή του και οι οποίες παρατηρούνται στην προσχολική περίοδο, πριν από την είσοδο του παιδιού στο δημοτικό σχολείο και τη συστηματική εκμάθηση ανάγνωσης και γραφής. Οι πρώιμες αυτές στάσεις, γνώσεις και δεξιότητες των παιδιών που σχετίζονται με τον γραπτό λόγο θεωρούνται αναμενόμενες αλλά και σημαντικές όψεις της κατάκτησης του γραμματισμού. Αποσαφηνίζοντας εννοιολογικά τον όρο, κατανοούμε ότι εμπεριέχει τις έννοιες της συνέχειας, της εξέλιξης, της αλλαγής, της δυναμικής κίνησης και τηςκατάκτησης
(Παπούλια-Τζελέπη, 2001)
πηγη
Πλούσιο Υλικό
Η ανάδυση του γραμματισμού στο Νηπιαγωγείο :Μια διαδικασία ενεργού σκέψης του παιδιού
Δραστηριότητες
Ο αναδυόμενος γραμματισμός στην προσχολική εκπαίδευση:Νέα ζητήματα και εκπαιδευτικές προτάσεις
ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΦΩΝΟΛΟΓΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΟΤΗΤΑ