Πολλές φορές μέσα στα πλαίσια της διδασκαλίας παρατηρείται το φαινόμενο παιδιών που δυσκολεύονται, κομπιάζουν ή και σταματάνε κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης. Επίσης συχνό είναι και το φαινόμενο παιδιών που διαβάζουν μηχανικά, χωρίς να καταλαβαίνουν το νόημα του κειμένου.
Ας δούμε μερικές συμβουλές διδασκαλίας για να αντιμετωπίσουμε τα φαινόμενα αυτά:
1. Δείχνουμε με το δάχτυλο μας κάθε λέξη και αναγκάζουμε το παιδί να μας ακολουθήσει. Δίνουμε εμείς το ρυθμό και την ταχύτητα, η οποία στην αρχή θα είναι χαμηλή και σταδιακά θα αυξάνεται.
2. Δίνουμε έμφαση στις παύσεις. Βάζουμε το παιδί να παίρνει μια μικρή αναπνοή σε κάθε κόμμα και μία μεγάλη σε κάθε τελεία.
3. Βοηθάμε το παιδί να βρει τα σημαντικότερα στοιχεία χρησιμοποιώντας τις ερωτήσεις: ποιος, πότε, τι, που, γιατί, πως. Στη συνέχεια, αφού το παιδί εντοπίσει αυτά τα στοιχεία, του ζητάμε να τα καταγράψει επιγραμματικά σ” ένα χαρτί σαν σχεδιάγραμμα.
4. Βοηθάμε το παιδί να σχηματίσει εικόνα στο μυαλό του για όλα όσα διαβάζει, έτσι ώστε να θυμάται καλύτερα την πλοκή, τους χαρακτήρες και άλλες λεπτομέρειες του κειμένου.
Ζυμβραγάκης Αποστόλης
Πτυχιούχος Φιλοσοφίας – Παιδαγωγικής – Ψυχολογίας Αθηνών
Πηγή
Ας δούμε μερικές συμβουλές διδασκαλίας για να αντιμετωπίσουμε τα φαινόμενα αυτά:
1. Δείχνουμε με το δάχτυλο μας κάθε λέξη και αναγκάζουμε το παιδί να μας ακολουθήσει. Δίνουμε εμείς το ρυθμό και την ταχύτητα, η οποία στην αρχή θα είναι χαμηλή και σταδιακά θα αυξάνεται.
2. Δίνουμε έμφαση στις παύσεις. Βάζουμε το παιδί να παίρνει μια μικρή αναπνοή σε κάθε κόμμα και μία μεγάλη σε κάθε τελεία.
3. Βοηθάμε το παιδί να βρει τα σημαντικότερα στοιχεία χρησιμοποιώντας τις ερωτήσεις: ποιος, πότε, τι, που, γιατί, πως. Στη συνέχεια, αφού το παιδί εντοπίσει αυτά τα στοιχεία, του ζητάμε να τα καταγράψει επιγραμματικά σ” ένα χαρτί σαν σχεδιάγραμμα.
4. Βοηθάμε το παιδί να σχηματίσει εικόνα στο μυαλό του για όλα όσα διαβάζει, έτσι ώστε να θυμάται καλύτερα την πλοκή, τους χαρακτήρες και άλλες λεπτομέρειες του κειμένου.
Ζυμβραγάκης Αποστόλης
Πτυχιούχος Φιλοσοφίας – Παιδαγωγικής – Ψυχολογίας Αθηνών
Πηγή