Facebook Ομάδα

7/7/14

Εσείς γνωρίζετε το Σύνδρομο IRLEN ; Συχνότητα εμφάνισης: 13 % του Γενικού Πληθυσμού !

 

http://www.google.gr/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fwww.patrickandmenzies.co.uk%2Fuploads%2Fimages%2Fpages%2Fmain-image-visual-stress.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Fkate0murray.wordpress.com%2F2014%2F06%2F23%2Fto-see-too-much%2F&h=363&w=681&tbnid=DlF4w10pjv6kRM%3A&zoom=1&docid=e5I5hYfPUhyWxM&ei=oEe6U4G5HcjW0QWr34DoBw&tbm=isch&ved=0CDwQMyg0MDQ4ZA&iact=rc&uact=3&dur=635&page=7&start=139&ndsp=26

Τι είναι & τα συμπτώματά του



Το σύνδρομο ΙΡΛΕΝ είναι ένα αντιληπτικό πρόβλημα που μπορεί να  επηρεάσει τις ικανότητες του ανθρώπου. Επηρεάζει τη σωστή καταγραφή της οπτικής πληροφορίας στον εγκέφαλο, αυτού δηλαδή που βλέπουμε. Την μάθηση, την απόδοση για άτομα με δυσκολία στην ανάγνωση, την ηρεμία κάτω από έντονα φώτα ή φώτα φθορίου. Στους καλούς αναγνώστες μπορεί να  περιορίσει το χρόνο που διαβάζουν με άνεση και κατανόηση. Οφείλεται στην ανικανότητα του εγκεφάλου να επεξεργαστεί ορισμένες ακτινοβολίες του φυσικού φωτός με αποτέλεσμα ο εγκέφαλος του ατόμου που πάσχει να φορτίζει παραπάνω εγκεφαλικά κέντρα από έναν φυσιολογικό. Το σύνδρομο Ίρλεν δεν ανιχνεύεται με σταθμισμένα τεστ, οπτικούς ή ιατρικούς ελέγχους.
Αποτέλεσμα : Οι οπτικές πληροφορίες καταγράφονται και επεξεργάζονται λάθος στον εγκέφαλο και σε αυτό ευθύνεται το φως.
ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ
Τα συμπτώματα του συνδρόμου Ίρλεν σχετίζονται με την εγκεφαλική υπερφόρτωση που προκαλεί. Στα άτομα που πάσχουν από αυτό, διαταράσσεται η ορμονική ισορροπία του οργανισμού τους αφού οι άνθρωποι αυτοί βιώνουν στρες.
Χωρίζονται στις παρακάτω κατηγορίες :
1. Την ώρα του διαβάσματος :
  • Κουράζονται εύκολα και γρήγορα.
  • Μισοκλείνουν τα μάτια τους.
  • Μετακινούνται πιο κοντά ή πιο μακριά από τη σελίδα.
  • Χάνουν συχνά το σημείο τους την ώρα του διαβάσματος.
  • Χρειάζονται οπωσδήποτε κάποιο στυλό ή σημειωτή για να διαβάσουν.
  • Κάνουν επιπόλαια λάθη.
  • Έχουν πρόβλημα να καταλάβουν ή να θυμηθούν αυτά που διαβάζουν.
  • Διαβάζουν λάθος τις λέξεις.
  • Τα μάτια τους τσούζουν, πονάνε, καίνε ή κοκκινίζουν.
  • Τρίβουν συχνά τα μάτια τους, τα αισθάνονται ξερά .
  • Ανοιγοκλείνουν συνεχώς τα μάτια τους ή τα γουρλώνουν.
  • Αλληθωρίζουν ή συνοφρυώνονται.
  • Κάνουν συχνά διαλλείματα την ώρα του διαβάσματος.
  • Προτιμούν να διαβάζουν με χαμηλωμένα φώτα ή ποτέ δεν μπορούν να βρουν τον κατάλληλο φωτισμό για να διαβάζουν.
2. Ευαισθησία στο φως
Ενοχλήσεις από τα φώτα φθορίου, τα έντονα φώτα, τα λαμπερά αντικείμενα, το φως του ηλίου, ή την νυχτερινή οδήγηση.
3. Φτωχή απόδοση – ικανότητες
Φτωχή πρόοδος στην ανάγνωση, βαθμοί που δεν αντιπροσωπεύουν την προσπάθεια και τις γνώσεις τους, οι βαθμοί στα διαγωνίσματά τους είναι χαμηλότεροι από όσο περιμένουν, αποφεύγουν το διάβασμα, ή δεν διαβάζουν για ευχαρίστηση.
4. Αναγνωστικές Δυσκολίες
Προβλήματα με την ευκρίνεια ή με την σταθερότητα της τυπωμένης   σελίδας (γράμματα) ή το άσπρο υπόβαθρο επηρεάζει την ανάγνωση των λέξεων , των αριθμών ή των μουσικών νότων. Φτωχή ταχύτητα,  ακρίβεια, κατανόηση,  και ευχαρίστηση.
5. Φτωχή προσοχή και συγκέντρωση.
Εύκολα αποσπάται η προσοχή τους και έχουν προβλήματα να ξεκινήσουν μια άσκηση, να μείνουν σε μια άσκηση, δείχνουν ότι κουράζονται εύκολά και γρήγορα, νιώθουν ανησυχία ή νευρικότητα.
6. Πονοκέφαλοι και Φυσικά Συμπτώματα
Πονοκέφαλοι, στομαχόπονοι, ή ημικρανίες, οι οποίες δεν έχουν κάποια ιατρική αιτία, από το διάβασμα, τις ασκήσεις  για το σπίτι, ή άλλες αντιληπτικές δραστηριότητες.
7. Κούραση ή μη άνεση
Νιώθουν ότι εξαντλούνται (σπαταλούν περισσότερη ενέργεια), κουράζονται, ή νιώθουν νύστα, όταν διαβάζουν – μελετούν ή κάνουν αντιληπτικές δραστηριότητες.
8. Φτωχή Αντίληψη Βάθους
Ανικανότητα να υπολογίσουν με ακρίβεια τις αποστάσεις, τις αναλογίες του χώρου. Δυσκολία με τις κυλιόμενες σκάλες, σκαλοπάτια, σε αθλήματα που παίζονται με μπάλα, ή την οδήγηση.

Ποιοι το έχουν

Συχνότητα εμφάνισης του συνδρόμου :
46% των ατόμων με μαθησιακές δυσκολίες

33%των ατόμων με διάσπαση προσοχής-υπερκινητικότητα

55%ατόμων που υπέστησαν εγκεφαλικό επεισόδιο

Άτομα με προβλήματα όρασης που δεν αντιμετωπίζονται πλήρως από τον οφθαλμίατρο.

Ιδιαίτερα υψηλά είναι τα ποσοστά που μπορεί να αφορά σε παιδιά με νοητική υστέρηση και αυτισμό. βλ. Ίρλεν και αυτισμός.

13% του γενικού πληθυσμού



Είναι γεγονός ότι αρκετές φορές έχουν αδικηθεί αυτά τα παιδιά ή έχουν στο βιογραφικό τους μία λάθος διάγνωση αφού η εξαιρετικά συχνή εμφάνιση του συνδρόμου στον τομέα των μαθησιακών δυσκολιών μπορεί να αλλοιώσει την αξιολόγησή του. Αυτά τα παιδιά και οι ενήλικες γενικότερα μπορεί να έχουν χαρακτηριστεί ότι είναι αδέξια άτομα ή άτομα που δεν τα καταφέρνουν, με προβλήματα συμπεριφοράς, προβλήματα συγκέντρωσης, ή ότι δεν έχουν κίνητρα για την μάθηση. Η γενική τους εικόνα μπορεί επίσης να είναι ότι προσπαθούν αλλά χρειάζονται περισσότερη προσπάθεια.

ΙΡΛΕΝ & Μαθησιακές Δυσκολίες

Το σύνδρομο Ίρλεν  παρουσιάζει την ίδια σχεδόν εικόνα με ένα άτομο που έχει δυσλεξία ή μαθησιακές δυσκολίες. Πολλές φορές έχει γίνει λάθος διάγνωση από ειδικούς ή τα παιδιά αυτά που είχαν το σύνδρομο μαζί με κάποια άλλη διαταραχή ακολούθησαν θεραπευτικά προγράμματα που δεν είχαν απόδοση λόγω του γεγονότος ότι αψηφήστηκε το αντιληπτικό αυτό πρόβλημά τους.
Πως εξηγείται:
Οι μαθητές που έχουν το σύνδρομο έχουν ευαισθησία σε συγκεκριμένα μήκη κύματος του φωτός με αποτέλεσμα ο εκάστοτε εγκέφαλος να υπερφορτίζεται μέχρι στο σημείο που δεν μπορεί πια να επεξεργαστεί σωστά την πληροφορία που βλέπει. Λόγω του γεγονότος ότι τα κείμενα που ο μαθητής μελετάει αποτελούνται από λευκό φόντο και μαύρα γράμματα, οι σελίδες συγκεντρώνουν όλη την ακτινοβολία. Ανάλογα λοιπόν με τη σοβαρότητα του προβλήματος ο μαθητής έπειτα από κάποια ώρα διαβάσματος αρχίζει να αντιλαμβάνεται το υλικό που διαβάζει παραμορφωμένο.(βλ. παραμορφώσεις). Είναι λοιπόν επόμενο και φυσικό εύκολα ο μαθητής να δώσει την εικόνα ενός μαθητή που δεν μπορεί να μάθει τα γράμματα (να μπερδεύει το θ με το δ ή το φ με το β κ. ο .κ) ή να μπερδεύει γράμματα με αριθμούς (το 3 με το ε  ή το 6 με το 9).Στην περίπτωση των μαθητών με το σύνδρομο Ίρλεν δεν υφίσταται πρόβλημα στην αποκωδικοποίηση των παραπάνω συμβόλων, όπως οι δυσλεξικοί μαθητές, αλλά ο μαθητής απλά δεν μπορεί να δει αυτά τα σύμβολα. Παρατηρείται διάσπαση προσοχής,  υπερκινητικότητα την ώρα της ανάγνωσης ή της γραφής.

Σύνδρομο Ίρλεν και κατανόηση ή απομνημόνευση κειμένου
Οι μαθητές με το σύνδρομο Ίρλεν, αποδεδειγμένα έχουν περιορισμένο οπτικό πεδίο και σε αυτό ευθύνεται το φως. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα όταν διαβάζουν να μπορούν να δουν μεμονωμένες λέξεις ή κομμάτια λέξεων από ολόκληρες προτάσεις ή σειρές που θα ήταν λειτουργικό. Έτσι αδυνατούν να καταλάβουν ή να θυμηθούν όλα αυτά τα κομμάτια που έχουν αποθηκεύσει είτε σαν νόημα είτε σαν αποστήθιση, ιδιαίτερα όταν το κείμενο είναι δύσκολο.
Γενικά, οι μαθητές με το σύνδρομο παρουσιάζουν προβλήματα στην ταχύτητα, και ακρίβεια της ανάγνωσης, συγκέντρωσης και  οπτικής ανίχνευσης.
ΙΡΛΕΝ ΤΕΣΤ
Κυκλώστε  όποιο από τα παρακάτω αποτελεί πρόβλημα για εσάς ή το παιδί σας  :
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ
  • Φτωχή κατανόηση
  • Παράλειψη λέξεων ή γραμμών
  • Διάβασμα αργό και διστακτικό
  • Διαλλείματα
  • Χάνουν συχνά το μέρος τους
  • Αποφεύγουν το διάβασμα
  • Διαβάζουν σε χαμηλό φωτισμό
  • Διαβάζουν λάθος τις λέξεις
ΦΥΣΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
*Κατά την διάρκεια αναγνωστικών και αντιληπτικών ασκήσεων
  • Κόπωση ή έντονη προσπάθεια
  • Κούραση ή  αίσθημα νύστας
  • Πονοκέφαλοι ή  ναυτίες
  • Ανησυχία και  νευρικότητα
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΓΡΑΦΗΣ
  • Πρόβλημα στην αντιγραφή
  • Άνισα διαστήματα και μέγεθος γραμμάτων
ΑΛΛΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
  • Έντονη προσπάθεια ή  κόπωση στη χρήση υπολογιστών
  • Δυσκολία στην ανάγνωση μουσικής
  • Επιπόλαια, απρόσεκτα λάθη( ή και στα μαθηματικά)
  • Δυσκολία  να εντοπίσουν συγκεκριμένους αριθμούς σε στήλες
  • Μη αποτελεσματική  διαχείριση του χρόνου μελέτης
ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΒΑΘΟΥΣ
  • Αδεξιότητα
  • Δυσκολία στο να πιάνουν μπάλες
  • Δυσκολία στον  υπολογισμό αποστάσεων
  • Δυσκολία στην  ακριβή αντίληψη του περιβάλλοντος

Αν υποφέρετε σε τρεις ή και περισσότερες  από τις παραπάνω ενδείξεις , η Μέθοδος Ίρλεν μπορεί να βοηθήσει.

