20/11/23

Οι κύριες λειτουργίες στη σχέση εκπαιδευτικού και εφήβων μαθητών

Εφηβεία: Και τώρα τι γίνεται; | Ιωάννα Τσίγγανου | Ψυχολόγος | Άρθρα
πηγη

 

Το κείμενο αυτό αναφέρεται σε κάποιες από τις κύριες λειτουργίες της σχέσης εκπαιδευτικού και εφήβων μαθητών, όπως: το παιδαγωγικό 'κράτημα', η ψυχική 'εμπερίεξη', η οριοθέτηση, η ενθάρρυνση της επένδυσης του γνωστικού αντικειμένου από τον μαθητή και η δυνατότητα νέων ταυτίσεων. Υποστηρίζεται ότι οι λειτουργίες αυτές συνεισφέρουν στην επίτευξη των αναπτυξιακών στόχων της εφηβείας. Πιο συγκεκριμένα, βοηθούν τον έφηβο να νιώσει ασφάλεια στον χώρο του σχολείου, να αντέξει και να κατανοήσει τις ψυχικές εντάσεις της ηλικίας του, να αποδεχθεί ή να διαπραγματευθεί τα όρια στις συλλογικότητες, στις οποίες συμμετέχει, να ανακαλύψει το νόημα της γνώσης αλλά και την επιθυμία της γνώσης μέσα του και, τέλος, να προχωρήσει σε διεργασίες ταύτισης με νέα πρόσωπα που εκτιμά. Στο δεύτερο μέρος του κειμένου προτείνονται πρακτικές ενίσχυσης των λειτουργιών των σχέσεων εκπαιδευτικού και εφήβων μαθητών σε επίπεδο σχολείου και επίπεδο τάξης.

Συνέχεια