22/2/22

Αινίγματα για παιδιά ανάλογα με την ηλικία!Φανταστική ιδέα για δραστηριότητες!

10 έξυπνοι γρίφοι για παιδιά που θέλουν να ακονίσουν το μυαλό τους! –  JuniorsClub.gr
πηγη

 

Τα αινίγματα για τα παιδιά και τα προβλήματα λογικής ακονίζουν το μυαλό! Καταπληκτική απασχόληση όχι μόνο για τα παιδιά αλλά και για τους μεγάλους!


20 Αινίγματα Για Παιδιά Νηπιαγωγείου

υπ βάσει της δυσκολίας τους.

  • Καίει πολύ, στον ουρανό πάντα ζει. Μεγάλο είναι και φωτεινό. Απευθείας αν το κοιτάξεις κάνει κακό. Τι είναι; (Ο ήλιος)
  • Πάνω σου θα με βρεις και αν με κόψεις ξαναμεγαλώνω. Τι είμαι; (Τα μαλλιά)
  • Πάει πάνω κάτω και είναι στρογγυλή. Κοντά στα παράθυρα πρέπει να είμαστε προσεκτικοί. Τι είναι; (Η μπάλα)
  • Άμα βλέπω δεν το βλέπω. Το βλέπω όταν δεν βλέπω. Τι είναι; (Το όνειρο)
  • Ήλιος δεν είναι, ακτίνες έχει. Πόδια δεν έχει κι όμως τρέχει. Τι είναι; (Το ποδήλατο)
  • Θέλει γαλατάκι, κλαίει πολύ και χρειάζεται υπομονή. Τι είναι; (Το μωρό)
  • Φροντίζεις να μη με χάσεις για να μπορείς να μπαινοβγαίνεις σπίτι. Τι είμαι; (Κλειδί)
  • Το χειμώνα είναι γυμνό και το καλοκαίρι είναι ντυμένο. Σκαρφαλώνουν πάνω του παιδιά και είναι σπίτι για πουλιά. Τι είναι; (Το δέντρο)
  • Ανήκει σε σένα αλλά οι άλλοι το χρησιμοποιούν περισσότερο. Τι είναι; (Το όνομά σου)

Αινίγματα Για Παιδιά α’ Και β’ Δημοτικού

  • Από εμένα περνάει το αίμα και έχω κόκκινο χρώμα. Συμβολίζω την αγάπη και ζω μέσα στο σώμα. Τι είμαι; (Η καρδιά)
  • Σε πολλά χρώματα βγαίνω και μπορείς να με φουσκώσεις. Ένα μεγάλο μπαμ θα κάνω αν με σπάσεις. Τι είμαι; (Μπαλόνι)
  • Κουμπιά ή φερμουάρ μπορεί να έχω, όταν κάνει κρύο ξέρω να σε προσέχω. Τι είμαι; (Ζακέτα)
  • Όσο βρωμίζει γίνεται πιο άσπρο. Τι είναι; (Ο μαυροπίνακας)
  • Το νιώθεις κι ας μη μπορείς να το αγγίξεις. Το ακούς αλλά δεν το βλέπεις. Τι είναι; (Ο αέρας)
  • Η κεφαλή του στο βουνό, κι η ουρά του στο γιαλό. Τι είναι; (Το ποτάμι)
  • Όποιοι έρχονται και πάνε, απ’ το χέρι την κρατάνε. Τι είναι; (Η πόρτα)
  • Έχει φτερά και πετάει. Ζωντανό δεν είναι αλλά τον κόσμο γυρνάει. Τι είναι; (Το αεροπλάνο)
  • Δεν είμαι ο αδερφός μου μα ούτε η αδερφή μου. Παρόλα αυτά είμαι παιδί των γονιών μου. Ποιος είμαι; (Εγώ)