Για περισσότερες πληροφορίες κάντε κλικ εδώ

ΙΡΛΕΝ & Αυτισμός

Διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές & η μέθοδος Ίρλεν
«Οι άνθρωποι με αντιληπτικά – επεξεργαστικά προβλήματα μπορεί να ζουν σε έναν κόσμο αλλοιωμένο, όπου τα πράγματα μοιάζουν να εξαφανίζονται, να κινούνται ή να τα βλέπουν αποσμασματικά. Μερικοί αυτιστικοί αναφέρουν ότι δεν μπορούν να αντέξουν τα έντονα ή τα φθορίζοντα φώτα, τα έντονα σχέδια, τα χρώματα Νέον.»
Donna Williams(αυτιστική)Aυτισμός Μία σφαιρική προσέγγιση
Ίρλεν και Αυτισμός
Η αιτία του αυτισμού παραμένει μυστήριο και δεν υπάρχει καμιά μέθοδος παγκοσμίως που να αντιμετωπίζει αυτή την διαταραχή. Τα αυτιστικά άτομα διαφέρουν μεταξύ τους και κάθε πρόγραμμα θα έπρεπε να βασιστεί στις ανάγκες του καθενός ξεχωριστά.
Αυτοί που μπορούν να βοηθηθούν από την μέθοδο Ιρλεν, έχουν αντιληπτικές αισθητηριακές ευαισθησίες που τους επηρεάζουν στο πως βλέπουν και αλληλεπιδρούν με τον κόσμο γύρω τους. Η Μέθοδος Ίρλεν είναι η μέθοδος που αποκαθιστά προβλήματα σωστής καταγραφής των πληροφοριών που λαμβάνουμε από τις αισθήσεις μας και είναι μία κατάλληλη και με αποδείξεις παρέμβαση για άτομα με αυτισμό.
Το 80% των πληροφοριών που λαμβάνουμε καθημερινά είναι οπτικές και μερικοί άνθρωποι με αυτισμό, δεν μπορούν να επεξεργαστούν τις πληροφορίες αυτές σωστά. Οι γρήγορες οπτικές κινήσεις, κάνουν το άτομο να νιώθει αποπροσανατολισμένο. Αυτό, μπορεί να τους είναι επώδυνο να κοιτάξουν σε σχήματα πολύ φωτισμένα και με έντονες αντιθέσεις με πολύ ανοικτά και σκούρα χρώματα. Μερικά άτομα με αυτισμό μπορεί να βιώνουν οπτικές ενοχλήσεις, παρόμοιες με τα συμπτώματα αυτών που πάσχουν από ημικρανίες. Έχουν επίσης δυσκολία στο να αντέξουν να βρίσκονται κάτω από φώτα φθορίου. Δυστυχώς, αρκετοί ειδικοί πιστεύουν ότι τα αισθητηριακά αυτά προβλήματα δε συμβαίνουν πραγματικά. Όμως το πρόβλημα είναι πραγματικό.
Αισθητηριακά προβλήματα
  • Αισθητηριακές ευαισθησίες
  • Οπτικές διαταραχές αντίληψης( Να βλέπουμε κάτι άλλο από αυτό που είναι πραγματικά το οπτικό ερέθισμα.)
  • Να νιώθουμε άβολα κοιτώντας αντικείμενα που έχουν μεγάλες αντιθέσεις χρωμάτων ή γενικότερα αντικείμενα με έντονες αντιθέσεις.
  • Αποπροσανατολισμός χώρου λόγω της γρήγορης οπτικής κίνησης.
  • Να νιώθουμε άβολά όταν είμαστε κάτω από φώτα φθορίου.
http://www.google.gr/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fmythreeringcircus.com%2Fwp-content%2Fuploads%2Firlenweb.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Fwww.mythreeringcircus.com%2Ftag%2Firlen-syndrome%2F&h=533&w=800&tbnid=ld1yj34rwpZa7M%3A&zoom=1&docid=XnGGmzTKq9dG9M&ei=oEe6U4G5HcjW0QWr34DoBw&tbm=isch&ved=0CDoQMygyMDI4ZA&iact=rc&uact=3&dur=697&page=7&start=139&ndsp=26
Πώς θα ελέγξουμε τέτοιου είδους προβλήματα;
Υπάρχουν στον κόσμο κλινικές Ιρλεν που δίνουν λύση σε άτομα που υποφέρουν από αισθητηριακή υπερφόρτωση. Η τεχνική που χρησιμοποιούν οι ειδικοί της μεθόδου Ιρλεν, είναι να εντοπίζουν τα ακριβή μήκη κύματος που το εκάστοτε άτομο είναι ευαίσθητο. Φιλτράροντας λοιπόν αυτά τα συγκεκριμένα μήκη κύματος κάθε φορά επιτρέπουμε στον εγκέφαλο του ατόμου να επεξεργαστεί την πληροφορία σωστά και με ακρίβεια. Αυτή η ικανότητα να διαπιστώσουμε και να εντοπίσουμε ποια ακριβώς μήκη κύματος του φωτός είναι υπεύθυνα για αισθητηριακή υπερφόρτωση, στρες και τον οπτικό κατακερματισμό(να μην μπορούνε να δούνε σφαιρικά ένα αντικείμενο αλλά σε μέρη).είναι το κλειδί στην επιτυχία της μεθόδου Ιρλεν.
Το κατάλληλο χρωματικό φίλτρο φοριέται σαν γυαλιά. Κάθε άτομο χρειάζεται το δικό του μοναδικό συνδυασμό, που μόνο αυτό δίνει λύση στα παραπάνω προβλήματα. Η τεχνική είναι μοναδική και μοιάζει απλή, αλλά φορώντας το κατάλληλο χρώμα τα αποτελέσματα είναι εντυπωσιακά. Απεναντίας, το λάθος χρώμα μπορεί να κάνει τα πράγματα να χειροτερέψουν.
