Ο όρος Ειδική Γλωσσική Διαταραχή
(Specific Language Impairment) χρησιμοποιείται για να περιγράψει μια διαταραχή στην
κατάκτηση της γλώσσας με τη μορφή καθυστέρησης ή δυσλειτουργίας ή και των δύο, η
οποία δε συνοδεύεται από άλλες διαταραχές, όπως η νοητική καθυστέρηση, η βαρηκοΐα,
ο αυτισμός, οι κινησιακές δυσλειτουργίες και οι νευρολογικές ή ψυχολογικές διαταραχές
Η ειδική γλωσσική διαταραχή
μπορεί να είναι εκφραστικού τύπου, αντιληπτικού τύπου ή μικτή. Στο DSM – IV υπάρχει
η διαταραχή εκφραστικού τύπου και η μικτή, ενώ στο ICD – 10 υπάρχει η εκφραστικού
τύπου και η αντιληπτικού τύπου (DSM – IV, ICD – 10).
Γλωσσικά χαρακτηριστικά
Η μορφολογία είναι σημαντικά διαταραγμένη.
 Τα παιδιά με ειδική
γλωσσική διαταραχή συναντούν δυσκολίες με 
Ø  τη χρήση των άρθρων, 
Ø  τις καταλήξεις ονομάτων και ρημάτων, 
Ø  τη χρήση του σωστού χρόνου των ρημάτων 
Η συντακτική δομή είναι
απλοποιημένη. 
Ø  Συνήθως περιορίζεται στη δομή Υποκείμενο Ρήμα Αντικείμενο. 
Ø  Πολλές φορές οι λέξεις τοποθετούνται τυχαία στη φράση. 
Ø  Παραλείπονται οι σύνδεσμοι, οι αντωνυμίες, ενώ είναι μειωμένη η χρήση
ερωτηματικών προτάσεων
Το λεξιλόγιο
είναι περιορισμένο 
Ø  υπάρχουν δυσκολίες εκμάθησης νέων λέξεων
Ø  αργούν να κατακτήσουν τις πρώτες λέξεις
Ø  να κάνουν συνδυασμούς λέξεων 
Ø  δυσκολεύονται στην εύρεση της κατάλληλης λέξης 
Ø  κάνουν λάθη κατονομασίας π.χ τραπέζι αντί καρέκλα  ή καράκλα αντί καρέκλα
Στη συζήτηση
Ø  δεν παίρνουν πρωτοβουλίες (έναρξη θέματος)
Ø  οι απαντήσεις τους είναι πολλές φορές εκτός θέματος 
Ø  δε χρησιμοποιούν ερωτήσεις
Ø  δεν αυτοδιορθώνουν τα λάθη τους
Ø  δε χρησιμοποιούν όρους ευγενείας 
Μη- Γλωσσικά χαρακτηριστικά
ü  Ο μη-λεκτικός δείκτης νοημοσύνης είναι στα φυσιολογικά όρια Συνήθως
υπάρχει διαφορά μεταξύ λεκτικού και μη-λεκτικού δείκτη νοημοσύνη
ü  Συμβολικό παιχνίδι κατώτερο της χρονολογικής τους ηλικίας, ίδιας
ποιότητας με παιδιών μικρότερης ηλικίας 
ü  Περιορισμένη ικανότητα προσοχής και συγκέντρωσης 
ü  Δυσκολίες στη βραχύχρονη μνήμη.
ü  Κινητική αδεξιότητα και αργές κινητικές απαντήσειςΠηγή