  • Πάντα πέφτει προς τη γη, μα να ανέβει δε μπορεί. Τι είναι; (Η βροχή)
  • Όσο κι αν βρέξει με τίποτα δε μπορώ να βραχώ περισσότερο. Τι είμαι; (Η θάλασσα)
  • Κάθε πρότασης είναι αρχή αλλά και και όταν ξεκινάει το όνομά σου είναι εκεί. Τι είναι; (Κεφαλαίο γράμμα)
  • Είμαι πάντα στρογγυλό και αιωρούμαι σιωπηλό. Τι είμαι; (Η φούσκα)
  • Είναι μια ολόκληρη λέξη, όμως έχει μόνο ένα γράμμα μέσα. Τι είναι; (Ο φάκελος)
  • Ένα πουλί χωρίς φτερά, ψυχή δεν έχει και πετά. Τι είναι; (Ο χαρταετός)
  • Τέσσερα μάτια έχει, όμως τίποτα δε βλέπει. Τι είναι; (Η ηλεκτρική κουζίνα)
  • Ξεχειλίζει από βιβλία μα ποτέ της δε διαβάζει. Της αρέσει ωραία ωραία στην αράδα να τα βάζει; Τι είναι; (Η βιβλιοθήκη)
  • Στο μαγειρείο με συναντάς με ξέρουνε κι οι κήποι, πολλές φορές για μένα κλαις χωρίς να έχεις λύπη. Τι είμαι; (Το κρεμμύδι)
  • Το βάζουμε στο τραπέζι, το κόβουμε, το μοιράζουμε, αλλά δεν το τρώμε. Τι είναι; (Η τράπουλα)
  • Όλο μέσα και το κεφάλι έξω. Τι είναι; (Το καρφί)
  • Αρχίζει από Τ και τελειώνει σε Ο. Περιέχει χίλια γράμματα. Τι είναι; (Το ταχυδρομείο) 
  • Κινείται και σφυρίζει αλλά δεν περπατάει και δε μιλάει. Τι είναι; (Το ατμοκίνητο τρένο)
  • Αληθινό μπορεί να μοιάζει αλλά στον ύπνο έρχεται μόνο. Τι είναι; (Το όνειρο)
  • Από εκεί μπαίνει το φως και μέσα στα κτίρια ζει. Αν το ακουμπήσεις με δύναμη να σπάσει μπορεί. Τι είναι; (Παράθυρο)

Αινίγματα Για Παιδιά γ’ Και δ’ Δημοτικού

γωνίας. 

  • Αλλάζει τη μορφή που έχει το χαρτί και τα μαλλιά. Πάντα από παιδιά πρέπει να το έχεις μακριά. Τι είναι; (Ψαλίδι)
  • Όσο περισσότερο πάρεις από μένα τόσο το μέγεθός μου αυξάνεται ολοένα. Τι είμαι; (Τρύπα)
  • Υπάρχει χιλιάδες χρόνια αλλά δεν είναι ποτέ πάνω από ενός μήνα. Τι είναι; (Το φεγγάρι)
  • Όταν το θάβουν ζωντανεύει. Τι είναι; (Ο σπόρος)
  • Όταν ντύνεσαι εγώ ξεντύνομαι και όταν ξεντύνομαι, ντύνεσαι εσύ. Τι είμαι; (Η κρεμάστρα)
  • Μπορώ να επιβιώσω αν πέσω στο κενό, αλλά αμέσως χάνομαι αν πέσω σε νερό. Τι είμαι; (Χαρτί) 
  • Κάθε φορά που πλένομαι όλο και μικρότερο γίνομαι. Τι είμαι; (Σαπούνι)
  • Έχει ολόισια πλάτη αλλά δόντια κοφτερά. Τι είναι; (Πριόνι)
  • Τρέχει αλλά δεν περπατά. Όπου πας εσύ το ακολουθείς πιστά. Τι είναι; (Η μύτη)

