πηγη |
Πολυάριθμες είναι οι μελέτες που έχουν πλέον υπογραμμίσει το πώς η πανδημία COVID-19 διατάραξε τη μάθηση, την ανάπτυξη και την ψυχική υγεία των παιδιών σχολικής ηλικίας. Πόσο, όμως, επηρεάστηκαν αντίστοιχα τα παιδιά προσχολικής ηλικίας;
Αν και οι μελέτες που επικεντρώνονται στα παιδιά κάτω των έξι ετών, που ανέρχονται παγκοσμίως σε 22 εκατομμύρια, είναι συγκριτικά λιγότερες, μια νεότερη μελέτη, που δημοσιεύτηκε στο JAMA Pediatrics, φωτίζει τις επιπτώσεις αυτές. Ειδικότερα, σύμφωνα με τα συμπεράσματα των επικεφαλής ερευνητών του Cincinnati Children’s σε συνεργασία με τα δημόσια σχολεία του Σινσινάτι, αποδεικνύεται ότι τα παιδιά προσχολικής ηλικίας δεν ήταν έτοιμα για τις πρώτες τάξεις του νηπιαγωγείου.
Τα συγκεκριμένα ευρήματα βασίστηκαν σε δεδομένα από περίπου 8.000 παιδιά νηπιαγωγείου που έλαβαν μέρος σε μια αξιολόγηση ετοιμότητας για το νηπιαγωγείο (Kindergarten Readiness Assessment – KRA-) το 2018, το 2019 και το 2021 -συμπεριλαμβανομένων 3.200 παιδιών που λαμβάνουν φροντίδα μέσω των κλινικών πρωτοβάθμιας περίθαλψης του Cincinnati Children’s.
Αυτό που διαπίστωσαν οι ερευνητές ήταν ανησυχητικό. Μόνο το 30% (ή 3 στους 10) των μαθητών των δημόσιων σχολείων του Σινσινάτι αξιολογήθηκαν ως ικανοί για το νηπιαγωγείο το 2021, μια σημαντική μείωση από το 40% (ή 4 στους 10) που αξιολογήθηκαν ως έτοιμοι το 2018. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ένα παρόμοιο μοτίβο στα 3.200 παιδιά που λαμβάνουν φροντίδα μέσω των χώρων πρωτοβάθμιας περίθαλψης του Cincinnati Children’s: το 21,5% κρίθηκε έτοιμο να μάθει το 2021 σε σύγκριση με το 32% το 2018.