Η διαδικασία εξέτασης δεν απαιτεί την ικανότητα να ακολουθήσεις οδηγίες ή να απαντήσεις σε ερωτήσεις. Τα παιδιά ακόμη και στην ηλικία των πέντε ετών μπορούν να εξεταστούν. Η μέθοδος αυτή δεν είναι η κατάλληλη μέθοδος για αυτούς που δεν μπορούν να αντέξουν να φοράνε γυαλία.
Έρευνα
Έρευνες αποδεικνύουν ότι ο εγκέφαλος των παιδιών με αυτισμό, εργάζεται διαφορετικά στην ενοποίηση και αποκωδικοποίηση των ερεθισμάτων έτσι ώστε να αντιλαμβάνονται τον κόσμο γύρω τους σε σύγκριση με έναν φυσιολογικό εγκέφαλο. Σύμφωνα με τον Δρ. Robeρt Schultz, υπάρχει άμεση σχέση μεταξύ αυτού που βλέπουμε και αυτού ξέρουμε.
Η αντίληψη διαμορφώνει τη συμπεριφορά.
Μελέτες στη χρήση των έγχρωμων φίλτρων Ίρλεν έχουν καταγράψει θετικές αλλαγές στη χημεία του εγκεφάλου, βιοχημικές διαφορές καθώς και αύξηση της ικανότητας επεξεργασίας προσώπων και συναισθημάτων από τα αυτιστικά άτομα. Μειώνοντας την αισθητηριακή υπερφόρτωση συνεπάγεται επίσης βελτίωση της ικανότητας επεξεργασίας ακουστικών πληροφοριών, της γεύσης ή της όσφρησης.
Τι βελτιώνουμε …
  • Αισθητηριακή υπερφόρτωση – ευαισθησία
  • Αισθητηριακή ενοποίηση – αποκωδικοποίηση
  • Αίσθηση του χώρου
  • Αδρή κινητικότητα
  • Λεπτή κινητικότητα
  • Αντίληψη του βάθους
  • Έλεγχος συμπεριφοράς
  • Σχολικές εργασίες
  • Οπτικές δεξιότητες
  • Βλεμματική επαφή
  • Αυτοέλεγχος
  • Γλωσσικές – λεκτικές ικανότητες
Τι λένε ειδικοί καθώς και άτομα με αυτισμό…
«Προβλήματα αισθητηριακής επεξεργασίας μπορεί να προκαλέσουν πραγματικό πόνο. Ακόμα και σε άτομα με αυτισμό που δεν έχουν λόγο μπορεί να έχουν πρόβλημα με αισθητηριακή υπερφόρτωση. Δεν είναι λίγοι αυτοί που πραγματικά έχουν βοηθηθεί από τα φίλτρα Ίρλεν.»
Τemple Grandin, Ph.D.
«Ήξερα πάντα ότι ο κόσμος ήταν κομματιασμένος. Η μητέρα μου ήταν μία μυρωδιά. Ο πατέρας μου ένας ήχος και ομεγάλος μου αδελφός ήταν κάποιος που κινείτο. Τίποτα δεν ήταν ολόκληρο εκτός από τα χρώματα και τις λάμψεις στον αέρα. Αυτά τα γυαλιά Ίρλεν τα άλλαξαν όλα. Τα πρόσωπα, τα κομμάτια των σωμάτων και οι φωνές έγιναν ολόκληρα και κατανοητά.»
Donna Williams, Αυτιστική
«Κοίταζα με γρήγορες ματιές, για να καταλάβω με κομμάτια εικόνων. Έβλεπα σπασμένα παιδιά, σπασμένα σκαλοπάτια, σπασμένα βιβλία και γράμματα. Μέχρι που φόρεσα τα γυαλιά Ίρλεν. Από τότε βλέπω και ακούω πραγματικά όπως ήθελα πάντα.»
Richard Attfield, Aυτιστικός
«Βλέπω 20/20, αλλά ο τρόπος που ο εγκέφαλός μου μεταφράζει αυτό που βλέπω κάνει τη διαφορά. Δεν έχω καμία αντίληψη του βάθους. Δεν μπορώ να καταλάβω πόσο βαθύ ή πλατύ είναι ένα αντικείμενο ή αν έχει κούρμπα. Δεν μπορώ να κρίνω αποστάσεις. Δεν βλέπω τρισδιάστατα.
Αυτό αντιπροσωπεύει πως ένα άτομο με αυτισμό επεξεργάζεται τον κόσμο γύρω του χωρίς τα φίλτρα Ίρλεν.»
Kathy Brent
ΙΡΛΕΝ ΤΕΣΤ
Κακή βλεμματική επαφή Ναι Όχι
Δυσκολία στην ερμηνεία των εκφράσεων του προσώπου Ναι Όχι
Κοιτάζει με γρήγορες ματιές Ναι Όχι
Αποφεύγει να κοιτάζει – συγκεντρώνεται σε οπτικούς στόχους Ναι Όχι
Μισοκλείνει τα μάτια του ή κοιτάζει χαμηλά Ναι Όχι
Τρίβει ή πιέζει τα μάτια του Ναι Όχι
Ενοχλείται από τα φώτα ή από τα έντονα σχέδια Ναι Όχι
Φτωχή κοινωνικότητα-αλληλεπίδραση Ναι Όχι
Κενή ματιά Ναι Όχι
Προτίμηση σκιάς από το φως του ηλίου Ναι Όχι
Φτωχή αντίληψη του χώρου ή του σώματος Ναι Όχι
Φαίνεται ευαισθησία στο φως του ηλίου Ναι Όχι
Αδεξιότητα, να πέφτει-χτυπάει σε πράγματα Ναι Όχι
Δυσκολία στα σκαλιά, ηλεκτρικές σκάλες Ναι Όχι
Δυσκολία να πιάσουν μπάλες Ναι Όχι
Γοητεύονται από οπτικά σχήματα ή φιγούρες Ναι Όχι
Συμπεριφοριστικά προβλήματα Ναι Όχι
Ακαδημαϊκά προβλήματα Ναι Όχι
Προβλήματα στην ανάγνωση ή στην αντιγραφή Ναι Όχι
Φτωχή αδρή ή/και λεπτή κινητικότητα Ναι Όχι
Αν απαντήσατε Ναι σε τρεις ή περισσότερες από τις παραπάνω καταστάσεις τότε το παιδί σας είναι πιθανόν να χρειάζεται τα έγχρωμα φίλτρα Ίρλεν.
Για περισσότερες πληροφορίες κάντε κλικ εδώ