  • Ζω μες στο νερό κι έχω ειδικό οδηγό. Αν κατά λάθος με τρυπήσεις με νερό θα με γεμίσεις. Τι είμαι; (Βάρκα)
  • Όταν είμαι νέος είμαι ψηλός και όταν γεράσω είμαι κοντός. Τι είμαι; (Το κερί)
  • Με αγοράζουν για να φάνε αλλά ποτέ τους δεν με τρώνε. Τι είμαι; (Πιάτο)
  • Πόδια εγώ δεν έχω αλλά μπορώ και τρέχω. Τι είμαι; (Το νερό)
  • Όλο ανεβαίνω αλλά ακίνητη πάντα μένω. Τι είμαι; (Σκάλα)
  • Όσο πιο πολύ από μένα έχεις, τόσο λιγότερο μπορείς και βλέπεις. Τι είμαι; (Το σκοτάδι)
  • Αν πεις το όνομά μου, εξαφανίζομαι. Τι είμαι; (Η σιωπή)
  • Ζω στο σκοτάδι μέχρι να με χρειαστείς. Τι είμαι; (Πατάτα)
  • Όσο πιο πολύ με χρησιμοποιείς τόσο γίνομαι πιο κοφτερό. Τι είμαι; (Το μυαλό)
  • Έχει τρία μάτια και ένα πόδι. Αν δεν το υπακούσεις βρίσκεις το μπελά σου. Τι είναι; (Τα φανάρια)
  • Ενώνω δυο σελίδες με μια δαγκωνιά. Τι είμαι; (Το συρραπτικό)
  • Είναι πάντα μπροστά σου αλλά δεν φαίνεται. Τι είναι; (Το μέλλον)
  • Όλο τον κόσμο γυρνά αλλά κάθεται σε μια γωνιά. Τι είναι; (Το γραμματόσημο)
  • Όσες φορές κι αν το πετάξεις πάλι πίσω θα το πιάσεις. Τι είναι; (Το μπούμερανγκ)
  • Έχει φύλλα σα δεντρί μα δεντρί δεν είναι. Μέσα είναι άσπρο σαν τυρί, μα τυρί δεν είναι. Έχει ποντικιού ουρά, μα ποντικός δεν είναι. Τι είναι; (Το ραπάνι) 
  • Είναι ένα όργανο από το οποίο ακούγεται μουσική αλλά δε μπορείς να το παίξεις. Τι είναι; (Η φωνή)
  • Ίσιο είναι, με τρίαινα μοιάζει. Δόντια έχει αλλά να φάει δε μπορεί. Τι είναι; (Πιρούνι) 

Αινίγματα Για Παιδιά Με Ζώα

μάθουν καινούρια ζώα, έντομα, ψάρια και πουλιά.

  • Είμαι ένα ζώο που μισεί το κόκκινο χρώμα. Τι είμαι; (Ταύρος)
  • Μπορώ να σε ξυπνήσω το πρωί χωρίς μπαταρίες ή ηλεκτρικό ρεύμα. Τι είμαι; (Ο κόκορας)
  • Από όπου περάσει, τα κάνει άνω – κάτω, μπελάς για το σπίτι, μεζές για το γάτο. Τι είναι; (Το ποντίκι)
  • Κοντός, κοντός καλόγερος, βελόνες φορτωμένος. Τι είναι; (Σκαντζόχοιρος)
  • Ήμερο, άκακο, μας τρέφει και μας ντύνει. Τι είναι; (Το πρόβατο)
  • Ζω στη φάρμα κι είμαι ροζ. Η ουρίτσα μου είναι πολύ μικρή. Τι είμαι; (Γουρούνι)
  • Έχω δυο μάτια μπροστά και πολλά μάτια πίσω στην ουρά. Τι είμαι; (Παγώνι)
  • Μπορεί να είμαι λευκό ή γκρι και συμβολίζω την ειρήνη. Τι είμαι; (Περιστέρι)

