ΠΗΓΗ |
Η Δυσλεξία αποτελεί μια σοβαρή μαθησιακή δυσκολία, με νευροβιολογική βάση, η οποία επηρεάζει τις γλωσσικές ικανότητες του παιδιού, κυρίως στο κομμάτι της ανάγνωσης και της κατανόησης (Δυσαναγνωσία), τον γραπτό λόγο (Δυσγραφία – Δυσορθογραφία) και πολλές φορές και τη μαθηματική σκέψη (Δυσαριθμησία).
Ορισμένοι ειδικοί υποστηρίζουν πως η βάσιμη ηλικία για την αξιολόγηση της Δυσλεξίας και των Μαθησιακών Δυσκολιών είναι όταν το παιδί βρίσκεται στην ηλικία των 8 χρόνων (στη Γ΄ Δημοτικού) και πως απλά νωρίτερα θεωρείται "υπόθεση".Σε αυτήν την ηλικία το παιδί μπαίνει σε μαθήματα απομνημόνευσης (Ιστορία και Θρησκευτικά), αυξάνεται ο βαθμός δυσκολίας στα μαθήματα της Γλώσσας, όπου τα αναγνωστικά κείμενα γίνονται πιο απαιτητικά και τα παιδιά μαθαίνουν πια, να δουλεύουν σύμφωνα με τους γραμματικούς κανόνες, των Μαθηματικών και της Έκθεσης. Τα παιδιά, πλέον, σε αυτήν την ηλικία έχουν ολοκληρώσει τους μηχανισμούς ανάγνωσης και γραφής ( αν και αυτά ολοκληρώνονται, συνήθως, μέχρι τα τέλη της Β΄ Δημοτικού). Οπότε, οι όποιες μαθησιακές δυσκολίες είναι πλέον εμφανείς και τότε η διάγνωση θα είναι πιο εμπεριστατωμένη.
Άλλοι, πάλι ειδικοί υποστηρίζουν πως η πιο κατάλληλη ηλικία για τη διάγνωση της Δυσλεξίας και των Μαθησιακών Δυσκολιών ε?ναι από την ηλικία των 6 χρόνων, όταν το παιδί βρίσκεται στα μέσα της Α΄ Δημοτικού. Υποστηρίζουν πως τα παιδιά, που ενδέχεται να έχουν Δυσλεξία, μέχρι τα μέσα της Α΄ Τάξης, έχουν ήδη εμφανίσει δυσκολίες στην οπτική και ακουστική διάκριση των γραμμάτων της αλφαβήτου και των ήχων τους, αδυνατούν να χωρίσουν τις λέξεις σε συλλαβές, δεν μπορούν να κατανοήσουν το νόημα των απλών προτάσεων, δυσκολεύονται να παραμείνουν συγκεντρωμένα κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης και αντιδρούν στο κομμάτι της γραφής.
Τέλος, υπάρχουν και οι ειδικοί οι οποίοι πιστεύουν πως καλύτερα ένα παιδί να αξιολογηθεί δυσλεκτικό πριν την ηλικία των 7 χρόνων παρά το αντίθετο. Ακόμα και αν είναι λανθασμένη η αξιολόγηση, λόγω της πρέπουσας προσοχής που θα έχει δοθεί στο παιδί, τα θετικά αποτελέσματα θα είναι ταχύτερα στην πρόοδο του παιδιού. ΣΥΝΕΧΕΙΑ