ΙΡΛΕΝ & Πονοκέφαλοι – Ημικρανίες

«Είχα τρομερούς πονοκεφάλους κάθε μέρα όλη μου τη ζωή. Είχα πάει σε γιατρούς, μου έδιναν φάρμακα ακόμα και γυαλιά οράσεως. Τίποτα δεν βοήθησε μέχρι που άκουσα για τα φίλτρα  Ίρλεν.» Deana  S, Φοιτήτρια Πανεπιστημίου
Η μέθοδος Ίρλεν
Η μέθοδος Ίρλεν, γνωστή παγκοσμίως ως ένας τρόπος θεραπείας της φωτοευαισθησίας  και των αντιληπτικών δυσκολιών,  δεν είναι μόνο για την αντιμετώπιση αναγνωστικών και μαθησιακών προβλημάτων. Αναφορές  από κλινικούς σε όλο τον κόσμο έχουν αποδείξει πόσο αποτελεσματική μπορεί να είναι η μέθοδος Ίρλεν  για φυσικά συμπτώματα, στομαχόπονους, υπνηλία, ημικρανίες, ζαλάδες ή κόπωση. Όταν το φως ή το οπτικό στρες προκαλεί αυτά τα συμπτώματα, το χρώμα μπορεί να λύσει το πρόβλημα.
Εκατοντάδες χιλιάδες παιδιά και ενήλικες φοράνε γυαλιά με φίλτρα Ίρλεν και εκατομμύρια παιδιά χρησιμοποιούνε έγχρωμες διαφάνειες Ίρλεν για την αντιμετώπιση του συνδρόμου Ίρλεν.
«Ήμουν το παιδί με τις ημικρανίες και τους πονοκεφάλους που ξεκίνησαν από την ηλικία των 6 ετών. Όλοι ήξεραν για το πρόβλημά μου και ότι ήμουν πολύ ευαίσθητη. 50 χρόνια με χρόνιους πονοκεφάλους. Αλλά με τα φίλτρα Ίρλεν, ΟΧΙ πια πονοκέφαλοι που σχετίζονται με την φωτοευαισθησία.»
Ελίζαμπεθ, 64 ετών
«Η Παρασκευή ήταν ημέρα πονοκέφαλου γιατί ήταν ημέρα διαγωνίσματος. Χρειαζόταν να κοιμηθώ όλο το απόγευμα αυτής της ημέρας για να συνέλθω από τους πονοκεφάλους. Οι πονοκέφαλοί μου άρχισαν στην Τετάρτη Δημοτικού και συνεχίστηκαν μέχρι τα τριάντα μου χρόνια όπου παρέλαβα τα δικά μου φίλτρα Ίρλεν. Έκλαψα όταν διαπίστωσα ότι δεν έχω πονοκέφαλο πια.»
Sherrie, MFT, Σχολική Ψυχολόγος
«Με έπιανε πονοκέφαλος πολύ γρήγορα και εύκολα και μου κράταγε όλη ημέρα στο σχολείο και όταν έκανα τις εργασίες για το σπίτι. Τώρα με τα Ίρλεν φίλτρα μου, δεν έχω πια καθόλου πονοκεφάλους. Εκπληκτικό! Δεν τα βγάζω ποτέ από τα μάτια μου.»
Σάρα, 13 ετών
«Είχα συνέχεια έντονους πονοκεφάλους από τα 13 μου χρόνια. Αγαπώ το γράψιμο αλλά το κεφάλι μου γίνεται τόσο βαρύ που μου σταματάει τις σκέψεις. Είχα δοκιμάσει πολλά φάρμακα ακόμα και χειροπρακτική, αλλά τίποτα δεν τους σταματούσε εκτός από τα φίλτρα Ίρλεν. Είναι φανταστικά και τώρα είμαι δημιουργική γεμάτη ενέργεια και έμπνευση συγγραφέας.»
Τζένιφερ Κ, φοιτήτρια Πανεπιστημίου
«Είχα έντονους πονοκεφάλους κάθε μέρα. Δεν μπορούσα να συλλαβίσω σωστά τα γράμματα των λέξεων. Με έπιανε δυνατός πονοκέφαλος όταν συγκεντρωνόμουνα στις λέξεις του κειμένου. Μου έπαιρνε όλη μου την προσοχή. Οι πονοκέφαλοι με δυσκόλευαν να συγκεντρωθώ και να ακούσω. Είχα πάει σε γιατρούς, πήρα φάρμακα ακόμα και γυαλιά. Τίποτα δεν βοήθησε εκτός από τα φίλτρα Ίρλεν.»
Deana S, Φοιτήτρια Πανεπιστημίου
Προειδοποίηση Οι πονοκέφαλοι και τα άλλα φυσικά συμπτώματα μπορεί να προέρχονται από κάποια ασθένεια. Παρακαλώ σιγουρευτείτε με μια επίσκεψη στο γιατρό σας ότι δεν προέρχονται από κάποια ασθένεια.