  • Φοράω σμόκιν και λατρεύω το κρύο. Τι είμαι; (Πιγκουίνος)
  • Αίμα και τομάρι έχει μα μαλλί κι ουρά δεν έχει. Τι είναι; (Ο ψύλλος)
  • Γριά δεν είναι, καμπούρα έχει. Άνδρας δεν είναι αλλά μουστάκια έχει. Τι είναι; (Η γάτα)
  • Όταν εσύ κοιμάσαι είμαι ξύπνιος και όταν είσαι ξύπνιος κοιμάμαι εγώ. Δεν έχω φτερά αλλά μπορώ να πετάω. Τι είμαι; (Νυχτερίδα)
  • Χοροπηδάω στους κήπους και τα χωράφια και το αγαπημένο μου φαγητό είναι τα καρότα. Τι είμαι; (Κουνέλι)
  • Δαχτυλίδι πύρινο, πύρινο ξεπύρινο, στον γκρεμό γκρεμίζεται, πέφτει, δεν τσακίζεται. Τι είναι; (Το φίδι)
  • Το πιο πολύτιμο ψάρι, δεν είναι το πιο ακριβό. Όλα τα βλέπει μα τα ξεχνάει στο λεπτό. Τι είναι; (Το χρυσόψαρο)
  • Τέσσερα πόδια, καμιά ουρά. Μ’ ακούς τη νύχτα και ζω κοντά ή μέσα σε νερά. Τι είμαι; (Βάτραχος)
  • Είναι των ζώων βασιλιάς, τρέμεις όταν τον συναντάς. Τι είναι; (Το λιοντάρι)
  • Όμορφη και πλουμιστή, στα λουλούδια κατοικεί. Τι είναι; (Η πεταλούδα)
  • Είναι έντομο μικρό, μα διαθέτει και στρατό, νοσοκόμες, γεωργούς, κτηνοτρόφους και φρουρούς. Τι είναι; (Το μυρμήγκι)
  • Είμαι πράσινο αλλά δεν είμαι φύλλο. Αντιγράφω τους άλλους αλλά δεν είμαι μαϊμού. Τι είμαι; (Παπαγάλος)
  • Πέφτει στο κρεβάτι του με φορεμένα τα παπούτσια του. Τι είναι; (Το άλογο)

  • Τα πόδια μου είναι πιο ψηλά από των περισσοτέρων ανθρώπων. Τι είμαι; (Η καμηλοπάρδαλη)
  • Δεν είμαι φεγγάρι, δεν είμαι αστέρι, μα φέγγω το καλοκαίρι. Τι είμαι; (Πυγολαμπίδα)
  • Έχω ένα μικρό σπιτάκι μέσα στο οποίο ζω ολομόναχος. Αν θελήσω να βγω, πρέπει να σπάσω τους τοίχους. Τι είμαι; (Κοτοπουλάκι)
  • Είμαι πουλί μα δεν πετώ. Τρέχω σαν τον κεραυνό. Τι είμαι; (Στρουθοκάμηλος)
  • Πόδια έχει, χέρια έχει, κεφαλή κι ουρά δεν έχει. Τι είναι; (Ο κάβουρας)
  • Από κάτω σαν βαμβάκι, από πάνω σαν τηγάνι και από πίσω σαν ψαλίδι. Τι είναι; (Το χελιδόνι)
  • Απ’ τον καιρό που γεννηθώ δεν ξέρω τι να κάνω. Δυο βουναλάκια κουβαλώ στη ράχη μου επάνω. Τι είμαι; (Η καμήλα)
  • Έχω μεγάλη χαίτη, μα λιοντάρι δεν είμαι. Τρέχω γρήγορα. Τι είμαι; (Άλογο)
  • Είμαι τριχωτό και ζω στο δάσος. Μου αρέσουν τα μούρα και το μέλι. Τι είμαι; (Αρκούδα)
  • Είναι το δυνατότερο απ’ όλα τα πουλιά, γι’ αυτό και τα πετούμενα τον έχουν βασιλιά. Τι είναι; (Ο αετός)
  • Είμαι ένα ζώο που έχει τα κόκαλά του απ’ έξω. Τι είμαι; (Σαλιγκάρι)

 

 

Αινίγματα Για Παιδιά Με Φρούτα

περιγραφή. 

