31/5/23

Αναγνώριση των συναισθημάτων. (Υλικό με καρτέλες)

ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ
ΠΗΓΗ

 

Περιεχόμενο διδασκαλίας: (Τι θα διδάξω):
Θα διδάξω το μάθημα αναγνώριση των συναισθημάτων.
Στόχοι: (γνώση, στάσεις, δεξιότητες) Γιατί το διδάσκω:
Οι μαθητές να είναι σε θέση:

  1. Να γνωρίζουν τα βασικά συναισθήματα
  2. Να εντοπίζουν πιθανά αίτια των βασικών συναισθημάτων
  3. Να συνεργάζονται μεταξύ τους


Διδακτικά, εποπτικά μέσα και υλικά: (Ποια μέσα θα χρησιμοποιήσω).

  • Πίνακας
  • Α3 χαρτόνι (σύννεφο)
  • Καπέλο
  • Καρτέλες με συναισθήματα
  • Εικόνες με πρόσωπα
  • Κουτιά με εικόνες
  • Καθρεφτάκια
  • CD με μουσικές
  • Ραδιόφωνο
  • Μέθοδος Διδασκαλίας, πορεία και δραστηριότητες: (Πως θα το διδάξω, πορεία διδασκαλίας, οργάνωση της τάξης, δραστηριότητες)
    Δραστηριότητες:
    • Συναισθηματοβροχή: Λέω στα παιδιά ότι ένα σύννεφο βρέχει συναισθήματα. Βάζω στον πίνακα το σύννεφο. Μέσα σε ένα καπέλο είναι τα συναισθήματα πάνω σε καρτέλες. Κάθε φορά που ένα παιδί θα λέει ένα συναίσθημα, θα πηγαίνει να το βρίσκει από το καπέλο των συναισθημάτων και θα το βάζει στον πίνακα κάτω από το σύννεφο


    • Λέω στα παιδιά να περπατήσουν θυμωμένα. Μετά περπατούν χαρούμενα, μετά λυπημένα, μετά φοβισμένα και τέλος ενθουσιασμένα. (θα πρέπει να συμμετέχει το πρόσωπο και το σώμα τους). Τα παιδιά κάθονται σε κύκλο και ο καθένας λέει το όνομα του με όποιο συναίσθημα θέλουν (λυπημένα, χαρούμενα, ντροπαλά, θυμωμένα, κ.τ.λ).

    • Βάζω στον πίνακα διάφορες εικόνες με πρόσωπα που κάνουν εκφράσεις. Τα παιδιά θα πρέπει να βρουν το συναίσθημα που έχει κάθε πρόσωπο. Κάθε φορά που το βρίσκουν, θα πιάνουν την καρτέλα με τo συναίσθημα από την συναισθηματοβροχή (δρ.1) και την κολλούν κάτω από το κατάλληλο πρόσωπο.


    • Παιχνίδι ΄΄ Καθρέφτης ΄΄: Σε κάθε δυάδα δίνω ένα κουτί με τα συναισθήματα σε καρτέλες. Το ένα παιδί τραβά μια καρτέλα και κάνει το συναίσθημα που λέει η καρτέλα με το πρόσωπο και το σώμα του και ο άλλος, τον μιμείται σαν να είναι ο καθρέφτης του.

    • Βάζω διάφορες μουσικές στον Η/Υ. σε κάθε μουσική το κάθε παιδί μου δείχνει την καρτέλα με το συναίσθημα που νιώθει. Στην συνέχεια μου λένε κάτι που τους θύμισε η μουσική που άκουσαν (μια σκηνή, μια ανάμνηση, κ.τ.λ).

    1. Heifetz-Beethoven Romance No. 2 in F Major (Op. 50)
    2. Wolfgang Amadeus Mozart_ Adagio in E Major for Violin and Orchestra
    3. Vivaldi Violin Concerto No.4 in F minor_ RV297 (2) ''The Winter''
    4. Vadim Repin and Nikolai Lugansky play Tchaikovsky _Melody_ from Souvenir d'un lieu cher
    • Τοποθετώ στο πάτωμα αναποδογυρισμένες τις καρτέλες με τα συναισθήματα (χαρά, λύπη, θυμό, φόβο). Όταν αρχίσει η μουσική τα παιδιά κινούνται στον χώρο χωρίς να πατούν τις καρτέλες. Όταν σταματήσω την μουσική, τα παιδιά πιάνουν από μια καρτέλα (θα υπάρχουν 3-4 καρτέλες για κάθε συναίσθημα). Τα παιδιά θα χωριστούν σε 4 ομάδες (κάθε ομάδα από ένα συναίσθημα). Κάθε ομάδα πρέπει να σκεφτεί και να παρουσιάσει ένα περιστατικό από την καθημερινή τους ζωή το οποίο τους προκάλεσε το συναίσθημα της ομάδας τους.


    μουσική:
    • Δίνω στα παιδιά από ένα καθρεφτάκι και τους ζητάω, την ώρα που θα τους διαβάζω ένα μέρος του παραμυθιού ΄΄ Η παλέτα των συναισθημάτων ΄΄, να δείχνουν τα συναισθήματα που περιγράφουν στο κείμενο με παντομίμα στο καθρεφτάκι τους, έτσι ώστε να βλέπουν τις αλλαγές που συμβαίνουν στο πρόσωπο τους.

    Αξιολόγηση: (Πώς θα αξιολογήσω την εργασία μου) συνεχής αξιολόγηση, τελική αξιολόγηση)
    Η αξιολόγηση θα είναι συνεχής σε όλη την διάρκεια του μαθήματος μέσα από τις δραστηριότητες που θα γίνονται.
  •  
  •  
  • ΛΗΨΗ ΕΙΚΟΝΕΣ
  •  
  • ΛΗΨΗ ΚΑΡΤΕΣ
  •  
  • ΛΗΨΗ ΚΑΡΤΕΛΕΣ