3/9/24

Εσπερινό ΕΠΑΛ Γιαννιτσών: Παιχνίδι μνήμης από ανακυκλώσιμα υλικά, για παιδιά με προβλήματα όρασης

Παιχνίδι μνήμης για παιδιά με προβλήματα όρασης, από το Εσπερινό ΕΠΑΛ  Γιαννιτσών - ΑΠΕ-ΜΠΕ
πηγη

 


Οι μαθητές του εσπερινού ΕΠΑΛ Γιαννιτσών, παρά το βαρύ πρόγραμμα τους -μιας και πρόκειται για τάξεις ενηλίκων που έχουν πολλές υποχρεώσεις όλοι στην καθημερινότητα τους, αφιέρωσαν χρόνο και κυρίως αγάπη και πάθος κι έφτιαξαν ένα διαφορετικό παιχνίδι μνήμης. Η συνεργασία δύο τμημάτων του σχολείου Β’ Οικονομίας και Β’ Πληροφορικής, έδωσε «σάρκα και οστά» στο παιχνίδι, που είναι φτιαγμένο εξ ολοκλήρου από ανακυκλώσιμα υλικά και απευθύνεται σε παιδιά με ιδιαιτερότητες στην όραση.

«Συνεχίζουμε την παράδοση που έχουμε δημιουργήσει και συμμετέχουμε για έβδομη χρονιά στον Πανελλήνιο μαθητικό Διαγωνισμό “Εικονική Μαθητική Επιχείρηση”, που διοργανώνει με επιτυχία κάθε χρόνο ο Οργανισμός Junior Achievement Greece» ανέφερε, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού/Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων «Πρακτορείο 104,9 FM», ο Χρήστος Καλαϊτζίδης, καθηγητής Οικονομίας του Εσπερινού ΕΠΑΛ Γιαννιτσών εξηγώντας ότι φέτος διαγωνίζονται με τη «Cyclogames», μια εικονική επιχείρηση που κατασκευάζει παιχνίδια.


Το συγκεκριμένο παιχνίδι είναι μνήμης, με 16 κάρτες σχεδιασμένες και κατασκευασμένες με τη βοήθεια του 3D εκτυπωτή του σχολείου μας. Είναι ανάγλυφες, έχουν τα σχήματα -τον κύκλο το τρίγωνο, το τετράγωνο, και ο παίκτης ψηλαφίζει και με την αφή βρίσκει το σχήμα προσπαθώντας να εντοπίσει τα ζεύγη. Επίσης χρησιμοποιήσαμε ξύλο, που είναι και η βάση, το οποίο βρίσκουμε σε υπολείμματα από ξύλινες κατασκευές. Τίποτα που δεν έχει ξαναχρησιμοποιηθεί δεν μπήκε στο δικό μας παιχνίδι» εξήγησε ο κ. Καλαϊτζίδης.

Μάλιστα, πριν από λίγες ημέρες, το παιχνίδι μνήμης δοκιμάστηκε στην πράξη. Μαθητές από το Ειδικό Σχολείο Τυφλών Θεσσαλονίκης έπαιξαν με τις κάρτες και απ’ ό,τι φάνηκε απόλαυσαν τη διαδικασία. «Αρχικά έγινε μια ενημέρωση γύρω από το Ειδικό Σχολείο Τυφλών Θεσσαλονίκης και στη συνέχεια, τα παιδιά που φοιτούν εκεί προθυμοποιήθηκαν να παίξουν. Το δώσαμε σε κάποια παιδιά και είδαμε χαρά στο πρόσωπο τους κι επίσης πήραμε και ιδέες για το τι μπορούμε να διορθώσουμε για να εξελίξουμε την κατασκευή μας» σημείωσε ο καθηγητής Οικονομικών του ΕΠΑΛ.

Το παιχνίδι, όπως λένε οι δημιουργοί του, επικεντρώνεται στην ανάπτυξη της μνήμης και της συγκέντρωσης και τονίζουν ότι έχει όχι μόνο εκπαιδευτική αξία, αλλά παρέχει και διασκέδαση, δραστηριότητα και αλληλεπίδραση καθώς η συχνή άσκηση της μνήμης μπορεί να βοηθήσει στην ανάπτυξη και τη διατήρηση των γνωστικών δεξιοτήτων.

Για τους μαθητές – επιχειρηματίες του Εσπερινού ΕΠΑΛ Γιαννιτσών, το όλο εγχείρημα δεν είναι απλώς ένα πρότζεκτ που τους βοηθάει να αποκτήσουν γνώσεις και εμπειρίες, αλλά όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν, «μέσα από τη συμμετοχή μας στον διαγωνισμό τα οφέλη που προκύπτουν είναι πολλά και σημαντικά. Η χαρά της δημιουργίας και της προσφοράς, η ανάπτυξη συγκεκριμένων δεξιοτήτων και η καλλιέργεια του ομαδικού πνεύματος είναι μόνο λίγα από αυτά».

ΣΥΝΕΧΕΙΑ

ΠΗΓΗ