  • Είμαι ένα φρούτο με σποράκια απ’ έξω και όχι από μέσα. Τι είμαι; (Φράουλα)
  • Πράσινος πύργος, κόκκινα σπιτάκια, μέσα κατοικούν μαύρα ανθρωπάκια. Τι είναι; (Το καρπούζι)
  • Είμαι νόστιμο, έχω ροζ απόχρωση και με απολαμβάνουν το καλοκαίρι. Τι είμαι; (Ροδάκινο)
  • Με τρώνε οι μαϊμούδες και αν ρίξεις το περιτύλιγμά μου στο πάτωμα, μπορεί να γλιστρήσεις. Τι είμαι; (Μπανάνα)
  • Φρούτο του χειμώνα, ζουμερό πολύ. Χρυσαφένιο τόπι πάνω στο κλαδί. Τι είμαι; (Το πορτοκάλι)
  • Καφέ είμαι απ’ έξω και πράσινο από μέσα. Απ’τη Νέα Ζηλανδία έρχομαι και κάποιοι με λένε ξινό. Τι είμαι; (Το ακτινίδιο)
  • Χίλιοι μύριοι καλογέροι σ’ ένα ράσο τυλιγμένοι Τι είμαι; (Το ρόδι)
  • Κόκκινο ή πράσινο έχω χρώμα. Λένε πως μέχρι και τον γιατρό τον διώχνω ακόμα. Τι είμαι; (Το μήλο)
  • Έχει καρδιά από πέτρα κι αν το ζουλήξεις βγάζει αίμα. Τι είναι; (Το κεράσι)
  • Μεγαλώνω στο αμπέλι και είμαι κόκκινο ή πράσινο. Από μένα φτιάχνουν σταφίδες ή κρασί. Τι είμαι; (Το σταφύλι)

Μαθηματικά Αινίγματα Για Παιδιά

ορεία, τόσο το καλύτερο!

  • Είναι ένας αριθμός που ανεβαίνει αλλά δεν κατεβαίνει; Τι είναι; (Η ηλικία)
  • Διατηρεί το ίδιο μέγεθος όσο κι αν αυξομειώνεται το βάρος του. Τι είναι; (Η ζυγαριά)
  • Aπό ποιον αριθμό μπορείς να βγάλεις το μισό για να έχεις μηδέν; (Από το 8)
  • Ποιος αριθμός μικραίνει αν τον αναποδογυρίσεις; (Το 9)
  • Αν πολλαπλασιάσεις αυτόν τον αριθμό με οποιονδήποτε άλλο αριθμό, η απάντηση θα είναι πάντα η ιδια. Τι είναι; (Το μηδέν)
  • Χρειάστηκαν 6 άτομα και 9 ώρες για να χτίσουν έναν στάβλο. Πόση ώρα θα χρειαστούν 12 άτομα για να χτίσουν τον ίδιο στάβλο; (Καθόλου ώρα γιατί ο στάβλος έχει ήδη χτιστεί.) 
  • Ποιος είναι ο επόμενος αριθμός σε αυτή την αλληλουχία; 7,645 5,764 4,576. (Είναι το 6,457 επειδή το τελευταίο ψηφίο μετακινείται μπροστά για να σχηματίσει τον επόμενο αριθμό της αλληλουχίας.)
  • Είμαι ένας τετραψήφιος αριθμός. Το πρώτο ψηφίο είναι το ένα τέταρτο από το τελευταίο ψηφίο, το δεύτερο ψηφίο είναι 6 φορές μεγαλύτερο από το πρώτο ψηφίο και το τρίτο ψηφίο είναι το δεύτερο ψηφίο συν 3. Ποιος αριθμός είμαι; (1694)
  • Πρόσθεσέ με στον εαυτό μου και πολλαπλασίασέ με επί 4. Διαίρεσέ με διά 8 και θα με ξαναβρείς. Ποιος αριθμός είμαι; (Οποιοσδήποτε αριθμός.)
  • Είμαι ένας τριψήφιος αριθμός. Το δέυτερο ψηφίο μου είναι 4 φορές μεγαλύτερο από το τρίτο ψηφίο. Το πρώτο μου ψηφίο είναι 3 λιγότερα από το δεύτερο ψηφίο. Ποιος αριθμός είμαι; (Το 141)
  • Η σφαίρα έχει τρεις, ο κύκλος έχει δύο και η τελεία δεν έχει καμία. Τι είναι; (Η διάσταση)
Πηγη