Έρευνα
Ο εγκέφαλος παίζει πρωτεύοντα και καθοριστικό ρόλο στο πως νιώθουμε. Δέχεται πληροφορίες από το περιβάλλον τις οποίες κατηγοριοποιεί και αποθηκεύει. Για να δουλέψει σωστά, ο εγκέφαλος πρέπει να είναι ικανός να επεξεργάζεται σωστά τα ερεθίσματα και να τα ενώνει καθώς εισέρχονται.
Έρευνες πάνω στη μέθοδο Ίρλεν δείχνουν ότι για μερικούς ανθρώπους, με πονοκεφάλους, ημικρανίες και άλλα φυσικά συμπτώματα, το φως διαταράσσει αυτό που ο εγκέφαλος καταγράφει και επεξεργάζεται. Αυτό προκαλείται λόγω της ανικανότητας αυτών των εγκεφάλων να δεχτούν και να επεξεργαστούν συγκεκριμένα μήκη κύματος του φυσικού φωτός. Δραστηριότητες που απαιτούν έντονη οπτική εργασία, όπως η ανάγνωση και η γραφή, μπορεί να είναι ιδιαίτερα στρεσογόνες και κουραστικές.
Λύσεις
Η μέθοδος Ίρλεν, χρησιμοποιεί συγκεκριμένη διαδικασία, βάσει πρακτικής εξέτασης, κατά την οποία εξακριβώνονται τα μοναδικά για τον καθένα μήκη κύματος του φωτός, στα οποία ο συγκεκριμένος εγκέφαλος του ατόμου που πάσχει έχει ευαισθησία. Τα συγκεκριμένα «επιβλαβλή» μήκη κύματος απομονώνονται και φιλτράρονται μέσα από ακριβή έγχρωμα γυαλιά. Η ικανότητα να φιλτράρονται μόνο αυτά τα μήκη κύματος του φωτός είναι το κλειδί της επιτυχίας της μεθόδου. Το φίλτρο δεν είναι σαν γυαλί ηλίου. Το μοναδικό αυτό χρώμα φέρνει άνεση, χωρίς να κάνει το περιβάλλον σκούρο ή έγχρωμο και για το λόγο αυτό μπορούν να φορεθούν μέσα και έξω από το σπίτι ακόμα και σε νυχτερινή οδήγηση.
Διάγνωση
Η διαγνωστική δοκιμασία πραγματοποιείται από πιστοποιημένο εξειδικευμένο θεραπευτή του συνδρόμου ο οποίος εξακριβώνει αν ο εξεταζόμενος είναι υποψήφιος να βοηθηθεί από τα φίλτρα Ίρλεν. Το μοναδικό αυτό φίλτρο φοριέται σαν γυαλιά, φακούς επαφής ή ακόμα και στα γυαλιά οράσεώς σας, που ήδη μπορεί να έχετε.
Γενικά:
Η διαδικασία αντιμετώπισης του συνδρόμου Ίρλεν, περιλαμβάνει δύο ραντεβού.
Tσέκαρε τον εαυτό σου
Σε ενοχλεί:
  1. Όταν είσαι στον ήλιο χωρίς γυαλιά ηλίου ή καπέλο για προστασία;
  2. Όταν είσαι σε δυνατά φώτα ή φώτα φθορίου π. χ σε ένα σούπερ μάρκετ, στο νοσοκομείο, σε σχολεία, σε φροντιστήρια;
  3. Από την αντηλιά ακόμα και τις συννεφιασμένες ημέρες;
  4. Από τις φωτεινές επιγραφές ή τα φώτα των δρόμων όταν οδηγείτε τη νύχτα;
  5. Όταν δουλεύετε στον υπολογιστή;
  6. Όταν βλέπετε τηλεόραση;
  7. Όταν κάνετε ασκήσεις στο χαρτί;
  8. Όταν κοιτάζετε ρίγες, σχέδια ή έντονα χρώματα;
  9. Όταν κοιτάζετε αντικείμενα με υψηλές αντιθέσεις όπως μαύρο με άσπρο;
  10. Όταν διαβάζετε για μεγάλα χρονικά διαστήματα;
  11. Όταν κάνετε ασκήσεις που απαιτούν έντονη οπτική δραστηριότητα, όπως ράψιμο, σταυρόλεξα, κρυπτόλεξα κ. α.
  12. Όταν δουλεύετε κάτω από έντονα φώτα ή φώτα φθορίου;
Αν απαντήσατε ΝΑΙ σε 3 ή περισσότερες από τις παραπάνω ερωτήσεις, είναι πιθανόν να επωφεληθείτε από τα έγχρωμα φίλτρα Ίρλεν. Για περισσότερες πληροφορίες, κάνετε κλικ εδώ


