13/1/23

"Φωσφορίζω τη γραμμή" : Άσκηση βελτίωσης των γραμμάτων

>

Ακούω αρκετά συχνά τη φράση : "Θα ήθελα να μου δώσετε μια λύση για τα άσχημα γράμματα που κάνει το παιδί μου".

Ειδικότερα στα παιδιά που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες το φαινόμενο αυτό είναι πιο έντονο.

Στο πλαίσιο των προγραμμάτων παρέμβασης χρησιμοποιούμε μεθόδους που διευκολύνουν την ευανάγνωστη γραφή, καθώς αποτελεί στοιχείο σημαντικό στην μαθησιακή διαδικασία.

Μια πρόταση που είναι πολύ βοηθητική είναι η χρήση του μαρκαδόρου - απλού ή ακόμα καλύτερα μαρκαδόρου υπογράμμισης φωσφορούχου.

Η χρήση είναι απλή, υπογραμμίζουμε στο τετράδιο τη γραμμή, έτσι το παιδί βλέπει πιο έντονα το όριο που υπάρχει.

Αυτό μπορεί να πραγματοποιηθεί, είτε με μια γραμμή μαρκαδόρου κάτω, είτε με μια γραμμή μαρκαδόρου πάνω, είτε με μια γραμμή και πάνω αλλά και κάτω.

Αυτό που πρέπει να έχουμε πάντα στο μυαλό μας, είναι πως θα πρέπει να έχουμε δημιουργήσει πρώτα το κατάλληλο κλίμα ώστε το παιδί να έχει ευχάριστη διάθεση και θέληση, με τον τρόπο αυτό πετυχαίνουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.

 Καλό θα ήταν να μην εργαζόμαστε σε σχέση με την γραφή πέρα από 15-20 λεπτά, σταδιακά το διάστημα εκπαίδευσης θα συστηματοποιείται και έτσι ο μηχανισμός της θα λειτουργεί πλέον αυτόματα.

Δείγματα της παρέμβασης σε παιδί με δυσκολία στη γραφή.

Πριν την εφαρμογή της μεθόδου

 

Μετά την εφαρμογή της μεθόδου


Μανίνα Καούκη

Ειδική Παιδαγωγός 

MA Special Education

Σύμβουλος Προσωπικής Ανάπτυξης, Παν. Αθηνών, AC Accredited Coach

Συγγραφέας Ειδικών Εκπαιδευτικών Βιβλίων