25/2/14

Μέθοδος Teacch: Οργάνωση του παιχνιδιού!

http://www.google.gr/imgres?sa=X&biw=1366&bih=664&tbm=isch&tbnid=Wzt_t7O9YAf2NM%3A&imgrefurl=http%3A%2F%2Fwww.autism-community.com%2Fwhat-is-teacch%2F&docid=fsMesiUvCZVNyM&imgurl=http%3A%2F%2Fwww.autism-community.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2011%2F03%2FClassroom.jpg&w=500&h=353&ei=ypwMU5v_M8HOtQbswYGABg&zoom=1&ved=0CLcBEIQcMBs&iact=rc&dur=923&page=2&start=11&ndsp=21Η οργάνωση του χώρου για το παιχνίδι και η χαρά του να μαζέψω όταν τελειώσω.

Πόση ώρα παίρνει μια μαμά να συμμαζέψει ένα σπίτι;
Ας πούμε 2 με 3 ώρες… και ίσως λίγο λέμε.
Πόση ώρα παίρνει σε ένα παιδί να το κάνει άνω κάτω και να μοιάζει με βομβαρδισμένο τοπίο;
2 με 3 λεπτά; … και ίσως λίγο λέμε.
http://www.google.gr/imgres?sa=X&biw=1366&bih=664&tbm=isch&tbnid=eKuP3AqsYMycFM%3A&imgrefurl=http%3A%2F%2Fwww.verabernard.de%2Fus_was_wir_anbieten.htm&docid=UeOy4HVaMy2kdM&imgurl=http%3A%2F%2Fwww.verabernard.de%2Fpx%2FTEACCH_Token-System.jpg&w=500&h=402&ei=ypwMU5v_M8HOtQbswYGABg&zoom=1&ved=0CLgCEIQcMEY&iact=rc&dur=729&page=4&start=56&ndsp=24
Αυτή είναι μια συνηθισμένη κατάσταση που συμβαίνει αρκετά συχνά όταν το παιδί, δεν έχει έναν συγκεκριμένο χώρο στον οποίο μπορεί να παίξει και δεν έχει τον κατάλληλο για την ηλικία του τρόπο για να μαζέψει τα παιχνίδια του.
Για να μπορέσουμε λοιπόν να κάνουμε και το παιχνίδι του παιδιού μας πιο απολαυστικό, δημιουργικό και ευχάριστο αλλά και την δικιά μας ζωή πιο εύκολη πρέπει να προσέξουμε τα εξής :
Να αποφασίσουμε, ανάλογα με το χώρο που διαθέτουμε, ποια θα είναι η γωνιά του. ( μπορεί να είναι όλο το δωμάτιό του, ή μέρος αυτού, ή κάποιο άλλο σημείο του σπιτιού.)
Το παιδί πρέπει να γνωρίζει ότι εκεί μπορεί να κινηθεί και να απλωθεί όσο θέλει, αλλά δεν μπορεί να σκορπίσει τα παιχνίδια του στο υπόλοιπο σπίτι.
Η λύση ενός μεγάλου χαλιού για παράδειγμα τα βοηθάει να οριοθετηθούν ή ο χώρος που δημιουργείτε ανάμεσα στους καναπέδες που θυμίζει άλλωστε κάτι σαν φρούριο για τα αγόρια ή κάστρο για τα κορίτσια.
http://www.google.gr/imgres?sa=X&biw=1366&bih=664&tbm=isch&tbnid=O0mgICC8v-gFPM%3A&imgrefurl=http%3A%2F%2Fhorizontemanquehue.blogspot.com%2F2011_04_01_archive.html&docid=A_9KxeCRYIXILM&imgurl=http%3A%2F%2F1.bp.blogspot.com%2F-omSVW9dDo_k%2FTaM8CGgc5II%2FAAAAAAAAAHo%2FZdhb-MhmCEY%2Fs1600%2FTEACCH_SALA%252B010.jpg&w=1600&h=1200&ei=ypwMU5v_M8HOtQbswYGABg&zoom=1&ved=0CNYCEIQcMFA&iact=rc&dur=1944&page=5&start=80&ndsp=22
Δεν πρέπει να ξεχνάμε όμως ότι τις περισσότερες φορές τα παιδιά θέλουν να βρίσκονται μαζί μας. Να μας βλέπουν και να μας ακούν, γι αυτό άλλωστε η λύση του να παίξουν στο δωμάτιό τους δεν τους καλύπτει πάντα.
Ένα άλλο σημαντικό σημείο είναι το «μάζεμα» των παιχνιδιών, όπου τις περισσότερες φορές καταλήγει να το κάνει πάντα η μαμά και ο μπαμπάς.
Ένας εύκολος και έξυπνος τρόπος να βοηθήσουμε το παιδί να τακτοποιήσει τα παιχνίδια του είναι να αγοράσουμε κουτιά, μικρά και μεγάλα και να κολλήσουμε φωτογραφίες ( αν το παιδί είναι πιο μικρό) ή να γράψουμε απ’ έξω τι πρέπει να περιέχει. Έτσι και το ίδιο το παιδί θα βρίσκει πάντα τα παιχνίδια του με μεγαλύτερη ευκολία.
Το μάζεμα όμως πρέπει να γίνει και αυτό με έναν διασκεδαστικό τρόπο. Όπως ένας αγώνας του ποιος θα καταφέρει να μαζέψει πιο γρήγορα. ( ανάμεσα στα αδέλφια ή μεταξύ σας) ή μαζεύω με μπάσκετ. Κρατάτε εσείς το κουτί και το παιδί πρέπει να καταφέρει να βάλει ‘καλάθι’ όλα του τα παιχνίδια.

Πηγή