Λύση

Εξειδικευμένη Τεχνική
Η Μέθοδος Ίρλεν είναι εξειδικευμένη τεχνική αντιμετώπισης του συνδρόμου που χρησιμοποιεί έγχρωμες διαφάνειες και  με ακρίβεια βαμμένα φίλτρα, φοριούνται σαν γυαλιά ή φακοί επαφής, για να μειώσουν ή να εξαλείψουν τις αντιληπτικές διαταραχές και την ευαισθησία στο φως. Μία εντατική διαγνωστική αξιολόγηση είναι απαραίτητη  για να διαπιστωθεί το πιο αποτελεσματικό χρωματικό φίλτρο ή και συνδυασμός φίλτρων, από όλο το φάσμα των αόρατων και ορατών ακτινοβολιών . Στην παραπάνω αξιολόγηση  εξακριβώνονται  τα μοναδικά για τον καθένα μήκη κύματος του φωτός,  στα οποία ο  εγκέφαλος του ατόμου που πάσχει έχει ευαισθησία. Τα συγκεκριμένα «επιβλαβή» μήκη κύματος απομονώνονται  και φιλτράρονται μέσα από ακριβή έγχρωμα γυαλιά. Η ικανότητα να φιλτράρονται μόνο αυτά τα μήκη κύματος του φωτός  είναι το κλειδί της επιτυχίας της μεθόδου. Το φίλτρο δεν είναι σαν γυαλί ηλίου. Το μοναδικό αυτό χρώμα φέρνει άνεση, χωρίς να κάνει το περιβάλλον σκούρο ή έγχρωμο και για το λόγο αυτό μπορούν να φορεθούν μέσα και έξω από το σπίτι ακόμα και σε νυχτερινή οδήγηση.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ :
  • Καλύτερη κατανόηση
  • Αυξημένη αναγνωστική ταχύτητα
  • Βελτιωμένη ακρίβεια
  • Μείωση της κούρασης και της παραπάνω προσπάθειας
  • Αύξηση των κινήτρων
  • Αύξησης της αυτοεκτίμησης
  • Αύξηση της απόδοσης στο σχολείο(ακαδημαϊκή  απόδοση)
Περιοδικές επανεκτιμήσεις , θεραπείες , ή άλλες παρεμβάσεις μπορεί να είναι απαραίτητες για την εξάλειψη μαθησιακών δυσκολιών που  ενδέχεται να συνυπάρχουν.

Έρευνα

  • 262 δημοσιευμένες μελέτες παγκοσμίως τα τελευταία 27 χρόνια .
  • 56 δημοσιευμένες εκπαιδευτικές έρευνες για αναγνωστική επίδοση, ρυθμό, ακρίβεια, κατανόηση.
  • Μακροχρόνιες μελέτες.
  • Ιατρικές έρευνες εγκεφαλικές και βιοχημικές σχετικά με τα φίλτρα Ίρλεν και πονοκεφάλους – ημικρανίες, κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις.
  • Έρευνες σε σχολεία, φυλακές και στο στρατό.





Πηγή