πηγη |
Η γενική θεωρία συστημάτων κάνει την εμφάνισή της σε διεθνές και ευρωπαϊκό επίπεδο τη δεκαετία του 1940. Οι σύγχρονες εξελίξεις με τη Γ΄ Κυβερνητική στον χώρο της συστημικής θεωρίας περιλαμβάνουν την εφαρμογή της όχι μόνο στον θεραπευτικό χώρο αλλά και στην εργασία σε μικρές ομάδες στην οικογένεια και στο σχολείο. Σύμφωνα με τη θεωρία αυτή η κατανόηση των φαινομένων γίνεται με καθολικό τρόπο και όχι μεμονωμένα, για παράδειγμα για να κατανοήσει κάποιος ένα μέλος της ομάδας, πρέπει να κατανοήσει πώς λειτουργούν και πώς αλληλεπιδρούν όλα μαζί τα μέλη. Η παρούσα εργασία σκοπό έχει να παρουσιάσει την εφαρμογή των αρχών της συστημικής θεωρίας στον χώρο του σχολείου, επιλέγοντας συγκεκριμένες τεχνικές από διάφορες συστημικές προσεγγίσεις, όπως είναι η διαγενεαλογική και η στρατηγική. Παρουσιάζονται συγκεκριμένα παραδείγματα εφαρμογής των συστημικών τεχνικών κατάλληλα προσαρμοσμένα στις διάφορες ηλικίες των παιδιών με σκοπό να βοηθήσουν τους εκπαιδευτικούς να χειριστούν δύσκολες καταστάσεις στο περιβάλλον της σχολικής τάξης και να βελτιώσουν την επικοινωνία όλων των αλληλεπιδρώντων μελών στη μικρή ομάδα.